Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare,

 

Vreau sa va povestesc cum am inceput pasiunea asta, pas cu pas, si as dori sa imi dati sfaturi referitor la ce am facut bine, ce am facut rau, ce as fi putut sa fac mai bine.

 

Pasul 1 :

 

M-am apucat de scoala de soferi, prima ora echipamentul de la scoala moto. Nu am avut nici o clipa intentia de a-mi lua motocicleta anul asta. Scoala am inceput-o pe motorete mai mici, Cat A1 si A2 dupa care, trecand timpul si cateva ore am pus mana si pe mobra de A : O kawasaki ER-6n model 2008. Sincer sa fiu mi-a placut enorm cum arata modelul.

 

Pasul 2 :

 

Dupa cateva ore am imprumutat geaca de piele de la fratele meu cu care am facut 15 -20 sedinte. Dupa primele sedinte m-am gandit ca mi-ar trebui o casca si o pereche de manusi. Imi trebuiau de asemenea : pantaloni, cagula, cizme sau ghete pentru a face echipamentul complet.

 

Am intrat in primul magazin cu dorinta de a-mi lua o casca. Mi-am dorit casca cu ochelari de soare deoarece am observat de la scoala ca e mai complicat sa-ti pui la ochi ochelarii de soare, sa ii scoti daca e inorat, noaptea etc. Am avut de ales intre doua modele :

 

Shoei GT AIR si Nolan N87 (bugetul nu a fost un considerent). Mi-am propus sa imi iau ce gasesc mai bun pentru siguranta mea. Tin la capul meu, sunt atasat de el... Dupa multe multe video pe youtube si review-uri am ales N87 (motiv...casca anului 2016, o stea mai mult la SHARP (4 versus 3 ale Shoei GT-Air, raport calitate pret imbatabil ar spune unii).

 

 

Multi mi-au spus sa imi iau intai motorul si dupa sa imi aleg echipamentul in functie de ce motocicleta vreau. Nu i-am ascultat.

 

Astfel...mi-am luat o nolan N-87, cagula, si o pereche de manusi de oras care sincer nu-mi vin foarte bine si care au reusit sa ma deranjeze foarte rau la monturile de la maini. Initial imi doream alba, pentru a fi cat mai vizibila. Dar pentru ca m-am gandit eu ca una circ s-ar asorta mai bine cu orice motor/geaca/manusi/ghete mi-as lua, am ales circ.

 

 

capacete-nolan-n87-chaz-davies-metal-bla

 

 

 

 

Pasul 3 :

 

M-am certat cu fratimio :) si am ramas fara geaca de motor. Belea. M-am dus in acelasi magazin, fara studiu in prealabil si am intrebat de cea mai buna si mai scumpa geaca. Neaparat de piele (am impresia ca m-ar proteja cel mai bine in caz de Doamne Fereste!). Am gasit o geaca HELD de piele. Nu am avut rabdare sa astept altceva, voiam sa plec cu geaca de acolo si punct. Noroc ca imi venea perfect. Problema este ca nu avea protectie pentru spate, dar avea loc pentru una. Astfel, mi-am luat si cea mai buna protectie pe care o aveau, categoria 2. (am inteles ulterior ca r fi cea mai buna).

 

5230_02_x_12.jpg

 

Sa rezum -> Pana acum mi-am luat casca, manusi, cagula. Problema este ca rosul de pe casca nu se asorteaza cu rosul de pe geaca. Daca omul are o dambla, are o dambla. Viziunea mea ca geaca sa se asorteze cu costumul care sa se asorteze cu motocicleta e departe.Pe langa asta, geaca este neagra, eu as fi dorit ceva mai vizibil.

 

 

Pasul 4 :

 

Actele auto. Vreau permisul. Am stat ore intregi la DRPCIV pentru a ma programa la sala, dupa care sa ma programez la traseu, dupa care etc. Inca o zi de concediu pentru traseu. 2 zile in total. Am luat sala, la traseu m-a programat a doua zi (purtam ceasul norocos..de care nu ma despart pe motor). Luat sala...luat traseu. Mi s-a comunicat ca permisul nu mai vine prin posta ci ca ar trebui sa ajung la DRPCIV sa il iau.

