Sari la conținut

Import moto din UE (acte, costuri etc)


raulus
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acte: kaufertrag(act vanzare cumparare), brief mare, brief mic (parca atat).

Declaratia o faci cand depui actele pentru inmatriculare in care declari ca moto a fost adusa din Germania pe platforma cu nr. de inmatr. ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ea vine fara numere,este radiata

Platforma are numar. Despre numarul ala de inmatriculare e vorba. Si trebuie si o copie a talonului masinii/platformei cu care a fost adusa in tara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Cu doua saptamani in urma plecam catre Italia cu ceva bani in buzunar pregatiti pentru o Honda nou nouta. Alaturi de mine un prieten cu banii pregatiti pentru un Harley Davidson cu cativa km la bord.

Eram nerabdatori sa ajungem. Amicul meu comunicase cu dealerul lui, eu vorbisem, la randul meu, sa mi se rezerve motocicleta - ultima disponibila. Honda Italia facea o promotie pentru modelul CBR600 F cu ABS si se vindeau repede.

In zona Milano ramasese una singura disponibila.

Emotii mari.

Am ajuns cu greu dar bine sanatosi. Motocicleta ma astepta in showroom.

Dealerul foarte relaxat ne-a incurajat sa suim motocicleta in duba inainte sa vada vreun banut.

In momentul platii insa surpriza. Aflam ca in Italia exista o lege conform careia nu poti plati cash nici o suma mai mare de 999 euro.

Eu aveam jumatate din bani cash si restul pe card. Pana la urma dealerul a facut o smecherie, am dat o declaratie cum ca imi va lua banii in rate si am rezolvat.

DIn pacate pentru prietenul meu situatia a fost cu totul alta. Dealerul a refuzat sa incaseze.

Eu stiind foarte bine limba am zis ca ne descurcam.

Mergem la banca si ii facem un ordin de plata. - Nu se poate

Am zis ca poate incercam cu Western Union. - Nu se poate.

Depunere in contul dealer-ului la banca unde are el cont - Nu se poate.

Practic in Italia orice operatiune bancara se poate face DOAR DACA AI UN CONT. Chiar si asa transferul dintr-un cont intr-altul ar fi durat minim trei zile.

Trei zile de stat la Milano nu reprezentau o optiune. Noi aveam nevoie sa platim pe loc, sa incarcam motocicleta si sa pornim spre casa.

 

 

Pana la urma ne-am dat peste cap si am rugat pe cineva de-acasa sa depuna in contul meu banii necesari.

Intr-un final am facut plata cu cardul si ne-am intors impreuna fericiti posesori de motociclete.

 

Pe scurt, daca mergeti in Italia la cumparaturi puteti sa uitati de cash.

Luati in schimb cu voi un card. Rezolvati repede, scapati de stresul de a cara sume mari de bani si nici nu aveti comision la plata.

Altfel cash, ordin de plata, cecuri - nu functioneaza. Situatia este valabila indiferent daca achizitionezi de la privat sau dealer.

Cica legea este menita sa nu incurajeze evaziunea fiscala.

Sper sa va fie de-ajutor.

 

Asfalt uscat,

Doru

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, Italia e recunoscuta pentru limitarile financiare din diverse domenii. Cei care merg in Italia sa cumpere de la concesionar, da, vor avea probleme dpdv prezentat, dar cei care cumpara in privat, nu cred, pentru ca platesc cash de 3 ani achizitiile, si doar uneori am fost conditionat de card.

Varianta cu banii pe card e oricum mai comoda, insa depinde de ce suma vorbim, daca e sa retragi prea mult, iarasi exista limitari, daca e sa trimiti in cont de card, poti trimite prin diverse firme pana in limita a unor sume. Deci e cam ciudat...

Depinde de asemenea de zona din It si de felul de om cu care discuti.

Oricum , un sfat util celor care pentru prima oara merg sa cumpere moto si nu au experienta aceasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-ati grabit sa cumparati repede , trebuia sa comunicati cu vinzatorul despre acest aspect .

