Sari la conținut
george05

Scule necesare unui "atelier personal"

Postări Recomandate

Cum spune titlul, as avea nevoie de putin ajutor din partea oricui are putina experiență in ceea ce priveste necesarul de scule pt a face operatiunile de mentenanță normale la motorul personal. De spațiu suficient dispun, deci nu e o problema depozitarea sculelor(magazie mare in spatele casei, garaj cu spatiu suficient pt orice tip de reparatii). M-ar ajuta si locuri(online daca se poate, sunt fan declarat achizitii online) de unde pot achizitiona scule de calitate foarte buna, rezistente.

 

Momentan am asa:

-tubulare de diferite dimensiuni (trusa de calitate foarte buna primita cadou)

-o masina autofiletanta de calitate cu capuri imbus si șurubelnițe

-patent normal, patent cu cioc

-cateva chei fixe de la 6 la 24 parca

-ceva șurubelnițe ieftine

 

Stander fata pt jug urmeaza. In eventualitatea in care e nevoie de a suspenda motorul, am spatiu in garaj cu grinda aferenta.

 

Orice sfat e binevenit! Ideea e ca mi-aș dori sa am strictul necesar si ceva in plus pt a nu fi pus in diferite momente in situatia de a imprumuta sau de a achizitiona in graba un anume instrument. Doresc sa incep achizițiile in aceasta toamna, sper sa fie gata lista pana atunci cu ajutorul vostru.

 

Mulțumesc!

 

PS:daca nu am postat in sectiunea corespunzatoare, rog un moderator sa ma ajute.

Editat de george05

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Compresor, pistol de aer pentru suflat cacaturi, pistol pentru umflat rotile (eventual calibrat), cheie (pistol) pneumatica, 5-10m furtun spiralat pentru compresor.

 

Cheie dinamometrica mica, 5-80Nm

Cheie dinamomentrica mare 40-200Nm

 

Cheie pentru filtru de ulei, cu lant sau gheare

 

Extractor rulmenti

 

Polizor unghiular (flex)

 

Bormasina

 

Ciocan de cauciuc

 

Chei allen (inbus) si torx

 

Chei de bujii

 

Dalte, dornuri

 

Tarozi

 

Filiere

 

Compresmetru

 

Letcon, cositor, sacaz

 

Cleste pentru sertizat papuci

 

Multimetru

 

Redresor, eventual programabil

 

Palnii si furtune diverse

 

O canistra de 5-10L

 

Surubelnita de impact

 

Ranga

 

Si ar mai fi. In functie de cat de adanc vrei sa te bagi in ea, ti le iei pe masura ce ai nevoie.

Editat de Wolfman

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Incepem cu echipament de protectie - nu il iei in considerare pana nu faci buba: casti pentru urechi, ochelari, masca de praf cu filtre detasabile, sort de piele


Sa completez lista colegului:

- Masina de gaurit cu coloana (aka bormasina de banc)

- Clesti pentru sigurante de diverse marimi

- Scula pentru scos pistonasele etrierilor (asta daca nu cumva iti place sa te joci cu aerul comprimat si cu pistonasele care zboara prin atelier daca nu esti atent)

- Lere

- Polizor de banc

- Seturi de perii pentru polizorul de banc

- Chei fixe combinate de calitate

- Pensete de diverse marimi - eu am una cam de 30 cm si valoreaza greutatea ei in aur.

 

- Burghie de calitate pentru metal

- Magnet telescopic

 

- Tavite magnetice

 

- Smirghel de diverse granulatii

- Lere pentru filete - foarte importante

- Subler

- Aparat de sudura

Editat de GoodKat

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

-lampă mobilă/lanternă

-presă de lanț

-laptop rezistent la jeg

-wi-fi

-manuale se service

-breaker bar de diferite dimensiuni

-diferite pile

-pompă de vid

-seringi

-furtune transparente de diferite dimensiuni

-ceasuri comparatoare

-micrometru

-subler

-WD40!!!!!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

-WD40!!!!!

Sa nu uiti de scoci (banda adeziva) si coliere de plastic.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. E topicul cu 'scule de calitate' deja.

2. Daca intrebi ce scule iti trebuie in atelier... Se vede ca nu prea le surubaresti. Sunt multe care tre sa le gandesti tu. Printre toate cutiile si rafturile cu scule am si o bucata de platbanda serioasa, nu mai mare de 20cm si omologul ei mai rotunjor, o bara de metal. In unele situatii alea au fost fix ce au trebuit. Mai baga un pistol cu impact (electric/pneumatic), un winch/macara, cricuri diverse, chei speciale, fixe, cu cot, ciocane de diverse dimensiuni, dornuri, preducele, presa pt etrieri (sa nu te chinui), pistol de vacuum pt aerisit franele (daca ti-e lene sa o faci clasic), compresmetru, ceva scule pt masurat presiunea de o baga pompa de benzina, imbusi lungi pt. jambe, etc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Autodata, var nestins si bidinea.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Degeaba ii scrieți voi de ce are nevoie in atelier, când deja are in dotare doua mâini stângi.

