Sari la conținut
SergiuC

Recomandare motocicleta: Sfatul vostru, viitorul meu pe 2 roti

Postări Recomandate

Buna ziua, numele meu e Sergiu sunt incepator in curs de efectuare a scolii pentru obtinerea categ A, am 26 ani, 1.78cm inaltime , 92-94kg, permis cat B de 8 ani, si probabil km parcursi in jurul la 100.000km, si din experienta voastra doresc daca aveti amabilitatea sa imi puteti recomanda o motocicleta care sa se potriveasca conform asteptarilor mele sau cel putin sa ma ajute in luarea decizii finale.

 

Va voi mentiona in cele ce urmeaza cateva aspecte si detalii pentru a ajuta cat mai mult pentru o recomandare cat mai precisa:

 

DECIZIA:

 

Decizia de a avea in final o motocicleta si a face parte din viata mea a venit, dupa multi ani de ezitari in care am considerat ca nu am maturitatea, experienta de viata necesara, sa fiu suficient de responsabil de a face acest pas si probabil a contat si independenta financiara, care de abia la aceasta varsta , pot spune ca as putea sa imi permit un asemenea "moft".

 

In acest moment ma gandesc sa aleg motocicleta potrivita poate chiar perfecta pentru nevoile mele ( sa aleg o data si bine), pentru a nu fi nevoit pe viitor,sa fac o schimbare, pentru ca de altfel nu prea imi plac schimbarile, fiind o persoana mai comoda.

 

Sunt constient in momentul de fata de toate riscurile la care ma supun, responsabilitatile pe care le voi avea cat si partile pozitive care le poate avea un asemenea pas in viata.

 

Probabil sunt mult mai multe de spus dar o sa ma opresc aici cu detaliile referitor la decizia luata si pasul facut dar ca orice incepator probabil sunt deja saptamani in care rasfoiesc internetul in cautarea motocicletei mult dorite, dar cum experienta este 0, prieteni motociclisti nu am momentan, observ poze cu diverse modele, citesc opinii, dar in final nu pot efectiv sa ma sui pe o motocicleta/ sa vad cum ma potrivesc / sa merg sa testez si de aceea in final, mai mult ma bulversat aceasta cautare, pentru ca nu stiu exact ce caut si de unde sa incep, deci e nevoie de o indrumare, de cateva recomandari, sa pot selecta cateva motociclete, cu argumente pro/contra, si in final macar sa ma sui pe ele sa vad daca ma potrivesc,sau cel putin sa am o comparatie fizica.

 

ASTEPTARI VS NECESITATE

 

In continuare o sa descriu lucrurile pe care le doresc de la o motocicleta, nevoile pe care le am, astfel incat sa conturez aspectele importante:

 

Momentan sunt la subiectul nr.1 ( Alegerea motocicletei ), va veni ulterior si subiectul nr.2 ( Alegerea echipamentului) , dar asta va urma.

 

In urma cautarilor avute, am cateva modele in minte: Honda Hornet 600 ( 2005-2006), Honda Hornet 900 (>2004) ,Honda DeauviLLE 650, BMW 650GS, Suzuki Vstorm, HONDA VFR800 (>2002).

Putem spune ca in final pentru mine sunt 2 extreme :

 

Honda Hornet 600 ( Oras) VS Honda Deauville 650 ( Plimbari ).

 

Dar Ideal ar fi ceva intre, dar care sa le fac bine pe amandoua, asta daca nu Deauville este deja ideal ( spun asta pt ca inca nici nu situ cum e).

 

La scoala fac momentan pe un Suzuki SV650N, ceea ce mi se pare oribil ca ciclistica, viraj, greutate, si pozitie extrem de incomoda sea cat si ghidon. La fel pot spune si despre YAMAHA FZ6N S2 si care sunt deranjat de pozitia pe sea, ating bine cu picioarele dar ma deranejaza intre picioare. In schimb comparativ cu un Hornet 900 pe care m-am suit, si mi se potrivea perfect la sezut cat si pozitia la maini.

 

CERINTE:

 

1. In proportie de 90% caut o motocicleta prielnica pentru 2 persoane, si mai ales comoda atat pentru sofer cat si pasager ( logodnica ).

