Sari la conținut

MotoVloggeri Romani


AlfaMoto
 Share

Postări Recomandate

Astăzi mi-am propus să vă plictisesc cu o discuție legată de siguranța în motociclism. Siguranța pe moto este un aspect care ține de mulți parametri, așa că te invit să urmărești acest video până la capăt. Sunt foarte curios să aflu viziunea ta și, mai important, cum procedezi tu ca să fii în siguranță pe motocicletă. Să învățăm unii de la alții.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am văzut primele 6 minute mâine dimineata de la coafor vad restul, ce voiam sa iti zic..ai presupus greșit semn ca nu treci foarte des pe acolo eu fac drumul ala cel puțin o data pe luna. Sunt doua bretele de făcut dreapta, una care duce spre drumul către mare, drumul vechi, și alta care duce spre București. Trebuie sa estimezi mai bine viteza de deplasare a mașinii cu semnal dreapta ca să îți dai seama dacă vrea sa facă dreapta spre București sau spre mare. A franat cam brusc dar putea la fel de bine sa nu frâneze și sa te lovească. Bine ca nu s-a întâmplat asta! Cheers!

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Flower-Power a spus:

Am văzut primele 6 minute mâine dimineata de la coafor vad restul, ce voiam sa iti zic..ai presupus greșit semn ca nu treci foarte des pe acolo eu fac drumul ala cel puțin o data pe luna. Sunt doua bretele de făcut dreapta, una care duce spre drumul către mare, drumul vechi, și alta care duce spre București. Trebuie sa estimezi mai bine viteza de deplasare a mașinii cu semnal dreapta ca să îți dai seama dacă vrea sa facă dreapta spre București sau spre mare. A franat cam brusc dar putea la fel de bine sa nu frâneze și sa te lovească. Bine ca nu s-a întâmplat asta! Cheers!

 

Esti exact pe traseul lui Northern Freja, dai sfaturi cand tu nu esti in stare sa tii bicla dreapta si cade peste tine. Probabilul ca inevitabilul se va produce imediat ce vei cumpara "miarul". :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Câteodată nu îmi dau seama dacă tu vrei să mă ajuți sau ai ceva cu mine. Nu am dat niciun sfat, am exprimat o parere în calitate de șofer atât de B cât și de A. Pari uneori o domnișoară emotiva. Ești ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

În video-ul de azi mi-am propus să expun rapid cele 5 semnale/efecte ale oboselii pe moto.
Deși sunt cunoscute și ușor de intuit, cred că este bine să fie expuse încă odată. Să fie aduse în zona conștientă a lucrurilor.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Întreb și eu aici la vloggeri că în alta parte nu știu unde: ce action camera recomandati? Nu vreau sa mă apuc de vlogging dar vreau pentru vacante, ture moto etc. Și aș vrea să nu mă chitrosesc că nu o sa chimb anual, am luat și aia e.. aștept niște sugestii. 

 

PS: întreb aici pentru că am citit destule rezultate date de gluglu dar as vrea și păreri de la oameni nu numai de la revieweri profesioniști de pe net

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 9 ore, Kosh a spus:

În video-ul de azi mi-am propus să expun rapid cele 5 semnale/efecte ale oboselii pe moto.
Deși sunt cunoscute și ușor de intuit, cred că este bine să fie expuse încă odată. Să fie aduse în zona conștientă a lucrurilor.
 

 

 

Ca sa nu mai dau cu #sarcasm si #luat in balon, ce nu ai mentionat:

- semnele oboselii - atipesti pe motor, se scurteaza distanta de franare, alterarea radicala a reflexelor 

- Cum recunosti deshidratarea? Culoarea si/sau mirosul urinei si dureri de cap.

- Cum combati eficient deshidratarea? Prin amestecarea de saruri (de hidratare) in apa sau mixarea ei cu pulpa de fructe sau alte materiale solide care sa trimita mixul in digestie

- Carceii sunt semn si al lipsei de magneziu si altor minerale (incidenta mult mai mare decat deshidratarea)

- Cum combati oboseala daca nu ai incotro si trebuie sa mergi (sunt si situatii din astea)? Eu bag un powernap sau mananc. Sau te rogi sa apara o situatie in trafic in care sa te kci pe tine de frica. Te trezeste instant si te tine treaz zeci de minute bune. 

