Sari la conținut
Florin_Nx

Vstrom 650 vs TDM 900

Postări Recomandate

Salutare.

Vreau sa fac o mica schimbare pentru ca... dupa 40 de ani, daca nu te doare nimic cand te trezesti, esti mort. Si pe GSX600F-ul meu au inceput sa ma doara chestii la drumuri mai lungi, mai ales prin noua recolta de cratere.

 

Asadar, vreau un motor pentru touring, mai confortabil la drum lung cu pasagera si ceva bagaje. O sa-l iau prin intermediari, direct din Italia si sper sa ma incadrez in vreo 3500 eur buget.

 

Dupa ceva cautari si framantari, m-am oprit la 2 variante : Suzuki Vstrom 650 si Yamaha TDM 900.

Recunosc ca vizual sunt ceva mai atras de Vstrom.

 

Dar mai departe....sunt in ceata. Asa ca rugamintea mea e sa-mi oferiti ceva pro/contra pentru aceste modele, chiar si un versus daca e cineva care a probat ambele.

 

Multam.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ar trebui sa iti alegi ce te atrage.

 

parerea mea e ca TDM900 e net superior pe strada, are o tinuta de drum mult mai asezata pentru touring pe asfalt. mai are un plus de cuplu si cai de 20%, consumul fiind cred ca cu 0.5% mai mare. furca TDMului are mai multe reglaje fata de cea a vstromului, deci poate fi mai usor adaptat necesitatilor tale, si la fel si pe spate.

ce are el nevoie, daca are parbrizul stoc, un deflector (25-30$ pe aliexpress)

 

forestiere poti face cu ambele, tine doar de tine ritmul in care vei parcurge portiunea respectiva.

au facut altii pe sportive transalpina inainte de asfaltare.. asa ca motoretele pot, dar tu tre sa fii in stare sa le ghidonezi pe acolo.

 

daca vrei numai sosea atunci TDMul e alegerea cea mai buna.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In principiu mai mult pe asfalt ma dau. Ture lungi. Aici e important - sa fie suficient de comod incat sa nu am dureri de incheieturi/spate/buci dupa ~500km.

Cel mai mult am mers cu Katana ~900km intr-o zi. Dosu` meu se strange si acum cand isi aminteste....

 

E foarte interesant si TDM-ul, cativa caluti in plus, frane mai bune - dar la fiabilitate cum e? Si la ciclistica sunt curios...... Probleme comune, ceva, chestii de rezolvat preventiv la un moto SH?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

pozitia e foarte buna, cel putin eu nu aveam probleme la drumurile lungi, indiferent ca am folosit saua standard sau una modificata.. dar astea sunt aspecte care DEPIND DE LA PILOT LA PILOT!

fiabilitatea e excelenta. modele 2002 si 2003 au avut niste probleme dar s-au rezolvat cu actiuni tehnice. o tratezi ca pe o motocicleta SH, nu are alte hibe specifice.

cat despre cuclistica poti sa te dai pe curbe atat de tare incat mergi cu tobele taras pe asfalt.

Editat de Cavaleru

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Avand V-strom de 650,o sa vorbesc doar despre acesta. Deci: pozitie de pilotaj,excelenta. Eu am 176 si vine perfect,inclusiv la a ma ridica in scarite,pt a te dezmorti. Suspensia spate se poate regla,pe asfalt (cu cauciucuri 90/10) sta foarte bine. Putere suficienta,daca nu vrei sa conduci exclusiv sportiv. Pe curbe sta suficient de bine (eu am neuzat doar centimetrul de rigoare de pe marginea anvelopei). Pozitie pasager foarte comoda,mai ales daca pui topcase cu spatar. Frane bune ,nu perfecte,la modelul fara abs. manevrabilitate excelenta in trafic(in oras nu chiar cat un naked mic,dar f buna). Un mic minus este intradevar pt furca fata,care nu este ultraperformanta. Concluzie: un motor foarte bun per total,docil,iarta multe greseli,putere suficienta,consum excelent,comod la drum. Eu am facut duminica 635 km in 11 ore,iar cand m-am dat jos,am facut dus si am plecat in oras. Desptre tdm sa vorbeasca cei ce stiu ce si cum...:)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca fost posesor de tdm900,ti-as recomanda vstromul,daca ai peste 1,80.

Tdmu' se simte ca o bicicleta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am 1,94 si m-am dat cu VStrom650. Pozitie ok, manevrabilitate super. Ce nu mi-a placut e puterea motorului, e slab cumva.. Poate se rezolva cu PowerCommander? nu stiu..