Editat de BMWs1000RR

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Meserie, te-as hali dar nu am scule!

Halesti pwla, meserie se fura :crack:

Atelierul e pt diy la agregatul personal sau in scop comercial?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Atelierul e pt uz pur personal. Am terminat cu casa and shit si dintotdeauna mi-am dorit sa fac întreținerea motocicletei din dotare singur. Pana acum am mai facut unele operatiuni banale(schimbat consumabile si alte maruntisuri) in atelierul fostului meu mecanic cu manualul in fata si unele operatiuni simple acasa in "atelierul personal".

Acum ca am mai citit ce scriau colegii mai sus, mi-am dat seama ca mai am una alta de care am uitat.

 

S-a notat tot pana acum. Va mulțumesc mult tuturor de sfaturi. Lista e deschisa in continuare daca mai considerati ca se poate.

» Post actualizat in 28 Jul 2018 05:01

2. Daca intrebi ce scule iti trebuie in atelier... Se vede ca nu prea le surubaresti.

Corect! Desi de 12 ani motoresc si am peste 100k pe motor, nu prea mi-am bagat degetele in motocicleta. Am avut norocul unui amic mecanic foarte bun pana într-un punct. De doi ani am fost la alt mecanic, bun de altfel, dar nesimtit din plin. Nah, asta e, pt toate exista un inceput. :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ai nevoie de 2 canistre de 5 litrii, una pt benzina, una pt motorina.

 

mai adauga o tava cu margini mici curatat diverse piese si una cu margini inalte pt uleiuri si diverse.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Poate un mini strung sa fie de folos si multe lavete (nu de bere).

 

L.E: Sunt curios care e ala bun si care e ala nesimtit .. doar asa, sa stiu de care sa ma feresc !


Corect! Desi de 12 ani motoresc si am peste 100k pe motor, nu prea mi-am bagat degetele in motocicleta. Am avut norocul unui amic mecanic foarte bun pana într-un punct. De doi ani am fost la alt mecanic, bun de altfel, dar nesimtit din plin. Nah, asta e, pt toate exista un inceput. :)

 

Spor si bafta!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Shalom. Sculele de obicei sunt cele de baza. Chei fixe, inelare, tubulare. Șurubelnițe, patent, and ecetera. Pe parcurs te vei lovi de diferite situații și vei face upgrade. Trebuie să îți faci un necesar de aparaturi specifice utilajului. Sa ai spor.

» Post actualizat in 28 Jul 2018 05:47

 

 

@andrei28 L.E: Sunt curios care e ala bun si care e ala nesimtit .. doar asa, sa stiu de care sa ma feresc

 

Bănuiesc că nesimțirea se regăsește în prețul practicat.

Editat de kalator

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

L ati nenorocit,numai are bani nici de benzina cu atata dotare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca un frigider de-ala mic(minibar), pentru bere, e printre primele lucruri care trebuie sa se gaseasca in garajul unui motorist. Cel putin la enduristi asa este.

Dar daca intrebi de ce scule ai nevoie, mai bine stai linistit si du motoreta la un atelier dedicat de cate ori ai nevoie.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

L ati nenorocit,numai are bani nici de benzina cu atata dotare.

Pai ori facem treaba buna, ori nu o facem. Sa iti zic ca am si generator (din ala silentios) si compresor special pt. proiecte proprii? Daca mai pun un impact Milwakee, un flex si o baterie, deja am depasit mia cred :) Feon, ratchet electric pana si lanternute de la Milwaukee. Vreo 2 masini de polishat, un aspirator micut cu injectie-extractie. Dar le-am folosit pe toate, mi-au usurat munca si si-au scos banii. Am schimbat distributii pe lant in parcare cand mecanicii mi-ar fi cerut 1200$... Si tot felul de operatii care facute cu mana proprie m-au facut sa am incredere in masina/mobra. Chiar mai trag si cate un detailing. Ce nu am, aparat de spalat cu presiune, dar spalatoriile sunt cu 'autoservire', deci e destul de ok, bagi pistolu' pe unde vrei si mai trebe vreo dinamometrica din aia de vreo 400 Nm sa strang o anume piulita la axe. Da, 400 Nm. Dar pe aici mai sunt si solutii de imprumut de la magazinele de piese auto mari, lasi garantie la magazin, iei cheia, o aduci inapoi intreaga si iti iei toti banii.

