Sari la conținut

Postări Recomandate

Salut!

 

Am nevoie de un sfat si ma bazez pe comunitatea de aici sa ma indrume.

Doresc sa imi achizitionez primul motor. Bugetul este flexibil, sa spunem intre 2000 si 3800 euro. Mi-as permite sa investesc mai mult dar as prefera ca unul, doua sezoane sa invat pe unul dupa care nu as plange la prima zgarietura.

 

Ma intereseaza confortul mai mult decat viteza si nu sufar nici dupa cum arat pe el sau el sub mine :)

 

Ce mi-as dori:

- ABS

- pozitie comoda (am 1.89, 84kg)

- posibilitatea de a iesi cu el si pe drumuri mai proaste, specifice satelor de munte de ex.

- locuiesc in Bucuresti si oricat mi-as dori sa ies cu el in plimbari lungi, adevarul e ca o sa imi formez mana aici, deci ar trebui sa fie "relativ" usor.

 

Slabe sanse sa gasesc ceva care sa se incadreze in toate cerintele de mai sus, asa ca astept sugestiile voastre.

 

La ce m-am gandit eu

- BMW F650GS (cu putin noroc gasesc ABS pe modelul cu un singur cilindru)

- Suzuki DL650 (din 2004 incoace, fara ABS in banii astia)

- Transalp 650 (poate chiar un XL700, non ABS)

- Versys 650 ?

 

Sau, varianta de back-up, CB500, cu putin noroc il gasesc cu ABS, stiu ca nu se incadreaza in segmentul celorlalte dar cu un pic de grija si atentie m-ar purta si pe drumuri mai neingrijite.

 

Shoot!

Cheers!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu aș fi ales BMW F650GS.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai rabdare gasesti:

https://m.mobile.de/motorrad-inserat/honda-xl-700-transalp-mintraching/261057582.html?ref=srp

 

Incearca totusi un V -twin decat un monocilindru.

Eu nu as renunta la ABS.

Uite astazi la flacaul din Bv: frana, fara contact cu masina si poc! Poc glezna ceea ce e nasol.

» Post actualizat in 07 Aug 2018 21:47

Si V-Strom este o mobra faina si o poti gasi la pret bun

https://m.mobile.de/motorrad-inserat/suzuki-v-strom-650-baltmannsweiler/262206888.html?ref=srp

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Găsești Vstrom după 2007 cu ABS in banii ăia. Transalp o să îți cam fie mic, zic eu. Am condus modelul post 2007, are frâne bune și se manevrează ușor, dar m-am simțit pe el ca pe bicicletă.

 

Sfat: încearcă să conduci modelele vizate, sau măcar să vezi cum stai pe ele. Cum să le găsești? Simplu: mergi la un festival moto.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eu iti recomand calduros ABSul mai ales ca esti incepator, avand in vedere bugetul tau poti alege un CB500X care isi va face treaba ok, e o motocicleta noua, fiabila si cu un comportament decent pentru drumuri proaste/forestiere. Sau poti lua un NC700X motocicleta ok pentru incepator, tot asa maxim forestiere

F650GS e un model imbatranit ca conceptie, monociclindru, bun pentru drumuri proaste, l-as lasa ultimul in lista

Vstrom 650 e o motocicleta polivalenta cu o fiabilitate foarte buna

transalpul 700 e un fel de vstrom facut de honda:)

versys intra in gama cu nc700x ambeleau roata fata de 17 care e excelenta pentru strada dar in offroad nu te ajuta la fel de mult. totusi pe forestiere usoare vei trece fara prea multe batai de cap.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La fel si un TDM de 900, gasesti cu ABS si foarte bine dotata in banii aia.

Eu am 1.88 si 85 de kg, stau super comod, nu e nici prea mica, nici prea mare, usor de tot de manevrat, are centrul de greutate mai jos ca alte mobre, si e usoara (197 la uscat ?).

 

Oricum, daca chiar e nevoie, o ridici de pe jos singur fara sa iti dai seama ca ai ridicat-o, fara manevre "cu spatele".

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Incepator fiind eu am luat NC750 X , am cumparat motorul in aprilie cand avea 1000 km , acum am 12500 km , deja am facut doua revizii ( motor nou ) .

Avantajele sunt evidente pentru un incepator si nu numai , ABS-ul si-a dfacut treaba cu succes de cateva ori , este de ajuns sa te ajute o singura data si asta poate face diferenta intre motociclist sanatos si motociclist cu oase rupte . In afara de asta motorul are un cuplu excelent , poti sa ai si un demaraj mai viguros dar la fel de bine poti sa pleci cu 5 km/h , cutia este foarte elastica iti permite sa faci multe greseli la care alte motoare te-ar sanctiona dur . Pentru mine pozitia de pilotaj este excelenta , vezi deasupra masinilor din trafic , esti cam la nivelul unui SUV sau chiar mai sus un pic. Asta vine la pachet cu dezavantajul ajungerii cu picioarele la sol , eu inca nu m-am obisnuit cu ideea ca stau cam suspendat la semafor .

