Sari la conținut

accident Suceava


oziero
 Share

Postări Recomandate

Sa nu priceapa cineva ca scornesc scuze pentru soferul autocarului, dar pentru multi soferi de pe la noi, un punct luminos (mai ales faza lunga) vazut pe contrasens la 3 noaptea inseamna o masina suficient de indepartata ca sa nu percepi vizual distinct cele 2 faruri, nicidecum un motor care mai are 2-3 secunde pana ajunge in dreptul tau.

RIP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

quote name="oziero" post="4486174" timestamp="1535970271"]

 

La intrarea in Suceava dinspre Falticeni, zona Metro, b-dul 1 Decembrie 1018

Chiar 1018 sa fi fost anul unirii? :P

 

 

... Cand l-a vazut...frana,culcat motocicleta...nu prea mai ai ce face

 

Asa a facut, dar de ce ar fi ideal sa culci motorul? Franezi mai bine cand inca esti pe el. Altfel glisezi pana ti-o iei. Probabil ca tine si de skill si de dotarea cu abs a mobrei care in cazul de fata ar fi facut diferenta in a frâna suficient cat sa poata sa ocolească prin stanga. Motorul era de mult pe jos, se vede pe film si nu a ajutat deloc. Ba chiar din contra, zic ca le-a luat toate șansele.

 

Pe de altă parte, vad o lipsa totala de instinct de conservare, vezi va vine ala din fata cu matahala si tu nu ai nici macar o strângere de inimă încât să reduci viteza sa iti dai singur o sansa? Prea merg unii de parca ar fi ultima zi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca exista conducatori ai unor autovehicule cu regim prioritar care considera ca in momentul pornirii semnalelor luminoase si acustice se opreste Pamantul din rotatie.Macar pt atat trebuie redusa viteza la trecerile prin intersectii si asigurare stg -dr

Subscriu!

Trebuie maaare atenție la manevre de acest gen. Păcat de situație, șoferul a greșit grav, iar pilotul cam avea și el viteză. Iar șoferul trebuia să se asigure dracului înainte de manevră. Nu poți spune: nu te-am văzut! Nu ai cum! Corect e: nu m-am asigurat. Deloc.

Atât.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau, poate la el in Ucraina, motociclistii nu circula cu 100 prin intersectii.

Capul face, capul trage.

Despre morti, numai de bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mereu vor fi: un ucrainean, un consumator, o cucoana, un BMW, un garoi cu/fara permis, un neatent etc care nu se asigura suficient sau deloc. E o variabila care nu poate fi eliminata nicicum din trafic si care te costă foarte mult daca nu e luata in considerare si tratata cu maxima importanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intreb , daca motociclistul ar fi avut o vesta reflectorizanta sau ham , lucrurie ar fi stat la fel ? Doar intrebare , fara sa-l acuz de asta

» Post actualizat in 04 Sep 2018 08:10

Se pare ca "a te face vazut " este mai important decat credem.

» Post actualizat in 04 Sep 2018 08:13

De auzit , l-o fi auzit tot cartierul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma imi cam fac o idee...roman venit din italia, fara permis, iese la 3 dimineata cu motoru sa-i demostreze pretenului ce poate motorul. (Nu cred ca vroia sa-l impresioneze cu tehnicile lui de pilotaj). Ora 03.00 dimineata te pune iara pe ganduri...soferul ucrainean, obosit...probabil ca nici nu a putut face clar diferenta intre ce ii vine de pe contrasens si viteza de deplasare. Faptul ca era mort de oboseala se observa din "viteza de reactie" a soferului. Daca se urca cu ambele picioare pe frana in momentul impactului, nu cred ca apuca sa treaca cu ambele roti peste ei. El mai face inca 10-15m buni pana se opreste...(poate avea frane varza).

 

si in plus nu prea s-a gandit sa reduca viteza pentru a acorda prioritate. a venit cu viteza care ii permitea sa faca curba fara sa se mai gandeasca car putea aparea ceva neprevazut si sa fie nevoit sa acorde prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand sa le fie tarana usoara.

Din pacate inca doua vieti irosite aiurea.

 

Exista motociclisti care iti lasa impresia ca nu au spirit de autoconservare.
Unii dintre noi considera ca lipsa categoriei A la pilotul motocicletei nu conteaza cand un ratacit, probabil si rupt de oboseala, ii taie calea cu autocarul.