 

Pasul 5 :

 

Motocicleta. Nu aveam permis, dar am inceput sa ma uit de anunturi pentru motociclete. Modele dorite : Kawasaki ER-6n 2008 sau 2009, sau Kawasaki Z750. Evident SH de inceput.

 

M-am uitat in total la 10-11 anunturi. Cateva ER-6n 2009 (ceva mai scumpe decat 2008) trei ER-6n din 2008 si cateva Z750 (mai scumpe cam cu 1000 Euro decat ER-6n din 2008).

 

Primul anunt, prima vizita, prima motocicleta vazuta. Km 35000 (asta sper) pret 2800 Euro. Multa lumea mi-a spus ca 1 - e scumpa, 2 ar trebui sa aleg alt model. Eu batman batman pentru ca mi-a placut cea pe care am facut scoala. Cand un om e capos e capos.

 

 

Am dus-o la verificat (nu intr-un service ci la persoane care se pricep mai mult decat mine). Verdict...moto nu era cazuta rau, cauciucuri buna, placutele ok, lant ok, fara suduri supecte, ciclistica ok. Nevoie mare de o revizie. Avea zgarieturi, nu era tzipla dar...

 

Moto venea si cu 3 cutii GIVI, top rack si side racks pentru ele (pe care chiar imi doream sa le scot pentru un look mai sportiv), motoreta cam murdarica, nu luciu pe ea nu nimic. Din cate am vazut eu a fost folosita mai mult pentru cruising...distante mai lungi. Nu cred ca fostii proprietari erau foarte vitezisti. In poze, celelalte doua Kawa aratau mult mai bine, mult mai noi, mai polishate, mai lustruite, mai curate. Nu mi-au inspirat mie prea multa incredere. Parca aratau PREA bine.

 

 

Toate bune si frumoase, am facut un overdraft, luat moto a doua saptamana, facut revizie schimb ulei + uns lant + schimb filtru ulei. Ramane filtrul de aer de schimbat.

 

Mi-am luat inca o zi de concediu pentru acte, stat pe la primarie, etc.

 

Dar aveam motocicleta...nu aveam permis. (inca). M-am dus la DRPCIV dupa el, mi-au spus ca l-au trimis prin posta..si este..la posta. A durat cam 3 saptamani sa-l primesc. Asta nu inseamna ca nu m-am plimbat putin cu ea...in ultima saptamana. Daca ma prindea cineva imi luam amenda pentru lipsa documente la mine. M-am interesat si despre acest aspect...

 

In tot acest timp? Poligoane aproape zilnic ca nu eram in stare sa controlez bine bestia, tutoriale pe youtube (strategie de strada...ce ar trebui sa faci ce nu..pe ce parte a strazii sa te pozitionezi, sa consideri ca esti invizibil pentru ceilalti participanti la trafic, frana de urgenta - nu bruschezi franele ci le actionezi treptat, nu stai in punctul mort al autoturismelor, nu mergi exact in spatele masinii din fata, stai cat mai putin pe mijlocul benzii, pastrezi o distanta mai mare fata de masina din fata, claxonezi, mergi cu faza lunga aprinsa, turezi motorul, controlezi moto din frana spate + ambreiaj la viteze mici printre masini, nu te urci suparat sau nervos pe moto, esti cu ochii in toate DIRECTIILE! etc...si etc... (multumesc MC Rider si Cycle Cruza). :

 

 

Voi continua si cu pasii urmatori..

 

 


» Post actualizat in 14 Jun 2018 10:40

178458465fc232a93829f404ad6d81e35a6ed6d6 79622667977b47e4bf701a143da93145b12b83d0

 

 

Poze cu primele mele manusi moto. Dupa cum spuneam, mi-au terminat monturile. Pur si simplu nu mai puteam controla motocicleta de durere. Dupa un timp, ce-i drept, poate s-au mai obisnuit mainile mele cu ele sau, fiind din piele, poate s-au mai lasat si au luat forma mainii.

 

 

 

P.S As dori sa-mi povestesc toata experienta mea de inceput de motociclism. Daca toata lumea e de acord si daca acesta este locul potrivit, voi continua si voi reveni cu modificari pentru pasii de mai sus. Patanii, sentimente despre...absolut tot tacamul.

