Sari la conținut

Import moto din UE (acte, costuri etc)


raulus
 Share

Postări Recomandate

Rila, nu vreau sa te contrazic dar trebuie sa o fac, in legatura cu talon si radiere ai foarte mare dreptate, in schimb despre act de identitate si contract nici pe departe.Contractul se poate face chiar de mana fara nici un cnp al uneia dintre parti, nu iti trebuie nici o copie a actului.Spun din ce vad la prietenul meu ce aduce din Italia de cativa ani si nu au fost nici un fel de probleme pana acum.Chiar drept exemplu a fost si cel al meu inmatriculat recent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ok,asa sa fie insa tind sa cred ca e o exceptie cazul tau.Ma indoiesc ca la Politie se accepta un Contract de vanzare cumparare chiar si de mana facut ,intre tine si o persoana cu un nume imaginar.Pe la noi nu prea poti face nici un act fara un CNP.

In fine,poate merge si fara copie dupa buletin,dar la ce te incurca daca ai?Macar pentru siguranta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel.. nu trebe niciun contract. Il faci aici si nu e cazul sa fie cu nume imaginar, ai toate datele fostului proprietar pe talonul original. Copie dupa act nu trebuie si nici CNP de la fostul proprietar, e probata treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt moto din Italia iti trebuie:

 

Targa=ca un fel te talon

si

Certificato di proprieta=e de inteles ce este

 

Ca si preturi va pot spune estimativ pt al meu Suzuki 600 din 96

 

1.RAR = 490RON

2.Asigurare= 130RON (Juma de an)

3.Traducere= 160/180 RON

4.Taxa Talon= 90RON

5.Atle taxe pt numere undeva la 50RON

 

Total=950RON fara sa mai punem inca vreo 50/60RON benzina si fara nr preferentiale.

 

Astea sunt actele corecte.Pe targa tre sa fie o stampila cu ANULAT.Contractul de v-c il faci acasa tu cu datele tale si ale italianului,il traduci si legalizezi si gata.Asa am facut eu anul trecut.

 

Pt moto din Italia iti trebuie:

 

Targa=ca un fel te talon

si

Certificato di proprieta=e de inteles ce este

 

Ca si preturi va pot spune estimativ pt al meu Suzuki 600 din 96

 

1.RAR = 490RON

2.Asigurare= 130RON (Juma de an)

3.Traducere= 160/180 RON

4.Taxa Talon= 90RON

5.Atle taxe pt numere undeva la 50RON

 

Total=950RON fara sa mai punem inca vreo 50/60RON benzina si fara nr preferentiale.

 

Astea sunt actele corecte.Pe targa tre sa fie o stampila cu ANULAT.Contractul de v-c il faci acasa tu cu datele tale si ale italianului,il traduci si legalizezi si gata.Asa am facut eu anul trecut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

intrebare fulger...daca achizitionez un fier din ro de la proprietarul roman dar el nu a inmatriculat niciodata motorul in romania, ce pasi trebuie urmati ?el are o data limita de inmatriculare sau ceva de genu ? nu vreau sa-mi torn cenusa-n cap degeaba ! multumesc in avans :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat? Am cumparat de curand un KTM 380cmc. Am la el urmatoarele acte:

1. Anexa certificat de inmarticulare

2. Carte de identitate a vehiculului(eliberat la date de 11.07.2007)

3. Certificat de autenticitate(eliberat la data de 11.07.2007)

4. Copie buletin de la cine lam cumparat. El la cumparat de la Medias din magazinul moto.

 

Cum pot sa il inmatriculez? ce mai am nevoie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare fulger...daca achizitionez un fier din ro de la proprietarul roman dar el nu a inmatriculat niciodata motorul in romania, ce pasi trebuie urmati ?el are o data limita de inmatriculare sau ceva de genu ? nu vreau sa-mi torn cenusa-n cap degeaba ! multumesc in avans :)

 

Daca el este proprietarul, adica tu vei face contractul de vanzare cumparare direct cu el, n-ai nici o treaba. Faci contractul, mergi si iei de la militie numar rosu (13lei la CEC si 17lei la militie), apoi mergi si faci omologarea individuala la RAR (asta tine loc si de ITP si de tate alea, 492lei la RAR in Cluj, vad ca-n alte parti e mai moca), faci dosarul de inmatriculare (54lei la primarie, taxa de inmatriculare, 37lei la cec taxa de talon, inca 17 lei la militie pentru numar, eventual impozitul pe anul in curs 14lei la primarie<toate astea pentru Cluj Napoca>), de la directia de finante iti trebe un rahat de hartie cum ca nu esti platitor de TVA, pentru asta sa te pregatesti cu timbru fiscal de 2 lei si sa ai certificatul de inmatriculare original, tradus in romana.

