Sari la conținut

Proiect MZ ES


V-FOUR
 Share

Postări Recomandate

2 hours ago, V-FOUR said:

La poate folosi aprinderea Vape cu sau fără baterie, eu o folosesc cu baterie

Nu, doar încarci bateria din înfăşurările de lumini prin redresor regulator şunt, la 14,4Vcc.

OIP.thumb.jpg.a356ce3414fbfdd848a061a24a818293.jpg

Energia de scânteie provine din magnetou (bobina mare cu izolaţie galbenă în poză), nu provine din baterie cu acumulare de energie în magnetizarea miezului de la bobina de inducţie, ca la sistemul englezesc.

 

 

Respectiv la viteză de rotaţie mică (pedală) energia de scânteie este mică la pornire, în loc să fie invers.

Uite-te pe aici, dacă doreşti:

http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html

Ceva mai complicat:

http://www.jetav8r.com/Vision/TCIRebuild/TCI_Rebuild.html

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 171
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Adi !!! Renunță la a te contra cu Patriche.Trece-l la ignore,o să fii liniștit.Patriche nu face altceva,decât trolează.Serios...😪😪😪😪L-am  trecut la ignore,dar văd că te-a prins în tentaculele  veninoase(ale lui) Serios Adi, nu merită atenție,mergi mai departe.Apropo...Mz-ul a ieșit brici...Felicitări👍👍👍👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, pinnochio a spus:

Adi !!! Renunță la a te contra cu Patriche.Trece-l la ignore,o să fii liniștit.Patriche nu face altceva,decât trolează.Serios...😪😪😪😪L-am  trecut la ignore,dar văd că te-a prins în tentaculele  veninoase(ale lui) Serios Adi, nu merită atenție,mergi mai departe.Apropo...Mz-ul a ieșit brici...Felicitări👍👍👍👍

cam da....omu stie,cam prea mult caz pt orice(subiect)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, pinnochio said:

Adi !!! Renunță la a te contra cu Patriche.Trece-l la ignore,o să fii liniștit.Patriche nu face altceva,decât trolează.

Asta percepe doar mintea ta gravitaţională, în care nu încape nici legea a 3-a a lui Newton.

Şi @V-FOUR şi-a dat seama că motorul la MZ îi porneşte greu la rece.

 

 

On 5/3/2021 at 10:28 AM, V-FOUR said:

ar trebui facute niste modificări, porneste dar mai greu,

 

I-am explicat şi de ce se întâmplă asta (la magnetouri).

 

Dar cum nu putem fi cu toţii ingineri (ca tine):crack:, asta e legea gravitaţiei, pământul atrage submarinul (în sat).

32 minutes ago, pinnochio said:

Apropo...Mz-ul a ieșit brici...

Da, dacă îl împingi suficient de repede ... va porni uşor.

Nah' ... unii montau pe vremuri şi magnetouri de Mobra pe MZ-uri (cu flanşă şi tot tacâmul mecanic), dar fără prea mare succes. Aşa au renunţat la ele :(

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, pinnochio a spus:

Adi !!! Renunță la a te contra cu Patriche.Trece-l la ignore,o să fii liniștit.Patriche nu face altceva,decât trolează.Serios...😪😪😪😪L-am  trecut la ignore,dar văd că te-a prins în tentaculele  veninoase(ale lui) Serios Adi, nu merită atenție,mergi mai departe.Apropo...Mz-ul a ieșit brici...Felicitări👍👍👍👍

...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai băieți, Mz-ul a iesit super, dar am muncit foarte mult la el și am investit o căruță de bani, personal cred ca aprinderea montată reprezintă un plus fata de fabrica, deaceea și nemții tot schimba aprinderea originală cu Vape(e plin de filmulețe cu Mz-uri pe youtube), dacă domnul "injiner" Patrick nu este deacord, este strict parearea lui, omul deține multe informații și nu are unde sa le expună, acum sper ca măcar pe cineva sa ajute aceste informații,  sa nu fi scris herr Patrick aceste romane degeaba, poate cei de la Vape îl angajează sa facă o aprindere mai reușită, având în vedere, ca în opinia lui, momentan a lor este de rahat, desi la mine funcționează impecabil.

