Sari la conținut

MotoVloggeri Romani


AlfaMoto
 Share

Postări Recomandate

Quote

Oare ce fac bine vloggerii straini si ai nostri nu fac? Eu urmaresc mai multe straini: MCRider (siguranta si tehnica de condus), YammieNoob (diversificat), FortNine (tehnic), DanDanTheFireman (review-uri la close calls si accidente). Vad multe alte lucruri in afara acestora, insa pe subiecte dedicate, ce ma intereseaza sa aflu.


Pentru ca astfel de video-uri necesita:
1. expertiza si experienta asupra subiectului
Nu pot face video-uri despre un subiect pe care nu-l stapanesc.
2. echipa mare si echipamente pe masura ptr creatie
Majoritatea motovlogggerilor, daca nu chiar toti din Romania sunt one man show: ei centreaza, ei dau cu capul.
Inafara de MCRider, ceilalti au echipe de creatie, nu-si mai editeaza video-urile de ani de zile ptr ca au oameni angajati.
Sigur, au ajuns acolo in timp, insa nu poti face comparatie de nivelul cu motovloggerii din Ro.
Tre sa faci comparatii intre creatori de continut de acelasi nivel si experienta in youtube.

Oricum, la noi, motovlogging-ul este la inceput. Majoritatea-s incepatori pe moto.
 

Quote

Ce nu prea inteleg la romani e chiar asta: "motovlog", adica se filmeaza mergand cu motocicleta si ... atat. De fapt mai sunt lucuri interesante pe care le spun sau le arata dar te uiti la 15-20 de minute la un video dintre care 30 de secunde sunt utile. Din aceasta cauza nu prea mai urmaresc.


Multi creatori de continut incearca sa faca video-uri cat mai lungi, tocmai ptr ca durata de atentie este extrem de mica. Multi "influenceri" te invata ca tre' sa ai video-uri mai lungi ca sa captezi cat mai multa atentie.
Este o greseala aici, dar... asta e.
Plus ca mai e problema monetizarii: pe un video lung poti plasa mai multe reclame... ca sa poti avea reclama in mijlocul video-ului, acesta tre' sa aiba minim 8 minute...
Problema este ca nu au content asa ca apare problema descrisa de tine.
 

Quote

Sugestii pentru vlogerii romani, din punctul meu de vedere: aduceti calitate, nu cantitate.


1. Calitatea este in ochiul consumatorului
Daca te uiti in trending, numai video-uri de "calitate" vei gasi.
Sunt multe aspecte de discutat aici, la care se adauga expertiza si experienta despre subiectul abordat.
Au inceput sa apara si la noi canale de tip agregator de continut, adica compilatii avand content luat de la altii (cu aprobarea creatorului initial).
Tocmai ptr ca "se cere": accident moto, i-am spart oglinda, moto road rage si altele de tipul asta.
Si le merge bine... chiar foarte bine.
 

Quote

Mergeti pe un subiect anume: tehnic, review, sfaturi etc. Da, asta o sa "niseze" vizitatorii dar pe termen lung va duce si la monetizare daca asta va doriti.


1. Romanii se pricep la orice: cum o dai in sfaturi, cum ti se cere sa-ti scoti diplomele.
Si cand le ai, esti acuzat ca le-ai obtinut pe spaga.
2. Cand vine vorba despre motociclism, nimeni nu se uita la sfaturi pe net in Romania.
Aici se cauta doar oglinzi rupte si injuraturi si video-uri de tip "le-am aratat cine-i BOSS".
Am cateva video-uri cu "sfaturi" si "parerile mele" despre motociclism si... surpriza: nu se uita nici draq. Sigur, unele au facut peste 2000 de vizualizari, chiar 95 de mii, unul...
dar in ansamblu, au facut acel nr de vizualizari in 2 - 3 ani. Deci, nu se uita nici dracu'.
De ce le fac? Ptr ca asa vreau eu.
Insa dac-as fi sa caut vizualizari, mai mult succes as avea cu un video in care "alerg" cu Hayabusa pe autostrada.
I-am gasit si titlu: Hayabusa Romania Unleashed.
Evident, nu voi face asta niciodata...
3. Procentul celor care se uita la asa ceva este prea mic ptr a "merita efortul" unui motovlogger.
Sa nu uitam ca orice video trebuie filmat si editat.
Este o munca, pana la urma. Si daca ai un calculator mai slab, munca aia chiar dureaza.
 

Quote

Ca sa fiu sincer, nu as fi deloc suparat daca vlogerii romani ar copia fie si complet continutul altora straini, cat timp continutul e util si aduce valoare, fiind in limba romana ii va ajuta pe cei care nu se descurca foarte bine cu engleza. 


Nu sunt decord cu copiatul de continut. Poti creea fisier de subtitrare video-ului original si trimite creatorului.
Cred ca poti adauga traducere direct din youtube, pe video, fara a fi necesar aprobare/interventia creatorului original.
Munca trebuie respectata, nu copiata.
Sigur, cel mult te poti inspira.
 

Quote

Mai exact, daca faceti un vlog cu un review la o casca de exemplu, nu o sa aduca milioane de vizitatori deoarece nu sunt milioane de oameni interesati de acea casca. Dar un numar de persoane vor fi interesante. Ulterior mai puneti 2 review-uri pentru alte 2 casti? Incep sa se adune. 


Ca sa faci un review la un produs va trebui sa testezi acel produs. Altfel nu merge.
Poti face un first impression, cum am facut si eu cu echipamentul comandat pe masura mea de la Alphahead, dar nu pot face review.

Se aduna, inclusiv numarul de ore de munca, fara rezultate palpabile.
Daca faci ce video-uri vrei tu, macar le faci "din placere"...

