Sari la conținut

MotoVloggeri Romani


AlfaMoto
 Share

Postări Recomandate

2 hours ago, Ice-D said:

Ok,nu am mai nimic de comentat.

 

Astept reversul medaliei, de ce motociclistii urasc soferii💣

 


Il fac si pe acela in primavara ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Prea multe activitati, prea putin timp de editare.
Am pe teava trei antrenamente filmate, dar nu am pur si simplu timp sa montez :( :(

am facut ceva pe fast forward insa, de la antrenamentele cu OHVALE de 11cc - fte cool.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.10.2019 la 18:01, Sinner- a spus:

Hai ca din pacate, reusesc sa fac si o postare d'asta tipica pt vizualizari.
Ce place motociclistului roman, injuraturi cu babuini in trafic sau accidente.

Din pacate, de data asta ma incadrez la 'accidente'.
 

 

Nu inteleg de ce s-a blocat roata intrand in N?

explica-mi si mie pls.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve mister, long tiMe no see :)
 

minutul 3:21 citez
"exact cand apas cu piciorul schimbatrul de viteze pentru a introduce in treapta a doua, roata spate se blocheaza"

Tu ori ai uitat romneste, ori, ceva nu inteleg :))))
De unde ai tras tu concluzia ca roata s-a blocat in Neutral? Cand am spus in cuvinte clare ca s-a blocat cand am bagat in a doua, si se vede si pe graficul de data logger ca dupa neutral am bagat a 2-a, deci.. de unde concluzia ta cu blocatul in neutral.. nu inteleg :)))

Acum face sens ? Gen diferenta de viteza intre cutie si roata spate.. a blocat roata. Ambreiajul anti hopping de fabrica ne fiind foarte performant, nu a utut suplini o asa mare diferenta de viteza. :) 

 

 

Editat de Sinner-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Sinner- a spus:

Salve mister, long tiMe no see :)
 

minutul 3:21 citez
"exact cand apas cu piciorul schimbatrul de viteze pentru a introduce in treapta a doua, roata spate se blocheaza"

Tu ori ai uitat romneste, ori, ceva nu inteleg :))))
De unde ai tras tu concluzia ca roata s-a blocat in Neutral? Cand am spus in cuvinte clare ca s-a blocat cand am bagat in a doua, si se vede si pe graficul de data logger ca dupa neutral am bagat a 2-a, deci.. de unde concluzia ta cu blocatul in neutral.. nu inteleg :)))

Acum face sens ? Gen diferenta de viteza intre cutie si roata spate.. a blocat roata. Ambreiajul anti hopping de fabrica ne fiind foarte performant, nu a utut suplini o asa mare diferenta de viteza. :) 

 

 

da, corect, cand a intrat iar in 2 s-a blocat.

dar ciudat ca ai mers cu 2 apoi s-a dus in N fara sa faci nimic? apoi ai cautat iar 2 si buba..

 

my bad.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, porcaria dracului.
Asta m-a luat prin surprindere total, faptul ca din 2-a a sarit in N, n-am patit asta niciodata pana acum la vreo motocicleta, dar, stii cum e 'nebanuite sunt cararile..'

Problema mai mare este ca la racing, dupa cum ai experimentat pe pielea ta, e nevoie de automatisme.
Eh, de cand cu blipperul asta (inferioare fara ambreiaj), practic ti-a disparut 'antrenamentul' cu ambreiajul, nu mai ai acel reflex - oricand 'accesezi cutia de viteze' sa tragi de ambreiaj.
Practic am bagat-o inapoi in a -2a cu japca, fara ambreiaj, ambreiajul stock n-a facut fata si.. zdrang..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Sinner- a spus:

Da, porcaria dracului.
Asta m-a luat prin surprindere total, faptul ca din 2-a a sarit in N, n-am patit asta niciodata pana acum la vreo motocicleta, dar, stii cum e 'nebanuite sunt cararile..'

Problema mai mare este ca la racing, dupa cum ai experimentat pe pielea ta, e nevoie de automatisme.
Eh, de cand cu blipperul asta (inferioare fara ambreiaj), practic ti-a disparut 'antrenamentul' cu ambreiajul, nu mai ai acel reflex - oricand 'accesezi cutia de viteze' sa tragi de ambreiaj.
Practic am bagat-o inapoi in a -2a cu japca, fara ambreiaj, ambreiajul stock n-a facut fata si.. zdrang..