Cam asta ar fi in mare pasii de urmat. Sumele (inclusiv timbrul fiscal) sunt pentru Cluj Napoca. In alte localitati pot fi diferite. Cel mai bine e sa mergi sa-ti faci actele la un birou de inmatriculari, ca stiu tantile alea ezact despre ce e vorba, iti pregatesc si dosarul pentru cei de la finante (mai putin traducerea) si nici nu costa un capat de tara. Eu am platit pentru toate rahaturile astea 24lei la un birou de inmatriculari si am scapat de o groaza de nervi si plimbari am'boulea pe la ghisee. Bafta.

 

P.S. Daca agregatul nu e pe numele lui si contractul tau de vanzare-cumparare v-a fi facut cu fostul proprietar din UE, o sa te phoota cu alea 30 (treizeci) de zile de la semnarea contractului si o sa platesti o amenda de cativa lei. In jur de 30-40lei, daca mai tin bine minte, asa ca tot nu-i stres.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Nou si updatat :

 

1. Aveti nevoie de:

 

-Contract de vanzare cumparare

 

(daca motorul este in Romania si luata de la un roman/firma cel mai simplu este sa faci contract de v-c intre tine si strain. In caz contrar se face in strainatate contractul de v-c; normal.)

 

-Certificat de proprietate

-Carte de inmatriculate anulata

-Factura fiscala + chitanta aferenta ( in cazul in care s-a facut contract pers fizica - pers fizica contractul intre el si tine)

 

 

Motoreta si cele 2 chei :)

 

2.

 

- Dupa ridicarea motocicletei/acte pasul 1 este programarea la RAR. Telefonul de programari este: 021/9672 sau online; e mai simplu http://pro.rarom.ro/...ramari.asp?main . Atunci vi se spune ora si ziua cand trebuie sa mergeti cu motocicleta si actele de mai sus pentru: omologare si ITP.

Acolo se verifica motocicleta, seriile de la motor, sasiu, lumini. Daca inginerul Dinicutu are chef si poate da si o tura cu motorul cica sa ii testeze franele si alte cele.

La casierie trebuie sa platiti in jur de 890 lei.

Adresa RAR: Str. Bârsei nr.1, com. Voluntari. Numai aici se face rarul pentru motociclete.

 

Daca stiti ca motorul nu este tipla sau aveti dubii, strecurati o atentie de 50-100 ron. Scopul lor este sa va refuze normal pt orice buba...gen cauciucuri diferite de cele din acte. Asa stiti macar ca nu va pune din nou pe drumuri ca va respinge si nu mai pierdeti nici timp.

 

3.

 

- Se merge in Pipera la Politia de inmatriculari si de la orice chiosc din fata sediului se face Fisa de imatriculare si se completeaza o cerere de inmatriculare...sau la Udristei. Astea se pot lua cam de la orice rulota din zona aia sau chiar de langa sediu. Pt cine nu stie unde e Udristei :de la Unirii spre Vitan cu 123,104 sau 124 pana la Tribunal Bucuresti dupa care se face stanga la tribunal si mers gen 10 minute pe jos. Pt Pipera metroul pana la Aurel Vlaicu si cum se iese de la metrou se face dreapta si mers tot inainte vreo 15 minute. Cel mai indicat este sa va faceti in acelasi timp la acceasi toneta/rulota/etc si...

 

4 ...si asigurarea RCA, cea mai ieftina pt moto este in jur de 130 de ron. tot acolo puteti intreba sau de obicei vi se supune direct ce copii veti avea nevoie in continuare.

 

 

5.

 

Se traduce contractul de vanzare-cumparare (si copie). Pentru sectorul 1 a fost deajuns doar tradus...pt restul nu stiu. Informativ, pt tradus si legalizat cartea si contractul pretul era undeva pe la 150 ron.