Daca privim lucrurile strict din punct de vedere al tamponarii asa este.

Doar ca atunci cand esti pe motor nu ai centura, nu ai airbag, cel mai adesea nu ai ABS, si nu ai o caroserie care sa te protejeze, asa ca intr-o masina.

Si atunci trebuie ca stilul de pilotare sa iti permita sa mai faci ceva pentru a evita accidentul sau a limita efectele acestuia. Din pacate optiunile pe care la ai pe motor sunt limitate fata de cele pe care le ai cu masina. Una este condusul masinii si alta pilotatul motocicletei. Soferul sau pasagerul nu cad din masina pe asfalt la o frana brusca.

Iar in acest caz existenta carnetului A si o minima experienta pe 2 roti cu motor (in trafic) cred eu ca au contat, pentru ca unora li se formeaza acel spirit de autoconservare. Altora din pacate nu.

 

Iata un exemplu de lipsa a acestui spirit:

Vineri noaptea pe la vreo 11 eram pe mareata autostrada Buc-Pitesti. La un moment dat trece pe banda 2 o mobra, cu suficent de mult peste 130 km/h. Bezna totala, iar farul omului dadea un fel de lumina pe vreo 20-25 m lungime. I-am facut cu luminile, a incetinit pe la 110 km/h si mi-am zis ca i-or fi venit mintile la cap. De fapt omul a crezut ca i-am spus de vreun radar ceva. Dupa ce l-am depasit a dat iar bice si dus a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista motociclisti care iti lasa impresia ca nu au spirit de autoconservare.

Unii dintre noi considera ca lipsa categoriei A la pilotul motocicletei nu conteaza cand un ratacit, probabil si rupt de oboseala, ii taie calea cu autocarul.

 

Lasand la o parte discutiile despre ce e moral pentru ca nu mai ajuta pe nimeni si baietii aia sunt morti (RIP), hai sa vorbim despre ce e legal.

 

Desi de multe ori ti-am dat dreptate, aici nu ai. Eu sunt unul din aia care considera ca lipsa cateogriei A (sau a oricarei categorii in concordanta) este foarte relevanta in ecuatie.

 

Strict legal, motociclistul e mai vinovat decat rusnacul pentru ca :

 

- lipsa permis cat. A (sau oricare) = infractiune

- permisul cat B(sau oricare) suspendat = infractiune

 

fata de

- neacordare de prioritate = contraventie.

 

Trecand peste procentajele si visele trollilor despre cum cred ei ca e vinovatia, legea e clara. Si aici e marea diferenta, ca la ruscac nu a fost premeditat. O fi fost obosit, neatent, etc. Trebuie sa plateasca pentru neatentia lui.

Pe cand atunci cand te urci pe moto(sau masina sau orice) fara permis, e premeditare, stii dinainte ca ar putea sa fie groasa. Fie legal, fie la oase. Unii isi asuma asta, si uite ca sunt si cazuri cand nu iese bine. Unde mai pui ca se aud vorbe ca erau si beti.

 

 

Prin urmare daca un baiat se urca pe ceva ce nu are dreptul sa conduca, fie el si tractor, si da peste rudele tale, sau ale mele, pentru mine nu conteaza ca "da, ba, da stai ca poate era talentat si stie cu ghidonul, cu covrigul. cu mansa, cu vela". Putin imi pasa, trebuie sa plateasca legal. Faptul ca pe moto ai si neajunsul ca deseori te faci terci, da, cu atat mai mult e mai nasol si ar trebui sa te gandesti inainte sa incaleci.

 

S-a intamplat ceasul rau sa se intalneasca 2 care poate n-ar fi trebuit sa fie in momentul ala acolo. Realitatea-i asta pe care o avem. Poate daca nu era autocarul era un cap de pod si o mierleau la fel. Poate daca nu era motociclistul era un biciclist si tot omor din culpa lua. Poate nu se intampla nimic cu nimeni intr-un caz fericit.

 

Sa le fie tarana usoara. Cica pasagerul avea 17 ani.

 

Iar in ceea ce priveste faptul ca lumea pe motor nu se face vazuta si cei mai multi dintre ei au un bec chior pe care il observi prea tarziu, aici iti dau dreptate.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

strict legal, ucraineanul va fi cercetat pentru ucidere din culpa. Daca motociclistul supravietuia si pasagerul murea, erau ambii cercetati pentru infractiune.

