Sari la conținut

FJR rp13 setari CO


Postări Recomandate

Astazi in timp ce faceam un popas intr-o benzinarie un prieten mi-a adus aminte de setarile CO de la FJR.

Le-am verificat si am vazut ca erau 0,0,0,0.

Cum ma pregatesc de o tura de 10-12kkm ma intereseaza ca motocicleta sa consume cat mai putin mai ales ca voi merge tandem cu prietena care are un gs500 pe care-l conduce intr-un ritm domol :)

Mergand in ritmul ei la drum lung mie imi indica un consum de 5% care in realitate insemna cam 5.2%, in timp ce gs-ul ei consuma 3.6%...

M-am gandit sa saracesc un pic amestecul si am facut setarile -7,-2,-2,-7 in ideea ca cilindrii din mijloc ar trebui sa mearga un pic mai bogat. De simtit nu prea am simtit vreo modificare iar dpdv consum a fost distanta prea scurta ca sa conteze (vreo 160km). Temperatura a ramas neschimbata, la drum intins sta fix la jumate.

Am mai citit si pe ceva forum de afara si acolo vad ca toata lumea imbogateste amestecul si unii sustin chiar ca scade si consumul marind valorile CO.

Altii spun ca valorilea alea ar avea impact doar la relati si turatii ff mici.

Cum e defapt? Au impact si la turatii medii(2krpm-4krpm) ?

Cum ar trebui sa setez valorile CO ca sa scad consumul ?

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mai, pe bune, hai sa ne gandim logic, cu cat crezi ca poti scadea consumul de la 5.2 (care oricum este un consum excelent) la o chestie de 150 cp?? Din 5.2 il faci 5.00, unde simti chestia asta? E ca si cum ai vrea ca un Porsche sa-ti consume cat Loganul prietenei, pentru ca mergeti impreuna la acelasi drum.

Esti ca aia cu Tico care pun GPL pe ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ca si cum ai vrea ca un Porsche sa-ti consume cat Loganul prietenei, pentru ca mergeti impreuna la acelasi drum.

 

https://www.porsche.com/pap/aboutporsche/pressreleases/pag/?pool=international-de&id=401371

 

"Innovative cylinder deactivation – four pistons take a break rather frequently

The Panamera Turbo has the first Porsche engine to be equipped with a new adaptive cylinder control system. The system makes the eight-cylinder engine a four-cylinder engine in part-load operation: temporarily and imperceptible to the driver. The results: fuel economy has been improved by up to 30 per cent in the four-cylinder phases, depending on power demand. "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stiu, nu se poate merge prea mult in jos de la 5.2% dar sigur se poate, si daca se poate de ce nu?

Nu ma intreba te rog de ce mi-am luat fjr daca tot nu-l folosesc la adevarata lui capacitate ca n-am un raspuns inca :)

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Setarile CO 1,2,3,4 sunt pe cilindri 1,2,3,4.

Acum din ce stiu eu...dar nu pot spune 100% ca este corect..1punct setari CO corespunde unui punct AFR.

Asta inseamna ca tu daca ai sonda lambda,teoretic motorul tau in croaziera intra in 14.7 sau si mai sarac uneori.

Deci cu satarile tale "teoretic", ai ajuns la 15.4 cilindri 1/4 si 14.9 cilindri 2/3.

Valori care nu modifica foarte mult consumul la general,pentru ca sonda va incerca sa corecteze amestecul sarac,dar clar mersul motorului nu este cel mai ok,la relanti si croazieră,singurele zone in care sonda stok are efect. Cand esti pe TPS,la deschideri de acceleratie sonda iese din serviciu,si motorul urmareste harta stabilita+setarile CO ale tale.

Acum consumul pe care l-ai scos cu motorul de 1300cc este destul de ok. Am reusit si eu cu rescriere de soft un 4% pe hayabusa,asta doar de test.