 

 

6.

 

- Dupa ce ai toate actele de la punctul 3,4,5 se merge la Administratia Financiara pentru a pune ei stampila pe fisa de inmatriculare. Aici ti se va da o cerere de declarare ce o veti completa apoi impreuna cu niste copii ale actelor veti fi bagati in baza de date.

In cazul in care nu ati declarat motocicleta in termen de 30 zile de la data semnarii contractului de vanzare cumparare, veti plati o amenda la Administratia Financiara de 50 lei, sau 25 lei daca platiti pe loc.

Pt sectorul 1 Adm fin (taxe si impozite defapt) este la Piata Amzei. La Romana, din giratoriu faci dreapta pe straduta cu Turabo BCR. Tot acolo e de preferat sa platesti la casierie si taxa de certificat de inmatriculare sa nu te mai invarti aiurea dupa aia. -52 lei. Cec-ul e (cuvant urat) su nu poate incasa si taxa de talon si taxa de inm. mai nou. La orice CEC poti plati certif de inm de 37 de lei.

 

 

-Dupa aceea se merge la Administratia Fin. pt certificat cum ca nu esti platitor de TVA, (cuvant urat) care este mai nou obligatoriu pt oricine (din octombrie 2010 parca); pers fizica sau pers juridica. Informativ, pt Sectorul 1 (nu stiu daca si pt restul) asta e pe strada Roma.

http://www.salutbucuresti.ro/planoras/

Acolo veti completa 2 cereri (parca) una in care declarati cati km are fierul si nu mai stiu ce. Cu o droaie de copii (care se fac acolo) faceti ''dosaru''.

ATENTIE ! Va trebuie si un timbru fiscal de 2 lei. E bine sa faceti rost de el din timp sa nu alergati dupa el in dimineata respectiva pt ca nu multe oficii au timbre fiscale....tara lu papura voda !

 

 

Program gretos : http://www.miculpari..._bucuresti.html

 

La aia de taxe si impozite este acelasi program deci cel mai bine este dimineata la prima ora. Depinde de fiecare pana la urma.

 

7.

- Mergeti la Politia din Pipera sa depuneti dosarul (cu toate cele de mai jos) si platiti taxa pentru placuta de inmatriculare de tip C (moto) si/sau vreti numar preferential.

 

 

Actele pentru a depune dosarul la inmatriculare se aranjeaza astfel:

- fisa de inmatriculare

- cerere de inmatriculare

- copie dupa asigurare

- dovada platii taxei de inmatriculare

- dovada plactii taxei de talon

- copie dupa actul de indentitate

- copie dupa contractul de vanzare cumparare sau factura

-certificatul care sa ateste ca nu sunteti platitor de tva de la adm fin

- original si copie dupa cartea de identitate a vehiculului

- certificatul de autenticitate de la RAR

- actele vechi, straine ale motocicletei (cartea de identitate si talonul)

- placutele straine in cazul in care a venit pe roti sau declaratie notariala in cazul in care nu le aveti (cum ca s-au pierdut)

 

PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL AL SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI

Adresa : Soseaua Pipera, nr. 49, sector 1

ORAR : LUNI - VINERI intre orele 08:00-20:00

021/301.95.89 - PERMISE & INMATRICULARI

 

 

INFO aaditionale :

 

Trebuie sa faceti dovada intrarii in tara. Daca vine printr-o firma atunci dovada va fi factura de transport. Daca motorul este deja in Romania sau daca el vine cu duba/remorca etc faceti o declaratie in care dati cu subsemnatul si declarati ca in data ''x am introdus in tara motocicleta y, avand numarul de inm z cu remorca/auto al carui certificat de inmatriculare il atasez prezentei declaratii.'' Faceti rost de orice copie de la orice duba/remorca....dati o bere la un nene, gen.

 

 

La Rar se poate duce si altcineva decat propeietarul, trebuie doar actul lui de identitate.

 

La admimnistratia financiara va trebuie imputernicire si la Politie va trebuie imputernicire notariala.

 

Oricum, la cat de aiurea e tara asta multe difera si sunt in plus sau in minus, bafta si rabdare.