 

Faptul ca motociclistul nu avea permis cat A, iar B-ul ii era suspendat pentru alcool sunt in "avantajul" soferului de autocar. Daca avea si alcolemie, atunci soferul de autocar probabil ca scapa cu o amenda penala...

 

Asa e romania, multi au inteles democratia prost (democratia nu inseamna ca fac ce vreau), probabil stranierul in Italia nu isi permitea sa scoata orice autovehicol pe sosea cu permisul suspendat. Aici mai merge o spagutza, rutiera doarme in pricipiu toata noaptea (nu doar in moldova), amenziile is inca relativ mici pentru faptele grave...spunea cineva ca in Suceava au murit in noaptea aia 5 oameni, astia 2 pe motor si inca 3 intr-o masina condusa de unu fara permis.

Culpa concurentă a soferului, care a contribuit la producerea rezultatului, nu înlătură răspunderea penală a făptuitorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat de praf este tara asta (desigur, raportat la statele mai civilizate), condusul fara permis pare a fi sport national. Atat de praf suntem incat nu mai avem nimic de pierdut, nu putem fi convinsi sa respectam niste reguli. Atat de putin avem (atat in buzunar cat si in cap).

 

Ce nevoia de vina sa aiba acel sofer de autocar? A umbla cu un vehicul pe drumurile publice presupune sa cunosti si sa iti asumi regulile "jocului". De vreme ce nu doresti sa ti le asumi, atunci ce drepturi mai pretinzi?

 

De multe ori imi vine sa opresc in mijlocul strazii la pietonul ce trece ilegal strada: "du-te ba pe trecere, ca acolo ai si drepturi, aici esti in fundul gol". Vai de noi, cat de usor calcam pe bec crezand ca obtinem profit.

 

Bottom line: cine nu isi asuma obligatii nu detine drepturi. Simplu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asadar... ca sa intelegem cum stau lucrurile in tara asta: daca ma prinde cu cainele pe plaja la mare, iau amenda intre 10.000 si 20.000 de lei! Adica intre 100 si 200 de meleoane de lei vechi!!! Ca asa e legea.

Dar daca omor pe unu' intr-un accident, scap cu suspendare, eventual o mica amenda, probabil cateva sute de lei, permisul suspendat cateva luni si aia e... Normal ca mergem cu 200 prin oras, ca nu dam prioritate sau ca circulam fara permis, ne doare la maciuca. Iar astea se reflecta fix in statisticile de pe sosele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Judecand acest caz, daca suspiciunile se confirma (lipsa permis + baut + viteza), nu vad de ce nu ar fi cu suspendare.

 

Pe mine unul nu ma sensibilizeaza cineva care renunta, de buna voie, la obligatiile/drepturile lui. Adica... pe bune, cand esti haotic, imprevizibil... astepti ca ceilalti sa faca un extra efort de constiinta pentru a compensa lipsa ta?

Editat de keenon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eventual o mica amenda

cu noile modificari (plata in termen de 15 zile a jumatate din minimul prevazut de lege) inseamna 9 puncte /2. adica 855 ron

Pentru el, mai "scump" o sa fie faptul ca i se anuleaza permisul.

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte discutiile despre ce e moral pentru ca nu mai ajuta pe nimeni si baietii aia sunt morti (RIP), hai sa vorbim despre ce e legal.

Desi de multe ori ti-am dat dreptate, aici nu ai. Eu sunt unul din aia care considera ca lipsa cateogriei A (sau a oricarei categorii in concordanta) este foarte relevanta in ecuatie.

Strict legal, motociclistul e mai vinovat decat rusnacul pentru ca :

- lipsa permis cat. A (sau oricare) = infractiune

- permisul cat B(sau oricare) suspendat = infractiune

fata de

- neacordare de prioritate = contraventie.

Trecand peste procentajele si visele trollilor despre cum cred ei ca e vinovatia, legea e clara. Si aici e marea diferenta, ca la ruscac nu a fost premeditat. O fi fost obosit, neatent, etc. Trebuie sa plateasca pentru neatentia lui.

Pe cand atunci cand te urci pe moto(sau masina sau orice) fara permis, e premeditare, stii dinainte ca ar putea sa fie groasa. Fie legal, fie la oase. Unii isi asuma asta, si uite ca sunt si cazuri cand nu iese bine. Unde mai pui ca se aud vorbe ca erau si beti.