(Ideea de a avea motor si a te plimba, fara persoana iubita, cu care iti impartasesti viata, poate crea o ruptura. Bineinteles ca se va crea situatia in care eu ies cu motorul si ea va fi acasa, si eu ies cu motorul de nebun, iar asta nu e bine , pentru ca eu consider ca in viata nu esti fericit daca nu ai cu cine sa impartasesti fericirea, experienta, trairile).

 

2. Sunt un iubitor al naturii si detest aglomeratia din oras ( in special Bucurestiul). Decizia de a lua un motor este si aceea de a explora impreuna cu partenerul, lumea, tara, vai , munti, deoarece mersul pe motor iti ofera o experienta diferita fata de masina, si o vizibilitate all around la tot ceea te inconjoara.

 

3. Alt aspect ar fi , ca nu doresc o motocicleta foarte grea. Consider ca daca motocicleta are un centru de greutate jos, poate sa fie grea si in acelasi timp sa nu se simta (hornet de 900, are probabil 200kg si il simteam foarte light si manevrabil.)

 

4. Nu imi plac deloc motocicletele care nu ating lejer pe pamant cu picoarele.

 

5. Voi folosi motorul saptamanal de mers la munca, iar cel mai mult voi astepta weekend-urile pentru plimbari lungi.

 

*Ca orice om mai mult de 2500e nu vreau sa investesc intro motocicleta, prefer sa investesc cel putin jumate in echipament, as fi mult mai fericit cu un echipament care sa ma ajute sa fiu safe si comod in acelasi timp sa ma pot bucura de plimbari.

 

(Si veni vorba o sa fie un echipament pt 2 persoane.)

 

6. Nu imi place cand se incalzeste motorul si arde efectiv sub tine.

 

7. Drumurile noastre din Romania sunt asa cum sunt, sincer , nu imi doresc un motor in care sa fiu limitat de asflat (la ce mai e motocicleta daca mergi doar una calca si roata la masina. )

- In acelasi timp nu imi place sa merg pe un drum neasfaltat,pentru mine cel putin e neplacut, si foarte imprevizibil, dar daca te poate duce in locuri nemaipomenite, de ce nu?

 

8. Caut ceva de care sa ma bucur cu adevarat, vreau sa traiesc mult, si vreau ca motocicleta,sa aduca amintiri, trairi si experiente frumoase.

 

9. Inca un aspect important este consumul motocicletei, care trebuie sa fie mic, si cand zic mic, cred ca rentabil ar fi ceva sub 6%, ce e peste deja fiind dpmdvr consum de masina, si nu mai vad o rentabilitate.

 

10. Nu stiu cum e pe motor, dar presupun ca va fi nevoie de bagaj, macar un minim, 2 haine si 2 adidasi, un tel si un incarcator, o trusa mica de scule, si cateva chestii de baza. ( Unele putand fi puse si intr-un rucsac).

 

11. Nu in ultimul rand motorul trebuie sa arate bine si sa sune frumos ( altfel ce motor mai e daca e banal, daca nu legi o legatura cu motocicleta, sa iti placa sa fie perfecta si sa te indragostesti de lucrul tau.)

 

12. Injectie vs Carburatie ( as prefera injectie, dar daca motorul potirivt e carburatie, il aleg si pe ala, la urma urmei sunt compromisuri.)

 

13. ABS- ar fi perfect, dar daca e sa nu fie ,nu le poti avea pe toate.

 

14. Un ambreiaj care se trage cu usurinta ( am mana mai mica, si doresc ceva care sa nu implice multa forta la mersul prin oras in trafic). In felul acest ar creste gradul de confort.

 

15. Lumini bune, intretinere modesta, motociclete renumite fara prea multe probleme.

 

UN NOU INCEPUT

 

Alte recomandari de orice nuanta, sunt intotdeauna bine venite. Ceea ce mentionez este ceea ce gandesc la acest moment, poate nu gandesc corect/ poate gandesc bine, cel mai probabil experimentand voi avea in timp cu totul si cu totul alte pareri.

 

Sunt probabil aspecte pe care le-am omis, si daca sunt de discutat, intrebati-ma si va voi raspunde.

Nu judecati ceea ce gandesc, daca e ceva neinregula si din experienta voastra considerati asta, explicatimi cu interes, sunt deschis la orice sfat si idee noua.

 

Alaturi de voi invata, voi creste si vom deveni colegi.

 

Acesta este punctul de plecare si va multumesc anticipat in legatura cu orice postare de interes.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand ceva din 2018 noua din magazin. Merge perfect.

