Jump to content
Sign in to follow this  
Bupitz

Scuter electric Niu M1 Pro

Recommended Posts

Meserie scuterul asta. Ma uitam la ce au scos anul asta, modelul M+ Sport si M+ Pro, autonomie 110km+... lux. Iar astia de la NIU par a fi buni in bransa lor. Superb utilajul, ma bate gandul. Nu ma mai feresc de ploaie cu un costum iar acumulatorul poate fi luat in casa si incarcat.

 

Clar, viitorul transportului urban poate fi electric. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, incerc sa nu fiu atat de categoric. Sunt multe bariere mentale de depasit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Printre cele mai bune soluții de mobilitate prin oraș. Sunt sigur că orașele europene se vor umple de chestii din-astea în următorii 5-10 ani.

 

Cel mai mare semn de întrebare pentru mine este cel legat de longevitatea bateriei - și costul înlocuirii ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Printre cele mai bune soluții de mobilitate prin oraș. Sunt sigur că orașele europene se vor umple de chestii din-astea în următorii 5-10 ani.

 

Cel mai mare semn de întrebare pentru mine este cel legat de longevitatea bateriei - și costul înlocuirii ei.

Ar trebui sa fie un fel de buyback. Cam ca la acumulatorii auto. Pana la urma cred ca ii duce si pe ei capul ca toate bateriile astea trebuie reciclate cumva, nu aruncate la gunoi asa in doru' lelii.

 

La trotinetele elecrice m-am interesat eu pt a mea si am gasit preturi intre 80-200E. Daca bateriile astea de scuter duc 1000 de incarcari, asta inseamna durata de viata vreo 3-4 sezoane. Ceea ce ar fi parfum. Om trai si om vedea. NIU astia sunt foarte tari, ii urmaresc dinainte sa ajunga in Europa.

 

Si Gogoro sunt la fel de smechere, veniti toti din china, doar ca ei sunt axati doar pe inchirieri nu si pe retail. Sunt orase in EU unde gasesti sa inchiriezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duc pe naiba 1000 de incarcari, dupa 300 or sa fie la 80% din capacitate, dupa 500% la jumate probabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duc pe naiba 1000 de incarcari, dupa 300 or sa fie la 80% din capacitate, dupa 500% la jumate probabil.

 

Ok, sa zicem ca tine 2 sezoane. La un calcul din pix asa ar veni:

 

200E bateria, sa zicem ca ai fi bagat benzina de banii aia.

 

900ron / 5.75 per litru = 156 litri. Acesti 156L cu un consum de 4% la unui scurter pe benzina inseamna ca de banii bateriei ai fi mers ~3900km pe benzina VS 500incarcari aproximativ 2 sezoane pe electric

 

 

La electric te mai scoti un pic la consumabile comparativ cu un scuter pe bezina, ca n-are nevoie de filtre, bujii etc.

 

Ar mai trebui adaugat cat te costa curentul pt incarcari inaceste 2 sezoane.

 

 

Urmeaza sa vedem.

Edited by LimpTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

O baterie pentru un utilaj din asta (@60V si @30ah) depaseste 600E, asta daca vrei sa iei ceva din china. Momentan nu stim cat tin, ceea ce stim este ca sunt sanse sa le putem influenta direct durata de viata controland felul in care le exploatam.

 

In ceea ce priveste incarcarea, pe mine ma costa una full in jur de 0.3lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si è mai Bine de facut cicluri complete nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, din contra. Teoretic reactia chimica din acumulatorul Li-Ion s-ar putea face la infinit insa trebuiesc evitate temperaturile extreme (cel mai mult ii "place" la 25 grade). In mod normal daca nu te duci sub 15 grade e de bine.

Pentru a prelungi viata acumulatorului trebuie sa il incarci procentual cat mai putin, iar aceasta incarcare trebuie facuta in jurul lui 50%.