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Oare se considera reclama daca ti-as recomanda V-stromul? Mai ales ca am unul de vanzare, full echipat, in banii tai (3000 euro)? :alcy:

Apropo de durerile de buci> recordul meu este plitvice jezera (Croatia) - Cluj Napoca, intr-o zi, cu nevasta in spate. Fara sa fiu mort a doua zi!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In aceeasi dilema am fost si eu. Desi eram convins pe TDM900, in ultima clipa mi-am luat V-strom. Factori ce m-au influentat: popularitatea si faptul ca vin de pe SV650. Am presupus ca voi gasi mai usor piese de schimb pentru v-strom. Marele minus pentru TDM900 este ca nu a fost comercializat in SUA si dupa 2004 nu a fost in bugetul meu.

Testeaza ambele motoare pana sa alegi.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cum ți-am zis ieri la telefon, treci pe la mine să te dai cu Vstrom. Măcar 50% să fii în cunoștință de cauză.

Nu îți recomand nimic, că aș fi părtinitor. Protectia la vânt e mai buna pe Vstrom, la fel și suspensia pe drumuri nasoale. Ți-o dau pe a mea la o tură și după aia vezi cum te orientezi.

 

PS: și la Vstrom poți poliza scărițele. Nu e greu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca fost posesor de Vstrom (prima varianta, cea in care te incadrezi si tu din punct de vedere al bugetului) si actual posesor (varianta mai noua), recomand/nu recomand (si nu, nu sunt subiectiv, parerea mea) Vstrom :)))

Dezavantaje:

- demaraj mai lent fata de alte modele (trebuie sa o cam turezi, fata de TDM sau MT-07 de exemplu care trag in ture ceva mai joase); As da orice sa traga in ture joase (de MT-07 de exemplu am fost incantat din punctul asta de vedere) si sa aiba cativa caluti in plus(si kg in minus).

- franele sunt slabe/subdimensionate (mie mi se par mai slabe decat la concurenta inclusiv la modelul nou)

-ampatament mare (in oras nu e la fel de manevrabil ca alte motoare, indiferent de ce zic altii)

-centrul de greutate se simte...sus

-nu cred ca e potrivita pentru persoane cu greutate(pilot de 120kg+... si pasagera de 90kg de dulceata)+ 3 genti pline cu "de toate".

 

Avantaje:

-fiabilitate dovedita in timp, piese ieftine,intretinere banala.

-consum mic fata de alte motoare (si rezervor de 20 litri, am mers linistit 350km pana m-am gandit ca ar trebui sa alimentez). Asta e clar in defavoarea TDM-ului care consuma mai mult (mai ales daca bagi mana in gaz).

-poti sa il incarci bine cu bagaje, nu se plange (prea rau)

-foarte comoda, stai ca in fotoliu (fata de un naked de exemplu)

-ii plac drumurile lungi

-accepta si drumuri proaste (chiar am mers week-endul asta pe un drum foarte prost dintr-o zona montana din Bulgaria si a facut fata cu brio)

- viteza de croazierea foarte ok chiar si pentru autostrada(150 km/h si mai ai putere pentru depasiri).

....si ar mai fi cateva, dar nu vreau sa para reclama :)

 

 

Poti lua in calcul si kawasaki Versys (si pe-asta l-am avut cativa ani).

Pana la urma este o chestie de gusturi. Nimic nu se compara cu feelingul personal, indiferent ce sfaturi iti dau internautii.

:)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Leon,este foarte adevarat ce zici(vorbesc din aceeași poziție ca și tine...fost posesor de Vstrom model 2005,actual posesor de model nou)

In schimb nu il poți compara cu MT 07 care e un naked...mai usor si mai manevrabil(cu roata fata pe 17)

Sunt convins ca dacă pui pe un MT07 toate accesoriile de pe Vstrom+bagaje+dulceata,nu va mai trage la fel!😁

Versys-ul e mai aproape de V-strom,pînă la off😁

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dr Dre, Leon,

 

Ati simtit vreo diferenta considerabila intre modelul vechi si modelul nou?

 

Am facut un ride test cu modelul nou (pe cel vechi nu l-am calarit) si mi s-a parut putin fara vlaga (ce-i drept, ma asteptam la mai multa forta in ture joase, fiind V... eu venind de pe 4L cu ~84 CP). Chiar ma gandeam sa fac schimbarea asta, dar m-a dat putin inapoi lipsa de zvac, sa spun asa. Tinand cont ca in principiu merg cu pasager plus topcase, eventual si side cases, parca as vrea mai mult.

 

Pe de alta parte, poate n-am turat-o destul? Am schimbat la 5-6 k, cum fac si cu a mea..

 

Chiar sunt curios de parerile voastre. Presupun ca si lui Florin i-ar prinde bine, deci sper ca nu o sa considere ca m-am bagat aiurea pe topic :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de pareri.