 

Sunt sigur ca toti ati trecut prin asta, dar dat fiind faptul ca fiecare persoana e diferita, impicit si cum vede o anumita persoana eventualele obstacole peste care trebuie sa treaca, cu bune si rele si cu speranta ca nu deranjez, imi voi continua si completa mica povestioara.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa am pornit si eu cu jurnalul crezand ca sunt vreun special cu experienta mea de carne de tun. Aici toti le stiu si le-au trait pe toate :).

Ca sa te scutesc de dezamagire :D iti dau o saptamana de tentativa de a mai scrie ceva, apoi dupa trolling si luat la butschi o sa vezi ca e mai fun sa petreci timpul pe 2 roti decat pe forum.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

lasa l , e extaziat. I-a furat mintile....mobra.

Dar, ce faci nene pe caldura asta de afara, cu geaca aia? E buna, nu zic nu, dar, o sa ajungi sa o arunci intr un colt. O sa te topesti in ea.

Manusile, te rup, fiindca ti le-ai luat mici. Ia si le schimba.

Casca, asortata cu geaca, si cu motorul? really? Crezi ca aia e important? sa fii fashion, pe motor? Nu prea. O casca cum ai tu , colorata, e perfecta, te face mai vizibil in trafic. Las o in pace, ca e buna. Ce ai cu ea.

Ai tentina, din prea mult entuziasm, sa faci greseli. Incepe sa te linisteti, respira, ia si citeste, cauta, nu mai sari asa ca friptul la orice.

Si da, McRider, foarte misto. Baga acolo, tot ce e pe partea de exercitii, sfaturi, ca sunt f ok. Si evident, incercate in poligon/parcare goala.

Ochii in 4, nu te pazeste nimeni, doar tu.

Asfalt uscat.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1.Topicurile astea tip jurnal se tin deobicei pe aria " motocicleta mea", prin urmare spune-mi cum sa-l redenumesc si sa ti-l mut acolo.

2. Referitor la achizitii, in mod normal ceri sfaturi inainte de a arunca banii pe ce crezi tu si asta dintr-un motiv evident, fiind incepator habar nu ai ce si cum. Daca o luai invers scuteai sa arunci o gramada de bani pe manusi care nu ti se potrivesc si geaca de piele cu care nu ai ce face pe un naked (mai ales vara). Ca sa nu mai zic de achizitia castii in functie de testul SHARP :-)))))))))))))))


Nu stiu de ce exista rusinea de a cere un sfat si senzatia ca daca o faci esti luat de prost, cand este taman pe dos!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce exista rusinea de a cere un sfat si senzatia ca daca o faci esti luat de prost, cand este taman pe dos!

Cu o mentiune - doar sa nu mergi cu folia pe pinlock si apoi sa intrebi de ce e asa opac =))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eh.. e bine si cu piele! tine de cald acum! sunt ud fleasca!!! e urgie pe aici! (daca e cumva cineva cu motoreta prin bucuresti)

» Post actualizat in 14 Jun 2018 17:35

lasa l , e extaziat. I-a furat mintile....mobra.

Dar, ce faci nene pe caldura asta de afara, cu geaca aia? E buna, nu zic nu, dar, o sa ajungi sa o arunci intr un colt. O sa te topesti in ea.

Manusile, te rup, fiindca ti le-ai luat mici. Ia si le schimba.

Casca, asortata cu geaca, si cu motorul? really? Crezi ca aia e important? sa fii fashion, pe motor? Nu prea. O casca cum ai tu , colorata, e perfecta, te face mai vizibil in trafic. Las o in pace, ca e buna. Ce ai cu ea.

Ai tentina, din prea mult entuziasm, sa faci greseli. Incepe sa te linisteti, respira, ia si citeste, cauta, nu mai sari asa ca friptul la orice.

Si da, McRider, foarte misto. Baga acolo, tot ce e pe partea de exercitii, sfaturi, ca sunt f ok. Si evident, incercate in poligon/parcare goala.

Ochii in 4, nu te pazeste nimeni, doar tu.