 

- Oboseala ochilor poate veni si de la o casca cu parbriz ieftin, care produce reflexii in parbriz. Nu mai vorbim de parbriz fumuriu seara/in conditii de vizibilitate minima.

- Uscarea ochilor, urmata de reactia instantanee a organismului de a te face sa tot inchizi pleoapele, respectiv a produce umoare apoasa in exces se datoreaza si unor aerisiri prost directionate din fabrica sau de la portul ochelarilor de enduro pe sosea.

 

Cine trebuie sa stea treaza prin natura meseriei - soldatii si soferi de tir. Mergi de vorbeste cu unul inainte. 

 

Avea Catavencii o lozinca - Cititorii nostri sunt mai destepti decat ai lor. 

 

 

Acum 3 ore, ionutpm a spus:

 

Nu sunt chiar atat de cunoscute si usor de intuit, cel putin pentru cei mai la inceput de drum. Inca o data mersi! 

 

Tu nu ai nici carnet B?

 

Acum 4 ore, SenorPink a spus:

Întreb și eu aici la vloggeri că în alta parte nu știu unde: ce action camera recomandati? Nu vreau sa mă apuc de vlogging dar vreau pentru vacante, ture moto etc. Și aș vrea să nu mă chitrosesc că nu o sa chimb anual, am luat și aia e.. aștept niște sugestii. 

 

PS: întreb aici pentru că am citit destule rezultate date de gluglu dar as vrea și păreri de la oameni nu numai de la revieweri profesioniști de pe net

 

Ai vrut sa spui promoteri 😁

Ca sa faci un review iti trebuie, ca punct de pornire, intelect + experienta si cunostere detaliata a unui domeniu. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 hours ago, _Raul_ said:

Tu nu ai nici carnet B?

 

Am B-ul de aproape 2 ani, mult mers in afara orasului, dar nu sunt toate atat de intuitive, de exemplu senzatia de sete. 

Am condus 300 km (masina) dupa o noapte de nesomn si montat mobila, nu mai fac asta niciodata. :D 

 

19 hours ago, _Raul_ said:

Eu bag un powernap

 

Vazusem undeva ca o solutie buna e sa bei o cafea, apoi sa bagi un powernap. Dupa powernap isi face si cafeaua efectul si esti up and running. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am decis să vă plictisesc astăzi cu un video unde deraiez de la subiectele legate de motociclism.
Discut despre superstiții, horoscop și câteva realități care mi-au schimbat viața.
 

 

România este infectată cu un virus mult mai nociv și periculos decât cel din pandemia asta.
Pandemia va trece indubitabil, însă ce vreau să discut în acest video, implică un comportament în trafic de care cu greu vom putea scăpa.
Stai cu mine în acest video pentru a vedea la ce mă refer dar și ce soluții s-ar putea aplica.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se presupune că, maturi fiind, avem cât de cât proprietatea termenilor și suntem destul de conștienți încât să putem deduce că în viața reală se pot întâmpla lucruri nedorite dacă alegem voit să forțăm nota.
Nimeni nu-și dorește să experimenteze un accident însă puțini aleg să accepte că accidentele nu se întâmplă din neant.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand ma tot uit la tot felul de review-uri la motociclete nu pot sa nu remarc o chestie, de ce dreacu'cand ai un subiect nu poti sa vorbesti de langa motocicleta, cu camera pe un trepied sau ceva, cu calitatea sunetului perfecta si de ce trebuie sa aud eu aceste review-uri ca pe niste podcast-uri obosite cu sonorul infect dar sa il urmaresc pe unu cum merge absolut banal pe un drum? Sa nu mai zic cand ma uit la un review despre o motocicleta foarte puternica si cel care imi prezinta review-ul merge cu ea in 2500de ture printr-un rahat de trafic, dar imi gajaie mie in urechi un sunet infect pentru ca sa imi arate ca el chiar calareste modelul respectiv?

Si aici nu ma refer la Kosh, este o constatare globala pe internet care ma enerveaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare isi face continutul cum poate si cu ce echipament are in dotare.
Eu dac'as lua o motocicleta la test sa fac un review, cu siguranta n-as risca sa-mi rup gatul cu ea prin trafic.
Trebuie dusa pe un circuit, ceva. Si asta implica costuri suplimentare.
Ca sa faci un review trebuie sa si mergi destul cu motocicleta respectiva.