Editat de ->Bullet<-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

motorul pe care vreau sa-l cumpar e in germania.

are vreo importanta daca vanzatorul l-a scos din circulatie ca sa nu mai plateasca impozit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nou si updatat :

 

1. Aveti nevoie de:

 

-Contract de vanzare cumparare

 

(daca motorul este in Romania si luata de la un roman/firma cel mai simplu este sa faci contract de v-c intre tine si strain. In caz contrar se face in strainatate contractul de v-c; normal.)

 

-Certificat de proprietate

-Carte de inmatriculate anulata

-Factura fiscala + chitanta aferenta ( in cazul in care s-a facut contract pers fizica - pers fizica contractul intre el si tine)

 

 

Motoreta si cele 2 chei :)

 

2.

 

- Dupa ridicarea motocicletei/acte pasul 1 este programarea la RAR. Telefonul de programari este: 021/9672 sau online; e mai simplu http://pro.rarom.ro/...ramari.asp?main . Atunci vi se spune ora si ziua cand trebuie sa mergeti cu motocicleta si actele de mai sus pentru: omologare si ITP.

Acolo se verifica motocicleta, seriile de la motor, sasiu, lumini. Daca inginerul Dinicutu are chef si poate da si o tura cu motorul cica sa ii testeze franele si alte cele.

La casierie trebuie sa platiti in jur de 890 lei.

Adresa RAR: Str. Bârsei nr.1, com. Voluntari. Numai aici se face rarul pentru motociclete.

 

Daca stiti ca motorul nu este tipla sau aveti dubii, strecurati o atentie de 50-100 ron. Scopul lor este sa va refuze normal pt orice buba...gen cauciucuri diferite de cele din acte. Asa stiti macar ca nu va pune din nou pe drumuri ca va respinge si nu mai pierdeti nici timp.

 

3.

 

- Se merge in Pipera la Politia de inmatriculari si de la orice chiosc din fata sediului se face Fisa de imatriculare si se completeaza o cerere de inmatriculare...sau la Udristei. Astea se pot lua cam de la orice rulota din zona aia sau chiar de langa sediu. Pt cine nu stie unde e Udristei :de la Unirii spre Vitan cu 123,104 sau 124 pana la Tribunal Bucuresti dupa care se face stanga la tribunal si mers gen 10 minute pe jos. Pt Pipera metroul pana la Aurel Vlaicu si cum se iese de la metrou se face dreapta si mers tot inainte vreo 15 minute. Cel mai indicat este sa va faceti in acelasi timp la acceasi toneta/rulota/etc si...

 

4 ...si asigurarea RCA, cea mai ieftina pt moto este in jur de 130 de ron. tot acolo puteti intreba sau de obicei vi se supune direct ce copii veti avea nevoie in continuare.

 

 

5.

 

Se traduce contractul de vanzare-cumparare (si copie). Pentru sectorul 1 a fost deajuns doar tradus...pt restul nu stiu. Informativ, pt tradus si legalizat cartea si contractul pretul era undeva pe la 150 ron.

 

 

6.

 

- Dupa ce ai toate actele de la punctul 3,4,5 se merge la Administratia Financiara pentru a pune ei stampila pe fisa de inmatriculare. Aici ti se va da o cerere de declarare ce o veti completa apoi impreuna cu niste copii ale actelor veti fi bagati in baza de date.

In cazul in care nu ati declarat motocicleta in termen de 30 zile de la data semnarii contractului de vanzare cumparare, veti plati o amenda la Administratia Financiara de 50 lei, sau 25 lei daca platiti pe loc.

Pt sectorul 1 Adm fin (taxe si impozite defapt) este la Piata Amzei. La Romana, din giratoriu faci dreapta pe straduta cu Turabo BCR. Tot acolo e de preferat sa platesti la casierie si taxa de certificat de inmatriculare sa nu te mai invarti aiurea dupa aia. -52 lei. Cec-ul e (cuvant urat) su nu poate incasa si taxa de talon si taxa de inm. mai nou. La orice CEC poti plati certif de inm de 37 de lei.

