Sari la conținut

Inca 2 roti, trotineta electrica.


Postări Recomandate

Sfaturi date de cineva care nu prea le are cu fenomenul. Incearca tu sa conduci un vehicul cu centrul de greutate la 20 de cm comandat printr-o tija de 1m jumate cu o mana. Sa vezi cum ti se amplifica toate socurile in comenzi.

Din ciclul: viata bate filmul.

 

Stai linistit fratele meu alb, ca eu nu incerc, eu fac asta de cca. 1000km la 30km/h. Eu practic, spre deosebire de tine care isi da cu parerea.

 

Pe bune, chiar te plictiseai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Limitarea se face prin intermediul unor parametri a caror configurare/accesare nu este greu de gasit folosind internetul. La greutatea mea cu baterie full atinge 45km/h pe plat.

 

Nerecomandat, desigur, sa incerci mersul cu o mana la acea viteza. Insa pana la cca. 30km/h (daca suprafata de rulare, diametrul rotilor si ciclistica trotinetei iti permit) se poate.

 

P.S. Limitarea e o vrajeala, mai bine sa fie reglementate, inmatriculare, asigurate si sa fi obligat sa ai permis, cred ca este valabil pentru orice participant la trafic pe drumurile publice. "Jucaria" asta poate produce destule stricaciuni in trafic unei masini sau unui pieton.

Editat de keenon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa eu nu vad nici o diferenta din nici un punct de vedere intre a merge cu bicicleta pe carosabil si a merge cu trotineta. Ambele se deplaseaza cu viteze similare, sunt la fel de vizibile pentru soferi, ocupa cam la fel de mult spatiu pe sosea, nici una nu trebuie inmatriculata/inregistrata, ambele pot fi conduse fara carnet si fara sa ai minime cunostinte de legislatie rutiera (ceea ce nu e ok, dar asta e). Accidente sunt si cu bicicleta dar nu se mai scandalizeaza nimeni. Probabil s-au obisnuit.

 

Diferentele fatza de bicicleta apar in momentul depasirii:

 

- poti sa anticipezi mult mai bine momentul cand un biciclist vrea sa schimbe brusc directia (gropi sau orice altceva). Schimbarea pozitiei corpului si rotii fatza ofera mult mai multa informatie celor din spate fatza de o trotineta, care pe deasupra poate si sa vireze mult mai brusc. Ai impresia ca poti trece pe langa el fara probleme la un metru distanta laterala, dar in metrul ala si intr-o secunda te poti trezi cu el in fatza ta, intors la 180 grade.

 

- nu exista o legatura intre capacitatea fizica / experienta trotinetistului si acceleratia trotinetei electrice. Un biciclist care merge rapid si relaxat in trafic are de obicei o experienta si stie cat de vizibil e, cunoaste regulile nescrise valabile pentru traficul din orasul lui. Un biciclist neexperimentat ori merge incet si poate fi depasit rapid, ori il vezi din timp ca e habarnist.

 

Pe o trotineta in schimb pot merge "rapid si relaxat" toate categoriile de oameni. Betivi, copii, idioti, gospodine fara carnet, oameni care nu isi asuma nici o responsabilitate in trafic dar capata brusc posibilitatea sa se manifeste in trafic. Problema e ca la o depasire ai cutia cu surprize. Poate e unul normal la cap pe trotineta, sau poate e cineva care n-are nici o treaba cu mersul pe carosabil. Adica trebuie sa procesezi suplimentar si parametrul asta, bineinteles presupunand ca nu vrei sa il flocesti sau sa il eviti din scurt si sa dai in alte belele.

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am presupus ca se compara o trotineta electrica, adica subiectul topicului si o bicicleta clasica, adica un reper deja existent de multa vreme in trafic.

 

In plus, o bicicleta electrica presupune sa stii sa mergi deja pe o bicicleta normala, ceea ce vine la pachet cu un plus de experienta. Trotineta cred ca are o plaja mult mai mare de posibili utilizatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trotineta cred ca are o plaja mult mai mare de posibili utilizatori.