Editat de Momoah

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai uitat la sectiunile "tintuite" mai sus pentru incepatori ? Am pus acolo recent un link catre un filmulet despre alegerea motorului in care sunt detaliate mai multe categorii. Sunt insa 145 de pagini si asta e doar unul din topicurile informative.

Ma intreb de ce se revine cu aceeasi intrebare cand informatia este deja la indemana (dar din pacate nu este luata in calcul sau probabil cititul induce o stare de oboseala).

Iti spun asta in ideea ca vei gasi raspunsuri mult mai rapid acolo fata de situatia in care stai sa creezi un nou topic si fiecare vine cu parerea lui (avizata sau nu)

Succes in continuare

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bugetul stabilit acum îl vei mari. :)

 

Vezi și probează un Kavasaki Versys X 300.

Mergi în oraș, mergi pe sosea ,mergi in off road. Vezi filmulețul de prezentare.

În oraș o sa te cam plimbi prin toată cutia dar asta este, nici o motocicletă nu este perfecta.

Editat de M!ha!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

VStrom daca vrei pentru plimbari (desi e f manevrabila si ok si in oras)...nu e f grea (~210kg), e fiabila, fooooarte confortabila pentru pasager, suspensia reglabila si pe inaltime, lumini excelente. La banii aia nu cred ca gasesti ceva cu ABS.

VFR-ul este extrem de greu fata de toate celelalte si nu e potrivita pt un incepator imho.

Dar suie-te pe toate si vezi cum te simti

..pana la urma asta va fi criteriul cel mai important.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Kawasaki Versys 650 vs Suzuki Vstorm 600 ? Mentionez ca sunt adeptul achizitionarii SH, in nici un caz nu am de gand sa cumpar vreodata nou.

Editat de SergiuC

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

asta e incepatorul care stie el ce vrea, ii dati sfaturi de pomana alegerea a facut-o deja ...

 

pe motocicleta cel mai important lucru e sa ai un gram de talent si cateva kile de bulan ...

 

i-auzi la el vrea sa traiasca mult , muhahah iatz jeep boss...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

F 650 gs cu ABS, consum 4/100, injectie, se incadreaza in bani. Eu il am la vanzare, vreau sa iau ceva mai nou.

Editat de george13

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai idei de... pre-incepator, ceea ce pana la urma este normal.

 

Toate mobrele sunt niste compromisuri, fiecare gen in alta directie. Ce iti imaginezi tu ca vrei nu exista.

 

Ia-ti o mobra cu care sa-ti faci treaba principala in oras, unde inteleg c-o sa petreci majoritatea timpului calare, daca se poate nu excesiv de puternica. Ar fi bine sa stai rezonabil de confortabil pe ea. Oricum, ce e confortabil in oras e deranjant pe sosea la oarece viteza si invers. 2500 e un buget rezonabil ca sa nu te trezesti cu un cazan. Fireste, nu e garantat si nici ABS nu cred c-o sa prinzi in banii astia. Peste un an-doi, cand stii un pic mai bine cu ce se mananca motociclismul o sa stii si ce gen de mobra preferi. Nu-ti recomand o vechitura, si nici carburatoare. Din punctul meu de vedere e o afacere mult mai buna un MT7 la 4000 decat un hornet la 2500. Chit ca hornetul e probabil motocicleta mai capabila.

 

In final, vad ca ai conceptul gresit c-o sa fie mai ieftin cu mobra decat cu masina. Motociclismul e un hobby destul de piperat. Consumabilele nu-s extraordinar de ieftine, piesele sunt scumpe zdravan, manopera e destul de scumpa, mai ales la reparatii (fata de intretinere), echipamentul e scumput si o sa descoperi ca-ti trebuie mai multe seturi. Daca vrei sa faci economii, mai degraba ia un scuter.

 

Ca si clasa probabil ca pentru ce vrei tu compromisurile sunt naked sau supermoto. Studiaza avantajele si dezavantajele claselor inainte sa te duci sa vezi, o sa te lovesti de ele ceva mai incolo.

 

Ah, si dupa ce iei plasticul, baga un ochi la topicul asta pentru incepatori, poate iti mai calmeaza aplecarile... poetice :) /index.php?/topic/91453-pt-incepatori-de-la-a-la-z/

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere e o afacere mult mai buna un MT7 la 4000 decat un hornet la 2500. Chit ca hornetul e probabil motocicleta mai capabila.