 

 

Dar daca intrebi de ce scule ai nevoie, mai bine stai linistit si du motoreta la un atelier dedicat de cate ori ai nevoie.

Asa ma gandeam si eu. Cred ca meseria e mai importanta. Cate capete de surubele nu am stricat la inceput cand nu aveam scule calumea sau o gramada de fixe decalibrate. Si totusi a iesit treaba in final :)
Editat de Trancanicicel

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Pt uz personal nu prea e rentabil sa te dotezi cu de toate, desi e misto sa le ai. In general oricate scule ai avea tot te vei lovi la un moment dat de ceva care lipseste. Musai iti trebuie ceva tavi (de exemplu eu nu am una lunga in care sa pot balaci jambe), trebuie una pt ulei, cu scurgator/cioc, una pt spalat carburatoare si piese mici, eu am devenit fan Kettenmax pt c uratat lantul. Un compresor e f util, doar ca unul mic (24l gen) nu iti asigura debit pt pistol pneumatic de impact. Care pistol e mai setos de aer daca e ieftin, mai bine cauti unul electric. Tubulare cam ai nevoie de tote marimile, respectiv cu patrate de 1/2, 3/8 si 1/4, prelungitoare diverse si cardane, o trusa BUNA de biti inbus si torx + cele in L sau cu maner T si cu bila la un cap al inbusului. F utile uneori si capetele lungi/adanci. Un scaunel si o placa pe care sa pui genunchii, ceva standere fata/spate, un hexagon din ala multiplu in trepte pt axele rotilor.

La final sky is the limit, buget sa ai! :D

Editat de john17

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pt uz personal nu prea e rentabil sa te dotezi cu de toate, desi e misto sa le ai.

Sa vezi americanii ce garaje dotate au si nu prea isi baga degetele in mecanica, tot pe la serviceuri ajung. As tinde ca am vazut cativa care aveau bagati in scule peste 10 mii de verzisori si nu stiau nici ce sa faca cu sculele. Pe la altii erau nou-noute, nefolosite. Si ale mele arata bine ca doar le curat frecvent, le mai suflu cu aer, nu imi place sa arate neingrijite, dar se vede ca nu stau ci lucreaza :)

 

In general oricate scule ai avea tot te vei lovi la un moment dat de ceva care lipseste.

Noa, uite ca am dat peste o nevoie de un patrat de 8mm (parca) de slabit busonul de la cutia de viteze de la un Nissan si nu-l am. Insa stiu unde l-am lasat in tara, ca am zis ca n-am nevoie de le pe aici. Mama ei de scula de Renault.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

- Doua scaunele mici, cate unul pentru fiecare parte. Prietenii se vor bucura;

- doi bureti de pus sub genunchi pentru fiecare parte (o sa faceti matanii);

- 3-4 tavite cu magnet pentru suruburi, ca sa nu iti zboare cand dai peste ele;

- lampi portabile pentru lumina;

- polizor

- menghina

- furtunele rezistente la benzina

- banc de lucru. Pe el instalezi si polizorul cu menghina

- prelungitoare electrice, plus incarctor de telefon

- un mic aparat radio, ca sa nu iti tiuie urechile cand lucrezi singur

- redresor pentru baterii

- tuburi termocontractile, suruburi, piulite, saibe de toate felurile, inclusiv de cupru

- si cel mai important, chingi pentru asigurarea motocicletei cand lucrezi la ea. Le prinzi de undeva de sus, ca sa nu iti cada in cap motocicleta. In Pitesti a sfarsit cineva asa.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

utodata, var nestins si bidinea.

Cu astea se califica pentru autorizare RAR.

 

Eu sunt de parere ca nevoia trebuie sa dicteze decizia de a cumpara o scula specializata.

Proactivitatea in cumpararea sculelor poate da gres in cazul unui amator, gen cumperi un extractor de rulmenti si dupa aia iti dai seama ca ai nevoie de alte dimensiuni sau cumperi un set de scule si iti dai seama ca din tot setul folosesti una singura.

 

Personal m-as uita in manualul de service al motocicletei detinute la ce operatiuni as putea face pe cont propriu si ce scule implica acestea.

Dupa mine, pentru japoneze trebuie sa ai obligatoriu:

*trusa tubulare 1/4 si 1/2 cu prelungitoarele aferene, mai ales la 1/4.