 

Quote

Ah, da, va rog, fara mizerii de titluri pompoase pentru clickbait, nu dau bine.


Nu dau bine, insa adaug vizualizari bune.
Dupa cum am spus, conteaza captarea atentiei si mentinerea persoanei pe video. Adica sa se uite cat mai mult.
Cunosc youtuberi foarte mari care INCA fac clickbait... si le merge.

Sustin parerea lui Edd, adica ai sectiune de comentarii, asa ca cere si sunt sanse mari sa obtii un raspuns sau chiar un video pe subiectul cerut de tine.
Culmea, motovoggerii pot ramane fara subiecte asa ca vor aprecia ca le dai ideei despre ce continut sa faca.

Ideea este ca ptr multi, inclusiv cei din afara, youtube a inceput dintr-o joaca.
Si odata cu cresterea canalului au inceput sa realizeze ca acest lucru chiar functioneaza. Apoi au inceput sa investeasca serios si canalul a devenit un business.
La noi, in ceea ce priveste motovlogging-ul... suntem inca la faza de "joaca"...
Si clar n-o faci ptr bani... ptr ca la cat plateste youtube pe Romania vizualizarile pe motovlogg, iti trebuie 30 de ani numai ca sa-ti poti "scoate banii" pe Gopro-ul platit din banii tai.
Sigur, lucrurile se pot schimba in viitor, dar pana atunci...

Sper ca ti-am raspuns cat de cat la nelamuriri...
Daca mai ai si altele... lasa-le aici si cum mai prin timp, incerc sa-ti raspund.

 

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand vreau sa mentionez ca nu am urmarit eventuale videoclipuri create de catre participantii la acest topic din simplu motiv ca nu am avut timp, vreau insa sa o fac.

 

18 hours ago, Edd said:

dar nu ar apasa doua taste sa-i spuna omului parerea lui in comentarii

 

Da, sunt de acord iar eu sunt genul de persoana care nu lasa comentarii. Eu nici nu dau Link la videos, folosesc doar Subscribe. Ce nu imi place la comentarii e ca apare acolo numele meu. Nu vreau sa imi fac x conturi, dar nici nu vreau sa fiu pe Youtube ca pe o retea de socializare, sa comentez si sa imi dau cu parerea. E o parere personala. 

 

18 hours ago, Edd said:

Daca ati fi vazut aceste video-uri, de la inceputurile lor, ati fi continuat sa va uitati la ei?

 

Probabil ca nu si desi ii urmaresc (relativ, la mine urmarirea inseamna de fapt ca am vazut mai mult de 3-4 videoclipuri de la cineva) nu am ajuns la acelea. Cred ca sunt extrem de putine cazurile in care Youtuberii au videoclipuri vazute complet de catre anumiti vizitatori, mai ales cand e vorba de multe.

 

16 hours ago, Kosh said:

1. expertiza si experienta asupra subiectului

 

In mare sunt de acord, dar unele lucruri se pot invata si de catre cineva fara prea multa experienta. De exemplu partea de mecanica, nu cred ca trebuie sa fii mecanic de multi ani sa poti intlege si explica cum functioneaza un slipper clutch. Exista unele notiuni pe care doar experienta le poate aduce. De exemplu nu ar fi tocmai ideal ca eu sa fac un vlog despre cum sa faci un wheelie. Desi am vazut in alte vlog-uri care e ideea, nu am facut asta si nu prea pot sa vin cu sfaturi. E o discutie lunga aici, sunt subiecte care poate ar necesita ani de cercetare ca sa fie prezentate ca la carte, dar pana la urma e un vlog si trebuie sa ofere informatii utile, nu e o teza de doctorat. Nu stiu care ar fi abordarea ideala aici. 

 

16 hours ago, Kosh said:

2. echipa mare si echipamente pe masura ptr creatie

 

Da, acest lucru il pot face doar cei care castiga bani din asta, multi bani. Ca tot discutam de monetizare ar trebui luat in considerare un alt aspect care ar putea aduce mai multi bani decat Youtube in sine: colaborarile cu firme. Dar e cu dus si intors cand vine vorba de promovari si de increderea pe care o au apoi oamenii in tine ca vlogger. Pe de alta parte, cand vad pe Instagram tot felul de reclame idioate la toate porcariile imaginabile ma gandesc ca exista un nivel de adaptare la astfel de lucruri destul de mare.

 

17 hours ago, Kosh said:

Majoritatea-s incepatori pe moto.

 

Ma bucura acest aspect, are niste avantaje de continut. Ca motociclist cu experienta, cand se intampla ceva, de orice fel te gandesti "Mda, e a 7-a oara, nimic special" si nu o sa incluzi intr-un vlog, pe cand unui incepator i se va parea interesant si ar putea acoperi acel subiect. Partea negativa e ca neavand experienta, e greu sa vina cu sfaturi cu adevarat utile, personale si "testate" (mai de voie, mai de nevoie). Un echilibru ar fi ideal. 

 

17 hours ago, Kosh said:

Multi "influenceri" te invata ca tre' sa ai video-uri mai lungi ca sa captezi cat mai multa atentie.

 

La MCRider am vazut intr-un vlog un lucru simplu: oamenii nu pot fi atenti mai mult de 10-15 maxim 20 de minute. In orice situatie. Si din experienta personala, atat urmarind pe Youtube cat si in sedinte la munca sau multe alte lucruri, sunt de acord. Eu rar deschid filmulete cand vad ca au peste 20 de minute, foarte rar, pentru ca stiu ca nu o sa le vad. E foarte greu sa ai 20 de minute+ de continut atat de interesant si de entertaining incat sa tii oameni atenti si sa nu il inchida. 