 

Dar Patrick pe rog putina decență, nu cred ca îl cunoști pe domnul Pinnochio încât să-l jignești, omul a realizat multe, multe lucruri care au putut fi admirate și nu doar se lauda din spatele tastaturii.

 

PS: sunt curios cum continuă cursul de electronica despre aprinderea motoarelor vechi în 2T

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, V-FOUR said:

Dar Patrick pe rog putina decență, nu cred ca îl cunoști pe domnul Pinnochio încât să-l jignești, omul a realizat multe, multe lucruri care au putut fi admirate și nu doar se lauda din spatele tastaturii.

Nu contest ce a realizat, dar la faza cu susţinerea lipsei de atracţie universală şi la gravitaţie (L.3 /Newton) m-am umplut de stimă despre dânsul. Mai ales că în loc să îşi râdă de el însuşi (de propria ignoranţă), râdea de mine, ba s-au mai găsit /a adunat încă 2-3 ca el (d'ăştia cu liceu la seral sau fără). Eu le zic meleţieni (nu semidocţi). Cu decenţă.

Cu siguranţă că pe la el prin sat (câmp) nu s-a auzit nici de legea lui Emil (Lentz) /Newton, tradusă poetic:

"Eu curentul cel indus,

totdeauna m-am opus,

câmpului ce m-a produs!"

 

Aşa că acum râd eu de el (conform "legii" că ... cine râde la urmă ... mai bine):crack:

Corect?

 

Pe chestiuni de aprindere, care este inima unui motor de motocicletă ("cardiologie" de fineţe) puţină lume ştie ce se întâmplă pe acolo. Unele motociclete fac "infarct" şi nu le "defibrilează" nimeni.

@Cyka şi prietenul lui au avut mare noroc că au întâlnit acel biker experimentat care s-a milostivit de ei şi împingerile lor de pornire la MZ Trophy şi le-a reglat corect aprinderea (Kettering).

 

Aşa că acum, este la modă cu magnetouri şi pornire nesigură pentru a elimina un reglaj periodic de ruptor (platine), ca pe vremuri. Dar şi pentru a elimina posibilitatea de a îţi regla singur motocicleta, după gustul tău. Adică dependenţă.

Ba, la unele cross-uri, mai şi dai la pedală (la rece) până simţi că ai articulaţie coxo-femurală. Sau cumperi kit cu demaror.

Sau angajezi "şerpaşi" care să te împingă (la nevoie).

 

Aici e problema ... magnetoul de aprindere nu prea merge fără demaror sau fără "şerpaşi" împingători :crack:

 

Am postat acele informaţii care pot servi cuiva care vrea să înţeleagă ce se întâmplă pe acolo şi în partea "nevăzută" (de electrică-electronică). Şi îl pot eventual ajuta (şi la buzunar).

Că ... mecanici sunt destui (după mecanizarea agriculturii).

Nu?

 

 

 

 

P.S. În aplicaţii militare, materialul nu se spoieşte /cromează însă trebuie să funcţioneze perfect, fiabil şi uşor muultă vreme.

Ba se şi camuflează cu frunze, noroi, funingine  :D

 

 

2 hours ago, V-FOUR said:

deaceea și nemții tot schimba aprinderea originală

Au pierdut două războaie mondiale. Poate le iese la Covid :crack:

3 hours ago, Cyka said:

Si-a adus omul un scaunel,desface aprinderea Bosch (de mobra) ...

Hello!

Cama are un profil, chiar şi pe volanta Bosh şi se învârteşte în sens invers dacă o muţi de pe Mobra (rotaţie antiorară /stânga) pe MZ (rotaţie orară /dreapta) ca să o ... fuţi.

Cu clichet de pe stânga (Mobra) mutat pe dreapta (MZ) nu a încercat încă nimeni? :crack: 

 

(sh nu sch la Bo...  ) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domn profesor universitar Patrick, va rog sa ne puneți o poza cu "mânzul" dumnevoastră și prea-speciala lui aprindere cu tranzistori românești,sper ca încă sunteți posesor de comunistă.