Apoi mai este si problema ideilor, adica sa te asiguri ca ai spus tot ce ti-ai dorit sa spui despre acea motocicleta/subiect. Aici vocea inregistrata separat peste video nu are egal.

Una este sa vorbesti live si alta e sa vorbesti ulterior avand o serie puncte de adresat.
Plus ca multi nu se simt confortabili sa vorbeasca in fata camerei.
Cat despre sunet aici se complica lucrurile pentru ca necesita echipamente si cunostinte de editare.

 

Eu mi-am luat inca din 2020 un microfon wireless de tip lavaliera care, este genial din ce-am vazut pana acum.

Dar, cu cat ai mai multe echipamente, cu atat creste timpul de pregatire al acelor echipamente, de sincronizare si totodata, de a te asigura ca acestea functioneaza cand le-ai pornit.

Inainte de a face o filmare trebuie sa:
1. pornesc a doua solutie de sunet - reportofonul - care inregistreaza zgomotul motorului, fiind plasat in "portbagajul" motocicletei
2. pornesc camera si mic wireless (dupa caz) si sa ma asigur ca ambele beculesc corespunzator a functionare
3. claxonez de doua ori incat sa se auda simultan atat pe camera cat si in "ce prinde" reportofonul.
spike-urile de la claxon vor fi necesare ulterior cand va trebui sa sincronizez in editare sunetul camerei cu cel captat de reportofon
4. sa vorbesc in casca despre subiectul/subiectele abordate
5. daca pun voice over, sa nu vorbesc deloc pe moto
In video-urile de mai sus, Kitty a avut a doua camera cu care sa filmeze si ea ptr ca ma ajuta daca am mai multe unghiuri ale aceleiasi "actiuni"
Problmea este ca, desi i-am spus de nenumarate ori, Kitty niciodata nu m-a avertizat cand porneste camera ca sa pot trage ambreiajul si claxona. Evident, ptr a sincroniza si a doua camera cu restul echipamentului.
Si iata cum, in editare, a trebui sa sincronizez imaginile de la cele doua camere, ochiometric. Asta mareste timpul.

Apoi, in "studio" trebuie sa citesti textul cu aceeasi intonatie peste tot, chiar daca iti poate lua si 30 de min. Te mai balbai, te mai ia o tuse... mai vine vecinul pe hol si tranteste o usa... sau ii apuca convesatiile pe hol.
Deh... n-avem toti studio de sunet izolat.

Si vine editarea, unde trebuie sa faci video-ul din tot amalgamul de materiale avute la dispozitie.

Toata distractia de mai sus, evident cu camere normale, d'astea consumer.
Ca daca ai ceva mai profesional, incepem si cu encodari si alte distractii.
Sa nu mai zic ca-ti trebuie si-un calculator țapăn.
Dar am mai discutat aspectele astea.

In calatoria care tocmai s-a terminat, am avut un fel de rig ptr filmarea in oras. Avem astfel camera, microfonul wireless, un grip cu baterie externa incorporat (ca sa nu ma ai stresul bateriilor de la camera), un alt grip care face mai usoara tinerea in mana a tot ce este montat. Si o lumina externa, cei drept p'asta n-am folosit-o toata calatoria fiind in geanta doar ptr atunci cand ajungeam la orasele subterane. Insa n-am mai ajuns acolo.
Si, cand ieseam in oras trebuia sa asamblez tot, sa le aliniez astfel incat totul sa fie drept si usor de manevrat.
Apoi, pune-ti lavaliera pe sub tricou si unitatea prinde-o de pantaloni.
Nu-ti zic de cate ori am uitat sa pornesc lavalierele.
Sunetul de la lavaliera este incorparabil, mai ales ca are si super protectie la vant.
Pe camera mea nu vad daca am sau nu sunet... asa ca am filmat pe incredere. In unele locuri chiar nu mai puteam ajunge din nou pentru a refilma in caz de nu aveam sunet.
Sa vezi emotii seara in camera de hotel cand verificam pe laptop filmarile daca au sunet. Sigur, asta dupa ce astepti cat este necesar sa transferi uneori chiar si 110GB de filmari de pe card, pe HDD-ul extern din dotare.