Asfalt uscat.

 

 

In primul rand, merci frumos! La fel...asfalt uscat.

 

Eu nu am avut parte...am inceput pe ploaie 2 zile...si astazi...nu mai zic.

 

"Dar, ce faci nene pe caldura asta de afara, cu geaca aia?" => Cred eu ca protejeaza mult mai bine decat mesh.

 

"Manusile, te rup, fiindca ti le-ai luat mici. Ia si le schimba." => Deja rezolvat...

 

"Casca, asortata cu geaca, si cu motorul? really? Crezi ca aia e important? sa fii fashion, pe motor? Nu prea. O casca cum ai tu , colorata, e perfecta, te face mai vizibil in trafic. Las o in pace, ca e buna. Ce ai cu ea." => Rezolvat si asta. Luat cizme care au verde fosforescent care se asorteaza de minune cu verdele de pe casca! :)

 

"Ai tentina, din prea mult entuziasm, sa faci greseli. Incepe sa te linisteti, respira, ia si citeste, cauta, nu mai sari asa ca friptul la orice." => Asta fac de la inceput. De asta mi-am luat casca full-face, nu modulara. Am inteles ca protejeaza cel mai bine. Oricum..daca nu saream ca friptul..nu aveam moto. Am vrut ACUM. Am mai facut scoala o data acum cativa ani si nici nu am dat de permis..sunt delasator rau..ce sa zic..

 

 

"Si da, McRider, foarte misto. Baga acolo, tot ce e pe partea de exercitii, sfaturi, ca sunt f ok. Si evident, incercate in poligon/parcare goala.

Ochii in 4, nu te pazeste nimeni, doar tu." => SUNT FAN!

sidi%20black%20rain%20black_flo%20yellow

Editat de MotanuincaltatAZX

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pentru canicula asta si abia este inceputul, sunt geci cu portiuni de plasa, nu spun o noutate, asa ca nu te mai arunca cu capul inainte, informeaza-te. Ce geaca ai luat este foarte faina da' mai pe la toamna.

Rabdare si succes.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Noooo, nu mai e nimeni cu mobra prin Bucuresti... esti singurul :)) Ma scuzi, nu m-am putut abtine :))

Sunt 15000 de topicuri cu recomandari de echipamente, inclusiv unul cu muuulte pagini, daca tin bine minte. Si e oarecum si logic... ce naiba faci cu pielea pe vremea asta?! Plus ca "cel mai scump" nu inseamna obligatoriu si cel mai bun. Faptul ca ai un buget mare pt echipament e un plus... fugi si ia-ti o geaca de vara, cu plasa, aerisiri. Pt ca o sa lesini pe strada cu geaca de piele pe tine. Cizmele... da, sunt bune. Dar nu in oras, ia-ti niste ghete aerisite. Astazi a plouat nitel, dar tot 35 grade sunt (probabil 40 in trafic).

Iti mai lipseste o piesa de echipament... pantaloni cu protectii sau genunchiere (pt oras sunt mai utile).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Noooo, nu mai e nimeni cu mobra prin Bucuresti... esti singurul :)) Ma scuzi, nu m-am putut abtine :))

Sunt 15000 de topicuri cu recomandari de echipamente, inclusiv unul cu muuulte pagini, daca tin bine minte. Si e oarecum si logic... ce naiba faci cu pielea pe vremea asta?! Plus ca "cel mai scump" nu inseamna obligatoriu si cel mai bun. Faptul ca ai un buget mare pt echipament e un plus... fugi si ia-ti o geaca de vara, cu plasa, aerisiri. Pt ca o sa lesini pe strada cu geaca de piele pe tine. Cizmele... da, sunt bune. Dar nu in oras, ia-ti niste ghete aerisite. Astazi a plouat nitel, dar tot 35 grade sunt (probabil 40 in trafic).

Iti mai lipseste o piesa de echipament... pantaloni cu protectii sau genunchiere (pt oras sunt mai utile).

 

 

 

BLUGI_BARBATI_Highway_1_Denim_II.JPG

 

 

+ protectii de solduri.