 

17 hours ago, Kosh said:

ca sa poti avea reclama in mijlocul video-ului, acesta tre' sa aiba minim 8 minute

 

Cred ca ar fi mai bine ca persoanele care fac acest lucru sa faca vlog-uri in engleza. In RO cred ca sunt multi cu AdBlock+ si eu nu stiu cum arata o astfel de reclama. 

 

17 hours ago, Kosh said:

Daca te uiti in trending, numai video-uri de "calitate" vei gasi.

 

Da, total de acord. Acum conteaza ce vrea fiecare vlogger de la viata. Daca pe partea de monetizare cred ca e constienta lumea ca nu merita, poate unii isi doresc faima, iar altii poate isi doresc efectiv sa ajute alti oameni. Ambele se pot face iar aceasta dorinta se va vedea in continut.

 

17 hours ago, Kosh said:

1. Romanii se pricep la orice: cum o dai in sfaturi, cum ti se cere sa-ti scoti diplomele.

 

Asta cam asa e, dar nu cred ca e doar la noi. Si eu gandesc asa, sincer. Pana la urma un vlogger trebuie sa castige increderea urmaritorilor, trebuie sa arate ca atunci cand prezinta un subiect (mai ales interpretabil) stie despre ce vorbeste. Si e greu...

 

17 hours ago, Kosh said:

Tocmai ptr ca "se cere": accident moto, i-am spart oglinda, moto road rage si altele de tipul asta.
Si le merge bine... chiar foarte bine.

 

Astfel de subiecte cancan vor merge intotdeauna. De aceea exista si un post de televiziune pentru astfel de lucruri, Antena Stars si multe alte emisiuni. Oamenilor le place barfa si le plac lucrurile iesite din comun. Probabil exista si o explicatie psihologica si probabil e legata si de IQ. 

 

17 hours ago, Kosh said:

Insa dac-as fi sa caut vizualizari, mai mult succes as avea cu un video in care "alerg" cu Hayabusa pe autostrada.
I-am gasit si titlu: Hayabusa Romania Unleashed.
Evident, nu voi face asta niciodata...

 

Acum ma gandesc la acest lucru si, desi nu foarte elegant, ar putea fi util,. Astfel de videoclipuri ar aduce lume si ar creste sugestiile catre alte vlog-uri. Sigur, s-ar pierde utilizatorii de "calitate", dar ar putea ramane oameni care ar putea invata lucruri noi. Chiar daca un vlogger are numai videoclipuri de calitate tot are nevoie de marketing si de PR care sunt greu de facut altfel. Chiar ar fi frumos un astfel de subiect, daca ar acoperi cateva lucruri destul de importante ca ce poate iesi nasol dintr-o astfel de activitate. Sau cum e daca iei mana de pe ghidon la o viteza mare, cum nu poti frana cand un Gigel trece pe banda 2 fara sa dea un amarat de semnal si multe altele. 

 

Inca un lucru de care trebuie tinut cont: E ca in viata, unii vor sa invete ceva, altii vor sa se distreze (procentul mai mare aici). Cred ca se poate aplica si la partea de "distractie" o nota constructiva. "Angry biker smashes mirrors" (luat din afara) - in care sa se vada si cum ulterior Gigel fara oglinda ii da cu masina un branci. Oamenii ar putea realiza (sper eu) ce se poate intampla in astfel de cazuri. 

 

17 hours ago, Kosh said:

Sa nu uitam ca orice video trebuie filmat si editat.

 

Imi imaginez ca e mult de munca. Si doar sa iei 2 ore de filmare, sa treci prin ea si sa tai anumite portiuni iti ia, desigur, minim 2 ore. 

 

17 hours ago, Kosh said:

Munca trebuie respectata, nu copiata.
Sigur, cel mult te poti inspira.

 

Corect, eu ma gandeam fix la aducerea de informatii publicului roman. Insa engleza deja e necesara. Am vazut ca unele video au traduceri automate, gen Google Translate, nu sunt ideale dar se pot intelege lucruri din ele destul de bine. 

 

Partea de inspiratie ar fi foarte utila. Sa prezinte acelasi subiect poate, intr-un fel personal. Daca subiectul e bun ar atrage oamenii.

 

17 hours ago, Kosh said:

Ca sa faci un review la un produs va trebui sa testezi acel produs. Altfel nu merge.

 

Normal. Daca as face asta, as face la produsele pe care le detin. Am vazut multe review-uri la casti de exemplu si ca sa vezi: toate castile sunt ideale! Am vazut un review de la cineva care folosise o casca vreo 6 luni si parca nu era tocmai perfecta. Chiar m-a ajuta acel video. 

 

17 hours ago, Kosh said:

Culmea, motovoggerii pot ramane fara subiecte asa ca vor aprecia ca le dai ideei despre ce continut sa faca.

 

As sugera sa ia idei de la cei din afara. Sunt foarte multi, din multe tari si cu experiente diferite.

Eu unul as vrea ceva de mecanica. Stiu din domeniul auto, Engineering Explained e genial (oricum e prea mult pentru cineva care face Youtube de placere) care a fost copiat de 99vehicles, facea acest lucru la inceput pana sa o dea de ceva timp in tot felul de balarii.

Legat de mecanica ar putea fi zeci de subiecte: carburatoare, injectie, tipuri de motoare, cum functioneaza ambreiajul, tehnologii mai moderne si multe altele. Nu stiu insa cate persoane ar fi interesate si ar necesita ceva munca, niste desene la o tabla ar fi cel mai simplu si mai practic. Se pot gasi si diagrame pe net pentru unele subiecte.