Drumuri off road NU , abia reusesc sa ma mentin pe ea pe un drum de pietris , evit cat pot asa ceva .

Ieri am fost la reprezentanta Honda de pe b-dul Timisoara , au modelul la test drive , poate nu ar fi rau sa vezi cum se comporta.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Au cei de la Sermoto un Transalp de 700 cu ABS destul de frumos. Este 4150 E pe site. Mai negociezi cu ei, mai faci tu un sacrificiu si o sa ai un motor tare fain...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am avut DL650 V-Strom 2010 pentru aprox. 10000 de km si acum am un TransLAp XL700VA (deci cu ABS) cu care am facut in jur de 40000 km. Am avut si un F650 funduro. Am 80 de kile cu burta goala si 1.65.

Motorul de V-Strom e mult peste XL700 ca performanta, la fel si cutia. Transalpul vibreaza din toate incheieturile, nu chiar ca un monocilindru, dar nu e tare departe. Si e puturos. Franale si suspensia insa la gasesc mai bune la XL700. La fel si sunetul evacuarii. Consumul e mai mic la V-Strom, si are si rezervorul mai mare. Cadrul e de conceptie diferita la V-Strom fata de Tansalp. Protectiile - bare, scut - se prind in puncte mai solide la Transalp.

 

Personal, ma simt mai OK pe Transalp, mai increzator in trafic si in offroad pentru ca e mai bicicleta. V-Strom-ul mi se parea vapor, mare, greu de manevrat in off-road (ceea ce pentru mine inseamna drumuri de piatra, pamant, fara prea mult noroi). Sa nu ne intelegem gresit, ambele sunt motocuclete grele pentru offroad, si daca dai de noroi serios s-a terminat distractia.

 

In ultima perioada am inceput sa merg din ce in ce mai mult pe autostrazi. Transalpul se descurca, dar stiu ca V-Stromul ar merge mai bine din cauza treptei suplimentare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

V-strom! Transalpul e cam lesinat!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

la bugetul tau si dimensiunile tale nu ai deca o singura alegere, V strom.un motor bunicel,rotile nu mi plac si sa fii atent la furca ! multi s au plans de niste jocuri pe acolo, deci e recomandat sa mergi cu un mecanic dupa tine....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aiurea. Face dive-in la frânări bruște. Nimic wow, te obișnuiești repede. Merg frecvent cu 450 kg, nu e problemă.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

V-Strom-ul de 650 l-am calarit si eu.....mi se pare cam puturos pentru masa lui.

E mai greu decat TDM-ul, si cuplu mai mic.

Si centrul de greutate mai sus, nu are manevrabilitatea atat de buna, iar de ridicat de pe jos, e ceva mai greu....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

Au cei de la Sermoto un Transalp de 700 cu ABS destul de frumos. Este 4150 E pe site. Mai negociezi cu ei, mai faci tu un sacrificiu si o sa ai un motor tare fain...

Cu sa recomanzi sermoto? Nu învățați din experientele altora?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Recomandarea mea ar fi, daca poti, sa gasesti un CB500X cu ABS in bugetul tau.

 

ABS-ul te salveaza de multe belele. Eu l-as pune ca un prim criteriu.

 

E a doua motocicleta la mine si nu vad de ce as schimba-o in urmatorii ani.

 

 

Spor in cautari!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cu sa recomanzi sermoto? Nu învățați din experientele altora?

de ce esti rau? au bijuterii de motare la " 30 de mii de km" . la cat vrei tu ti le dau baietii...la 15, 20..numai sa te simti tu bine.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acuma cel mai bine ar fi sa le gasesti sa te poti sui pe ele sa vezi cum stai.

De luat o sa o iei cu siguranta pe cea care iti va cadea cu tronc

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Multumesc mult pentru pareri! Multe au confirmat niste idei pe care le aveam deja, cum ar fi faptul ca nu ar trebui sa renunt la ABS.

 

Se contureaza doua optiuni, V-strom sau Transalp. Apropo, citeam ca Transalp-ul se simte mai "bicicleta" cu toate ca are in plus ~20kg fata de Suzuki? Care dintre cele doua ar fi, teoretic cel putin, mai usor de folosit in Bucuresti?

 

Legat de celelalte optiuni:

- TDM 900 - nu stiu foarte multe despre el. Aveam impresia ca este mai greu decat V-stromul.