 

 

-Dupa aceea se merge la Administratia Fin. pt certificat cum ca nu esti platitor de TVA, (cuvant urat) care este mai nou obligatoriu pt oricine (din octombrie 2010 parca); pers fizica sau pers juridica. Informativ, pt Sectorul 1 (nu stiu daca si pt restul) asta e pe strada Roma.

http://www.salutbucuresti.ro/planoras/

Acolo veti completa 2 cereri (parca) una in care declarati cati km are fierul si nu mai stiu ce. Cu o droaie de copii (care se fac acolo) faceti ''dosaru''.

ATENTIE ! Va trebuie si un timbru fiscal de 2 lei. E bine sa faceti rost de el din timp sa nu alergati dupa el in dimineata respectiva pt ca nu multe oficii au timbre fiscale....tara lu papura voda !

 

 

Program gretos : http://www.miculpari..._bucuresti.html

 

La aia de taxe si impozite este acelasi program deci cel mai bine este dimineata la prima ora. Depinde de fiecare pana la urma.

 

7.

- Mergeti la Politia din Pipera sa depuneti dosarul (cu toate cele de mai jos) si platiti taxa pentru placuta de inmatriculare de tip C (moto) si/sau vreti numar preferential.

 

 

Actele pentru a depune dosarul la inmatriculare se aranjeaza astfel:

- fisa de inmatriculare

- cerere de inmatriculare

- copie dupa asigurare

- dovada platii taxei de inmatriculare

- dovada plactii taxei de talon

- copie dupa actul de indentitate

- copie dupa contractul de vanzare cumparare sau factura

-certificatul care sa ateste ca nu sunteti platitor de tva de la adm fin

- original si copie dupa cartea de identitate a vehiculului

- certificatul de autenticitate de la RAR

- actele vechi, straine ale motocicletei (cartea de identitate si talonul)

- placutele straine in cazul in care a venit pe roti sau declaratie notariala in cazul in care nu le aveti (cum ca s-au pierdut)

 

PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL AL SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI

Adresa : Soseaua Pipera, nr. 49, sector 1

ORAR : LUNI - VINERI intre orele 08:00-20:00

021/301.95.89 - PERMISE & INMATRICULARI

 

 

INFO aaditionale :

 

Trebuie sa faceti dovada intrarii in tara. Daca vine printr-o firma atunci dovada va fi factura de transport. Daca motorul este deja in Romania sau daca el vine cu duba/remorca etc faceti o declaratie in care dati cu subsemnatul si declarati ca in data ''x am introdus in tara motocicleta y, avand numarul de inm z cu remorca/auto al carui certificat de inmatriculare il atasez prezentei declaratii.'' Faceti rost de orice copie de la orice duba/remorca....dati o bere la un nene, gen.

 

 

La Rar se poate duce si altcineva decat propeietarul, trebuie doar actul lui de identitate.

 

La admimnistratia financiara va trebuie imputernicire si la Politie va trebuie imputernicire notariala.

 

Oricum, la cat de aiurea e tara asta multe difera si sunt in plus sau in minus, bafta si rabdare.

 

pentru

 

-Dupa aceea se merge la Administratia Fin. pt certificat cum ca nu esti platitor de TVA, (cuvant urat) care este mai nou obligatoriu pt oricine (din octombrie 2010 parca); pers fizica sau pers juridica. Informativ, pt Sectorul 1 (nu stiu daca si pt restul) asta e pe strada Roma.

http://www.salutbucuresti.ro/planoras/

Acolo veti completa 2 cereri (parca) una in care declarati cati km are fierul si nu mai stiu ce. Cu o droaie de copii (care se fac acolo) faceti ''dosaru''.

ATENTIE ! Va trebuie si un timbru fiscal de 2 lei. E bine sa faceti rost de el din timp sa nu alergati dupa el in dimineata respectiva pt ca nu multe oficii au timbre fiscale....tara lu papura voda !

 

-copie dupa buletin

-copie dupa cartea de identitate ORIGINALA (adica din tara din care provine), tradusa si legalizata

-copie dupa contractul de vanzare-cumparare, tradus, legalizat

-timbru fiscal de 2lei

-2 cereri pe care le atasez aici.

 

nota (nu sunt sigur ca actele de mai sus trebuie si legalizate, caci mamaia aia de la cca financiara te pune sa scri pe fiecare copie ca e conforma cu originalul si sa semnezi.