In italia sint niste legi de rahat la nivelul platilor ... si nu numai chestia asta este de mai mult timp , daca ii prinde ca au incasat cash mai mult de 999 euro si afla garda de finante , pot sa inchida concesionaria ii rupe in doua cu amenzile si cu controalele ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Pot sa inregistrez in ROmania o motocicleta din Germania la care i-a expirat TUV (inspectia tehnica/ RAR-ul lor)

Are vreo importanta? DIn cate inteleg nu este un act necesar in cursul inmatricularii in ROmania

 

Voi ati cumpara o motocicleta care a stat 2 ani n garaj si i-a expirat TUV? :)

 

Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut, are careva idee cum se cumpara o motocicleta din grecia, adica ce pasi trebuiesc urmati? Am cu ce sa transport moto in tara, dar nu stiu cum sta treaba la ei cu actele. Orice informatie e binevenita. Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu am luat anul trecut o moto din Italia. Gasesti aici detaliat EXACT ce tb sa faci. Pt Germania e la fel. Copiaza textul de mai jos si urmareste-l pas cu pas. Succes!

 

Dupa achizitionarea unei moto din Italia se parcurg urmatorii pasi in vederea inmatricularii:

 

1.Programare RAR – pentru a obtine

a) CIV -Cartea de identitate a vehicului (cu folia de scurizare aplicata)

B)Certificat de autenticitate

c)ITP

Pret pt toate cele de mai sus – 330 RON /29.03.2012

Dosarul pt RAR cuprinde:

1.1 Act de identitate solicitant

1.2 Cerere de activitate RAR – se primeste de la poarta, in ziua prezentarii cu motocicleta

1.3 Documentele de inmatriculare in UE – in original

2.“Vizita” in zona SRPPCIV pentru a obtine urmatoarele:

2.1. Fisa de inmatriculare

Treceti pe la birourile de copiat acte de langa SRPCIV sau descarcati de pe net de pe www.drpciv.ro

O fatza este exact copia cartii de identiate, iar pe partea cealalta sunt date in format tip.

2.2. RCA – se fac la fata locului, agentii lucreaza cu toate firmele de asigurari. + XEROX

2.3 din cladirea DRPCIV vedeti unde se platesc taxele de inmatriculare si de certificate de inmatriculare in functie de sector. (Trezorerie, CEC, Posta, BCR, DITL, etc)

2.4. din cladirea DRPCIV Luati cererea de inmatriculare – sau de pe net

2.5.Traducerea documentului de inmatriculare din Italia, din care sa rezulte data primei inmatriculari. Vedeti mai jos la pct. 6 unde va este necesar asta. Puteti face traducerea oriunde in alta parte , dar aici e mai la indemana, odata cu RCA-ul si Fisa de inmatriculare. – cost 40 ron. Traducerea nu va trebuie legalizata la notar, ci doar stampilata de traducatorul autorizat. Vedeti mai jos pct 6.

3.DITL

De aici de obtine

a) viza de luare in evidenta fiscala, aplicat pe Fisa de inmatriculare

B) Decizia de impunere- o pastrati acasa.

c) Taxa de inmatriculare – se foloseste la 8.6 mai jos.

Dosarul pentru inscrierea in evidentele fiscale cuprinde

3.1.Declaratie TIP – un exemplar – se descarca de pe net sau se ia de la ghiseu

3.2. Actul de dobandire – factura, contractul de vanzare cumparare, etc. Eu am avut contract de vanzare-cumparare “original” in limba italiana, semnat de vazator. Apoi am mai facut eu unul, cu acelasi text, in limba romana pe care l-am semnat si la Vanzator si la Cumparator. Pe cel Italian nu l-am mai aratat pe nicaieri. Altfel mi-ar fi trebuit traducerea documentului “original” Italian.

3.3. cartea de identitate a motocicletei – original si copie Xerox

3.4. fisa de inamtriculare –original si copie Xerox

3.5 actul de identitate al proprietarului – original si copie

4. Taxa de inmatriculare – 52 RON – se foloseste la 8.6 mai jos.

In functie de sectoarele din bucuresti aceasta se plateste la DITL (sect 1), Trezorerie, Posta, sau CEC. Sau la combinatii din astea patru. La DITL sigur.