- NC700X, CB500X imi plac, CB-ul mi se pare un pic inghesuit ca pozitie, NC-ul nu prea il gasesc in bugetul meu dar am sa ma mai uit dupa oferte.

 

Daca va fi sa aduc motorul din Germania, probabil va trebui sa caut ceva pana in 3500 euro.

 

Multumesc inca o data pentru sfaturi, sunt binevenite!

Editat de MrBuraddo

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si eu mi-am luat de la sermoto pe a mea...

 

Nu le fac reclama, sunt niste samsari cu acte.

Am putut lua bon fiscal, am platit cu card cu rate fara dobanda, am putut proba motorul (desi era decembrie si era zapada pe jos), am negociat putin la pret, am avut transport de la cluj pana in brasov inclus in pret (era luna ianuarie).

 

Motorul nu are absolut nicio problema, asta a fost poate norocul meu...dar eu cred ca la un motor e mai usor sa il asculti cu surubelnita si sa evaluezi in mare starea lui, decat la o masina diesel cu twin turbo si geometrie variabila.

 

Sa fim seriosi, micile probleme se rezolva mult mai ieftin decat la o masina...

Cred ca foarte multi merg pe fantezia ca exista si ieftin, si fara niciun defect, si fara kilometri (tu si doar tu o sa dai peste ocazia asta), si sub-estimeaza mult placerea de a lua mobra/masina care ti-a placut si ti-a facut cu ochiul.


» Post actualizat in 08 Aug 2018 12:39

Acum ma uit, TDM si V-STROM 650 sunt la fel de grele cu lichidele in borcane (220).

Inaltimea la sa este cam la fel.

Cuplul e de 60 nM la v-strom si 81 la TDM.

 

Mie personal mi se pare mai greu de manevrat v-strom la viteze mici, are centrul de greutate mai sus.

 

ambele sunt motoare foarte faine dupa mine pentru ce vrei tu sa faci.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Nu știu cum mă plimb cu Vstrom încărcat la 450 kg și nu mi-am rupt nici mâinile, nici picioarele de la manevrat mobra... Chiar nu știu... Și nici nu mă sparge vântul.

post-92464-0-02980200-1533753476_thumb.jpg

post-92464-0-91339400-1533753521_thumb.jpg

Editat de Lucian_M

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dintre cele enumerate și ținând seama de criteriile tale aș alege Versys.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Transalpul se simte mai bicicleta pentru ca e mai inghesuit, e posibil sa fie si ceva mai scurt dar cu siguranta arhitectura si pozitia motorului il face mai inghesuit. Spatiul dintre pilot si bord e mai mic si creeaza alta impresie fata de V-Strom. Seau e ceva mai scurta si mai inalta. Am de asemenea impresia ca Transalpul de 700 are ghidonul mai ingust si de aia ma pot strecura mai usor printre masini. Garda la sol e ceva mai buna la transalp, mai ales daca scoti catalizatorul. Plus ca in partea de jos e cadru, acolo unde agata borduri, pietre, etc, e cadru de otel. La V-Strom e motorul suspendat. Da, paradoxal, honda e mai grea decat V-Stromul mai ales daca are si ABS, dar repet, se simte mai mica.

Transalpul are 2 dezavantaje ca mobra de oras - 1. consuma mult, in special in oras si 2. motorul se incalzeze foarte repede si merge incins. La semafoare ajunge la 100C intr-un timp scurt. Se pornesc ventilatoarele e adevarat si este imediat adus motorul la 98-99, dar tot aerul fierbinte e aruncat spre picioarele pilotului ceea ce creeaza mult discomfort (e mana cereasca insa in diminetile in care tremuri de frig).

Un alt dezavantaj al Transalpului este ca la anumite viteze (la mine la 60) are un usor tremur in ghidon. Cu cat anvelopele sunt mai uzate si mai prost echilibrate, cu atat e mai mare.

 

Eu zic ca daca vrei sa calatoresti preponderent in Romania, sa explorezi si forestirere rezonabile si viteza de deplasare peste 120 nu target-ul tau, atunci Transalpul e OK. Daca ai in plan Europa, autostrazi si 120+, atunci V-Stromul e mai potrivit. Transalpul suporta autostrazi (vezi in semnatura pe unde am umblat cu el, ma pregatesc sa plec saptamana viitoare in Maroc de ex), dar trebuie sa ai rabdare cu el.

 

Per ansamblu, V-Stromul e o mobra mai buna raportand pret/performanta-ergonomie. Transalpul are cateva avantaje ce sunt atractive pentru unii (ca mine de ex), dar realitatea este ca nu reuseste sa depaseasca V-Stromul. Dupa ce fumez Transalpul curent, am in plan sa revin la V-Strom dar la cel nou XT cu spite si ABS.