» Post actualizat in 14 Jun 2018 18:45

1.Topicurile astea tip jurnal se tin deobicei pe aria " motocicleta mea", prin urmare spune-mi cum sa-l redenumesc si sa ti-l mut acolo.

 

2. Referitor la achizitii, in mod normal ceri sfaturi inainte de a arunca banii pe ce crezi tu si asta dintr-un motiv evident, fiind incepator habar nu ai ce si cum. Daca o luai invers scuteai sa arunci o gramada de bani pe manusi care nu ti se potrivesc si geaca de piele cu care nu ai ce face pe un naked (mai ales vara). Ca sa nu mai zic de achizitia castii in functie de testul SHARP :-)))))))))))))))

 

Nu stiu de ce exista rusinea de a cere un sfat si senzatia ca daca o faci esti luat de prost, cand este taman pe dos!

 

 

 

Pai..il poti muta unde crezi de cuviinta. L-am pus la discutii generale pentru ca na..era o discutie generala.

 

Nu am inteles-o pe asta cu testele SHARP. Nu sunt relevante sau?

 

Casca este foarte comoda. Am sperat ca va fi si sigura (cat de cat).

 

Oricum este mai vizibila decat o Arai neagra. Tind sa cred ca ar conta mai mult pentru siguranta.

 

Cat despre geaca de piele...sincer sa fiu nu sunt sigur de ce am impresia ca ar proteja mai mult. Intr-adevar sunt in chinurile coacerii cand o port in timpul pranzului.

 

Seara este foarte bine...fara probleme.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai si nadragi, e perfect.

Cred ca luv are aceeasi parere ca si mine, ca testele SHARP sunt o mizerie, puncte primesc producatori care au "cotizat"... cand am inceput si eu, tot pe site-ul ala m-am uitat si imi placea maxim Carbeg Duke (nu ma intreba de ce) si inca un Airoh, am uitat modelul. M-am dus sa le probez, sa le vad... plastic ieftin, moale, pe care il indoiam cu mana si care mi-a lasat impresia de galeata, nu de plastic.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

io nu te trolez daca promiti sa nu incepi un rahat de vlog imediat cum incepi sa schimbi mai bine vitezele.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

io nu te trolez daca promiti sa nu incepi un rahat de vlog imediat cum incepi sa schimbi mai bine vitezele.

Nu-i frumos ce faci ...nici nu a ajuns omu la wc cu plasticu si tu dai deja la gioale ...plm :nono:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:)) cand imi iau motor ma apuc de vlog tutoriale de make up însoțite de exersari de urcat pe moto. Just to make you happy , doar glumeam :))

 

io nu te trolez daca promiti sa nu incepi un rahat de vlog imediat cum incepi sa schimbi mai bine vitezele.

» Post actualizat in 15 Jun 2018 20:02

Motanuincaltat , asfalt uscat !

Editat de pasagera

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

io nu te trolez daca promiti sa nu incepi un rahat de vlog imediat cum incepi sa schimbi mai bine vitezele.

cand n-o sa se mai auda clank cand schimb vitezele..cine stie?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cand n-o sa se mai auda clank cand schimb vitezele..cine stie?

Cand nu te mai dai cu motoru'...:)

 

Glumeam,sa ai parte numai de partea placuta a motoretismului.:ok:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:)) cand imi iau motor ma apuc de vlog tutoriale de make up însoțite de exersari de urcat pe moto. Just to make you happy , doar glumeam :))

» Post actualizat in 15 Jun 2018 20:02

Motanuincaltat , asfalt uscat !

da carnet luasi? ca n-am mai urmarit drama...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Drama e în mai multe acte, primul ă fost jucat cu succes :)))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

da carnet luasi? ca n-am mai urmarit drama...

 

Ii mai trebuie magar dar se pare ca nu are ca$caval. Acum ca s-a lasat de fumat face o economie de 600 lei lunar, din care cu 300 lei poate plati lunar o rata pt moto si 300 lei ii mai raman de benzina.

 

Drama e în mai multe acte, primul ă fost jucat cu succes :)))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Oricum este mai vizibila decat o Arai neagra. Tind sa cred ca ar conta mai mult pentru siguranta.

