Sari la conținut

Comportament nefiresc ambreiaj?


Postări Recomandate

Salut,

 

Ieri, din comoditate, am uns lantul mobrei intr-o maniera in care nu o fac, de regula, adica am suspendat-o pe stander spate, am bagat-o in viteza si am lasat-o la relanti. Apoi, fas, fas, cu sprayul pe lant. Am terminat in cateva secunde toata treaba, apoi am scos mobra din viteza si am vrut sa opresc motorul, doar ca, surpriza roata nu s-a oprit din rotatie, asa cum credeam eu ca ar fi normal. Am pus mana pe roata si am incercat sa o opresc fortat, sa vad ce rezistenta opune. Destul de mare, as zice, in sensul in care am fost nevoit sa fac manevra asta de 3 ori, pt ca imi dadea incheietura peste cap. Roata a stat nemiscata 5 secunde apoi a inceput sa se invarta din nou pe liber, dar mai usor. Sigur ca atunci cand sunt calare roata nu are forta sa impinga mobra pe liber, dar nu stiu daca este un comportament firesc. Cablul de ambreiaj a fost schimbat de curand, cu tot cu camasa, deci, este nou-nout. Toleranta la maneta am suficienta, 5-7 mm... Vreo parere? Multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce va impinge sa opriti chestii in miscare cu mainile?

 

darwin ftw

:10:

» Post actualizat in 03 Aug 2018 10:56

Salut,

 

Ieri, din comoditate, am uns lantul mobrei intr-o maniera in care nu o fac, de regula, adica am suspendat-o pe stander spate, am bagat-o in viteza si am lasat-o la relanti. Apoi, fas, fas, cu sprayul pe lant. Am terminat in cateva secunde toata treaba, apoi am scos mobra din viteza si am vrut sa opresc motorul, doar ca, surpriza roata nu s-a oprit din rotatie, asa cum credeam eu ca ar fi normal. Am pus mana pe roata si am incercat sa o opresc fortat, sa vad ce rezistenta opune. Destul de mare, as zice, in sensul in care am fost nevoit sa fac manevra asta de 3 ori, pt ca imi dadea incheietura peste cap. Roata a stat nemiscata 5 secunde apoi a inceput sa se invarta din nou pe liber, dar mai usor. Sigur ca atunci cand sunt calare roata nu are forta sa impinga mobra pe liber, dar nu stiu daca este un comportament firesc. Cablul de ambreiaj a fost schimbat de curand, cu tot cu camasa, deci, este nou-nout. Toleranta la maneta am suficienta, 5-7 mm... Vreo parere? Multumesc.

 

eu nu stiu sa ung lantul altfel. Motor oprit, treapta N, cheie scoasa din contact... eventual o vrajitoare care face vraji sa nu porneasca motorul ca urmare a unei minuni dumnezeiesti. Suspend acaretul pe stander spate, iau la manuta si la perie lantul, desfac protectia pinionului de atac, fac ceva menaj si pe acolo ... DUPA CARE... pornesc mobra, treapta 1 si incep sa smecleiesc cu lube lantul... Din nou ... nu prea stiu cum as putea face altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, de parca daca iti prinde o jafoneza docila un deget intre lant si pinion ii moare motoru si tu esti Wolverine in timpul liber.

 

Ii da roata incheietura peste cap si el nu se lasa pana n-o opreste. Trebuie oprit cumva si exodul doctorilor din tara...

 

Lenesule :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce treaba are ambreiajul atata timp cat maneta e libera si cutia in N?!?

E normal, frecarea dintre pinioane si arborele cutiei iti invarte roata.

Cat despre uns lantul cu motorul pornit consider ca "dificultatea" de a invarti cu mana nu merita riscurile asumate. Nici pe departe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cativa dintre voi

Din nou constat ca bietul caine a fost victima drumului lung... Pentru completarea zicalei cautati pe google, cei care sunteti interesati.

 

Am precizat ca nu folosesc aceasta metoda, de regula. Am precizat ca nu am curatat lantul, doar l-am uns cu spray de la o distanta sigura, fapt pentru care inca am 5 degete la mana, iar roata am incercat sa o opresc cu podul palmei pe anvelopa, nu bagand degetele printre spite, asa cum unii dintre voi baga bete prin gard.

 

@colegi de bine

Va multumesc pentru precizari. Cu ocazia asta am aflat si eu ca este normal sa se invarta roata chiar si in pozitie neutra.

» Post actualizat in 03 Aug 2018 15:22

Am dat report pt inchidere. Multumesc de precizari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R4dikl. Daca pornesti motocicleta, chiar si "pe liber" sau cu ambreiajul tras, daca uleiul este rece (vascozitate crescuta) roata spate se va invarti in momentul in care motocicleta este pe crick central si stander. La toate motocicletele pe care le-am avut, in momentul in care uleiul se incalzea si ii scadea vascozitatea, roata se oprea.

 

Nu inseamna ca ai o problema la ambreiaj. Pur si simplu asa este normal.

 

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...