Jump to content
Sign in to follow this  
SergiuC

Recomandare motocicleta: Sfatul vostru, viitorul meu pe 2 roti

Recommended Posts

Mestere, ai ditamai mobra si te uiti urat de sus. Avantajul tau, altii n-au asa multi bani. Da, unii se mai uita si cum le sta pe mobre, ca nu cred ca le-ar conveni sa aiba suta pe kile pe un ER5. Sau, ma rog, daca imaginea chiar nu conteaza, se poate lua orice. Pe un motor mic nu ai cum sa ai confort. Touring pe Hornet se poate face, insa pasagerul nu va aprecia confortul. Deloc.

Imi place ca de la motor de 2500 euro se ajunge la mobre de peste 10k. Asta cand omul cauta un motor normal. Ca aproape orice incepator.

 

Deauville, in toate mintile lui, ar merita, chiar daca e cam greut la manevre de pe loc sau la viteze mici. Se mai adauga pasager si bagaje si fac pariu ca sare lejer de 400 kile. Ca prim motor nu stiu cat de fain e. Daaar are atuurile lui: cardan, protectie la vant, poate si ABS-ul (parca avea frana combinata, daca nu ma insel?), aspect de mobra mai clasica, placuta la vedere si, nu in ultimul rand- saua confortabila. Care, daca se vrea un pic mai buna, se poate retapita, cu rezultate notabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, ai prins nitica coaja la ghidon si te dai expert, vorbesti din varful buzelor... putina modestie n-ar strica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modestie fata de cine sau pentru ce? Esti cumva invidios? Cum deschid gura, pac! Unora nu le convine ceva. Nu incapeti de mine? Bagati ignore, va rog. Asta e unul din motivele pentru care nu mai activez pe "grupurile" mari de pe facebook, nu incap unii de mine. Daca dau un sfat, il dau din proprie experienta. Am 38 de ani, nu-s un copchil de 20 de ani care iese cu vreun cafe-racer pana la bar si inapoi. Inchei aici (cred) interventia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Touring pe Hornet se poate face, insa pasagerul nu va aprecia confortul. Deloc

 

Corect.

 

Totusi sa te astepti ca un naked sa fie potrivit pt touring, cu pasager si bagaje.. inseamna ca nu ai toate tiglele pe casa, nu? :)

Se poate face, daca insisti, insa sunt alternative mai bune.

 

Ce bine ca exista motociclete de toate tipurile pentru orice stil de mers, pacat ca nu exista una buna la toate!

Edited by Vallach

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Modestie fata de cine sau pentru ce? Esti cumva invidios? Cum deschid gura, pac! Unora nu le convine ceva. Nu incapeti de mine? Bagati ignore, va rog. Asta e unul din motivele pentru care nu mai activez pe "grupurile" mari de pe facebook, nu incap unii de mine. Daca dau un sfat, il dau din proprie experienta. Am 38 de ani, nu-s un copchil de 20 de ani care iese cu vreun cafe-racer pana la bar si inapoi. Inchei aici (cred) interventia mea.

Contează experiența pe motociclete, nu vârsta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce probleme au unii...pai se face touring si cu scuteru

:P

Pt initiator...daca ai cascavalul, da bre o tura de sat probeaza cateva mobre si te decizi tu apoi repede .

Oricum , in general prima mobra nu face multi pureci .

Spor

Share this post


Link to post
Share on other sites

uita-te si la yamaha fazer. cumintica pentru incepator, buna si de touring, e semicarenata, saua buna si pentru pasager.

3 ani cat am avut una nu am avut nici o problema la ea.

pisicuta, dar dupa 7000 de ture devine tigroaica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mestere, ai ditamai mobra si te uiti urat de sus. Avantajul tau, altii n-au asa multi bani. Da, unii se mai uita si cum le sta pe mobre, ca nu cred ca le-ar conveni sa aiba suta pe kile pe un ER5. Sau, ma rog, daca imaginea chiar nu conteaza, se poate lua orice. Pe un motor mic nu ai cum sa ai confort. Touring pe Hornet se poate face, insa pasagerul nu va aprecia confortul. Deloc.

Imi place ca de la motor de 2500 euro se ajunge la mobre de peste 10k. Asta cand omul cauta un motor normal. Ca aproape orice incepator.

 

Deauville, in toate mintile lui, ar merita, chiar daca e cam greut la manevre de pe loc sau la viteze mici. Se mai adauga pasager si bagaje si fac pariu ca sare lejer de 400 kile. Ca prim motor nu stiu cat de fain e. Daaar are atuurile lui: cardan, protectie la vant, poate si ABS-ul (parca avea frana combinata, daca nu ma insel?), aspect de mobra mai clasica, placuta la vedere si, nu in ultimul rand- saua confortabila. Care, daca se vrea un pic mai buna, se poate retapita, cu rezultate notabile.