 

Wait, what?

» Post actualizat in 14 Sep 2018 19:54

In final, vad ca ai conceptul gresit c-o sa fie mai ieftin cu mobra decat cu masina. Motociclismul e un hobby destul de piperat. Consumabilele nu-s extraordinar de ieftine, piesele sunt scumpe zdravan, manopera e destul de scumpa, mai ales la reparatii (fata de intretinere), echipamentul e scumput si o sa descoperi ca-ti trebuie mai multe seturi. Daca vrei sa faci economii, mai degraba ia un scuter.

 

De dragul discutiei:

- disc frana Dacia Logan: <100 RON

- disc frana Seat Leon: ~200 RON

- disc frana CB 600 F: ~900 RON

 

Sa mai zic cat am dat pe un surub pe care doar Honda il fabrica? :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cu ce nu esti de acord? Cu afacerea mai buna sau cu estimarea ca e hornetul mai motocicleta?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cu ce nu esti de acord? Cu afacerea mai buna sau cu estimarea ca e hornetul mai motocicleta?

 

De ce e o afacere mai buna o motocicleta ce costa dublu, fata de alternativa "mai capabila" ?

 

In orice caz, din ce am citit pana acum si eu cred ca V-Strom 650 e o alegere buna si se incadreaza la majoritatea cerintelor

(sunetul motorului e o chestiune subiectiva, eu prefer inline-4, dar fiecare cu gargaunii lui).

» Post actualizat in 14 Sep 2018 20:10

Kawasaki Versys 650 vs Suzuki Vstorm 600

 

V-Strom

 

;)

 

Uite AICI un topic despre comparatie dintre cele 2 modele.

 

"The Strom is better if comfort and luggage capacity are your main goals or if you'll be 2-up most of the time. The Versys is better if you prefer a smaller, more nimble, better handling ride. Neither is clearly better across the board."

Editat de Vallach

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@SergiuC, am ceva kilometri si ceva motociclete calarite in 13 ani de motociclism si ce pot sa iti spun din start e ca inca nu am intalnit motocicleta pe care sa imi placa sa merg cu pasagera. Nu doar ca se ingreuneaza motocicleta si complica manevrabilitatea, e ca si cum ai incerca sa alergi cu o ghiulea legata de picior.

 

Si am vazut cupluri de motociclisti care faceau ture serioase, fiecare pe motocicleta lui. Daca logodnica ta are o placere sa mearga cu motocicleta, iti garantez ca placerea e mult mai mare ca pilot decat ca pasager. Si e si mai sigur, ai capacitate mai mare la bagaje, etc. Costa un pic mai mult, dar nu iti mai trebuie o motocicleta mai puternica (gen 900-1000cc), va descurcati foarte bine cu 500-600cc. Acum 3 luni am facut un tur al Europei, 8000km, cu niste prieteni si 3 motociclete din 4 au fost de 500cc (Honda CBF), 600cc (Fazer) si 650cc (Transalp). Pentru doi incepatori, doua 500 sunt chiar ok.

 

Una din motocicletele din tura era un GS 1200 2018. Foarte misto, am mers cu ea si pe sosea si offroad, nici macar cu asa ceva nu as merge cu pasager si personal nici nu imi place motocicleta respectiva, prea mare si prea grea. Chiar si cu multa experienta, peste 900cc nu ma intereseaza nimic pentru ca nu ii vad sensul daca nu vrei sa te dai mai tare decat te tine soseaua (si in Germania te tine, dar tot nu am mers mai mult de 160 nici acolo desi motocicleta mea ajunge la vreo 230-240 pe bord). Prefer o motocicleta usoara si agila decat un tanc pe 2 roti.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand ceva din 2018 noua din magazin. Merge perfect.

Mersi de sfat.

» Post actualizat in 14 Sep 2018 23:15

iti recomand sa mai slabesti. eu m-am oprit din citit dupa ce am vazut cate kile ai. mai bine iti iei bicicleta, te va ajuta

Asta e nu toti au greutatea perfecta. Apreciez sfatul.

» Post actualizat in 14 Sep 2018 23:17

asta e incepatorul care stie el ce vrea, ii dati sfaturi de pomana alegerea a facut-o deja ...

 

pe motocicleta cel mai important lucru e sa ai un gram de talent si cateva kile de bulan ...