 

Ca si idee:

- daca il vei incarca cu cate 10% (intre 45% si 55%) poti beneficia (conform cercetarilor) de un numar de cicluri (echivalente unor cicluri complete 0 - 100%) cuprins intre 6000 si 15000

- daca il vei incarca cu cate 40% (intre 30% si 70%) poti beneficia de un numar cuprins intre 1000 si 3000 cicluri

- daca il vei incarca cu cate 100% (intre 0 si 100%) poti beneficia de un numar cuprins doar intre 300 si 600 cicluri

 

Asadar este de preferat sa iti iei un vehicul electric cu mult mai multa energie decat ai nevoie pentru ca astfel sa iti permiti sa il incarci procentual cat mai putin fara a fi deranjat de des.

 

P.S. Pastrarea lui trebuie facuta de asemenea cu un nivel de incarcare cat mai aproape de 50%. Mentinuta in jurul acelei valori, pentru ca se mai descarca in timp. Nu trebuie pastrat la un nivel de incarcare de 100%. Analogia este similara cu a unui muschi, nu il poti mentine permanent incordat, la fel nu poti sa nu il misti.

Edited by keenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant. Thanks pentru clarificări.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ok, sa zicem ca tine 2 sezoane. La un calcul din pix asa ar veni:

 

200E bateria, sa zicem ca ai fi bagat benzina de banii aia.

 

900ron / 5.75 per litru = 156 litri. Acesti 156L cu un consum de 4% la unui scurter pe benzina inseamna ca de banii bateriei ai fi mers ~3900km pe benzina VS 500incarcari aproximativ 2 sezoane pe electric

 

 

La electric te mai scoti un pic la consumabile comparativ cu un scuter pe bezina, ca n-are nevoie de filtre, bujii etc.

 

Ar mai trebui adaugat cat te costa curentul pt incarcari inaceste 2 sezoane.

 

 

Urmeaza sa vedem.

4 la suta ia un scuter de peste 20 de cai care merge cu 120, nu junghiuri din astea limitate la 45. un chinez in 4 timpi ia vreo 3 la suta.

problema nu e costul, cat locul unde incarci junghiul, ca nu avem toti priza la curte si la birou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o priza buna la Xael in garaj :)


» Post actualizat in 03 Aug 2018 14:46

Ce-mi place la M1 e accesul facil la baterie și faptul că o poți lua în casa.


» Post actualizat in 03 Aug 2018 14:46

Ce-mi place la M1 e accesul facil la baterie și faptul că o poți lua în casa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Mai revin cu impresii dupa inca 100km facuti cu el.

Cum zicea si cineva mai sus, are GPS si sistem de alarma, in caz ca il misca cineva incepe sa sune si primesti notificare pe mobil. In aplicatie poti vedea exact unde e scuterul, poti vedea traseele facute, autonomia ramasa etc.

Ce e interesant e ca aplicatia iti interpreteaza stilul de mers si bazat pe cursele facute iti estimeaza exact cata autonomie ai. Eu de exemplu merg doar pe modul Sport, tot timpul la maxim si avand o greutate de 85kg am autonomie maxima cam 50km.

 

Bateria are si ea o sectiune dedicata in aplicatie. La fiecare ciclu de incarcare mai pierde o unitate din "viata". Bateria vine cu 99.9 puncte si dupa ficare incarcare se scade 0.1 din viata ei. Eu acum am scor la baterie 99.2 pentru ca a fost incarcata de 8 ori. Ar trebui sa reziste 1000 de cicluri de incarcare. Cei de la e-scutere precum nici cei de la KSR care sunt distribuitorul in Europa nu au inca un program buy-back, ma gandesc ca tine de cei de la Niu.

Din punctul meu de vedere, la cati km fac eu pe an (aprox 2000km) aia inseamna 40 de incarcari, ar trebui sa ma tina cel putin 5 ani bateria, eu sper si mai mult.