 

Aici am indoieli. Trotineta o fi electrica insa presupune o acomodare a utilizatorului si cu folosirea ei fara motor. Cel putin pana pornesti si ocazional si la deal, cand motorul nu mai poate singur. Nu stiu cum sunt alte trotinete electrice, dar a mea nu porneste pana nu iti dai avant.

Nu am facut experimentul asta, deci in momentul de fata imi dau cu presupusul, dar as zice ca nu toti cei care se stiu da cu bicicleta s-ar urca si pe o trotineta. Pe aici pe unde stau, m-am oferit sa ii las pe vecini sa o incerce, sa vada cum e. Putini s-au incumetat, inclusiv biciclisti au refuzat. Desi mie personal mi se pare mai usor de controlat decat o bicicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil, n-am acoperire statistica :D doar un cuplu de prieteni in care ea era fascinata de trotineta fara sa aiba tangenta inainte cu nimic pe doua roti. Mie mi se pare mai simpatica trotineta pentru cineva care nu stie sa mearga pe bicicleta tocmai pentru ca nu ai altceva de facut decat sa te sui pe ea, esti foarte aproape de pamant, si poti pune oricand un picior jos.

 

Ca mijloc de transport, draciile astea electrice mi se par foarte utile pentru ca sint foarte compacte, nu-ti sifonezi nadragii, nu aglomerezi traficul, si sunt rezonabile la pret/eficienta fatza de un scuter. Au clar nisa lor, dar la noi cred ca se incadreaza la urmatoarea treapta de pericol daca mergi pe strada, dupa motoare si biciclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adică tu ai autonomie cu trotineta ta sa ajungi din romancierilor până la avia motors în pantelimon ? Eu nu pot parcurge nici jumătate de distanță cu ea, nu tine bateria. Mă bătea un gând să vin cu troti la avia motors acu 2 saptamani, am luat taxi din acest motiv. Stiam ca o sa fie greu să găsesc taxi la intoarcere,Ceea ce s-a si intamplat...Dar sigur nu plecam cu troti ca ar fi fost descărcată..

 

Eu m-am procopsit cu chestia asta, https://www.emag.ro/bicicleta-electrica-freewheel-ebike-1-baterie-lg-viteza-30-km-h-autonomie-40-50-km-motor-250w-roti-12-inch-negru-5949023221090/pd/DYRMRFBBM/, de care m-am folosit o luna, ghiciti voi de ce, si am fost foarte multumit de ea si voi continua daca si cand ma va lasa vremea. Mai taiati vreo 10-20 % din ce se lauda astia si cam pe acolo sunt "performantele". Traseul a fost: Dr. Taberei (Romancierilor) - Eroilor - Metrou - Pantelimon - Avia Motors (aprox. 3 km). Imi era suficienta incarcarea de acasa, la intoarcere ramanea 30 % din baterie. M-a dus si direct (fara Metrou, 17-18 km) dar trebuia incarcata la destinatie. Concluzia este ca duce cam 25-30 km autonomie, depinde de cat de greu este calaretu' (95 kg cu ambalaj) si ce dealuri ai de urcat. Are avantajul rotilor de diametru mai maricel decat o trotineta. Important pentru viata bateriei este sa mergi cat mai constant, fara multe porniri de pe loc si atunci ajutor din picioare. Se pliaza ghidonul, luat de toarta si urcat in mijloacele de transport in comun cand ai de traversat pasaje supra sau subterane. Concluzia, distractiv. Recunosc, nu am prea respectat regulamentul de circulatie, mergeam pe unde se nimerea mai bine, semafoarele erau ... optionale, ... cu ochii in paispe, bineinteles.

» Post actualizat in 30 Jul 2018 19:41

Cred ca mai bine folositi: https://www.freewheel.ro/in-stoc/bicicleta-electrica-freewheel-ebike-1-autonomie-40-50-km-viteza-30-km-h-motor-de-250w-brushless.html, poate merge, EBike 1

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era era, o trotineta electrica nu e facuta sa dai din picior e mai greu decat cu una care nu e electrica. Ca sa intelegi, cel putin a mea merge sa dai din picior cam cum merge o masina cu frâna de mână trasă ...