 

Legat de mizeriile care se intampla in traficul din Bucuresti, eu sunt interesat de subiect ca sa stiu la ce sa ma astept. Dar nu vreau sa ma uit 20 de minute la un video sa vad 2 intamplari de cate 10 secunde. In plus, o analiza a ceea ce s-a intamplat (DanDanTheFireman) ar putea fi de asemenea utila, mai ales daca vlog-erul e cel care a trecut prin acele intamplari.

 

Alte idei ar putea fi dedicate celor care fie sunt foarte incepatori pe motor (ca mine, am doar cateva sedinte in scoala) fie se gandesc sa se apuce de acest lucru. Am vazut la cel putin un roman despre schimbarea treptelor de viteza inainte sa vin la scoala de exemplu si mi-a fost util. Cum si cand sa te strecori printre masini? Cand sa nu o faci? Cum sa o faci in siguranta?

 

Nu prea am vazut la romani (de fapt nici in afara nu sunt atat de multe) notiuni de conducere defensiva. Lucruri simple ca: nu sta si tu la 1 m de masina la 80kmph ca na, cine stie. Am fost la un curs de conducere defensiva auto si in 2 zile am avut 8 ore de teorie si 8 ore de practica (bine, nu faceai continuu ceva). Se pot scoate multe subiecte pe aceasta arie dar e mai greu pentru un incepator sa le faca.

 

Un videoclip despre propriul motor, de ce l-ati ales, cum e pentru un incepator (e.g. Hayabusa), ce alte optiuni ar fi, cum va ocupati de el, la ce il folositi, ce echipament folositi pe el si de ce, ce va place la el, ce probleme ati avut, ce parere au prietenii vostri etc.

 

Si da, va rog eu, faceti un video de calitate, cat se poate de bun despre motociclisti, dedicat special celor pe 4 roti. Explicati sa nu stea in poponeata motorului, sa se uite in chestiile alea ciudate care nu stiu de ce se cheama "oglinzi" si sa inteleaga ca oglinda din interior poate ajuta in trafic, nu e doar sa isi faca freza in ea. Ar mai putea intelege si ca exista o maneta care se misca in sus si in jos si care porneste un ticait enervant in masina si multe altele. 

 

Incerc sa mai vin cu idei, am baut doar prima cafea si asta e tot ce pot momentan.

 

17 hours ago, Kosh said:

Ideea este ca ptr multi, inclusiv cei din afara, youtube a inceput dintr-o joaca.
Si odata cu cresterea canalului au inceput sa realizeze ca acest lucru chiar functioneaza. Apoi au inceput sa investeasca serios si canalul a devenit un business.

 

Corect, nu stiu cate cazuri sunt dar sunt 2 lucruri importante: norocul si placerea de a face acest lucru. Daca iti face placere un lucru il faci bine. Daca ai norocul sa creasca mult numarul de vizitarori il poti transforma in business, dar e greu. 

Tocmai am vazut aceste video:

 

 

Pareri: E bine facut, nu are 20 de minute sa plictiseasca, trece direct la subiect si faci o analiza asupra celor 2 intamplari. O singura recomandare ar fi la final, la discutia despre viteza. Desi 50kmph e putin, se poate merge peste, 55kmph maxim 60kmph, nu as sugera mai mult iar eu nu merg nici cu masina cu mai mult. Ar mai fi exceptii, drumurile "in localitate" unde de fapt e camp, acolo merg si eu ceva mai tare. Dar daca sunt case, intersectii si mai stiu eu ce, exista o diferenta mare intre 50kmph si 60kmph. Am vazut explicatii frumoase, insa in domeniul auto. Cati metri pe secunda inseamna acei 10kmph in plus si cu cat scade timpul de reactie. E o diferenta majora.

 

 

Pareri: Videoclipul pare profesional. Calitate buna, acele sectiuni de video de pe Youtube mi se par utile, seamana mult cu review-urile unor jurnalisti auto/moto. Mi-ar fi placut foarte pe scurt sa intri mai mult in detalii, specificatii tehnice de baza (cateva secunde), cateva controale electronice si scopul lor, daca e mai slaba din cauza EURO5 si poate chiar un mic rev de motor, m-am saturat de 125-uri duse in 10K. Am vazut ca ai multe video, o alta sugestie ar fi sa sugerezi un video deja existent pe un subiect simar: "Vedeti in acest video generatia 2" etc. Ar mai putea ajuta putin entuziasm insa am inteles de ce lipseste din video, pe buna dreptate. Stiu ca Yammie are scripturi pe care le foloseste si repeta de multe ori pana sa sune cum trebuie ceea ce spune, dar el e un caz diferit. Ah, nu ai zis daca se poate pune turbo pe ea, asta asteapta lumea. :D 

 

Daca mai am timp si vad si altele o sa imi dau cu parerea, daca va ajuta. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Quote

Ca tot discutam de monetizare ar trebui luat in considerare un alt aspect care ar putea aduce mai multi bani decat Youtube in sine: colaborarile cu firme.


Cand vine discutia de colaborari, totul se reduce la probabilitatea matematica.
Mai bine zis, la rata de conversie.
Numarul de abonati este irelevant aici. Mai mult conteaza totalul de vizualizari.
O firma iti va cere date clare ptr a putea estima daca investitia este justificabila.
Ca youtuber vrei o colaborare de unde ambele parti au de castigat.
Firmele trebuie sa justifice investitia.
Trebuie sa ai ce oferi.
Asta inseamna vizualizari, poate si raport despre varsta celor care vizualizeaza video-urile tale.
 

Quote

De exemplu partea de mecanica, nu cred ca trebuie sa fii mecanic de multi ani sa poti intlege si explica cum functioneaza un slipper clutch.