 

Pe certificatul de garantie, cat si in manual sunt explicate conditiile in care pastrezi bateria cat mai bine: sa nu o descarci sub 10%, sa nu o pastrezi incarcata la maxim ci intre 30-70%, etc etc etc

Pana acum sunt foarte multumit de toata experienta electrica, vedem cu evolueaza treaba in timp :)

 

Va mai atasez niste poze si manualul, poate va ajuta sa va mai lamuriti unele aspecte.

post-98695-0-84195900-1533544264_thumb.jpg

post-98695-0-32991200-1533544273_thumb.jpg

post-98695-0-65678500-1533544283_thumb.jpg

post-98695-0-08852800-1533544295_thumb.jpg

post-98695-0-60667300-1533544304_thumb.jpg

NIU_M1_Manual_Utilizare_ROM_Ver-07-2017.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum spuneam mai sus despre pastrarea bateriei, sa fi cat mai departe de limite.

La descarcat este usor sa ma opresc pentru ca o vad cat are. Pentru incarcat (pentru a nu o duce pana la maxim) m-am invatat cat timp ii trebuie pentru a ajunge nivelul dorit si folosesc o priza programabila (un well de 15 lei) pentru a se opri cand doresc. Sunt curios daca apuc sa verific teoria.

 

P.S.

1. Platesti pentru acea cartela SIM suplimentar? Banuiesc ca da.

2. Localizarea mai functioneaza cu acumulatorul scos? Ma gandesc in situatia in care duci acumulatorul la incarcat in casa peste noapte iar dimineata... supriza, a plecat scuterul. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello.

 

1) primii 3 ani sunt gratuiti pentru toate serviciile, incepand cu anul 4 se plateste 50 de euro pe an pt serviciul de tracking

2) inafara de bateria mare mai are o baterie interna care tine sistemul GPS+ECU alimentat pana la 20 de zile. Aceea nu se vede si nici nu se poate scoate. Localizarea merge si fara bateria mare in acest timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa furi agregatul fara baterie, banuiesc ca una costa cat nu face?!?

Bine, nu ca ar fi in siguranta daca i-o scoti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că e doar bine de știut. La mine ar sta noaptea in garaj dar nu e nici-o garanție că nu găsesc într-o dimineață garajul gol de toate acareturile. Lumea a luat-o razna peste tot.

» Post actualizat in 11 Aug 2018 20:27

M+ nu e disponibil încă. Luni îmi vine un M1 Pro, parcă deja mă bucur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viena, 2300. Vedem dacă îl țin sau nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie să-l înmatriculez mâine. Foarte haios la prima vedere, cred că ne împrietenim. Pot să-l bag și în mașina, e ușor. A venit cu bateria încărcată 100% și i-am spus ăluia care mi-a adus-o că frana pe spate e aproape zero și mi-a zis că de pe la 95% incepe sa regenereze, it makes sense.

» Post actualizat in 13 Aug 2018 20:47

Mucho value for dinero in orice caz, am dat bani mai multi pe biciclete, sa fiu sincer m-aș și mișcă mai mult cu ele dar nu pot sa le las nicăieri, asta i-am luat cheia și mă sună dacă îl mișcă vreun handicapat.

» Post actualizat in 13 Aug 2018 20:47

Mucho value for dinero in orice caz, am dat bani mai multi pe biciclete, sa fiu sincer m-aș și mișcă mai mult cu ele dar nu pot sa le las nicăieri, asta i-am luat cheia și mă sună dacă îl mișcă vreun handicapat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEllo. Ma bucur sa aud si pe altii cu Niu. Am analizat mult piata inainte sa il iau si chiar nu ai ce altceva mai bun ce sa iei la banii astia.

 

Frana de spate nu prinde sau nu incarca la franare? Daca nu prinde bine poti sa o reglezi simplu invartind surubul de la tambur.

 

Sa ne mai ti si tu la curent cu impresiile. Eu am 285km facuti cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca am investit vreodată mai bine in ceva cu doua roti. E foarte smecher.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai povesteste cu detalii ,

 

Ce baterie ai ?

ce autonomie ?

timp de incarcare?

viteza maxima ?

poza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...