 

cred ca ma confuzezi , frigiderul asta nu s-a dat niciodata pe pista. (se incalzeste freonu in mine cand spun asta, de ciuda, dar mai e pana-s bun de reciclat asa ca nu se stie)

la quickshifter mai e nevoie de turat inainte de schimbat in jos?

 

eu am mai auzit sa sara din viteze la moto. si culmea, de la abuz poate?

la orice anunt de vanzare moto care se respecta genericul "nu bate nu troncane" de la auto se traduce in "nu sare din viteza".

 

 

 

 

*cum naiba o turezi in sus si in acelasi timp schimbi fara ambreiaj? adica teoretic nu poti s-o turezi in gol fara sa tragi ambreiajul, aici is pierdut putin. sau turezi in timp ce dai in jos/sus cum e la curse.

 

**aiurea s-a miscat piciorul . de lovitura la cap nu mai zic. de motor nu mai zic.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, credeam ca esti un amic de l apista, frigider il poreclisem si pe el.

exsita doua sisteme diferite:
QUICKSHIFTER - care taie aprinderea pentru a facilita schimbarea in treapta superioara

BLIPPER - noua smekerie in domeniu, posibila doar la motocicletele de generatie noua care au actuator pe clapeta de acceleratie, adica poate fi actionata independent de catre ECU, fara a fi nevoie de mana pilotului.
Cand dai inferioara, senzorul trimite informatia la ECU, in acel moment calculeaza exact ce turatie are nevoie pentru inferioara urmatoare, tureaza singuira motorul actionand actuatoruld e care ams pus mia sus, si.. magie.. intra in inferioara fara sa atingi ambreiajul.

Ambreiajul este folosit pentru a decupla practic cutia si a introduce alta treapta, care avand alta circumferint ape pinion, automat are alta turatie.
Dar acum, ECU face treaba, sincronizeaza turatia singur pt treapta inferior urmatoare.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Sinner- a spus:

Cand dai inferioara, senzorul trimite informatia la ECU, in acel moment calculeaza exact ce turatie are nevoie pentru inferioara urmatoare, tureaza singuira motorul actionand actuatoruld e care ams pus mia sus, si.. magie.. intra in inferioara fara sa atingi ambreiajul.

pentru asemenea vorbe erai ars pe rug acum cativa ani.

norocul tau ca in secolul curent o sa fii decat numit "motociclist fals" sau mai rau, "scuterist" pentru ca si subspecia asta inferioara de motociclist (scuteristul) da inferioara fara ambreiaj, bine, acolo e mai complicat ca nu e maneta de ambreiaj..intelegi tu.

 

se pare ca nu mai stie sa blippere cand ii dai din N in alta treapta, dupa cum ai aflat, magia s-a spulberat ca sa ma exprim plastic.

da-le si tu un mail, n-are cum sa strice, zic.

poate repara ceva la produs.

 

sau sa ridici awerness, poate o punem si de un mars de constientizare :D 

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La acel model de R6 este o 'smekereala' cu japca - faptul ca se poate, da, se poate, doar ca ai multe sanse sa strici cutia pentru ca ECU nu este implicat in 'actiune', asadar nu sunt luati in calcul toti parametrii necesari pentru BLIPPingul perfect.

Dar, DA, fucntioneaza. :) - asa cum functionau si Quickshifter-ele de prima generatie, taiau la japca scanteia si gata, intra.

ECU cunoaste toti parametrii legati de pozitia arborelui, graduld e deschidere al clapetelor in concordanta cu spray ul din injectoare, presiuena din airbox si multe altele, dar mai ales, daca MARTE este retrograd. :D 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Sinner- a spus:

...

Cand dai inferioara, senzorul trimite informatia la ECU, in acel moment calculeaza exact ce turatie are nevoie pentru inferioara urmatoare, tureaza singuira motorul actionand actuatoruld e care ams pus mia sus, si.. magie.. intra in inferioara fara sa atingi ambreiajul.
 

 

Daca 'actuatorul' la care te referi este cel denumit de producatori Throttle By Wire (adica un motoras care inchide/deschide clapeta de acceleratie), eu tot nu inteleg cum face ECU-ul ca la cresterea turatiei sa nu te smunceasca motorul?

 

Eu am incercat sa fac down-shift blipping-ul pe strada ... la skill-ul meu, imi iesea unul din 10.