Tu citesti pe diagonala? De unde ti se pare ca ma uit de sus? Poate doar datorita inaltimii :)

Am 190 cm si 125 Kg. Ma dau fara sa ma simt rusinat cu un CB500, si uneori mai merg cu un Transalp.

Arat pe CB ca ursul pe bicicleta? Si care e problema? Conteaza cum arat sau cum ma simt?

Pe CB500 am dat o tura prin RO de vreo 600 km. Si a fost confortabil. Ti se pare ca e un motor mare?

 

Daca te-ai uita ai vedea ca un K1200LT incepe de pe la 4500 euro, nu de la 10k. Eu ii doresc omului sa ajunga cat mai repede la cele de 10k.

 

Am si eu o intrebare: ai mers vreodata pasager pe mobra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luciane, eu zic sa scrii o carte despre motociclit, ca ai tot ce-ti trebuie. Sunt persoane cu sute de mii de km pe doua roti si nu se bat singuri pe spate ca tine. Sau si mai bine, un vlog :laugh:

 

Si ca sa fiu on topic, sustin si eu sugestia cu FZ6, e o alegere perfecta in bugetul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, da’ a zis OP inca din primul post ca nu ii place fz6. Avand in vedere ca va fi folosita preponderent in oras, intre Deauville si Hornet poti sa alegi linistit Hornetul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, da’ a zis OP inca din primul post ca nu ii place fz6. Avand in vedere ca va fi folosita preponderent in oras, intre Deauville si Hornet poti sa alegi linistit Hornetul :)

Si eu mi-as fi dorit ca fz6 sa fie alegerea potrivita dar efectiv m-am suit pe ea si imi sta rau intre picioare.

 

 

 

Horneta imi place mult modelul PC36 2005-2006,dar se pare ca nu exista viata pentru pasager pentru o astfel de motocicleta. In afara de asta nu are protectie deloc la vant iar modelul carenat arata din punctul meu de vedere neplacut.

 

Bandit 650s arata ceva mai bine, nu am apucat sa ma sui pe vreo unul, dar sa inteleg ca pe Bandit se face touring mai bine decat hornet?

 

Versys e enjoy si e cea mai versatila si placuta cu o pozitie chiar de supermotto, nu are abs, sunetul motorului nu ma atrage f tare dar in schimb pare o motocicleta grozava.

 

V-strom, pare genul sa faca exact ce trebuie mai ales daca e cu ABS. Nu am idee inca cum stau in el dar clar e motocicleta ideala pentru 2 persoane. Dar nu are caracter in schimb face cam ce imi doresc eu.

 

Suzuki GSR600, rezervor lat si probabil cu o dispunere a picioarelor indepartate, mai e problema acceleratiei care cand lasi acceleratia la min si accelerezi din nou are o smuncitura f periculoasa, deci nu.

 

Kawasaki Z750 nu am vazut sa recomande nimeni, e mica oricum , si probabil puternica si mai agresiva decat celalalte , deci nu.

 

Deauville e fermecatoare, e un 1200LT mai mic, putin mai usor, dar nu ma vad pregatit sa incep pe o motocicleta direct touring.

 

F650Gs - se poate merge in 2 persoane, dar nu e de 2, pare destul de usoara si iti faci treaba in orice conditii, pare destul de veche, arata acceptabil, e o varianta dar vstrom cu siguranta e peste.

 

Mt07/Mt09 - motociclete perfecte de 1 persoana , design exceptional, f laudate, dar scumpe, deci pica.

 

Kawasaki Er6n - nu sunt sigur dar probabil e motorul de pe Versys, nu sunt adeptul unui astfel de sunet la motor, dar e un motor de oras sprinten, dar nu pentru 2 persoane.

 

Suzuki Sv650 - pozitie ingrozitoare cel putin pentru mine, motorul foarte flexibil, nu ma da pe spate sunetul, deci probabil sunt mai atras de 4 linie. Pentru mine conteaza sunetul.

 

VfR800 - modele noi cu Vtec, suna grozav motorul, dar intra vtec atat de agresiv si brusc, ai sanse 200% sa mori, iar de modelul vechi nu sunt atras, plus ca e grea si am inteles ca nu e asa de confortabila. E un sport touring cu o pozitie semidreapta, acceptabila.

 

Suzuko Bandit 600 - Pentru mine intotdeauna va fi Hornetul peste, deci nu bandit naked.