 

Nu era rau daca intrebai intai. E adevarat ca se vede mai mult decat o casca neagra. Din pacate, amestecul ala de culori peste o anumita distanta se uniformizeaza, si nu mai esti vizibil. N-am facut exact experimente, insa se vede mai putin decat o casca colorata rezonabil deschis, mult mai putin decat o casca galbena sau alba si MUUULT mai putin decat una hi-viz - dracie din aia fluo-fosforescenta. Sa nu ne spui ca ti-e si usor mare :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu era rau daca intrebai intai. E adevarat ca se vede mai mult decat o casca neagra. Din pacate, amestecul ala de culori peste o anumita distanta se uniformizeaza, si nu mai esti vizibil. N-am facut exact experimente, insa se vede mai putin decat o casca colorata rezonabil deschis, mult mai putin decat o casca galbena sau alba si MUUULT mai putin decat una hi-viz - dracie din aia fluo-fosforescenta. Sa nu ne spui ca ti-e si usor mare :)

Nuope. Chiar ma gandeam sa o iau mai mica din pacate imi exploda capul in ea. Am luat M. Sa fie cat mai fest dar sa nu ma deranjeze foarte rau si sa nu lase semne. Destul de strasa totusi.

 

Am luat NOLAN in functie de review-uri. Avea unele foarte bune si da, intr-adevar, 4 stele SHARP au contat.

 

De asemenea se poate scoate interiorul pentru a fi spalat.

 

La fel, castile NOLAN au iesit destul de ok la fortnine (unde le arde, test abraziune, test penetrare etc).

 

Am dorit initial alba (fiind cea mai vizibila culoare dupa cele high vis- verdele acela fosforescent).

 

Totusi, mi-a placut mult cum arata casca respectiva (grafica) si am ales sa o iau pe asta.

 

Pe langa asta este si n-com ready, a parut destul de bine facuta cand le-am probat (gt-air, 1 arai, shoei nxr). Mi-au placut si alte shoei si arai din pacate nu aveau ochelari de soare. Mi s-a parut mai comod asa pt ca nu aveam chef sa schimb viziera (soare, inorat, noapte, zi etc).

 

 

Am mai probat si SHARK (tot cu ochelari nu mai tin minte bine modelul).

 

Am stat jumatate de ora cu modelul (n87) in cap, 10 minute cu marimea mai mica (cam atat am putut) si am ales un NOLAN N87 Chaz Davies tribute.

 

Mi-a placut si GT Air sincer. Singurele 2 motive pt care nu am ales-o au fost

 

1) Stelele la sharp (3 versus 4 nolan-ul)

 

2) Era dublu ca pret.

 

Acum.. eu sper sa fi facut alegerea potrivita. Poate o schimb la un moment dat.

 

Deja mi-a zgariat putin un (cuvant urat) viziera care a fost atat de prost incat sa o stearga cu masina.

 

Daca nu-i dadeam o palma in masina si urlam la el imi dadea jos toata motoreta. (FUCKTARDS)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Am stat jumatate de ora cu modelul (n87) in cap, 10 minute cu marimea mai mica (cam atat am putut) si am ales un NOLAN N87 Chaz Davies tribute.

 

[...]

 

Acum.. eu sper sa fi facut alegerea potrivita. Poate o schimb la un moment dat.

 

 

 

Acum, ca ai dat banii, o sa incepi sa dai cu nasul si de criteriile care conteaza cu adevarat la casca: e galagioasa sau ba, te suceste de cap sau nu la viteza, are campul vizual mare, are aerisire rezonabila, se abureste usor, se inchide suficient de etans viziera, se pot face lejer c-o mana in manusa in timpul mersului reglajele (ochelari, aerisiri, etc), gasesti usor piese pentru ea... si asa mai departe.

 

Bafta!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum, ca ai dat banii, o sa incepi sa dai cu nasul si de criteriile care conteaza cu adevarat la casca: e galagioasa sau ba, te suceste de cap sau nu la viteza, are campul vizual mare, are aerisire rezonabila, se abureste usor, se inchide suficient de etans viziera, se pot face lejer c-o mana in manusa in timpul mersului reglajele (ochelari, aerisiri, etc), gasesti usor piese pentru ea... si asa mai departe.