 

i-auzi la el vrea sa traiasca mult , muhahah iatz jeep boss...

Nu am ales inca nimic, si dupa cum am explicat sunt incepator cu idei de incepator care cel mai probabil nu sunt deloc bune.

» Post actualizat in 14 Sep 2018 23:18

F 650 gs cu ABS, consum 4/100, injectie, se incadreaza in bani. Eu il am la vanzare, vreau sa iau ceva mai nou.

M-a atras motocicleta, este una din optiuni. Esti din Bucuresti? M-ar interesa sa vad cum ma asez pe ea.

» Post actualizat in 14 Sep 2018 23:22

Ai idei de... pre-incepator, ceea ce pana la urma este normal.

 

Toate mobrele sunt niste compromisuri, fiecare gen in alta directie. Ce iti imaginezi tu ca vrei nu exista.

 

Ia-ti o mobra cu care sa-ti faci treaba principala in oras, unde inteleg c-o sa petreci majoritatea timpului calare, daca se poate nu excesiv de puternica. Ar fi bine sa stai rezonabil de confortabil pe ea. Oricum, ce e confortabil in oras e deranjant pe sosea la oarece viteza si invers. 2500 e un buget rezonabil ca sa nu te trezesti cu un cazan. Fireste, nu e garantat si nici ABS nu cred c-o sa prinzi in banii astia. Peste un an-doi, cand stii un pic mai bine cu ce se mananca motociclismul o sa stii si ce gen de mobra preferi. Nu-ti recomand o vechitura, si nici carburatoare. Din punctul meu de vedere e o afacere mult mai buna un MT7 la 4000 decat un hornet la 2500. Chit ca hornetul e probabil motocicleta mai capabila.

 

In final, vad ca ai conceptul gresit c-o sa fie mai ieftin cu mobra decat cu masina. Motociclismul e un hobby destul de piperat. Consumabilele nu-s extraordinar de ieftine, piesele sunt scumpe zdravan, manopera e destul de scumpa, mai ales la reparatii (fata de intretinere), echipamentul e scumput si o sa descoperi ca-ti trebuie mai multe seturi. Daca vrei sa faci economii, mai degraba ia un scuter.

 

Ca si clasa probabil ca pentru ce vrei tu compromisurile sunt naked sau supermoto. Studiaza avantajele si dezavantajele claselor inainte sa te duci sa vezi, o sa te lovesti de ele ceva mai incolo.

 

Ah, si dupa ce iei plasticul, baga un ochi la topicul asta pentru incepatori, poate iti mai calmeaza aplecarile... poetice :) /index.php?/topic/91453-pt-incepatori-de-la-a-la-z/

Imi place ce ai scris, consider ca m-ai trezit in mare masura la realitate dpdvr al costurilor. Si ai punctat totodata cateva idei importante.

» Post actualizat in 14 Sep 2018 23:26

 

De ce e o afacere mai buna o motocicleta ce costa dublu, fata de alternativa "mai capabila" ?

 

In orice caz, din ce am citit pana acum si eu cred ca V-Strom 650 e o alegere buna si se incadreaza la majoritatea cerintelor

(sunetul motorului e o chestiune subiectiva, eu prefer inline-4, dar fiecare cu gargaunii lui).

 

» Post actualizat in 14 Sep 2018 20:10

 

 

V-Strom

 

;)

 

Uite AICI un topic despre comparatie dintre cele 2 modele.

 

"The Strom is better if comfort and luggage capacity are your main goals or if you'll be 2-up most of the time. The Versys is better if you prefer a smaller, more nimble, better handling ride. Neither is clearly better across the board."

Stii ce imi este teama, sa aleg o astfel de motocicleta mai serioasa/domola pentru mersul in 2 si defapt sa nu imi placa in doi, avand in vedere ce a scris colegul @Adrian21.

» Post actualizat in 15 Sep 2018 01:08

 

De ce e o afacere mai buna o motocicleta ce costa dublu, fata de alternativa "mai capabila" ?

 

In orice caz, din ce am citit pana acum si eu cred ca V-Strom 650 e o alegere buna si se incadreaza la majoritatea cerintelor

(sunetul motorului e o chestiune subiectiva, eu prefer inline-4, dar fiecare cu gargaunii lui).