 

Honda Hornet 900 - mult mai uratica ca hornet de 600 din 2005, motorul genial, trage din toate pozitiile, probabil mult pentru mine la inceput, dar este un ideal. Nu este cel mai puternic motor, dar este un motor pentru 1 singura persoana. La puterea pe care o are si greutate e ideal pentru touring dar fiind naked nare ce cauta acolo. In oras oricum e pacat de el, iar pt oras oricum exista 600.

 

Yamaha Fz1/Fz1000 - m-am gandit ca daca nu stau bine pe fz6 poate stau bine pe 1000, ca la fel e un motor care invie dupa o anumita turatie, bla bla r1. Oricum e generatie veche, si ce sa caut la optiunea asta chiar daca e un motor bun cand sunt alte alternative.

 

Bmw1200Lt - da, perfecta, mare. Probabil daca va intra in sange microbul, voi avea varsta si experienta necesara pentru a conduce doar aceste tipuri de moto.

 

Acestea sunt gandurile care se invart in capu meu pana acum, asa s-au format ideile, nu am ce le face, astea sunt. Raman hornet 600 pc36, vstrom, versys, poate bandit s.

 

Trimumph Ducatti sunt scumpe, Ducatti Monster nu imi place, pozitie incomoda.

 

Nu am placere pentru vitezane, nici macar pentru F4i de la Honda, o motocicleta f buna si laudata.

 

In concluzie:

 

Versys - cel mai naravas magar cel poti folosi la orice, de mers pentru oras drumuri medii.

 

Vstrom - ce-a mai buna capra de mers pentru drumuri lungi, drumuri scurte mai greu dar merge.

 

Hornet 600 2005, ideala pentru un spirit single, sunet motor deosebit, agila, frumoasa, pacat ca nu are abs si nu e injectie.

 

FZ6 S2 Fazer - daca exista motocicleta asta cu o sea diferita pe care sa stau mai bine, aceasta le imbina pe toate. ( Carenaj, bord digital, cric central, se poate folosi si touring, si pentru pasager. Nu stiu , cred ca o sa incerc sa ma mai sui sau sa merg, sa vad de unde este problema. Efectiv imi intra rezervorul in.....Nu se muleaza cum trebuie ca pe hornet.

Edited by SergiuC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneam, ai idei de pre-incepator. Cum naiba poti sa zici, fara macar sa ai carnetul, ca ti-ar trebui 900 cc, o mobra de 90 de cai nu trage suficient? Zboara, 600cc in linie e mult peste ce iti trebuie pentru un naked de oras. Whatever...

 

Buba e ca tu vrei mobra pe care sa mergi in traficul din Bucuresti 5 zile din sapte - respectiv mica si agila - si sa faci touring cu pasager cand oi apuca - respectiv mare si protejata la vant. Mica si mare nu se pupa orice-ai face. Te hotarasti la un compromis. Vrei s-o injuri 5 zile pe saptamana sau 2 zile la 2 saptamani, sa zicem?

 

Sunetul e absolut nerelevant. Daca nu-l suporti, schimbi evacuarea si gata.

 

Ideea c-ai putea cunoaste mobra citind review-uri pe net e gresita. Trebuie sa te urci pe ea, si sa mergi cu ea. GSR-ul nu zmuceste neam foarte periculos, VFR-ul nu te omoara 200%. Dar na, asa ai citit tu.

 

In locul tau as lua intai plasticul - ceea ce si faci, bravo - dupa care m-as hotari la compromisul pe care vreau sa-l fac - naked, supermoto, touring sau cruiser, as vedea cum vin pe respectivele mobre, dupa care as incerca si in mers.

 

Ah, si n-as lua o vechitura. Mobra mea are 11 ani, nu mi-a facut bube semnificative, insa cand am luat-o nu erau disponibile draciile astea noi si sexy. Daca mi-ar fura-o maine, in nici un caz n-as mai lua mobra de strada asa veche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cate intrebari, cate dubii, cate probleme ...

Brrr ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

8. Caut ceva de care sa ma bucur cu adevarat, vreau sa traiesc mult, si vreau ca motocicleta,sa aduca amintiri, trairi si experiente frumoase.

 

 

Daca vrei sa te bucuri si sa traiesti mult si frumos, nu-ti lua motoreta !

Edited by Proxi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga Sergiu...


Ce scrii tu acolo ii induce oricui o stare de ingrijorare..in sensul ca faci afirmatii despre niste lucruri de care nu ai habar.. chiar ineptii as zice in unele cazuri (ex Vfr ului / Deauville un mic LT ? si lista continua)..


Vorbesti de pasager fara ca pasagerul sa se fi urcat pe modelul respectiv si iti dai tu cu parerea in locul persoanei respective (si oricum gresit).