 

Bafta!

Surprinzator nu se abureste pe ploaie, nu intra apa, capul nu mi-l smuceste la viteze mari decat daca-l intorc , nu am termen de comparatie daca e sau nu galagioasa fata de altele dar na, viziera se inchide chiar foarte bine, pot ajusta usor si cu o mana..

 

Ar putea fi mai bune aerisirile..am impresia ca sunt cam mici..

 

Mie mi se pare foarte ok. Sper sa fie si sigura!

 

Merci de sfaturi oricum! 👍🏼🤟🏼🏼

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Mie mi se pare foarte ok. Sper sa fie si sigura!

 

Merci de sfaturi oricum!

 

Eu iti doresc sincer sa nu afli daca e sigura sau ba :)

 

N-ai de ce sa multumesti, sfaturile post factum nu te ajuta. Invata sa intrebi inainte sa te arunci. N-o sa scoti musai unanimitate, dar vezi niste puncte de vedere. Daca aude careva ca fara probleme de buget ai ales Nolan in loc de GT-air, il apuca damblaua :) Acum, mie personal GT Air mi s-a parut extraordinar de zgomotoasa, insa pot spune asta din cauza ca inainte sa-mi iau a doua casca m-am agitat si-am luat la roadtest vreo 5 modele... Pe alta mobra e posibil sa fie diferita situatia.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut, si multe succesuri in continuare ca motociclist.

 

E bine ca ti-ai luat echipament full, majoritatea incepatorilor (inclusiv eu) isi dau seama de necesitatea echipamentului dupa ce lasa ceva piele pe asfalt.

 

Dar, cum ziceau si altii, nu e ok nici daca o sa lesini de la deshidratare. Pentru mers pe caldura iti trebuie ceva mai aerisit ca geaca aia. Si cred ca si picioarele o sa ti se coaca in cizmele alea. In principiu iti trebuie 2 seturi de echipamente, unul de primavara-toamna si altul de vara.

 

Schimba-ti manusile.

 

Cand te apuci sa faci drumuri mai lungi o sa-ti prinda bine si un echipament de ploaie, combinezon sau geaca+pantaloni de pus peste echipamentul normal.

 

Tot la drumuri mai lungi o sa te lamuresti si de utilitatea cutiilor alora pe care ai vrea sa le scoti de pe motocicleta - sa poti cara dupa tine mai mult de un rucsac mic, care devine incomod foarte repede. (si la fel de util si crescator de comfort ar fi si un parbriz, poate). Din nou, pentru un incepator conteaza foarte mult cum arata motocicleta si tu pe ea, dupa o vreme o sa apreciezi mai mult comfortul si utilitatea.

 

Daca vrei sa mergi cu alti motociclisti, afla intai cum merg. Nu incerca sa mergi mai tare de cat e ok pentru tine. Mai bine lasa-i sa o ia inainte si va intalniti voi in benzinarie.

 

Altfel, asfalt uscat.

Si fi atent: dupa ce o sa faci 500-1000 km si o sa pierzi morcovul pe cate orice incepator cu instinct de conservare minim il are, o sa te crezi cel mai tare motorist si o sa incepi sa fortezi, sa faci depasiri aiurea etc. Ce sa zic, ai grija.


» Post actualizat in 17 Jun 2018 03:10

A, si inainte sa te duci pe curbe: afla ce e contravirarea si point fixation.

Tine minte: te uiti unde vrei sa te duci, pentru ca o sa te duci unde te uiti.

 

Citeste pe forum posturile pentru incepatori, sunt unele foarte bune.

 

Fiind in romania, la orice curba necunoscuta tre sa presupui ca sunt gropi, nisip si/sau balegi pe drum.

 

Vezi cat de tari sunt anvelopele, daca sunt mai vechi intreaba un profesionist daca trebuie schimbate, chiar daca "mai au carne pe ele".

Verifica franele, fa exercitii de franare.

Verifica furca.

 

Ochii mari, incearca sa anticipezi ce vor face cei de pe langa tine din trafic. Cu tot echipamentul ala colorat, or sa fie destui care o sa zica: "De unde ai aparut, frate?"

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×