 

Pana acum, daca ar fi sa trag cateva concluzii, acestea ar fi:

Vstrom

- manevrabila, consum mic (asta nu e un criteriu pt mine, dar e un plus), comoda, duce si offroad usor, fiabilitate dovedita in timp, destul de populara . Arata mai bine (pentru ochiu` meu)

- frane slabute, cuplu mai slab (comparativ cu un 80-85cp 4I), furca...asa si asa

 

TDM

- manevrabila(poate nu chiar ca vstrom?), cuplu mai bun, furca cu reglaje mai multe

- pozitie ceva mai ciudata la ghidon(?), ceva probleme la modelele pana in 2004, aspect puutin mai ciudatel(din nou, pentru ochiu` meu)

 

Grea alegere.

 

Kawa Versys de care a pomenit colegul cum se situeaza fata de cele 2 mentionate? E comoda la drum lung, 98% asfalt (mai cu gropi, mai cu crapaturi), manevrabila, fiabilitate, putere?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Dacă te-ai uitat în curtea TDM care are 900cmc,te poți uita și la ceva de 1000. Varadero, VStrom, și ce-o mai fi. Dacă ai pasager și bagaj, îți trebuie ceva pe măsură. Nu că nu ai putea și cu VStrom 650. Eu am colindat Europa cu Transalp, pasager, bagaj. Adevărat, cam leșinată, dar am fost numai singur, fără grup. Acum Transalp ul a rămas lui nevastă-mea iar eu mi-am luat un Super Ténére 750. Facem echipa buna împreună, cu nevasta. Tenere este net superior transalp ului. Trage în ture foarte joase, sub 2000, cu a cincea fără sa te scuture, nu vibrează, este masivă, ca o vacă. Per total este foarte ok. Rămâne sa vad fiabilitate în timp, dacă bate Transpul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

-consum mic fata de alte motoare (si rezervor de 20 litri, am mers linistit 350km pana m-am gandit ca ar trebui sa alimentez). Asta e clar in defavoarea TDM-ului care consuma mai mult (mai ales daca bagi mana in gaz).

 

pai daca compari un mers linistit cu unul cu bagat mana in gaz, ca asa iti zic eu ca iti fac vstromul ala sa consume mai mult decat un SS la mers linistit..

 

Pe TDMul meu cu pasager sidecaseuri si topcase aveam un consum de 4.1% mers normal la drum intins. acum depinde si cati km intetionezi sa faci intre opriri

 

Vstromul la mers linistit cat consuma 3.5% ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dr Dre, Leon,

 

Ati simtit vreo diferenta considerabila intre modelul vechi si modelul nou?

 

Am facut un ride test cu modelul nou (pe cel vechi nu l-am calarit) si mi s-a parut putin fara vlaga (ce-i drept, ma asteptam la mai multa forta in ture joase, fiind V... eu venind de pe 4L cu ~84 CP). Chiar ma gandeam sa fac schimbarea asta, dar m-a dat putin inapoi lipsa de zvac, sa spun asa. Tinand cont ca in principiu merg cu pasager plus topcase, eventual si side cases, parca as vrea mai mult.

 

Pe de alta parte, poate n-am turat-o destul? Am schimbat la 5-6 k, cum fac si cu a mea..

 

Chiar sunt curios de parerile voastre. Presupun ca si lui Florin i-ar prinde bine, deci sper ca nu o sa considere ca m-am bagat aiurea pe topic :)

Diferente notabile nu sunt,cel putin pe partea de motorizare....pina la urma,este acelasi motor cu modificari ale unor componente din el.

650 ramine 650...nu ai cum sa il compari cu unul de 8-900,nici macar cu unul de 700. Normal ca are inconvenientele lui,mai ales daca iti trebuie sa "te dai" sportiv.

Si eu,in mod normal schimb cam tot pe la 5-6000(cuplul maxim ar fi la 5800rpm) desi,daca vrei sa scoti toti calutii din motorul asta,ar trebui sa o turezi pe la 8800 rpm.

E incadrata la categoria" Sport Adventure Tourer"

Per ansamblu,ramane un motor preponderent de turing...din punctul asta de vedere,eu unul sint foarte multumit(am facut 1100 km intr-o zi,fara probleme).

La capitolul "adventure" este destul de ok (forestiere/macadam).

La capitolul "sport"....trebuie sa te uiti la motoare mai mari!

Eu unul,totusi, ma declar multumit. In categoria asta de pret,chiar a castigat competitia(din punctul meu de vedere)...nici nu prea are cu cine sa concureze(ar fi doar Versys-ul de 650,Tracer 700 si NCX-ul de la Honda).

In incheiere,o parere personala: e destul de greu sa iti alegi motocicleta in functie de sfaturile altora.Fiecare are o parere mai mult sau mai putin obiectiva despre fiecare model si chiar si asa,nu au cum sa se puna in pielea ta....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De aia am și zis să vii la mine pentru un ride-test. Dacă găsești și un TDM pe undeva să te plimbi câțiva km, atunci poți spune că ai ceva habar despre ce să te aștepți de la următorul motor.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dupa multe alte cautari se pare ca si bugetul este un factor de plus pentru Vstrom. Adica as gasi in buget an 2007, chiar 2010; comparativ cu TDM unde mai sus de 2003 nu am sanse.