Sper ca m-ai inteles in ce am "bolborosit" aici.😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las ca trebuie sa manince si mecanicii care schimba chiulase. Pt 10 -20 l de benzina economisiti dai sute de euro pt reconditionarea chiulasei. Amestec sarac, de multe ori inseamna consum mai mare, pt ca la acceleratii se apasa mai mult "pedala", se compenseaza cantitatea prea mica de benzina. Am avut powercommander pe CBR954, mergeam mult cu el, am incercat sa-i saracesc amestecul, din 5 in 5%. Mergea din ce in ce mai prost, consumul nu scadea.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valori care nu modifica foarte mult consumul la general,pentru ca sonda va incerca sa corecteze amestecul sarac,dar clar mersul motorului nu este cel mai ok,la relanti si croazieră,singurele zone in care sonda stok are efect.

Cu fraza asta m-ai bulversat total :)

Pana la urma in croaziera valorile CO au sau nu efect semnificativ? (sonda este cea originala)

La relanti parca am sesizat o mica scadere a turatiei dar pare mai stabila. N-am apucat inca sa testez cu pornire de la rece. Inainte de modificari , la rece, in timp ce se incalzea motorul avea niste mici intreruperi pe care le-am sesizat si la alte 2 fjr-uri pe care le-am mai avut pt perioade f scurte.

 

 

Stiu ca la amestec prea sarac consumul poate creste si stiu ca merge mai fierbinte motorul, nu vreau sa exagerez si am fost tot timpul cu ochii pe indicatorul de temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saracitul amestecului nu rezolva problema costurilor. O sa ai rateuri faine pe evacuare, chestie pe care unii o adora, dar asa cum ti s-a spus probabil o sa prapadesti si chiulasa.

 

Ca sa scazi consumul inseamna sa modifici amestecul aer-carburant. Chestie cam cotoiasa pentru ca inseamna sa ii faci alt soft.

 

Daca doar ii sugrumi benzina va protesta sonda lambda care va lua masuri si mare branza nu ai facut.

 

Sa presupunem ca reduci consumul cu 0,5 l/100 Km. Adica 3 lei/100 Km. Cati Km faci pe an ca sa merite efortul si economia?

 

https://www.porsche.com/pap/aboutporsche/pressreleases/pag/?pool=international-de&id=401371

 

"Innovative cylinder deactivation – four pistons take a break rather frequently

The Panamera Turbo has the first Porsche engine to be equipped with a new adaptive cylinder control system. The system makes the eight-cylinder engine a four-cylinder engine in part-load operation: temporarily and imperceptible to the driver. The results: fuel economy has been improved by up to 30 per cent in the four-cylinder phases, depending on power demand. "

 

S-au gasit si astia acuma sa descopere apa calda :).

 

Pai Mercedesul W140 SEL600 V12, cu motor de 6L cu 12 cilindrii in V de la inceputul anilor 1990, cunoscut sub numele de Merecedes Balena, avea de fapt 2 motoare de 6 cilindrii fiecare si daca nu aveai nevoie de putere merge in 6 cilindrii, adica juma' de motor. Evident cu un consum mic. Daca te dadeai la ea te rupea la consum.

Chiar acesta era un defect intalnit la ele - nu mai avea putere - cand din cauza contactelor proaste de pe la conectorii calculatorului nu mai pornea si a doua jumatate de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau ca nu m-am facut inteles..nu prea am talent oratoric.

Pe scurt, sonda stok face corectii pe zona de relanti si deschidere constanta de tps.

Setarile de CO sunt procente peste harta de benzina. Asa ca daca tii motorul la relanti si deschidere tps constant sinda va trece peste orice setari de CO si va duce moto in lamda1 sau 14.7 AFR.

Deci beneficiul setarilor de CO se regasesc doar in deschidere de acceleratie..acolo posibil ca tu sa faci ceva economie.

Dar pe strada nu folosesti modul race cu FJR sa folosesti mai mult harta de TPS,cu 50%sau mai mult..asa ca mergi tot in IAP cu max 10/15 deschidere TPS deci fara economie

 

Sper ca te-am bulversat iar!😂😂😂

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...