 

Aici este o problema mai complexa.
Nefiind mecanic, nu pot da sfaturi daca situatia ma depaseste.
Risti sa convingi pe cineva sa-si strice motocicleta, sau sa se accidenteze.
Eu sunt programator, ce sfaturi despre mecanica crezi ca as putea da.
Tine si te responsabilitatea creatorului de continut...
PS: nu stiu cum functioneaza un slipper clutch si nici nu ma intereseaza. Pentru asta eu am mecanic de incredere.
Nici operatiile simple de mentenanta nu le fac eu, ptr ca nu ma pasioneaza mecanica decat la nivel de curiozitate.
Trebuie sa intelegi ca oamenii au interese diferite, desi sunt motociclisti cu ani grei de experienta in spate.
Eu vreu sa merg cu motocicleta, nu sa repar la ea. Curba de invatare, pentru mine, nu justifica timpul investit.
Asa ca las oameni mai buni de cat mine sa-si faca treaba.
Faptul ca inteleg anumite chestii pe care mi le explica mecanicul, well, asta nu ma face mecanic.

Nu-mi permit sa vorbesc in video-urile mele despre subiecte pentru care nu am experienta. Mi se pare e chestie de etica.
Si "sfaturile" pe care le dau sunt din experienta proprie, spun asta mai in fiecare video cand abordez subiecte legate de atitudinea pe moto.

PS: MCRider a fost instructor moto cativa zeci de ani...
 

Quote

Cred ca ar fi mai bine ca persoanele care fac acest lucru sa faca vlog-uri in engleza. In RO cred ca sunt multi cu AdBlock+ si eu nu stiu cum arata o astfel de reclama. 


Corect. Motiv pentru care am inceput si eu un canal numai in engleza.

 

Quote

"Angry biker smashes mirrors" (luat din afara) - in care sa se vada si cum ulterior Gigel fara oglinda ii da cu masina un branci. Oamenii ar putea realiza (sper eu) ce se poate intampla in astfel de cazuri. 


Am facut un motovlog legat de acest subiect. A acumulat 95.000 de vizualizari in trei ani.
Si asta din greseala ptr ca "lumea" crede ca in video se sparg oglinzi si se lasa cu road rage, pe cand eu acolo vorbesc despre consecintele road rage-ului.

La noi, oamenii maturi nu au timp de youtube... de aceea copii sunt principala sursa de vizualizari.
 

Quote

Imi imaginez ca e mult de munca. Si doar sa iei 2 ore de filmare, sa treci prin ea si sa tai anumite portiuni iti ia, desigur, minim 2 ore. 


Sunt doua metode de a creea un video:

1. Metoda PRO:
sa filmezi continut strict cu ideea mesajului si formatului dorit.
Asta inseamna sa ai deja muzica. Practic cauti sa filmezi cadre care se preteaza strict subiectului dezbatut si mesajului dorit.
Actul de filmare implica sa iei cadre care tin cont de tranzitiile dorite, beat-ul muzicii care va fi utilizata si vibe-ul final dorit.
Intai vine povestea, apoi coloana sonora. Abia apoi incepi sa te intrebi ce cadre video ai nevoie.

2. Metoda ROOKIE:
Filmezi ce poti si apoi te pui sa cauti muzica care se potriveste, vezi ce tranzitii se preteaza si incerci sa gasesti un mesaj/poveste in toate astea.

Prima, din punctul meu de vedere inseamna sa mergi cu moto doar ptr a avea cadrele necesare.
A doua, pe care-o practic si eu, inseamna ca mergi pe moto si filmezi ce poti.
Prioritar ptr mine este sa merg pe moto.
Nu voi sta niciodata cateva ore in camera de hotel ptr a edita video-uri.

De aceea eu nu editez video-urile decat cand m-am intors din calatorie.
Si uite asa "te trezesti" cu 100 - 300 de GB de materiale foto/video de unde trebuie sa "scoti" video-uri cat mai bune.
Plus ca mai poti avea surprize in care nu ai filmat destul, sau, daca ai Gopro, te poti si trezi cu fisiere lipsa/corupte ;)

Ptr motovloggerii de la noi, este destul de simplu ptr ca ei oricum se duc la munca cu motocicleta. Daca nu le iese azi un video, pot relua a doua zi.
Sunt video-uri care mi-au luat si 6 ore sa le editez... adica actiunea in sine de editare: gaseste video-ul care se preteaza, cauta muzica adecvata si care este free to use, baga niste sound design sau imbunatateste calitatea sunetului acolo unde-i nevoie, taie tot ce nu-i ok si apoi dai la randare.
Eu am o racheta de calculator, insa altii stau ore bune si la randare.
 

Quote

Legat de mizeriile care se intampla in traficul din Bucuresti, eu sunt interesat de subiect ca sa stiu la ce sa ma astept. Dar nu vreau sa ma uit 20 de minute la un video sa vad 2 intamplari de cate 10 secunde. In plus, o analiza a ceea ce s-a intamplat (DanDanTheFireman) ar putea fi de asemenea utila, mai ales daca vlog-erul e cel care a trecut prin acele intamplari.

 

Alte idei ar putea fi dedicate celor care fie sunt foarte incepatori pe motor (ca mine, am doar cateva sedinte in scoala) fie se gandesc sa se apuce de acest lucru. Am vazut la cel putin un roman despre schimbarea treptelor de viteza inainte sa vin la scoala de exemplu si mi-a fost util. Cum si cand sa te strecori printre masini? Cand sa nu o faci? Cum sa o faci in siguranta?