 

» Post actualizat in 14 Sep 2018 20:10

 

 

V-Strom

 

;)

 

Uite AICI un topic despre comparatie dintre cele 2 modele.

 

"The Strom is better if comfort and luggage capacity are your main goals or if you'll be 2-up most of the time. The Versys is better if you prefer a smaller, more nimble, better handling ride. Neither is clearly better across the board."

P.s - am omis sa spun ca nu functioneaza link-ul (redirectionarea postata catre comparatia despre care mentionezi)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@AdrianB1, daca pt tine pasagera e ca o ghiulea atarnata de picior nu indeamna ca e la fel pt toata lumea! Se poate face touring in 2 si cu cu <1000, imi vine in minte exemplul colegului Lucian_M cu V-Stromul. Care e o mobra misto, ma uitam si eu la ea, dar de negasit (buna) in bugetul enuntat.

On: ceva >5-600cmc nu e practica pt oras. Masa mare, caldura degajata multa. Pt oras si niste ture scurte merge cel mai bine un naked, eventual semicarenat. Majoritatea se ataseaza de mobra de scoala si cauta una la fel, vad ca nu e cazul la tine. Mai uita-te, mai baga pe cycle ergo sa vezi cum te aseaza pe diferite modele. Si eu zic injectie, carburatoare inseamna deja prea vechi ca sa nu fie si probleme. Generatiile mai noi se descurca bine cu motoare mai mici, deja 3-400cmc fac cam ce faceau 600 inainte. Oarecum, ca eu unul nu sunt fanul downsizingului nici la auto.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt din Bucuresti, moto il tin in Voluntari. Apropo de mers cu pasagera, in August am fost la Nordkap, sotie si o gramada de bagaje. Daca te intereseaza motorul, am anunt la rubrica Vanzari.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De ce e o afacere mai buna o motocicleta ce costa dublu, fata de alternativa "mai capabila" ?

 

In orice caz, din ce am citit pana acum si eu cred ca V-Strom 650 e o alegere buna si se incadreaza la majoritatea cerintelor

(sunetul motorului e o chestiune subiectiva, eu prefer inline-4, dar fiecare cu gargaunii lui).

 

Mno, nu credeam ca e nevoie sa apar ideea ca o mobra de cativa ani e afacere mai buna decat una de 10-15... Dar sa incercam: cel mai important, ABS. Apoi vizibilitate (farul nou "vede" mai bine) si valoare de revanzare. Sanse reduse s-o puna jos (pe de-o parte din cauza ABS-ului, pe de alta parte n-o apuca dracii in ture daca scapa mana-n gaz. Aici poti sa zici ca e si sansa mai buna sa nu-l omoare). Mai confortabila in oras (cuplu la turatii joase). Mai putin forjata. Mai putine componente/consumabile care se apropie de sfarsitul vietii. Si, ca sa inchei cu un moft, consum mai mic.

 

V-stormul e o mobra faina... dar e ditai vaca. Nu mi-ar place in trafic.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te ai lamurit?din discutiile de mai sus.cred k nu ai inteles nimic,pt volumul tau si cu pasager eu zic vstrom .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

P.s - am omis sa spun ca nu functioneaza link-ul (redirectionarea postata catre comparatia despre care mentionezi)

 

Hm, ciudat, la mine functioneaza.

 

Uite si link-ul intreg, asa sigur o sa poti accesa site-ul respectiv:

https://advrider.com/f/threads/suzuki-v-strom-or-kawasaki-versys.722750/

» Post actualizat in 15 Sep 2018 06:20

Mno, nu credeam ca e nevoie sa apar ideea ca o mobra de cativa ani e afacere mai buna decat una de 10-15... Dar sa incercam: cel mai important, ABS. Apoi vizibilitate (farul nou "vede" mai bine) si valoare de revanzare. Sanse reduse s-o puna jos (pe de-o parte din cauza ABS-ului, pe de alta parte n-o apuca dracii in ture daca scapa mana-n gaz. Aici poti sa zici ca e si sansa mai buna sa nu-l omoare). Mai confortabila in oras (cuplu la turatii joase). Mai putin forjata. Mai putine componente/consumabile care se apropie de sfarsitul vietii. Si, ca sa inchei cu un moft, consum mai mic.

 

1. Sigur ca oricine si-ar lua o moto mai noua decat una veche, insa depinde ce buget ai si desigur daca gasesti ceva ce a fost intretinuta corespunzator.