 

Cand dadeam inferioara corect:
 - tras ambreiajul (mana stanga);

- apoi cu doua degete pe maneta de frana strangeam usor pentru a reduce viteza;

- in acelasi timp, cu celelalte 3 degete + din incheietura mainii, rasuceam acceleratia 10 ~ 15 grade pentru a creste turatia;

- in momentul in care incepea sa scada turatia, dadeam drumul manetei de ambreiaj; Cu piciorul, actionam schimbatorul de viteze;

...  totul era perfect, motorul intra in treapta inferioara foarte lin, fara nici un fel de smuncitura.

 

In schimb, de cele mai multe ori, mana stanga si cea dreapta nu se sincronizau ... 

-  se intampla sa accelerez in gol, pentru ca ambreiajul nu era eliberat la timp, rezultand intr-o schimbare 'normala' (turatia scadea pana sa dau drumul la ambreiaj);

- sau trageam de gaz cu cateva mili-secunde inainte de a trage ambreiajul, iar atunci motorul o lua inainte (foarte naspa senzatia daca in acelasi timp franam cu roata fata);

- ori dadeam drumul la ambreiaj, dar nu ridicam suficient turatia (e greu sa pui frana si sa dai gaz in acelasi timp);

- sau bruscam frana incercand sa accelerez pentru rev-matching, din nou destabilizand motorul;

 

 

Revenind la intrebare, cum poate blipperul sa ridice turatia daca cutia e in viteza si tu nu atingi ambreiajul? 

 

Eu m-as fi asteptat ca ECU-ul sa detecteze cand tu dai drumul la ambreiaj si atunci sa dea un blip scurt, pentru a ridica turatia suficient pentru o shift-are lina in treapta inferioara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Killer_533 ECU stie cand sa blippuiasca cand apesi pedala schimbatorului ;) 
De aia este nevoie de un senzor de presiune bi-directional la schimbator (o directe pentru up-shift, una pentru down-shift) si nu are nevoie de ambreiaj.
Toata "magia" vine de la cutia de viteze a motocicletelor (difera de cea a masinilor) ;)
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

https://packupandride.com/clutchless-shifting-a-motorcycle/

 

How to Do a Clutchless Downshift

 

Downshifting without a clutch is much trickier, requires perfect timing and will take a little more practice to get it right. To downshift, you will need to blip the throttle just prior to stepping on the shifter lever. For those of you who don’t know, blipping the throttle means to give it a very short, rapid twist. This blip will increase the rpm of your engine so that it will match the rpm of the lower gear you’re about to shift into. Blip the throttle, change gears, all in one, quick, perfectly timed motion. If you get it wrong, your bike won’t shift and you’ll simply have to try again.

You will also need to practice the technique of blipping your throttle while squeezing the front brake lever smoothly and in a controlled fashion. This can be done by holding the throttle with the thumb and index fingers, while your other three fingers squeeze the brake lever. Another option, and one I prefer, is to apply the break with your first two fingers, and blip the throttle with your thumb and other two fingers. The first few times I blipped the throttle while braking, I kept grabbing a handful of brake, but over time, my control got a lot better.

 

Nu stiu ce e in cutia de viteza moto, dar aplicand logica, ma gandesc asa: tu esti in viteza si dai gaz ... asta inseamna ca motorul urca in ture, iar daca esti in viteza motocicleta va accelera. 

 

Concret: esti in treapta 3 (sa zicem 7000 rpm) la 100km/h si incerci sa bagi a 2-a. Dai blip ca sa ajungi pe la 8500 rpm, pai o sa fii la 120km/h daca nu tragi ambreiajul, iar atunci e si mai naspa sa bagi inferioara, ca iti danseaza roata spate pe asfalt.

 

Singurul mod (la cunostiintele mele ~0) in care motorul ar creste in ture ar fi daca ar patina ambreiajul. Adica chestia aia cu slippery clutch, sa intre in actiune nu numai la diferente de turatie induse de roata spate, ci si la cele induse din cutie. Chiar si asa, magia nu e in cutie, ci in ambreiaj si e cam riscant, ca daca ii dai gaz ca taranul, te trezesti in wheelie... poate de aceea baietasul din articol spune sa franezi, pentru a contra efectul de acceleratie.

Observ ca nici macar cunoscutii (trolii) forumului nu au comentat ... macar un off-topic mic, tot era ceva. Asta e semn rau.  Ori poate s-au angajat si nu au timp / chef.

 

 

Oricum, am mai sapat pe net si s-ar parea ca nu este implicat ambreiajul alunecare limitata ... 

 

Citat

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/products/motorcycle-technology/motorcycle-quickshifters-are-they-safe-how-work


What’s an auto-blipper quickshifter?
 