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti da si la picior la o trotineta electrica dar este mai obositor decat la una normala. Cea electrica este de obicei mai inalta pentru a incapea acumulatorul in platforma trotinetei, flexarea continua a piciorului te rupe de oboseala, dupa 1km cred ca esti lac de apa. Daca ai anvelope umflate cu aer este si mai rau, rezistenta la inaintare este mai mare. A mea are de la nivelul talpii 170mm - 180mm, eu nici nu incerc sa dau talpa pentru mai mult de trei pasi.

 

@Flower-Power: A mea depaseste sigur o autonomie de 35km daca nu depasesc 25 - 27km/h. Adica asa ca idee, daca te deranjeaza autonomia la a ta sa sti ca exista alternative.

Editat de keenon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un Joyor Torino. Ea are o greutate de 19kg, eu am @82kg (satul). Eu (inca) reusesc sa o ridic 3 etaje pe scari de cel putin doua ori pe zi, cred ca este maximul la care m-as incumeta. Daca profilul tau este corect (gender: female) cred ca posibilitatile tale sunt limitate in materie de greutate.

 

Cred ca este greu sa gasesti ceva mai usor cu acumulator mare si anvelope cu aer. Am incercat si E-TWOW (11kg) dar prin comparatie am concluzionat ca rotile pline sunt utile daca ai pietre la rinichi, te ajuta sa le elimini. De asemenea roata de 10" ofera o manevrabilitate mai buna fata de cea de 8".

 

Cum spuneam, am calculat ca eu consum undeva la 16 - 17W/km. Spun asta pentru ca iti pot calcula autonomia singur(a) dincolo de ce spune comerciantul. Eu de exemplu am o baterie de 48V la 13A, adica poate stoca 624Wh (48 x 13), daca pierd 16 -17W/km inseamna: 624Wh / 17W/km = @36km autonomie. Asa iti poti face si tu cand alegi o trotineta, pentru ca vad o multime de comercianti ce urca autonomia pana la cer insa sunt "fortati" sa specifice datele acumulatorului pentru ca poti verifica asta.

Editat de keenon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu. Trotineta e fix ce trebuie. Finisaje de top, se simte foarte teapana. Am cam intre 3-400km pe ODO. Autonomia e aia din specificatii. N-am lasat-o niciodata sa se descarce complet, insa consoarta merge cu ea aprox 2 zile si trebuie incarcata. Ca si km efectivi vreo 25-28 si ar mai avea undeva la 15% baterie. Asta in conditiile in care tot trebuie sa urce si coboare trotuare. Daca am avea piste ca lumea unde sa poti sa mergi snur, cred ca ar duce si mai multi km. Asta pentru ea. Eu merg cu ea doar huligan si ma duce undeva la 15-20. Accelerarea e cea care o omoara cel mai mult, la top speed (25kmh) cand ai si un pic de inertie e foarte "responsiva". Bateria isi revine un pic daca o opresti din chinuiala: spre exemplu ajungi la munca cu 40% si o lasi, peste o ora o sa iti arate 50%.

Avand in vedere ca merg toata ziua cu V2 de 1300 sub c.ur si n-am greturi cu cuplul, cand m-am urcat prima oara pe ea m-a pufnit rasul cat te puternic poate sa traga. Iti fuge de sub picioare ca si cand ai aluneca pe gheata. Te porti rani cu ea serios la 25kmh, mai ales ca esti si te simti in fundul gol, iti lacrimeaza ochii, vantul in urechi il iei din plin si auzi numai fosnet. Se simte ca si cand ai avea 100 cu moto fara parbriz.

Nu are suspensie intr-adevar insa are roti cu camere. O am de 5 luni si nu a facut niciodata pana, nu stiu cum de, ca toata lumea zice ca face pana cu ele. E un utilaj super simplist. Pana te inveti cu ea te simti mult mai instabil decat pe o bicicleta, dupa aia inveti sa faci scheme si chestii iar dupa ce te obisnuiesti, ala e momentul cand iti cam rupi gatul cu ea :D

Ea ca fier asa dpdv rulmenti, ax etc pare ca duce 3-4 ani fara probleme. A mers prin ploaie de multe ori. Nu stiu bateria cat o sa dureze ca timp, vom afla.

