Sari la conținut

Review casca LS2 MX436 Pioneer + ochelari FOX Main Mastar


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

O sa scriu un pic despre casca LS2 MX436 Pioneer (siteul producatorului cu descrierea completa).

post-97306-0-15737300-1535716491_thumb.jpgpost-97306-0-33215800-1535716480_thumb.jpgpost-97306-0-85056600-1535716466_thumb.jpgpost-97306-0-60727100-1535716319_thumb.jpg

 

Am testat-o pe o distanta de 30km prin Bucuresti si 360km in aceasta tura prin Bucegi, am mers cu ea la temperaturi intre 16 si 32 de grade. Am achizitionat-o impreuna cu ochelarii FOX Main Mastar, si o voi compara un pic si cu HJC FG-ST, casca mea curenta.

post-97306-0-29345300-1535906182_thumb.jpgpost-97306-0-29121400-1535906751_thumb.jpg

 

Ce am cautat (si am gasit):

- O casca aerisita, de folosit in principal in oras si la iesirile de soft enduro pe timp de vara.

- Sa se incadreze in bugetul meu de 400-1000 RON. A costat 700 RON + 200 RON ochelarii.

- Utilizare cu ochelari si cu posibilitatea de a inchide viziera peste ochelari.

- Culoare alba (na, de vara, si vizibila).

- Certificata ECE & DOT.

- Sa pot respira in timp ce nu-mi mai intra toate gazele si particulele de praf in ochi, indiferent pe unde merg. De aici si ochelarii.

- Sa arate fain in poze, in special felul in care se reflecta sticla ochelarilor (sunt urat si tin sa-mi ascund moaca).

 

Confort:

- Buretii din dreptul pometilor sunt un pic mai stransi raportat la aceeasi marime. Port L la HJC dar la LS2 am ales XL. E important sa nu ma ingras mai mult.

- Oricat de cald a fost n-am simtit nevoia sa o dau jos, nici macar cand m-am oprit pentru 30 de minute sa fac poze langa un lac.

- N-am resimtit nici un punct de presiune in interiorul castii.

- Are spatiu pentru ramele ochelarilor de vedere.

- Interiorul se poate scoate (si de urgenta) si spala.

- Spre deosebire de prinderea cu inele DD de la HJC, pe aceasta o desfac/leg mult mai repede (ce sa fac cu cele 3 secunde castigate in plus?)

post-97306-0-50571500-1535904540_thumb.jpg

 

Ventilatie

- Practic, vine cu aer conditionat integrat.

- Are o aerisire in barbie, singura reglabila. Inca doua pe frunte si doua in dreptul urechilor. Trei iesiri in partea din spate.

- Comparat cu HJC-ul am simtit ca am o masca de oxigen pe gura tot timpul. Ramane mult spatiu intre ochelari/nas/gura si barbia castii. Cred ca am mers cu gura deschisa aproape tot drumul. HJCul pe caldura nu-l suport in cap mai mult de 3 minute, cu LS2-ul aproape ca uitam ca-l am pe cap inclusiv cand nu eram pe motor.

post-97306-0-86750700-1535906035_thumb.jpgpost-97306-0-11587100-1535906048_thumb.jpg

 

Nivel de zgomot

- Ventilatia asta vine si cu un punct negativ, zgomotul. Devine dureros peste 80km la ora. Am incercat si fara dopuri si cu dopuri.

- Cu o pereche de dopuri de silicon a devenit mai silentioasa decat HJC fara dopuri.

- O parte din sunet se propaga prin deschiderile din dreptul urechilor, ma gandesc la posibilitatea de a le inchide.

- Casca vine fara protectie de vant sub barbie.

 

Viziera

- Foarte clara, mai multa vizibilitate decat la casca full-face.

- Nu se inchide etans, nu are buza de cauciuc si chiar raman doua mici deschizaturi simetrice.

- Nu are trepte intermediare de reglare, doar sus/jos. Oricum nu ma intereseaza acest aspect personal, in oras merg cu ea deschisa, in afara cu ea inchisa.

- In partea de sus sta fix sub cozoroc, cand o inchizi trebuie prinsa cu 2 degete ca sa poata fi trasa inapoi jos.

- Si un aspect minunat, se inchide peste ochelari. Nici nu simt ca am ochelarii pe ochi.

- Nu vine cu pin-lock si viziera nu are gaurile pentru pinlock. Nu mi s-a aburit de dimineata la 16 grade, dar probabil si pentru ca intra mult aer in ea.

post-97306-0-04304500-1535906166_thumb.jpg

 

Ochelarii rabatabili interiori

- Am observat din magazin ca nu se coboara la maxim, mai trebuie trasi un pic cu degetele (eu oricum nu ii folosesc).

post-97306-0-07759200-1535906071_thumb.jpg

 

Cozorocul

- E reglabil fara scule, dar pe o distanta foarte scurta, de 1 cm.

- Se poate desuruba cu o moneda si desface complet. E prins in aceleasi 2 suruburi cu viziera. Personal nu planuiesc sa-l dau jos.

- Daca bate vantul lateral sau in spatele camioanelor la +100km/h, trage stanga/dreapta mai mult decat HJCul. Nu e placut. Daca vine doar aer curat in casca, si la viteze de 100-120km/h nu se simte ca ar trage capul la asigurari peste umar.

+ Cozorocul chiar isi face datoria, n-am vazut nici un soare in ochi de la 7 jum pana la 6 seara.

 

Alte observatii si concluzie (personala)

N-as recomanda-o pentru ture lungi, touring pe autostrazi, intra prea mult aer fara a fi putea inchis/controlat fluxul. E prea zgomotoasa. Posibil sa si intre apa in ea la ploaie.

 

As recomanda-o ca si casca pentru sezonul calduros si iesiri de weekend in afara asfaltului (practic ceea ce cautam si eu).

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...