Prin urmare daca un baiat se urca pe ceva ce nu are dreptul sa conduca, fie el si tractor, si da peste rudele tale, sau ale mele, pentru mine nu conteaza ca "da, ba, da stai ca poate era talentat si stie cu ghidonul, cu covrigul. cu mansa, cu vela". Putin imi pasa, trebuie sa plateasca legal. Faptul ca pe moto ai si neajunsul ca deseori te faci terci, da, cu atat mai mult e mai nasol si ar trebui sa te gandesti inainte sa incaleci.

S-a intamplat ceasul rau sa se intalneasca 2 care poate n-ar fi trebuit sa fie in momentul ala acolo. Realitatea-i asta pe care o avem. Poate daca nu era autocarul era un cap de pod si o mierleau la fel. Poate daca nu era motociclistul era un biciclist si tot omor din culpa lua. Poate nu se intampla nimic cu nimeni intr-un caz fericit.

Sa le fie tarana usoara. Cica pasagerul avea 17 ani.

Iar in ceea ce priveste faptul ca lumea pe motor nu se face vazuta si cei mai multi dintre ei au un bec chior pe care il observi prea tarziu, aici iti dau dreptate.

 

Nu ai citit cu atentie: exact ca si tine am spus ca desi unii nu considera importanta treaba cu carnetul moto eu am spus ca are.

Ai dreptate ca in timp ce soferul a comis o greseala, flacaul nostru s-a suit cu buna stinta pe moto neavand carnet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abia ce auzisem live la stirile pe Antena 1, ora 19. Deci, duda e de la ei, eu doar am postat info auzita de la stiri.

 

Ete si stirea:
https://observator.tv/eveniment/prieteni-suceava-motocicleta-morti-autocar-266857.html

 

Paca, cred c-ai cautat la masina de spalat sau aragaz, nu "pe internet"...

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt pline şoselele de coloraţi care merg zilnic cu conserva fără permis, unii mai au şi dosar penal pentru asta dar merg în continuare, ăia care conduc fără să le pese că au permisul suspendat sunt şi mai mulţi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

^^ eu am aflat de la altcineva, nu de la Latrina. Cica veneau de la o petrecere. Pe langa asta, kawa ala era abuzat intr-un mare fel prin niste filmulete.

Oricum facem caz degeaba, pacat de tineretea lor. Cine are de bagat la cap sa bage la cap. Din pacate mi se pare ca se tot inrautateste treaba cu motocicleala pe la noi (si cu prostiile in trafic in general). M-as fi asteptat ca odata ce trec anii viitorii motociclisti sa judece altfel, dar pare ca e fix invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viitorii morociclisti care vin din urma din niste generatii dubioase rau? Am elevi de toate varstele, de la pitici de 6 ani la adolescenti si ajungand si la amatori de peste 40-50. Printre care si doi proaspeti motociclisti,un adolescent si un domn la 42 de ani. Ma apuca groaza cand stau cu unii(kinderi evident sau adolescenti) la o barfa in pauza sau la sfarsit de ora si observ cum gandesc si care e trendul sa zic asa. Asa ca, așteptarea ta(dorinta/speranta de fapt as spune eu) referitoare la noile generatii e departe de ce se intampla cu adevarat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc foarte bine zona in care s-a intamplat accidentul, am copilarit in Suceava la bunici.

 

Odata ce "scapi" de semaforul de la spitalul judetean, pana la sensul giratoriu din deal ii poti da blana. E o fasie lunga de drum care iti scarpina mancarimea din palma, asfaltul e bun iar vizibilitatea e crescuta, chiar si noaptea. Pot doar sa speculez ca pilotul mobrei nu a crezut nicio clipa ca autocarul nu ii va acorda prioritate. Cat il priveste pe acesta din urma, faptul ca a semnalizat nu il absolva de vina. Nu in ultimul rand, reactia lui este foarte tarzie.

 

Pe de alta parte, daca este adevarat si pilotul mobrei nu avea permis, nu avea ce sa caute pe strada, scurt pe doi. Oricum ar fi, o conduita preventiva i-ar fi salvat pe amandoi de la moarte.

 

Inteleg foarte bine golaneala si adrenalina, dar trebuie dozata, pentru ca altfel risti sa ajungi doar o statistica, atat si nimic mai mult.

 

Pacat de aceste doua vieti pierdute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...