*cheie bujii

*set imbusuri cu patrat 1/4 (au am vazut torx-uri pe japoneze, mobra mea are doar 2 suruburi torx si asta la prinderea contactului pe jug)

*set chei combinate

*set surublenite drepte (inclusid cu cap de batut) si JIS (un de de philips dar diferit)

*cheie filtru ulei si cuva de ulei

*recipiente ulei, antigel si lichid frana uzate

*dinamometrice 1/4 si 1/2

*set standere daca nu ai cric central

*cheie impact electrica (la nivel de amator nu m-as lega la cap cu scule pneumatice)

*mini compresor 12v

*incarcator baterie

*alte scule specializate in fuctie de modelul de mobra (gen pentru piulita de la jog, pentru prinderile motorului de cadru)

*interfata diagnoza, mai ales la mobrele noi cu CANBUS

 

La nivel de consumabile:

*un set complet de rulmenti pentru roti,

*un set de placute de frana,

*becuri,

*spray-uri si vaseline

 

Si chestiile generice:

*bormasina, eventual cu stand

*flex

*ciocan

*o unealta gen dremel

*multimetru

Editat de marcone

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Personal as cumpara o trusa de calitate, din aia de 200+ bucati, cred ca acopera 99% din nevoile unui mecanic amator, si ai si unde sa le tii/transporti elegant.

 

- menghina;

- leviere pt dat cauciucul jos, stand de echilibrat static, alifie din aia de dat pe marginea pneului + plumbi;

- recipient pt scurs lichide uzate;

 

99827.jpg

Editat de paulynos

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

*set imbusuri cu patrat 1/4 (au am vazut torx-uri pe japoneze, mobra mea are doar 2 suruburi torx si asta la prinderea contactului pe jug)

 

Stii cat e de util bitul torx potrivit cand vrei sa desfaci un surub inbus cu capul deteriorat? :P

Alea cu patrat de 1/4 pt antrenare sunt bune pe la carene, la fixarea axului rotii de exemplu nu rezista.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va mulțumesc mult de ajutor. Citesc bineinteles si filtrez si eu cat ma duce capul. Dap, e vorba de motoreta personala(R1 2003) si probabil in vreo 2 ani va urma si o capra/SM nimic din alta lume. Sfatul cu "uita-te in manualul de intretinere" e foarte binevenit, ma gandeam si eu la asta si nah, o confirmare nu strica niciodata. :) Lista poate continua, pe masura ce voi filtra informatia si ma voi uita peste manualul de service al motoretei personale, voi vedea ce se taie de pe lista. Ca de adaugat mi-e greu sa cred ca as putea adauga ceva peste ce s-a scris deja. :)

» Post actualizat in 28 Jul 2018 08:45

Cred ca un frigider de-ala mic(minibar), pentru bere, e printre primele lucruri care trebuie sa se gaseasca in garajul unui motorist. Cel putin la enduristi asa este.

Dar daca intrebi de ce scule ai nevoie, mai bine stai linistit si du motoreta la un atelier dedicat de cate ori ai nevoie.

Minibarul e deja achiziționat. Buna investitie. Am si un sistem audio antic pus in functiune. Deci pe partea asta sunt rezolvat.

 

Consider ca decat sa mai duc motorul la service pt operatiunile marunte necesare, mai bine intreb aici si fac eu. Salvez timp in primul rand, bani si nervi. Deja am facut eu destule, dar totdeauna intrebam si cautam prin sculele detinute pana ma durea capul. Si cand era sa cumpar ce lipsea, ceream împrumut. Dar asa cu lista de aici ai ajutorul colegilor, am un inventar foarte util.

» Post actualizat in 28 Jul 2018 08:54

Poate un mini strung sa fie de folos si multe lavete (nu de bere).

 

L.E: Sunt curios care e ala bun si care e ala nesimtit .. doar asa, sa stiu de care sa ma feresc !

 

Spor si bafta!

Ala bun nu mai e, s-a reorientat iar asta nesimtit il stii cu siguranta. Practica preturi de service "pe bune", ore de manopera puse din burta si termene de finalizare a lucrarilor dupa bunul plac si "interese". Plus alte minusuri, dar prefer sa nu continui lista. :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acuma sa ai grija sa iei un banc de lucru mai mare pe care sa incapa si expresorul de cafea :).

Si la cati bani ai bagat cu cele recomandate mai sus, nici nu se simte sa mai bagi si set bancheta de colt cu masa ca sa poata sta linsititi prietenii cand iti fac o vizita sa reparati motoare :).

 

Greu de adaugat pe lista? Intotdeauna sa gaseste ceva. Uite un exemplu: boloboc electronic :crack: . Ca sa reglezi un carburator de Suzuki Intruder 125.

Parca nici extractoarele de suruburi rupte nu le-am vazut.

 

Bomboana de pe coliva: mai iti trebuie un elevator moto - apropo vezi ca am luat unul de la o firma din zona de la voi si a fost o mizerie - si iti deschizi service.

Daca mai bagi si un banc de frane si te poti autoriza RAR pe orice categorie de lucrari:).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×