 

 

Încetați va rog sa mai jigniți oameni care nu v-au făcut nici un rău, doar au semnalat o latura a caracterului de care da-ți dovada, nu arătați decat că, pe cât sunteți de dibaci pe partea tehnica, pe atât sunteți de incult când vine vorba de latura umană.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, V-FOUR said:

...

1.Nu sunt prof. universitar.

2.Prea electronica "mobilează" (discret) o cutie electrică din bachelită, originală FEK. Însă capacul (identic cu originalul) este turnat din aluminiu, deşi este tot negru /exterior. Aşa se răceşte.

3.Nu mai am latură umană, a dispărut complet în armată.

4.Nu pot fi compatibil cu miliţienii care se opun şi lui (sir) Newton :D

 

O.k. o poză dinamică cu material (continuu) rulant din 1959.

MZZ.thumb.JPG.8f3573dd8af8a636df1f71be1ed1c179.JPG

 

 

 

 

 

P.S. Nu jignesc pe nimeni.

Doar râdem împreună de greşelile noastre. :crack:

Constructiv.

Unii nu suportă asta (problema lor).

17 hours ago, pinnochio said:

Renunță la a te contra cu Patriche.

Ăsta mi-a schimbat apelativul fără să mă întrebe dacă accept.

Nu e jignire? Doar mârlănie? Care ar fi diferenţa? :D

 

3 hours ago, V-FOUR said:

sper ca încă sunteți posesor de comunistă.

Ce vezi tu acolo în poză nu e chiar chiar o "comunistă".

Conceptul aparţine unui inginer (Jorgen Skafte Rasmussen) şi s-a numit ba DKW (DampfKraftWagen), ba IFA (Industrieverband Fahrzeugbau), ba MZ-RT (Motorenwerke Zschopau), ba Harley-Davidson Hummer, ba chiar şi Yamaha Ya-1.

967d210ddc004288bf650e8d5c4e83bd.thumb.jpg.23a5d678420bfe44a5d82fb5d71d0066.jpg

Pe inginerul danez Rasmussen (fiul lui Rasmus) l-au cam uitat :(

H-D Hummer:

1369768368_1951HD125Hummer1.thumb.JPG.15f5cbc5a8b76853b04d11f0faf4f974.JPG

MZ RT 125/3

36344880500_6869a3bb74_b.thumb.jpg.66dd8b4ab4df5e9feca47483dc24dad3.jpg

DKW RT 125

d67837ab-006c-4a8d-b419-c1d4e4d30719.thumb.jpg.c090a00ffc09b41ea918bba5dae5151b.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, Cyka said:

 

 

...

Jawa 250 - aprindere mobra

Peste platou cu platina Jawa 250

Magnetoul alimenta platina exterioara  (maistru mecanic intretinere)

(celalalt cu trophy - un fel de agricultor mecanizat ..)

(Niciunul nu cred sa fi cunoscut notiunea de baicar,care cica te defineste ca muciclist in vremile noastre)

...

Eu aveam la cz volanta de minimobra,tocmai ca finca descoperisem (de la altii,mno ..) ca cama ie pe invers ..

 

 

...

(😁)

 

 

20211215_220254.jpg

Mno' ... care nu poţi să wechseln doi perii la una dinam ... mere şi cu magneto' di la tilifon de campanie sau o pădurărească di la drujbă (dacă ai pedala tare).

Fără claxon, lumini de poziţie, acumulator, că nu mai trebe dacă ai gura mare şi vocea tare :crack:

 

 

Da' se poate porni şi cu lampa de benzină. Faci cu maistor mecanic de ţinere şi pui o chiulasă de fontă (FGN de preferinţă), o încălzeşti la roşu şi dai pedală ...

Aşa mere şi cu păcură şi porneşte şi iarna :P

 

Mesajul din poză e ... las-o baltă? :)

 

P.S.

Mno' ... dacă încălzeşti bine-bine motoru' cu foen-ul (şi carburatorul) poate că poţi porni cu magneto' şi iarna sau pe timp rece (fără coxo-femurală dislocată).

Mai ales dacă ai pedală de pornire din oţel forjat (nu aluminiu).