Youtube ptr mine a inceput din dorinta de a avea un spatiu sigur de stocare a amintirilor din calatorii. Nici nu-mi inchipuiam ca voi face motovlog.
Am ales insa sa abordez subiecte in video-uri de tip motovlog tocmai ptr a incerca sa dau ceva inapoi comunitatii care mi-a fost aproape cand eram incepator.
Dar baza nu va fi niciodata asta.
Sincer, nici nu-mi doresc sa impun audientei cum se merge pe moto. Fiecare merge cum vrea.
Si ilegal daca merge, nu-i treaba mea, ci a politiei.

Vreau doar sa vorbesc despre propriile experiente si intuitii. Daca "ajuta" pe cineva bine, daca nu... iarasi bine.
Daca te consideri matur suficient incat sa mergi cu moto, atunci inseamna ca esti matur enough incat sa-ti asumi consecintele.
 

Quote

Nu prea am vazut la romani (de fapt nici in afara nu sunt atat de multe) notiuni de conducere defensiva. Lucruri simple ca: nu sta si tu la 1 m de masina la 80kmph ca na, cine stie. Am fost la un curs de conducere defensiva auto si in 2 zile am avut 8 ore de teorie si 8 ore de practica (bine, nu faceai continuu ceva). Se pot scoate multe subiecte pe aceasta arie dar e mai greu pentru un incepator sa le faca.


Am abordat eu subiectul asta in cateva video-uri insa nu cu sfaturi concrete ci mai mult la nivel general.
Sfaturile concrete incerc sa le evit ptr ca depinde de situatia intalnita. Sigur, majoritatea situatiilor se repeta, insa evit sa intru in sfera de sfaturi care mar face pasibil de acuzatii de tip "esti instructor moto?"
Vedem, poate pe viitor voi aborda mai concret subiectul.
 

Quote

Un videoclip despre propriul motor, de ce l-ati ales, cum e pentru un incepator (e.g. Hayabusa), ce alte optiuni ar fi, cum va ocupati de el, la ce il folositi, ce echipament folositi pe el si de ce, ce va place la el, ce probleme ati avut, ce parere au prietenii vostri etc.


Am facut o serie de 6 video-uri unde vorbesc despre Hayabusa mea. Intr-unul am atins si subiectul asta "incepator pe Hayabusa", dar nu ca video separat.
Poate voi face un astfel de video. Stiu ca motoXplore a facut deja un video pe subiect si nu prea vad ce-as avea de adaugat in plus.

 

Quote

Am fost la un curs de conducere defensiva auto si in 2 zile am avut 8 ore de teorie si 8 ore de practica


Asta-i un subiect bun de dezbatut intr-un video, insa trebuie sa fac cursul.
 

Quote

Si da, va rog eu, faceti un video de calitate, cat se poate de bun despre motociclisti, dedicat special celor pe 4 roti. Explicati sa nu stea in poponeata motorului, sa se uite in chestiile alea ciudate care nu stiu de ce se cheama "oglinzi" si sa inteleaga ca oglinda din interior poate ajuta in trafic, nu e doar sa isi faca freza in ea. Ar mai putea intelege si ca exista o maneta care se misca in sus si in jos si care porneste un ticait enervant in masina si multe altele. 


Subiectul asta este delicat pentru ca, din experienta, ori de cate ori vorbesc amical la o petrecere/intalnire cu un sofer de masini si-i explic o situatie, ma lovesc de argumentul "da mah, dar si voi faceti si dregeti". Cu toate ca eu am vorbit doar despre mine.
In mintea lui eu sunt responsabil ptr toti motociclistii bezmetici pe care i-a intalnit, cu toate ca eu nu-l fac responsabil pentru toti adormitii cu volan in mana sau cei care la volan fiind, nu sunt nimic mai mult decat pasageri in propria lor masina.

Inainte de a educa soferii cred ca trebuie sa ne educam pe noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Quote

Pareri: Videoclipul pare profesional. Calitate buna, acele sectiuni de video de pe Youtube mi se par utile, seamana mult cu review-urile unor jurnalisti auto/moto. Mi-ar fi placut foarte pe scurt sa intri mai mult in detalii, specificatii tehnice de baza (cateva secunde), cateva controale electronice si scopul lor, daca e mai slaba din cauza EURO5 si poate chiar un mic rev de motor, m-am saturat de 125-uri duse in 10K. Am vazut ca ai multe video, o alta sugestie ar fi sa sugerezi un video deja existent pe un subiect simar: "Vedeti in acest video generatia 2" etc. Ar mai putea ajuta putin entuziasm insa am inteles de ce lipseste din video, pe buna dreptate. Stiu ca Yammie are scripturi pe care le foloseste si repeta de multe ori pana sa sune cum trebuie ceea ce spune, dar el e un caz diferit. Ah, nu ai zis daca se poate pune turbo pe ea, asta asteapta lumea.


Multumesc ptr feedback.
Cateva aspecte totusi:
1. Motocicleta in cauza era deja vanduta urmand a fi livrata catre proprietar.
Clar, nu poti face test ride. Nici nu mi-am permis sa ma sui pe ea si mi s-a parut inoportun s-o turez mai mult decat am facut-o.
Nu e moto de test asa ca, trebuie sa te pui si in pielea proprietarului.
PS: i-am facut un mic rev la motor.
Vezi? Trebuie sa te uiti la video ;) Ai sectiunea indicata in timestamps.

2. Detaliile tehnice sunt peste tot pe youtube. Intentionam sa pun o poza pe ecran cu ele insa m-am razgandit.
Sugestiile sunt facute de youtube dar si de mine. Eu pun video-ul anterior si cel viitor. Cand e motovlog, pun in sugestiile de la sfarsit alte motovloguri pretabile.
Apoi, mai las un "spatiu" ptr ca youtube sa sugereze ce-i mai bun ptr vizitator.
Sugestiile automate nu pot fi controlate si tin de algoritmul youtube.
PS: n-am video cu Gen 2 ptr ca nu am mers niciodata pe ea. Si ca sa pot face un review trebuie sa mergi minim 500km cu amadoua.