Pe distante mici gen campus sau 2-3km pana la munca e brici. Nu e o chestie cu care sa faci mai mult de 5km dintr-un foc. Mai mult de atat deja creste timpul pana la destinatie si te obosesc milioanele de coborari si urcari pe trotuare. De la punctul ala incolo nu mai renteaza dupa parerea mea. In conditiile de Ro cam asta e, in vest ai putea merge mai mult.

As cumpara-o din nou daca ar fi, tot pe asta, nu mai puternica. Poate un pic mai musculoasa la plecari de pe loc dar nu mai rapida de 25kmh. Consider ca e mai mult decat suficienta viteza asta. Dualtron-urile alea care prind 50-80 mi se par moartea pe roti. Cred ca in curand o sa incepem sa vedem o gramada de accidente si pe la noi din cauza bezmeticilor. Sper doar sa nu le ingradeasca astia circulatia cu 1000 de conditii, ca in rest ca utilaj de dus pana la mega e aur curat.

Nu stiu ce altceva te-ar mai putea interesa, dar cam asta ar fi in mare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Revin cu o experienta nefericita la 25 km/h. M-a mancat undeva sa merg pe trotuar, nu pe carosabil si sa-mi vad de treaba mea. Am uitat sa va zic ca, in conditiile date, iti dai seama cat de varza sunt trotuarele. Am optat pentru trotuar pentru ca era umbra pe acolo. GRESIT... Groapa, un fel de val in asfalt, neatent, nu foarte drept, cert este ca la fantastica viteza de 25-30 km/h, bicicleta a sarit de fata in sus/dreapta (roti totusi mici, 12", atentie, nu trotineta, bicicleta), iar eu in stanga ... pe asfalt. Incerc sa sfatuiesc pe toti copii astia care circula pe moto in tricou si slapi cat de tare doare asfaltu' ... la 25km/h !!!. Cotul stang a avut de suferit, normal dar fluierul piciorului drept a facut contact, prin rostogolire, cu cadrul bicicletei si a fost cel mai mare "deranj", nu fractura dar un fel de storceala a tesuturilor foarte dureroasa. Inca imi mai "ling ranile" de acum doua saptamani.

Daca pe carosabil ai de a face cu conducatori (scuze) auto idioti, cascati, "telefonisti", pe trotuar sunt mult mai multe pecimene "aeriene" !!!

Aveti grija de voi !

PS - casca aia de biciclist pare o gluma dar nu o ignorati, are rolul ei !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum cativa ani am avut un prieten care a mers la munte cu bicicleta, la o frana a derapat pe nisip, a dat in cadere cu capul de asfalt (nu avea casca, casca e pentru fraieri...) si dupa 2-3 zile de coma, dus a fost. Anul trecut, in Cluj, a fost un accident similar cu moto, cadere la viteza mica, dat cu capul de un stalpisor incastrat in trotuar, si pa.

Da, 25-30km/h poate fi foarte mult, depinde ce lovesti cand cazi. La mine in zona si carosabilul poate fi la fel de periculos ca si trotuarul. De la guri de canal nealiniate cu asfaltul, la gauri in asfalt, denivelari datorate caldurii+camioane grele, straturi groase de pietris in care se scufunda roata, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu nu am mai folosit prea mult trotineta de cand a inceput gradinita, deoarece trebuie sa il duc pe ala mic la grupa. In schimb o foloseste nevasta, pe o distanta mai scurta, fara probleme.

Am mai convins un prieten sa-si cumpere si el insa nu prea a avut noroc. Si-a luat ceva model de e-twow care s-a stricat dupa 3 saptamani si a trebuit sa o trimita in service.

Eu am mai adaugat alte roti la colectie, tot in ideea de a reduce costurile cu deplasarile in oras, am comandat un Renault Twizy. Insa nu-l voi primi decat peste vreo luna-doua sper. O sa scriu un review si despre el candva.

Editat de pisoiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a renuntat la inchiriere, e a ta bateria. Dar si preturile s-au modificat, pretul de lista e pe la 13k eur, primesti 50% de la stat, ramane de plata cam 6-6.5k eur, in functie de ce optiuni mai pui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...