 

ceea ce am scris mai sus e valabil pentru sectorul 1 in strada roma

 

apropo, adeverinta de la cca financiara este pentru a demonstra politiei (implicit guvernului) ca NU AI DATORII TVA, nu ca nu esti platitor.

 

inca 2 acte,

cererea de inmatriculare pentru politie si declaratia care trebe completata la cca financiara in vederea stabilirii impozitului.

asta e pentru sect.1 acolo in amzei, pentru celelalte sectoare nu stiu daca arata la fel. aveti grijanie sa printati hartia fata/verso, o singura foaie

Cca FinanciaraTVACerere.PDF

Cca FinanciaraTVAKm.PDF

CerereInmatriculare.PDF

DeclaratieCcaFinanciara.PDF

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze daca pun o intrebare prosteasca, am vazut multe anunturi cu moto de vanzare la care scrie: "recent adus, vama platita, neinmatriculata". Imi poate cineva explica ce costuri implica asta? cat, mai precis a costat acea vama? Vanzatorii (sunt destui care traiesc din asta) fac si cartea moto (la RAR?).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze daca pun o intrebare prosteasca, am vazut multe anunturi cu moto de vanzare la care scrie: "recent adus, vama platita, neinmatriculata". Imi poate cineva explica ce costuri implica asta? cat, mai precis a costat acea vama? Vanzatorii (sunt destui care traiesc din asta) fac si cartea moto (la RAR?).

 

vama se plateste la motoarele aduse din spatiul extracomunitar.

grijanie mare.

1. e posibil ca motorul sa fie neinmatriculabil la registru

2. e posibil ca hartia de vama sa nu fie recunoscuta de politie (in cazul in care vama a fost facuta in alta tara europeana si sa te trimita la vama din romania, unde incepe balciul. eu de un an jumate ma chinui, cred c-o sa-i dau in judecata pana la urma)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

tsunami:

 

de ce te chinui? sau nu vrei sa platesti vama sau tva? de fapt cum e cu tva-ul? daca cumperi moto ca persoana fizica de la o alta persoana fizica din germania, mai platesti aici tva? dar daca cumperi tot ca pf de la o firma germana ce iti da factura pe care apare si tva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tsunami:

 

de ce te chinui? sau nu vrei sa platesti vama sau tva? de fapt cum e cu tva-ul? daca cumperi moto ca persoana fizica de la o alta persoana fizica din germania, mai platesti aici tva? dar daca cumperi tot ca pf de la o firma germana ce iti da factura pe care apare si tva?

 

nu prietene, ma chinui ca adusei motoru cu mine din canada (asa am zis, moto cumparat dintr-o tara din afara uniunii) si atunci trei sa platesti TVA.

adica, mi s-a spus pentru vama:

 

"A" valoarea de FACTURA a vehiculului.

 

vama, 6% din A, adica 6% x A

la care se adauga TVA

24% x (A + 6% x A)

 

deci plata finala:

6% x A + 24% x (A + 6% x A) = 0.3144 x A, adica eu ar trebui sa platesc 31.44% din valoarea de factura de acum mii de ani, cand motoru n u mai valoreaza el atat

(valoarea de factura e mare in cazul meu pentru ca am cumparat motoru de la dealer, deci $10k).

 

apoi, olanda imi da hartie ca vama s-a facut in rotterdam si motorul intra pe un regulament european care are scutire de taxe, si motorul este sub supravegere vamala 1an. germania imi da hartie ca e ilegal ca o alta tara europeana sa-mi ceara inca o data sa faca vama sau orice taxa vamala.

 

din germania nu platesti TVA daca o cumperi de la pers. fizica.

doar mi-am luat una recent d-acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e indigenizat eu nu mai platesti taxa din nou. nu stiu ce ai facut dar daca ai facut vama altundeva si ai hartie nu au ce sa faca. daca nu esti tocmai in ordine, fa alte acte, fii tu vanzator si da-l la o ruda cu factura de 1000$, se calculeaza taxele la suma aia. ulterior ti-l vinde tie si ai terminat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e indigenizat eu nu mai platesti taxa din nou. nu stiu ce ai facut dar daca ai facut vama altundeva si ai hartie nu au ce sa faca. daca nu esti tocmai in ordine, fa alte acte, fii tu vanzator si da-l la o ruda cu factura de 1000$, se calculeaza taxele la suma aia. ulterior ti-l vinde tie si ai terminat.