 

2. ABS - se poate si fara, insa pentru incepatori ar fi util

 

3. Lumini - eu m-am descurcat cu farul clasic de Hornet, am mers si noaptea si pe ploaie samd. Pentru incepatori mai bine sa se rezume la dat pe zi si vreme buna

 

4. Sanse reduse de accident - ma indoiesc, poti sa trantesti orice moto chiar si de 49cc ;) De asemenea te poti infige in primul Logan albastru si cu moto de 125 si cu 600, depinde de tine.

 

5. Cuplu la turatii joase - e vorba de inline-2, nu? Ma indoiesc ca trage mai bine ca un inline-4. MT-09 in schimb are inline-3 care, da, ar fi un compromis decent, sa zicem.

 

6. Mai putin forjata - depinde de moto, de proprietar (o vitezana de 10 ani sigur e mai forjata decat un naked, la fel cum un enduro de 20 de ani sigur are multi mai multi km decat ceva mai recent)

 

7. Componente aproape de sfarsitul perioadei de utilizare - orice se poate repara si cred ca motocicletele din generatiile mai vechi sunt mai practice din punctul asta de vedere decat cele noi pline de plastice sau piese si accesorii ciudate si scumpe (de exemplu bascula la MT-07 si MT-09). In alta ordine de idei o motocicleta intretinuta corect o duce mult si bine.

 

8. Consum - nu le poti avea pe toate, si putere, si cuplu, si consum redus. Analizezi datele si alegi ce ti se potriveste. Eu sunt multumit de 5.6/100 ce il scot cu Horneta, mai bag si mana in gaz nu merg doar cu 50 ;)

» Post actualizat in 15 Sep 2018 06:29

Stii ce imi este teama, sa aleg o astfel de motocicleta mai serioasa/domola pentru mersul in 2 si defapt sa nu imi placa in doi, avand in vedere ce a scris colegul @Adrian21.

 

Daca vrei:

 

1. Fun (adica si iesiri de weekend pe serpentine) -> naked (cu 4 cilindri in linie: Hornet 600, GSR600, FZ6 etc)

* Hornet 900 nu e asa manevrabila ca si cea de 600, e mai potrivita pt ture mai lungi, cu ceva bagaje pe langa, plus ca e mai grea si mai dificil de stapanit pt un incepator

 

2. Oras -> commuter (ceva cu 2 cilindri in linie: ER-6n, MT-07 etc). Poti lua in calcul si Bandit 600 S

 

3. Touring (cu sau fara pasager) -> sport-touring, poate cu mai mult accent pe adventure-touring (motor 2 cilindri in linie / in V / boxer: Versys sau KLE, V-Strom, 1200GS e overkill, dar daca o iei pe calea asta sigur vei ajunge la asta ;) )

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere e o afacere mult mai buna un MT7 la 4000 decat un hornet la 2500. Chit ca hornetul e probabil motocicleta mai capabila.

 

 

 

 

AUUUUUU AUU AUUU, nu am mare experinata dar am mai incercat cateva moto=>Hornetelul este de departe cea mai manevrabila, fiabila( asta strict dmpdv), in 4 ani nu am schimbat nimik la ea, deacat consumabilele necesare, porneste la sfert de cheie dupa 2 luni iarna afara nici macar husa pe ea(mea culpa si rusine sa.mi fie), trage cand iii dai si cat ii dai.,Nu dati cu parul este parerea mea.


» Post actualizat in 15 Sep 2018 06:58

Am uitat sa adaug pt initiator, parca sa dezvatat lumea sa ia hotariri cu propria putere si gandire, la cat ai scris mai bine foloseai timpul safaci niste comparatii pe net intre motoare.


» Post actualizat in 15 Sep 2018 07:02

i.ar ma bag in seama, poate sa.ti recomande si VALE sau nu stiu cine a castigat Dacarul cel mai a dracu motor din lume si ieftin dar daca nu simti tu ca esdte al tau si sa te simti bine pe el, degeaba

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca incepator, ABS-ul e bun. Asa m-am orientat si eu catre f650gs care era cea mai ieftina cu ABS. La fel si daca bagi mana in gaz ... nu o sa rupa aderenta.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sergiu, tu vrei 2 chestii oarecum incompatibile: nu cred ca exista un motor cu care sa mergi usor in oras si sa te strecori printre masini, dar in acelasi timp sa fie bun la drum lung si cu pasager si bagaje.