5. Taxa de certificate de inmatriculare – 37 RON – de platit la CEC (pt sect 1) sau in alt loc, vedeti pct 2.3 de mai sus. – se foloseste la 8.5 mai jos.

6. POSTAtimbru fiscal de 2 lei – se foloseste la 7.8 mai jos

7.ANAF

 

- De aici se obtine CERTIFICAT-ul care sa ateste faptul ca pentru motocicleta respectiva nu trebuie (sau trebuie) sa platiti TVA statului roman.

Dosarul pentru obtinerea CERTIFICATULUI cuprinde

7.1. Cerere pentru eliberarea CERTIFICATULUI – vi se da de la “Informatii”

7.2. Declaratie cu numarul de kilometri ai motocicletei – se ia de la “Informatii” – vezi Obs. mai jos.

7.3. Doc din care sa rezulta data primei inmatriculari – original

7.4.Doc din care sa rezulta data primei inmatriculari - traducere stampilata de traducator autorizat. Nu e necesara legalizarea la notar. – este doc obtinut la pct 2.5 de mai sus.

7.5. Factura sau act de dobandire (contract de vanzare cumparare) – original, copie si traducere. Eu l-am prezentat tot pe cel “original” in limba romana. + copia Xerox a acestuia

7.6. Copie CI solicitant.

7.7. Cartea de identitate a motocicletei – orig + copie

7.8. Timbru de 2 lei – se ia de la Posta – pct 6 de mai sus

TERMEN pentru eliberarea CERTIFICATULUI – 5 zile lucratoare.

OBS: Pentru vehiculele “noi” cumparate din UE se plateste TVA catre statul roman, daca nu s-a platit in tara respectiva. Prin “nou” se intelege si vehicul S.H. (chiar cumparat de la o persoana fizica) cu o vechime mai mica de 6 luni si un rulaj sub 6000km.

Asa ca vedeti ce declarati la 7.2 de mai sus.

Data primei inmatriculari reiese din 7.3, dar km trebuie declarati la 7.2.

8.SRPCIV

Dosarul de inmatriculare cuprinde urmatoarele, exact in ordinea in care mi-au fost aranjate de lucratorul de la ghiseul SRPCIV.

8.1. Cererea solicitantului – se descarca de pe net, se ia de la ghisee oricand la vizita de la pct 2, sau se ia de la “informatii”.- vezi pct 2.4 mai sus.

8.2. Fisa de inmatriculare a vehiculului – de la pct 2.1

8.3. Cartea de identitate a vehiculului – pct 1 a)

8.4. Copie RCA – pct 2.2 de mai sus

8.5. Chitanta plata certif. de inmatricualre - 37 RON – CEC – pct. 5 de mai sus

8.6. Chitanta plata taxa de inmatricualre – 52 RON – pct. 4 de mai sus.

8.7. Copie C.I. proprietar

8.8. Doc de proprietate al vehiculului – contract de vanzare –cumparare, factura, etc. Daca e intr-o limba straina trebuie tradus, sau “confectionat” in limba romana, “original”, semnat de vanzator si comparator.

8.9. Copie Xerox cartea de identitate

8.10. Declaratie olografa ref la faptul ca moto a fost transportata pe platform/remorca/camion/etc. si ca nu a avut placile de inmatriculare. Altfel se presupune ca moto a fost adusa pe rotile ei si trebuie predate placa de inmatriculare si certificatul de inmatricualre originale, care se retin la SRPCIV.

8.11. Actele ORIGINALE de inmatriculare ale motocicletei in Italia – se opresc la SRPCIV

8.12. Certificatul de autenticitate – pct .1 B)

8.13. ITP – ul – pct 1 c)

8.14. CERTIFICATUL care atesta ca nu trebuie sa platiti TVA pt moto – pct 6

Rezumat:

1. Programarea RAR

2. SRPCIV – Fisa de inmatriculare, RCA, traducere, copii xerox

3. DITL – luare in evidenta

4. DITL – plata taxa de inmatriculare

5. CEC – Taxa de certificate de inmatriculare – 37 RON

6. Posta – timbre fiscal de 2 lei

7. ANAF – certificat de neplatitor de TVA pt achizitia din UE, se elibereaza in 5 zile lucratoare.

8. SRPCIV – pt depunere dosar de inmatriculare.

Costuri: RAR – 330 ron

Taxa de inm – 52 ron

Taxa certificate inm. -37 ron

Traducere : - 40 ron

Placa numar: - 17 ron

Numar preferential: - 45 ron

Total (in mai 2012): 521 RON + RCA-ul care e variabil

Toate de mai sus perfect spuse- cu un amendamement. Nu se mai trece pe ANAF. Am inregistrat-o in Ilfov- asa este si in Bucuresti.