Legat de entuziasm...
Este o problema recurenta la mine...
Filmez in starea care ma prinde si nu-mi place sa port o masca speciala pentru atunci cand filmez.

Se intampla sa fiu obosit sau pur si simplu lipsit de entuziasm mai ales c-am venit cu masina de la Campina la Constanta special ptr acest video.
Nu-mi place sa fac d'astea si m-am simtit presat de nevoia de a avea acest video.
Poate fi o nevoie falsa, insa avand un canal video cu Hayabusa m-am gandit sa nu pierd ocazia de a face un video cu noua Hayabusa abia aparuta si la noi inainte de a mi-o lua altii inainte.
Si mi-au luat-o inainte doi creatori pentru ca sunt canale youtube de presa moto, cu resurse mult peste ce-mi permit eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Ca n-are ABS sau ca nu merge nu e problema.

Oricum inteleapta decizie sa mearga pe mijlocul drumului, mai exact pe banda 1,  pe unde  curge uleiul si motorina din autobuze si in general din masinile SH performante care circula prin RO.

Ca n-are minte protagonistul mi se pare mult mai grav.

Cat despre fatuca aia, ea saraca probabil ca nu a cazut in viata ei nici macar cu bicicleta ca sa aiba o idee cam cum este sa te duci taras pe pulpitza goala.

Dar fiecare face cum il taie capul.

Iar flocea celalalt de circula pe banda de autobuze la Unirii ... ''respect''.

 

Daca tu crezi ca e in regula sa o arzi cu +130 km/h pe Calea Grozavesti, cand cobori Pasajul Basarab, eu iti spun ca este sinucidere curata. Daca unul dintre soferii aia trei pe care i-ai depasit se hotara sa schimb banda fix cand nu trebuie, astazi iti dadeam cu RIP.

Idem si cu crosetatul printre masini de la Piata Presei Libere spre Fantana Miorita.

 

Si oare a meritat riscul asta doar ca sa filmezi un inconstient care isi duce iubita la plimbare?

 

In schimb acuma cateva zile erai profund surprins de protectia din jacheta, si ai mai facut si un filmulet cu titlul ''Esti in siguranta pe motor?'' .... 🤦‍♂️

 

Pai iti spun eu: asa cum circuli tu, nu esti in siguranta pe motor indiferent ce protectii ai de gand sa folosesti.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am vazut pe filmul tau ca s-a dus vopseaua cu BUS .....

Asa era cand au vopsit 🤣

BUS.thumb.jpg.54aae48374f34357bc6ba6192c77005d.jpg

Noroc ca s-a ascuns  @Nguyen inapoi la el la tara (asa slab esti?), ca va lua la ranga ca se vede ca sunteti vinituri :crack:

 

O fi sau nu relativ habar nu am, insa eu te-as ruga sa nu mai incerci 140 km/h in oras, pe banda 1, si pe mijloc unde se aduna tota zoaiele.

 

Plimbarea sigur ca merita, cum o faci e discutabil.

 

Ai grija de tine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, Silver Arrow a spus:

 Daca unul dintre soferii aia trei pe care i-ai depasit se hotara sa schimb banda fix cand nu trebuie, astazi iti dadeam cu RIP.

Ca ce chestie moda asta de a da rip la orice inconștient? Echipați in halul ăla e deathwish, dar băieții o ard vitejește, până și-o mușcă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

fatuca aia

mister sageata argintie, cred ca ai uitat cum e cand esti tanar

perfida viata asta, cand esti frumos si nemuritor nu ai minte, apoi cand te dor toate.. ajungi sa le stii pe toate..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, Edd a spus:

Cred ca textul lui @Silver Arrow se refera la mine si intr-o oarecare masura ii dau dreptate. Insa comment-ul tau nu prea se leaga de el, deoarece eu eram in echipament complet (geaca, pantaloni, manusi, ghete, chiar si brau) pentru ca asa imi place sa merg, asa ma simt bine. Ahh si nici nu sunt persoana aia din grup care o sa-si mustreze toti prietenii pentru ca el merge echipat si ei nu intotdeauna. Pentru aia sunt veganii-internauti. L.E: Chiar si cei doi merg deobicei foarte bine echipati. Se vede si aici, la minutul ~3:40

 

La viteza aia, te făcea poster dacă intra peste tine vreuna dintre mașinile de pe banda 2. Știi cât conta protecția? Cât să nu se vadă fracturile deschise din prima. Te joci cu primejdia în goana după vizualizări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boss, sincer mi se ru... fâlfâie dacă te ridici la ceruri sau rămâi printre cei vii. Fiecare doarme fix cum își așterne. Dar cu vitejii de genul, mare lucru dacă n-ai să dormi muuuult...

Eu nu mă ascund după vorbe frumoase, spun direct. Ai băgat la cap- ok, te doare la crampoane- și mai ok, nu-s eu in locul tău.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu stă pe bord, dar nu pentru vlog, cel mult pentru un traseu frumos sau cretini în trafic. De-aș avea noroc la bani cum am la cretini...

Cât despre cum merge fiecare, parcă se striga BANZAI!!! înainte de vreo grozăvie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Ca ce chestie moda asta de a da rip la orice inconștient? Echipați in halul ăla e deathwish, dar băieții o ard vitejește, până și-o mușcă.

RIP este o formulare generala, care se refera strict la a avea macar pe lumea ailalta o viata mai linistita.

Cum a avut-o pe lumea asta si mai ales cum a plecat de aici, este alta poveste.