 

Poti sa iti iei un motor de compromis, care sa le faca pe amandoua dar pe nici una bine. Sau te gandesti ce e mai important pentru tine.

Sau iti iei 2 chestii, un scuter/naked pt oras si un touring mediu pt plimbari cu pasager.

Bugetul tau oricum nu prea e suficient nici pentru una, dar buna.

 

La fel, e greu rau sa iti iei de la inceput un motor pe care sa vrei sa mergi o bucata lunga de timp. In primul rand pentru ca nu stii exact ce vrei. In al doilea rand pentru ca, cel putin pentru plimbari mai lungi cu pasager, iti trebuie un motor mai mare si mai greu decat e recomandat pentru un incepator.

Incearca sa iti iei cu abs orice ti-ai lua, mai ales pentru un incepator e foarte important.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La 1,80 și 95 kile o să arate pe hornet ca ursul cu biscuitele știți voi unde. M-am suit recent pe unul și mă simțeam ca pe bicicletă. Tot pe așa ceva am făcut și școala acum trei ani. Pe moment eram entuziasmat, ulterior am găsit și mobra potrivită. Ieri am făcut doi ani de când o am. Nu am alergat-o mult, din păcate, doar vreo 33.000 km până acum, că nu am avut mai mult timp la dispoziție.

Mobra merge bine atât pentru oraș, cu minimă atenție, cât și pe offroad, dar în special la touring, unde nu prea am ce îi reproșa. Ieri am avut un consum de 4,7%, mers nu prea legal, cu pasager și topcase cu cate ceva prin el. Și când plec încărcat cu 450 kg cam tot atât îmi ia, dar merg mai liniștit, să zicem. Am un stil de mers mai vioi (sportiv merg alții, nu mă incadrez aici).

Nu am ABS și până acum nu pot spune: frate, dacă aveam abees nu făceam aia sau asta. Trebuie să știi să dozezi frâna și să anticipezi traficul. Nu țin teorie.

Cât despre confort, Hornet oferă orice altceva. Dar confort pentru pasager... 😂

Sfatul meu e să te urci pe câteva motoare și să te pozeze cineva din lateral. Dacă poți face și câțiva km de probă, e perfect. Dar sincer, eu nu as da unui încăpător vaca mea de 230 kile, chiar dacă MIE mi se pare foarte manevrabilă inclusiv cu pasager și full de bagaje. Am vizitat câteva țări în această formulă (cum m-a citat John) și sincer nu prea doream să mă întorc acasă. Deci se poate face touring cu 450 kile și 67 cai (sau câți o mai avea). Alții fac touring cu 50 de cai.

Editat de Lucian_M

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Lucian_M

Bai nene, dar voi va cumparati motoarele ca sa fiti frumosi si decorativi?

Ce draqu! Pe motor trebuie sa te simti comod, sa ajungi cum trebuie cu picioarele jos iar mobra sa iti satisfaca asteptarile.

Ca nu ai ABS este optiunea ta, iar ca nu ai avut ocazia sa il regreti ma bucur pentru tine si sper sincer sa nu ajungi.

 

@SergiuC bag seama ca iti plac plimbarile lungi, alaturi de persoana cu care vrei sa impartasesti pasiunea si placerea mersului pe motor.

Atata timp cat pasagerul are incredere in tine si stie cum sa se comporte pe mobra nu este absolut nici o problema sa circuli cu pasager.

Nu iti distruge placerea plimbarii.

Daca iti iei un Deauville incearca sa mai pui ceva banuti deoparte si sa iei modelul 700 care are ABS si parbriz reglabil.

De asemenea vezi ca s-au inventat doua gabarite de capace la cutiile laterale - unul mai mare pentru calatorii si unul mai mic cu care sa te descursi mai bine prin oras.

Nu stiu cum sta pasagaerul pe Deauville, eventual intreaba pe la posesori.

 

Sper ca in cat mai scurt timp sa ajungi la un Goldwing, sau la un BMW K1600.

 

De asemenea o sa vezi ca in zona de pret al unui Deauville 700 gasesti si BMW K1200LT care este un toruer veritabil.

 

Nu trebuie sa te sperie greutatea unei mobre. Important este cum stai pe ea, cum ajungi cu picioarele jos.

Editat de Silver Arrow

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×