Motor adus din Italia din 1999. Nici macar de traduceri nu am fost intrebat desi le facusem.

Primul pas- RAR- cca 550 RON si ceva nervi pentru ritmul in care se misca. La Grivita insa a fost OK pana la sfarsit.

Cu ITP si Certificat si Cartea de Identitate am mers la un birou de acte - langa politie. Pentru doar 40 de lei o domnisoara draguta a completat toate actele, le-a pus in ordine , a facut copiile necesare, am platit RCA si a facut 2 dosare- unul pentru DITL pentru luat in evidenta, plata impozit si plata inmatriculare si unul pentru SRPCIV. Nu mai trebuie ANAF.

A doua zi dimineata am fost la DITL, am platit la CEC (evitati daca se poate CEC-ul din sediul SRPCIV Bucuresti/Ilfov- la 1 km pe Pipera in Aviatiei este un CEC in care pltesti fara coada imensa).

Dupa ce am depus actele de mai sus la SRPCIV in 2 ore am avut certificatul si numarul..

Editat de florinmc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Salut,

 

Sunt pe cale sa achizitionez o motoreta din Germania, deja am platit un avans. Vanzatorul imi propune sa faca contractul de vanzare-cumparare intre mine si el, dar eu nu voi putea merge personal in Germania sa o aduc. Persoana care o aduce trebuie sa aiba vreo imputernicire din partea mea? Vanzatorul pare sa fie foarte meticulos (ceea ce sper sa se reflecte si in starea mobrei :D ), urmeaza sa imi trimita la semnat contractul prin posta, urmand sa semnez si a doua rubrica abia in momentul cand ridic mobra. Evident, la acel moment va semna alta persoana. E vreo problema? Trebuie sa procedez altfel?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

cel mai simplu era sa dai banii celui care o aduce si contractul se facea intre neamtz si transportator. varianta in care ai incredere in transportator.

dupa ce ajunge mobra in tara arunci contractul de germania si faci altul intre neamtz si tine. ca sa nu mai trebuiasca fiscal de la sofer.

asta e cea mai simpla varianta

fara posta si contracte semnate inainte de a primi marfa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salut, ma lovesc de curand de o problema si ma intereseaza daca a cumparat cineva de la intermediar dealer din alta tara UE vreun motor provenit din Italia si radiat acolo . Concret, am gasit 2 motoare care chiar ma intereseaza, fiind in stare buna si la pret bun nu ca in Romania unde sunt preturi umflate cu multe sute de euro peste cele de afara si vad ca mai nou toata lumea tine la pret chiar si iarna ! Am gasit unul in Ungaria si altul in Bulgaria, neinscrise acolo si ambele provin din Italia , sunt radiate pe carta di circolazione pentru export definitiv dar AICI E PROBLEMA: cel din Ungaria pentru export definitiv in Germania ! si cel din Bulgaria pentru export definitiv in Slovenia! Dealerii respectivi (am vorbit cu ei) au o declaratie de vanzare de la proprietarul italian fara numele cumparatorului. Problema este ca la inmatriculare in Romania am citit pe net si auzit ca iti cer si actele de provenienta, adica toate contractele de vanzare-cumparare ulterioare radierii din Italia, adica intre proprietarul Italian si intermediarul 1 (din Slovenia sau Germania in cazul de fata) si intermediarul 2 din Bulgaria sau Ungaria , de la care cumpar eu. Acestia din urma spun ca nu au cum sa faca rost de astea, ca ei au cumparat direct de la Italian dar la ei in tara se inmatriculeaza asa. Nu stiu care e smecheria, prin ce retea sunt luate motoarele, nici nu conteaza ca f.mult , fiind in UE avem libera circulatie a bunurilor. Intrebarea e PENTRU CEI CARE AU INMATRICULAT UN MOTOR PROVENIT ASTFEL, LA INMATRICULARI V-AU CERUT TOATE CONTRACTELE INTRE INTERMEDIARI (presupunind ca v-au cerut carta di circolazione si au vazut ca e radiat pt export in alta tara decat Romania) sau nu a fost nevoie ?