 

1 oră în urmă, hora09 a spus:

mister sageata argintie, cred ca ai uitat cum e cand esti tanar

perfida viata asta, cand esti frumos si nemuritor nu ai minte, apoi cand te dor toate.. ajungi sa le stii pe toate..

Bai sa stii ca nu am uitat. Chiar imi aduc foarte bine aminte cum mergeam pe Hoinar. Aveam mereu jacheta pe mine si pantaloni lungi, si bocanci sau macar ''adidasi'' cu glezna. Si manusi. Asa cum erau pe atunci, fara intarituri sau protectii din plastic.

Iar fii-miu la fel a mers din prima zi cu protectii, si niciodata la tricou, pantaloni scurti si ''bashcheti'' cu vedere la glezna.

 

Dar ai perfecta dreptate e ca la 20 de ani, ti se pare ca esti nemuritor, ca atunci cand cazi zbori prin aer si aterizezi in picioare, cu o mica flexiune din genunchi asa cum au vazut copchii pe Cartoon Network, apoi pe Jocurile video sau in filme.

 

Din fericire inca nu ma dor toate.  ''Decat salele'' din cand in cand :crack: (asta fiind boala de pe la 20 de ani, fiind consecinta a vreo 10 ani de baschet).

E drept ca nu mai sunt ''elastic ca un cas'', dar inca sunt in forma.

 

@Edd  Ai inteles ce am vrut sa spun. Las-o mai incet. Asa cum ti-a spus si @Lucian_M : de la o anumita viteza incolo echipamentul e bun ca sa poti fi  recunoscut de neamuri la IML 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Starcream a spus:

 Chiar e o alegere personala, n-as vedea locul criticilor aici.

Asa si este, nimeni nu ii forteaza sa poarte mai mult decat casca care obligatorie prin lege.

 

Doar ca mai sunt unii debutanti care se mai uita si aia pe aici, si  trebuie sa fie constienti la ce se expun (sau nu) daca nu poarta echipament.

 

Aceste este rostul celor pe care tu le interpretezi ca fiiind critici.

 

Imi pare rau ca nu apare pe aici si flacaul care a luat in coarne balustrada tramvaiului 41, ca sa ne povestesca cum echipamentul l-a facut sa scape ieftin din acea cascadorie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

haideti sa pastram totusi topicul asta curat. vreau sa vad doar cum cad astia de se filmeaza, nu cum se plimba prin bucuresti.

 

Nu mai dati click pe linkurilor lor obosite avand clickbait in nume sau thumbnails

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzi, mobra aia merge doar cu benzină și aer, nimic altceva? Nu se uzează lanț, cauciucuri, furcă, frâne etc. Mulți fac calculul doar cu benzina, nu mai adaugă costuri inițiale sau ulterioare. Da, și eu zic că mă costă 25-30 lei până în oraș și înapoi, deși cu autobuzul aș ieși pe la 20-25 lei (sau 40-50, dacă merg cu soția), abia la dublu se iese bine cu propriul mijloc de transport. Discuție fără rost.

 

Pe viitor nu voi mai intra pe astfel de titluri pompoase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Edd a spus:

pe care nu le pot calcula

nu le poti pentru ca nu stii (nu este o problema si nici o obligatie); este o stiinta fantastica in spatele unor astfel de calcule, multa scoala si generatii de experienta.

calcule de consum de apa, le consider personal ceva incitant, cati litrii apa se folsoes pentru: un kg ccarne angus, o perche blugi, un led, etc etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.07.2021 la 11:05, Edd a spus:

termodinamica, acum 15 ani, cand mi-am facut o sandrama pe roti, legata la un electromotor si un alternator de masina. Nu intelegeam de ce nu functioneaza ca doar "alternatorul produce energie pt electromotor si electromotorul invarte alternatorul ca sa produca energie, nu?".

Deci înainte de motovlog ai inventat perpetuum mobile! Asta explică niște chestii... 🤦‍♂️

Îți pot face cunoștință cu unu' mai pă static, el e cu leduri + panouri fotovoltaice! De vlog încă nu s-a apucat, dar eventual îl impulsionezi. Și poate aflăm și ce treabă are termodinamica aici. 🤔

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 06.07.2021 la 18:15, Edd a spus:

 

Comparatia nu isi are rostul. Un trec sau un mijloc de transport in comun implica X costuri adiacente. Asa cu moto/auto mijloc de transport personal, ajung EXACT unde imi doresc si MULT mai ieftin.

Stai 2-3zile la mare, nimeni nu va pierde timp cu autobuzul, vei lua taxi de la gara la hotel si inapoi apoi alte mici curse locale adica maxim 10km (adio libertate de plimbare precum la auto-moto), la sfarsit daca tragi linie iti dai seama ca te costa, evident, cat NU face.

Comparatia poate mai mult in dezavantajulu trenului ca si costuri strice Gara loc X - Gara loc Y daca folosesti o masina normala diesel (1.5dci sau 1.6hdi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 31.05.2021 la 23:23, adidas a spus:

si ale lui Ianachim

Ăla cu pluta pe lacul Floreasca e monumental :D 

La 13.06.2021 la 15:43, ionutpm a spus:

FortNine (tehnic)

Puștiu' copiază subtil (sau nu) stilul lui Jeremy Clarkson. Să fii atent la pasajele narate. Dicția se vrea identică. Altfel, e multă muncă de "cercetare" în spate și subiectele au cam același iz cu TopGear (sau cum se numește ăla de pe Amazon acum). Filmările și montajul sunt chiar studiate, nimic banal. Există un scenariu, un ochi de cameraman, montaj excelent, etc. (pe ceilalți enumerați de tine nu-i știu, eu mă uit mai mult la zona adventure/dual sport/off-road/etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v locked this topic
  • l.u.v unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...