Îl invidiez pe @V-FOUR pentru asta la MZ-ul lui.

Am văzut şi ceva 'onda /magneto' (450) dar cu pedală de aluminiu :moron: Bine că are măcar cadrul din oţel.

OIP.thumb.jpg.169704bcc7b566eb4a9872d5a495959f.jpg

 

Chinezii zic că o fac şi ei, dar şi mai bune:

s-l1600.thumb.png.6d571351419d1a58b4a553a4a4b0549e.png

din ceva ce în poză pare oţel (după luciu), dar e un pic "altfel" ca formă (cu balama) şi precizează că e din metal (nu şi de care). Poate fi din zamac lustruit frumos?

Oricum, bilă cu arc blocator nu are, nici o-ringuri de protecţie a articulaţiei (gresate).

 

Dar e la juma' de preţ şi free shitting.

Shipping, egal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, Cyka said:

Passauf  ca sunt cativa dupa forum care pot confirma cum merje rusescu meu cu motorina goala (unul  sa si plimbat cu hibridizatu'l

...

Neee!

Merg pe legile lui Isus:

"...ingusta este calea care duce la viata, si putini sunt cei ce o afla." (Mat.7:14 - DC)

Şi a motorului, evident :D

 

 

12 hours ago, Cyka said:

Fara goagal si legile ...

Că nu vrei tu nimic de la "service manual" din Geneză (a motocicletei de la "tata" ei) ... e alegerea ta :crack:

 

Prima condiţie: Geneza 1.3 = să fie "scânteie" (o seară şi o dimineaţă) adică luungă (la magneto e scurtă).

Nu ai priceput nimic ... :D

 

 

[As we'll see, CDI is a different animal.  Here the voltage rise time is a short 6 microseconds, but the spark duration is shortened considerably also. The quick charge time is an advantage in high RPM settings but the short spark length is a disadvantage for starting and other high rpm compression/ratio fuel/mix situations. Because of this, the longer duration of inductive discharge systems is sometimes preferred over CDI.]

 

(După cum vom vedea, CDI este un animal diferit.  Aici timpul de creștere a tensiunii este de 6 microsecunde scurte, dar durata scânteii este scurtată considerabil. Timpul de încărcare rapidă este un avantaj în setările rpm ridicate, dar lungimea scurtă a scânteii este un dezavantaj pentru pornire și alte situații de compresie / raport rpm mare de combustibil / amestec. Din acest motiv, durata mai lungă a sistemelor de descărcare inductivă este uneori preferată în locul CDI.)

 

http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html

 

Nah' ... ale mele pornesc (vară sau iarnă) la prima pedală, spre deosebire de aragaz (unde trebuie mai multe scântei succesive CDI).

Dacă bagi de seama :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.12.2021 la 11:13, patrick1 a spus:

Neee!

Merg pe legile lui Isus:

"...ingusta este calea care duce la viata, si putini sunt cei ce o afla." (Mat.7:14 - DC)

Şi a motorului, evident :D

 

 

Că nu vrei tu nimic de la "service manual" din Geneză (a motocicletei de la "tata" ei) ... e alegerea ta :crack:

 

Prima condiţie: Geneza 1.3 = să fie "scânteie" (o seară şi o dimineaţă) adică luungă (la magneto e scurtă).

Nu ai priceput nimic ... :D

 

 

[As we'll see, CDI is a different animal.  Here the voltage rise time is a short 6 microseconds, but the spark duration is shortened considerably also. The quick charge time is an advantage in high RPM settings but the short spark length is a disadvantage for starting and other high rpm compression/ratio fuel/mix situations. Because of this, the longer duration of inductive discharge systems is sometimes preferred over CDI.]

 

(După cum vom vedea, CDI este un animal diferit.  Aici timpul de creștere a tensiunii este de 6 microsecunde scurte, dar durata scânteii este scurtată considerabil. Timpul de încărcare rapidă este un avantaj în setările rpm ridicate, dar lungimea scurtă a scânteii este un dezavantaj pentru pornire și alte situații de compresie / raport rpm mare de combustibil / amestec. Din acest motiv, durata mai lungă a sistemelor de descărcare inductivă este uneori preferată în locul CDI.)