 

Mai sapam...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

diferenta asta vine si din pretul de vanzare ca nou, daca vstromul era pe la 7000-8000euro, TDMul era 10.500 euro

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Leon,este foarte adevarat ce zici(vorbesc din aceeași poziție ca și tine...fost posesor de Vstrom model 2005,actual posesor de model nou)

In schimb nu il poți compara cu MT 07 care e un naked...mai usor si mai manevrabil(cu roata fata pe 17)

Sunt convins ca dacă pui pe un MT07 toate accesoriile de pe Vstrom+bagaje+dulceata,nu va mai trage la fel!😁

Versys-ul e mai aproape de V-strom,pînă la off😁

Ma refeream la MT-07 Tracer, care se vrea altceva. Pacat de roata de 17' si de rezervorul de 17L (pentru mine astea au fost decisive, desi motorul de 700 cmc este cu mult peste cel de pe Vstrom, trage de rupe de la 2500 ture.

» Post actualizat in 04 Jun 2018 06:23

pai daca compari un mers linistit cu unul cu bagat mana in gaz, ca asa iti zic eu ca iti fac vstromul ala sa consume mai mult decat un SS la mers linistit..

 

Pe TDMul meu cu pasager sidecaseuri si topcase aveam un consum de 4.1% mers normal la drum intins. acum depinde si cati km intetionezi sa faci intre opriri

 

Vstromul la mers linistit cat consuma 3.5% ?

Nu compar mers linistit versus gaz....compar acelasi stil.

Mie Vstromul vechi (2004) mi-a scos consum de 3,8% in Serbia.

Faceam referire doar ca la acelasi tip de mers, consumulul tdm-ului este ceva mai mare...si evident, daca bagi mana in gaz consumul creste proportional.

» Post actualizat in 04 Jun 2018 06:36

Dr Dre, Leon,

 

Ati simtit vreo diferenta considerabila intre modelul vechi si modelul nou?

 

Am facut un ride test cu modelul nou (pe cel vechi nu l-am calarit) si mi s-a parut putin fara vlaga (ce-i drept, ma asteptam la mai multa forta in ture joase, fiind V... eu venind de pe 4L cu ~84 CP). Chiar ma gandeam sa fac schimbarea asta, dar m-a dat putin inapoi lipsa de zvac, sa spun asa. Tinand cont ca in principiu merg cu pasager plus topcase, eventual si side cases, parca as vrea mai mult.

 

Pe de alta parte, poate n-am turat-o destul? Am schimbat la 5-6 k, cum fac si cu a mea..

 

Chiar sunt curios de parerile voastre. Presupun ca si lui Florin i-ar prinde bine, deci sper ca nu o sa considere ca m-am bagat aiurea pe topic :)

Dupa 7-8 ani de condus diverse alte motoare, m-am intors tot la Vstrom (pentru ca imi plac drumurile lungi si asta e comod). Am avut Vstrom(2004) cativa ani pana cand l-am schimbat cu Versys si apoi cu diverse naked-uri.

Am ales varianta de 650 pentru ca merg destul de des prin capitala si am considerat ca 1000cmc este cam mult pentru aglomeratia urbana.

Intr-adevar este fara vlaga la plecari de pe loc, fata de alte variante, dar scopul lui nu este asta...l-au gandit pentru drumuri lungi,dar... dupa ce il aduci la viteza de croaziera, este deja o alta motocicleta.
"Fosta" m-a carat peste tot prin tara si prin Europa.
Eu i-as fi pus totusi un alt motor ceva mai potent (care trage in ture joase), alte frane (cele stock sunt slabe) si alta furca/amortizor fata.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tot timpul ma gandesc la faptul ca daca ar pune macar motorul de 750cmc pe V-strom,ar iesi o motocicleta super! :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu mă gândeam la 800 cc, ar fi motocicletă ideală. 80-82 cai ar fi aaabsolut perfect.

Dar, vorba unui coleg, există miarul. Dar tare mai era fain un 800...

Editat de Lucian_M

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu mă gândeam la 800 cc, ar fi motocicletă ideală. 80-82 cai ar fi aaabsolut perfect.

Dar, vorba unui coleg, există miarul. Dar tare mai era fain un 800...

Am zis 750 cmc pentru ca in momentul de fata,Suzuki are motorizarea asta pe alte tipuri de motociclete.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu-s la curent. Totuși sunt mulțumit și cu 67 cai. Dar vreo 10-15 in plus nu ar fi stricat. Mai mult nu mi-ar trebui. Că m-ar îndemna la prostii.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×