iar PT CEI CARE AU INMATRICULAT UN MOTOR ADUS DIRECT DIN ITALIA : V-AU CERUT SI CARTA DI CIRCOLAZIONE SAU NUMAI CERTIFICATO DI PROPRIETA (ca si pe ala scrie ca e radiata pt. export definitiv in alte tari UE dar nu precizeaza tara, asa ca daca ar fi nevoie numai de actul asta nu si-ar mai pune nimeni problema circuitului si intermediarilor, pana la urma ai actul de vanzare al italianului si cred ca ar fi suficient)

Asta ar fi , daca ati auzit situatii de genul asta sau ati fost voi intr-una de-asta, raman dator pt. informatii corecte ! Nu de alta, dar nu vreau sa ma bag daca nu sunt sigur ca nu e niciun risc, nu are sens sa fac efortul de a aduce motorul din tarile vecine si apoi sa nu pot inmatricula motocicleta si sa ma uit la ea! Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pritene eu cand am luat motorul in 2012..omul care mi.a vandut.o nici macar nu era proprietar...motorul avea numarul de italia buletinul italianului+carte si certificat,aici in tara am facut un act de vanzare cumparare intre mine si italian,desi nu era prezent a mers facut,dupa care in timp de 30de zile dupa inmatricularea motorului trebuia sa trimit numarul inapoi in italia,dar numai bine ca intermediarul nu a mai fost de gasit si am si acum numarul acasa...dar motorul este inamtriculat si cu toate actele in regula.

 

eu cred ca daca intermediarul de la care cumperi are radierea facuta,trebuie sa iti dea un act de vanzare intre el si italian,iar u trebuie sa faci acelasi acte intre tine si intermediar pentru ca el este proprietar de drept acum,cu o copie dupa actul lui cu italianul,cu actul intre tine si intermediar+carte si certificat inmatriculezi motorul fara nici un fel de problema! se poate sa iti mai trebuiasca o copie dupa buetinul intermediarului si daca mai are si una dupa al italianului este si mai ok! multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt probleme atata timp cat tara pentru care e radiata mototcicleta e in U.e. Motocicleta a fost probbail radiata inainte de cumparare , penttru a nu mai plati taxe si cand o radiezi pentru export trebuie sa specifici in ce tara o exporti... italianul nestiind in ce tara o sa o vanda trece una care crede.

 

trebuie sa ai targa mica si targa mare radiate pentru export u.e , contract facut intre tine si italian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand am inmatriculat pe numele meu motorul adus din Italia printr-un intermediar roman nu mi-a trebuit decat CARTA DI CIRCOLAZIONE pe care scria ca e radiat ptr export (nu scria spre ce tara si nici nu avea importanta atata timp cat e vb de UE) si contract vanzare cumparare intre italian si mine, nici macar buletinul italianului. Contractul de vanzare-cumparare intre italian si intermediar nici nu l-am mai bagat in circuit si nu am avut nici un fel de problema.

 

Cred ca cel mai bine e sa intrebi la un birou de intocmit acte ca ei stiu toate variantele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, dar insemna ca in Italia proprietarul isi radieza motocicleta pt. export definitiv fara sa prezinte un contract de vanzare-cumparare cu noul proprietar? doar ca sa nu plateasca taxe ? poate sunt unii care le dau la dealeri sa le radieze si sa le vanda in strainatate, isi iau banii , nu se mai complica sa vanda ei, ma gandesc ca asta ar fi singura explicatie. Singura mea problema e sa nu se trezeasca vreun politist detept la ghiseu si sa se lege ca de ce scrie Slovenia sau alta tara UE si nu Romania pe radierea de pe carta di circolazione si atunci ar fi aiurea. N-a avut nimeni un caz sa scrie alta tara UE decat Romania pe radiere ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...