In the same way that clutchless upshifts take advantage of float in the gearbox, to change down the engine speed required for the next lower gear needs to match that of the wheel speed. As you’re off the throttle, the rear wheel is driving the engine, so blipping the throttle increases the engine speed, and at the moment between the rear wheel driving the engine, and the engine driving the rear wheel, the gearbox will again float. You can do it by hand, but it’s a lot harder than a clutchless upshift.

 

Deci, atunci cand inchizi gazul, apare un moment (foarte scurt) in care motorul nu mai aplica forta angrenajele din cutie, iar roata spate inca nu apuca sa aplice forta deoarece turatia este in scadere (gazul fiind inchis), asa ca se poate trece de la treapta superioara la cea inferioara.

 

Odata facuta trecerea, axul care este antrenat de motor, va trebui sa ajunga la aceeasi turatie cu axul antrenat de roata spate. Aici intervine blip-ul si odata sincronizate turatiile, acceleratia poate fi din nou inchisa pentru a intra frana de motor ... 

 

 

 

 

Editat de Killer_533
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.01.2020 la 12:20, Sinner- a spus:

Prea multe activitati, prea putin timp de editare.
Am pe teava trei antrenamente filmate, dar nu am pur si simplu timp sa montez :( :(

am facut ceva pe fast forward insa, de la antrenamentele cu OHVALE de 11cc - fte cool.

 

 

 

Măh, mie îmi place accentul..😁

La 20.01.2020 la 12:20, Sinner- a spus:

Prea multe activitati, prea putin timp de editare.
Am pe teava trei antrenamente filmate, dar nu am pur si simplu timp sa montez :( :(

am facut ceva pe fast forward insa, de la antrenamentele cu OHVALE de 11cc - fte cool.

 

 

 

Aștept cu nerăbdare să îți faci timp de editare..se anunță grozav!😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Flower-Power - incerc din rasputeri sa o rezolv in acest weekend, dar pana atunci am de temrinat video-ul dela bike expo Verona, interviurile cu  VanDer Mark, Garret Gerloff si Federico Caricasulo.

 

@Killer_533 - si cand ma gandesc, inainte de a avesa blipper pe motoreta, o faceam manual - damn skilled i was on that one, mor de ciuda ca nu am filmari cand ii dadeam inferioarele cu blip manual, poate o sa-mi fac vreme sa fac un video d'asta.
De fapt chiar a fost o situatie in 2018 in cursa cand am ramas fara blipper, se desurubase nitel senzorul, si am 'trecut pe manual' instant, a fost dragut.
Ironia a facut ca adversarul meu din acea cursa a avut si el fix aceeiasi problema, insa el mereru avusese numai motorete scumpe cu blipper si cand a ramas fara, a inceput sa piarda timp la inferioare pt ca nu era obisnuit cu manualul. :))) - i felt special that day :))

Editat de Sinner-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Sinner-, daca poti sa ne explici putin ... cum face blipping-ul diferenta intre concurenti in cursa? 

 

La experienta mea modesta am observat ca schimband in jos doar din ambreiaj (chiar si retrogradand 2 viteze deodata), in cel mai rau caz iti danseaza putin spatele, din cauza diferentei mari intre rotatia cauciucului si turatia motorului.

Imi imaginez ca folosind blipping-ul motorul va fi mai stabil pe trasa la down-shift, dar sigur voi profesionistii nu aveti chilotii maro (ca restul) daca va patineaza putin roata spate. Sa fie oare diferenta de timp (cateva mili-secunde in plus pierdute de cei care folosesc ambreiajul)?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, dupa cum am povestit, diferentele difera in functie de skill.
Eu cand am ramas fara blipper doar primul tur l-am avut mai lent cam cu 0.8 sec - pana mi am recalibrat creierul, apoi am revenit incet catre timpii cu blipper.
Problema este ca la blipper depui mai putin efort, iar in cadrul unei curse de 18 tururi, orice efort in minus conteaza, daca ai 10 viraje, si medie 1,5-2 inferioare, se fac in medie 15-20 de ambreiaje de tras - stress pe incheieturi suplimentar la ambele maini.
15-20 x 18 tururi .. 270-360 de pompari in antebrat in plus - este o diferenta majora, o simti in ultimele 6-7 tururi masiv.

 

Pana la vlogul cu antrenamentele, v-am pregatit un 'platouas'
Plan detaliu cu MotoGPurile dela MBE 2020 si doua interviuri interesante.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • l.u.v locked this topic
  • l.u.v unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...