 

Am avut mobra fara ABS si acum Transalpul are ABS si CBS. Nu mai iau niciodata mobra fara ABS.

 

Multumesc mult pentru pareri! Multe au confirmat niste idei pe care le aveam deja, cum ar fi faptul ca nu ar trebui sa renunt la ABS.

 

Apropo, citeam ca Transalp-ul se simte mai "bicicleta" cu toate ca are in plus ~20kg fata de Suzuki?


» Post actualizat in 09 Aug 2018 04:59

Transalpul se simte mai bicicleta pentru ca e mai inghesuit, e posibil sa fie si ceva mai scurt dar cu siguranta arhitectura si pozitia motorului il face mai inghesuit. Spatiul dintre pilot si bord e mai mic si creeaza alta impresie fata de V-Strom. Seau e ceva mai scurta si mai inalta. Am de asemenea impresia ca Transalpul de 700 are ghidonul mai ingust si de aia ma pot strecura mai usor printre masini. Garda la sol e ceva mai buna la transalp, mai ales daca scoti catalizatorul. Plus ca in partea de jos e cadru, acolo unde agata borduri, pietre, etc, e cadru de otel. La V-Strom e motorul suspendat. Da, paradoxal, honda e mai grea decat V-Stromul mai ales daca are si ABS, dar repet, se simte mai mica.

Transalpul are 2 dezavantaje ca mobra de oras - 1. consuma mult, in special in oras si 2. motorul se incalzeze foarte repede si merge incins. La semafoare ajunge la 100C intr-un timp scurt. Se pornesc ventilatoarele e adevarat si este imediat adus motorul la 98-99, dar tot aerul fierbinte e aruncat spre picioarele pilotului ceea ce creeaza mult discomfort (e mana cereasca insa in diminetile in care tremuri de frig).

Un alt dezavantaj al Transalpului este ca la anumite viteze (la mine la 60) are un usor tremur in ghidon. Cu cat anvelopele sunt mai uzate si mai prost echilibrate, cu atat e mai mare.

 

Eu zic ca daca vrei sa calatoresti preponderent in Romania, sa explorezi si forestirere rezonabile si viteza de deplasare peste 120 nu target-ul tau, atunci Transalpul e OK. Daca ai in plan Europa, autostrazi si 120+, atunci V-Stromul e mai potrivit. Transalpul suporta autostrazi (vezi in semnatura pe unde am umblat cu el, ma pregatesc sa plec saptamana viitoare in Maroc de ex), dar trebuie sa ai rabdare cu el.

 

Per ansamblu, V-Stromul e o mobra mai buna raportand pret/performanta-ergonomie. Transalpul are cateva avantaje ce sunt atractive pentru unii (ca mine de ex), dar realitatea este ca nu reuseste sa depaseasca V-Stromul. Dupa ce fumez Transalpul curent, am in plan sa revin la V-Strom, dar la cel nou XT cu spite si ABS.

 

Am avut mobra fara ABS si acum Transalpul are ABS si CBS. Nu mai iau niciodata mobra fara ABS.

Editat de biohazardousguy

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

In diminetile alea racoroase sa astepti tu ventilatorul sa porneasca!

Intre TA (am avut) si VStrom (am calarit) as alege oricand Stromul. Niciuna nu e de offroad, s-o pui cu burta pe bolovani, drept ca Stromul are niste apendice care spanzura pe acolo neprotejate.

Editat de john17

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se rezolvă cu un scut. Chiar ieri l-am belit (iar) pe al meu. Am plâns in pumni. Ups, eram pe mobra, deci doar am plâns, nu am putut lua mâinile de pe ghidon.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Lucian_M - pozele alea cu motorul tau incarcat sunt delicioase, fac reclama ft buna V-strom-ului!

 

Nu ma intereseaza rulat la viteze de peste 120km/h si cel putin in viitorul apropiat nu ma vad iesind cu ea din tara. Ideal, o sa il folosesc in weekenduri pentru iesiri din Bucuresti, poate 2-3 excursii mai lungi prin tara, dar pana atunci trebuie sa ma obisnuiesc cu el in traficul de aici.

 

Dupa 2-3 sezoane probabil ca as capata incredere sa fac o investitie mai serioasa in motor, de aceea nu as vrea sa investesc foarte mult acum. Din pacate, Transalp-ul este cam cel mai scump, desi imi place modelul. Am vazut pe mobile cateva oferte care s-ar fi incadrat in buget dar pretul era suspect de jos.

 

V-strom-ul il gasesc cu ABS pe la 3000-3500 euro si e in capul listei.

Varianta cea mai eficienta este Versys-ul, dar o sa caut sa merg cu unul inainte, sa vad cum se simte diferenta de greutate.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×