Sau, poti pleca doar cu telefonul la care sa-i atasezi, dupa nevoie, un microfon extern. Dar tot iti trebuie un rig.
 

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gizas Christ! 😂 Cat chin! Sper ca iti foloseste acest motovlogging la ceva, ca prea mult te chinui.

 

Apreciez video-urile tale despre plimbarile prin Grecia, acolo am de vazut si de apreciat pe unde ai fost. In materie de motociclism, abordam total diferit motocicleta, la mine daca nu vede ture in rosu si vitezometru la capat la o plimbare pana ma intorc acasa inseamna ca a fost o plimbare atipica. Pe cand tu ai putea sa faci touring cu absolut orice altceva, probabil si un scuter de 400cc ti-ar ajunge. Dar nu ma mai bag in discutia asta, e placerea ta sa faci acest touring pe Hayabusa, ceea ce ne arata polivalenta modelului.

 

De cand a iesit modelul gen 3 Hayabusa, am vazut cam toate review-urile, multe profesionale si facute de catre jurnalisti fosti bikeri cu experienta si multe motovlogging din asta, in care merge si vorbeste in acelasi timp. Totul a culminat cu un nene care a luat noua Busa la test si jur ca nu a trecut de 2500ture NICIODATA in 15 minute de filmare in care a balmajit prostii pe acolo in casca. Nu am putut sa nu il injur si sa nu ii spun ca nu ar trebui sa faca review-uri despre ceva ce se vede clar ca habar nu are!

 

Pe scurt, doar mai gandeste-te, daca nu este un video de touring si vizitat tari, cand iti dai cu parerea ce mai trebuie sa stie pifanii in motociclism, poate mai schimbi un pic formatu ca nu pot sa urmaresc cum te depaseste orice Logan sau duba sau Tico, ca ma enervez! 😅

Editat de The Mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mare parte, ma lupt cu youtube-ul mai mult ptr mine, ptr a avea amintirile stocate sigur.
Acum, daca tot le-am facut publice, m-am gandit sa le si fac cat de bine pot si sa imbunatatesc cat permite bugetul atat video cat si sunetul.

Eu m-am invatat sa merg incet, mai ales ca merg doar cu pasagera si, daca-ti amintesti, Kitty a zburat deja peste o masina luptandu-se 3 luni cu trei coaste fisurate.
Pe youtube insa, daca mergi tare s-ar "aparatorii dreptatii", daca mergi incet, iar nu este bine.
Pe alta parte, mersul incet are si avantajele sale.
Totusi i-am mai dat si peste 190 insa nu voi pune pe youtube "escapadele", din nou... "aparatorii dreptatii".
N-ai cum sa nu mai tragi de urechi Hayabusa din cand in cand...

Acum nah, nu ma astept ca video-urile si stilul meu de mers sa fie pe placul tuturor insa important este ca eu ma simt bine mergand asa.
De Duminica incep sa postez tura de 3600 de km prin Turcia de anul asta, unde-am mers cu maxim 130 la ora, insa cel mai mult, cu 110.
Plimbare de 3 saptamani, lejereanu.
Mi-a cantat Kitty in urechi tot drumul melodia "stai usor, stai usor". Greu sa te abtii la ce drumuri au astia prin Turcia.

Cat despre nenea cu noua Hayabusa tinuta doar in 2500 de rpm... poate-o fi fost motocicleta in rodaj si n-o fi vrut omu' sa-i dea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, Kosh a spus:

.....

Cat despre nenea cu noua Hayabusa tinuta doar in 2500 de rpm... poate-o fi fost motocicleta in rodaj si n-o fi vrut omu' sa-i dea.

Chiar si in roadj te lasa 5500, plus ca era motoreta de test pusa la dispozitie de dealer....deci asa mergea omu', e clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Off-topic total:

 

Acum 44 minute, ionutpm a spus:

Am profitat de aceasta ocazie sa imi dau comanda si de compresor, am gasit portabil, micut si usor. Chinezarie, dar sper sa isi faca treaba. 

🤜🤛

 

Bine ca nu ai luat AirMan Tour.

O teapa radicala.

Greu, mare si anemic.

Cand trebuie sa bag peste 2 bari la CT zici ca da sa moara sau sa ia foc.

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • l.u.v locked this topic
  • l.u.v unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...