 

 

daca-ti arat ce raspuns am de la vama din romania te crucesti.

o sa mai incerc. da, am o hartie de la vama din germania care scrie ca nu e legal sa-mi mai ceara cineva din comunitate formalitati vamale. romanii zic ca daca motorul n-a fost inmatriculat in comunitate, e alta treaba. ce legatura ar fi intre un obiect adus din afara la care s-a facut vama si faptul ca n-a fost inca inmatriculat, nu stiu.

mersi pentru grija. o rezolv eu cumva ca ma chinui acum cu 2 motoare si o masina pe unspatiu de parcare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu am cumparat un motor dus din Italia . I-mi lipseste targa, un prieten care ma ajuta sa inmatriculez a depus actele pentru inmatriculare, am fost cu el la RAR motorul este in regula, a fost verificata de catre RAR. Dosarul pentru talon si pentru numarul de inmatriculare a fost depusa dar pentru ca nu am targa actele se retin pana cand autoritatile din Italia nu trimit actele necesare. De 4-5 luni astept documentele din Italia dar nu au trimis asa mi-au spus autoritatie. Am scos deja 6 numere rosii pentru ca pana cand autoritatile din Italia nu trimite targa si celelalte documente si pana cand ainostrii i-mi retin actele i-mi pot sa scot numere rosii.

 

Intrebarea mea este a mai patit cineva asa sau asemanator sau eu sunt singurul fraier din tara ???? :baldy: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare!

 

De retinut ca pentru certificatul TVA de la administatia financiara (din Popa Tatu pentru sector 6, <persoane fizice et 1 camera n17> sau juridice la parter) din momentul depunerii actelor se asteapta aproximativ 3 zile, nu este dat pe loc!

 

Alte sfaturi

- daca nu aveti contractul deja facut sau factura si il faceti voi asa, in alb, printre datele motorului treceti si data primei inmatriculari in contract. Astfel puteti traduce doar contractul, nu si cartea masinii.

- ar fi sa aveti copii la toate hartogaraiele, inclusiv dupa traduceri, legalizari, ogirinale... pentru ca le intereseaza sa fie evidentiata data primei inmatriculari in tara de origine. :)

- RAR-ul m-a costat 500ron si a durat o ora si ceva pana la eliberarea hartiilor. (omologare, folie securizata, certificare autenticitate, certificare autenticitate documente)

- pentru depunere acte pipera, copii in exces si mers acolo undeva dupa ora 6.30 daca nu aveti nevoie de acte+numere la rand in aceeasi zi. (se elibereaza in mod suprinzator ghiseele)

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut. Tocmai am terminat azi inmatricularea la motor si am zis ca nu strica sa scriu aici lista preturilor care sunt valabile acum.

Am primit din Italia trei acte:

1) Certificatul (sau cum se numeste) prin care motorul s-a radiat din Italia cu scopul inmatricularii in alta tara din UE;

2) Actul de proprietate in original al posesorului italian (fusese sigurul proprietar);

3) Contractul de vanzare-cumparare in italiana semnat de proprietar si pe care l-am semnat si eu aici in tara.

Motorul a fost adus fara numere pe platforma. RAR-ul la Bistrita a fost facut si a fost super lejer, au verificat lumini, semnalizari,gaze. La cauciucuri nu s-au uitat.

Preturile pana la urma au fost:

1)Tradus acte din italiana cu legalizare inclusiv declaratie

pe proprie raspundere ca motorul a venit pe platforma 150 RON;

2)RAR 323 RON;

3)Taxa certificat inmatriculare CEC sau BCR 37 RON;

4)Taxa inmatriculare - primarie 52 RON;

5)Taxa numere preferentiale 62 RON;

6)RCA pe un an la ASTRA 360 RON;

Total 984 RON.

Spor maxim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Mi-a dat un prieten motocicleta cu cartea de identitate si certificatul de prorprietate. Nu are nici un talon.. Ce talon? ce ii ala? precizez ca motocicleta este pe italia, pe numele lui.Trebuie numai decat talonul acela sa il ai?.. Daca fac contract de vanzare cumparare cu el si o radiaza de acolo ce talon ii mai da lui daca o scoate din circulatie? :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...