 

http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html

 

Nah' ... ale mele pornesc (vară sau iarnă) la prima pedală, spre deosebire de aragaz (unde trebuie mai multe scântei succesive CDI).

Dacă bagi de seama :)

Vara, iarna ,Jawa mea porneste la ultima pedala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, shashka said:

Vara, iarna ,Jawa mea porneste la ultima pedala...

Şi când te gândeşti că nici nu are pedală de pornire, doar de schimbător de viteze ...

Nu?

"Pérák" încă mai avea:

DSC00001R2C2.thumb.JPG.a8e0b6462c0ac241e6166edb901f72be.JPG

După care au renunţat:

1969Jawa250_2.thumb.jpg.3a220e5f198e09c3591bf584c55ffeaa.jpg

că oricum, dacă porneşte la ultima (pedală) sau la împins ... nu mai e nevoie :)

 

Mno' ... şi asta la bobine de inducţie ceheşti, foarte bune, cu izolaţie /răcire cu ulei de transformator, în pahar metalic din aluminiu, sertizat pe izolaţie din bachelită, borne cu piuliţe ... eeh ... vremuri bune!

1822255399_IMG_20180929_1507092.thumb.jpg.144cbe78c33c9f41a96e3f71a644e743.jpg

Acuma fleoşc

HT_Coil_400823103000_2X68231010_ml-2-743x743.thumb.jpg.dc7a76324791a26eb4b0fffe4058c824.jpg

 

"Decât mult şi fără rost, mai bine puţin şi prost!"  :crack:

 

10001907-02.thumb.jpg.9f39835378812c3fe58fb533034f34e1.jpg

La Motoplat măcar avea câta izolaţie peste înfăşurări:

1737353785_MotoplatCCstator_full.thumb.jpg.0ba207773f66a69c5bf2c0e703d3ce4c.jpg

 

OIP.thumb.jpg.c875f55ead41525fb636fde5e7731af0.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, patrick1 a spus:

Şi când te gândeşti că nici nu are pedală de pornire, doar de schimbător de viteze ...

Nu?

"Pérák" încă mai avea:

DSC00001R2C2.thumb.JPG.a8e0b6462c0ac241e6166edb901f72be.JPG

După care au renunţat:

1969Jawa250_2.thumb.jpg.3a220e5f198e09c3591bf584c55ffeaa.jpg

că oricum, dacă porneşte la ultima (pedală) sau la împins ... nu mai e nevoie :)

 

Mno' ... şi asta la bobine de inducţie ceheşti, foarte bune, cu izolaţie /răcire cu ulei de transformator, în pahar metalic din aluminiu, sertizat pe izolaţie din bachelită, borne cu piuliţe ... eeh ... vremuri bune!

1822255399_IMG_20180929_1507092.thumb.jpg.144cbe78c33c9f41a96e3f71a644e743.jpg

Acuma fleoşc

HT_Coil_400823103000_2X68231010_ml-2-743x743.thumb.jpg.dc7a76324791a26eb4b0fffe4058c824.jpg

 

"Decât mult şi fără rost, mai bine puţin şi prost!"  :crack:

 

10001907-02.thumb.jpg.9f39835378812c3fe58fb533034f34e1.jpg

La Motoplat măcar avea câta izolaţie peste înfăşurări:

1737353785_MotoplatCCstator_full.thumb.jpg.0ba207773f66a69c5bf2c0e703d3ce4c.jpg

 

OIP.thumb.jpg.c875f55ead41525fb636fde5e7731af0.jpg

Daca Perak e cu doua, care din ele e prima?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, patrick1 said:

Mno' ... şi asta la bobine de inducţie ceheşti, foarte bune, cu izolaţie /răcire cu ulei de transformator, în pahar metalic din aluminiu, sertizat pe izolaţie din bachelită, borne cu piuliţe ... eeh ... vremuri bune!

1822255399_IMG_20180929_1507092.thumb.jpg.144cbe78c33c9f41a96e3f71a644e743.jpg

 

E de calitate bobina asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...