Si macar daca intradevar ai fi citit pareri ale oamenilor care chiar au astfel de motoare (ex, intra pe advrider pe forumurile dedicate fiecarui model)…dar vii in schimb cu niste pareri SF


Succes. Cand te trezesti din vis, anunta-ne ce Unicorn ai luat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ABS trebuie sa mai pui ceva bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hornet 600 2005, ideala pentru un spirit single, sunet motor deosebit, agila, frumoasa, pacat ca nu are abs si nu e injectie.

 

Mai strange niste bani si iti poti lua Hornet PC41, motor pe injectie si frane cu ABS ;)

» Post actualizat in 16 Sep 2018 07:11

FZ6 S2 Fazer - daca exista motocicleta asta cu o sea diferita pe care sa stau mai bine, aceasta le imbina pe toate. ( Carenaj, bord digital, cric central, se poate folosi si touring, si pentru pasager. Nu stiu , cred ca o sa incerc sa ma mai sui sau sa merg, sa vad de unde este problema. Efectiv imi intra rezervorul in.....Nu se muleaza cum trebuie ca pe hornet.

 

Pot confirma pozitia incomoda pe FZ6 de la posesori ai acestui model. De fapt am observat chiar mai multe nemultumiri ale colegilor, nu doar legate de pozitia pe moto.

» Post actualizat in 16 Sep 2018 07:12

Bandit 650s arata ceva mai bine, nu am apucat sa ma sui pe vreo unul, dar sa inteleg ca pe Bandit se face touring mai bine decat hornet?

 

Da, iar pozitia e putin mai comoda, plus ca si pasagerul sta ceva mai bine decat pe Hornet.

 

CB 600F in schimb mi se pare mai agila, mai puternica si mai distractiva, daca te dai solo ;)

Edited by Vallach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. ABS pui banii inainte de cumparare. Fara ABS ai sanse mari sa ii dai mai tarziu, dupa ce faci cunostinta cu planeta intr-o clipa de neatentie (ma refer evident la cazaturi usoare cauzate de prea mult entuziasm la franare nu la coliziuni forntale cu tiruri).

 

@Sergiu

Teoretizezi prea mult. Ia o motocicleta care sa fie in bugetul tau (parerea mea esta ca musai cu ABS) in stare tehnica buna si la care sa iti placa ceva, chiar daca nu bifeaza toate cerintele tale (si pozitie comoda si usoara in oras si buna de mers in ture de mii de km si sunet de GP). Daca datul cu motoreta e de tine (si de pasager) vei afla ce iti place mai mult dupa un an si vei putea lua o decizie corecta pt. tine. Daca nu, o vinzi si cauti alt hobby. Prioritizeaza siguranta si confortul tau peste aspect, sunet, culoare si alte fantezii. In plus nu judeca puterea lor ca la masini, 65-70 de cai sunt suficienti (uneori prea multi) pt cineva care invata sa mearga.

 

Parerea mea e ca orice naked de 600 (Hornet, ER-6, FZ6, SV650) e un bun punct de pornire, mai ales ca la inceput vei merge prin oras sau vei face drumuri scurte si prioritatea ta va fi sa inveti sa te dai cu motocicleta. In final capacitatea de a face ture mai lungi tine si de tine (de ex. un Kawasaki ER-6n a ajuns la Nordkapp si inapoi), daca nu esti facut pt. asa ceva o sa sfarsesti cu un tourer parcat mai tot timpul.

 

Oricat de mult "te dai" pe forum, nu ai cum sa afli ce e iti trebuie tie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FZ6 Fazer, in ~20000km (cam 40% cu pasager) nu am nimic de reprosat pozitiei! :huh: Am 1m78 si ~84kg. Saua nu e cea mai confortabila la drum, dar dpmdv e un allrounder f decent.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce zici acolo si mai ales ca buget cred ca o varianta buna ar fi Honda CBF600, daca mai pui cateva sute de euro gasesti si cu ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am documentat mai atent in privinda ABS-ului, si consider ca indiferent daca esti incepator/avansat este necesar si acesta ar trebui implementat obligatoriu pentru orice motocicleta, asa cum sa manifestat si in cazul automobilelor. Deci ce motociclete ar fi cu ABS?

 

Yamaha FZ6 S2 Fazer?

Honda Hornet 2007?

Edited by SergiuC

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am documentat mai atent in privinda ABS-ului, si consider ca indiferent daca esti incepator/avansat este necesar si acesta ar trebui implementat obligatoriu pentru orice motocicleta, asa cum sa manifestat si in cazul automobilelor. Deci ce motociclete ar fi cu ABS?

 

 

Excelenta idee! Uite ca astia de la uniune au ascultat de tine si-au facut ABS-ul obligatoriu din 2016. N-ai vrea, te rog, sa te documentezi si mai atent, sa faca obligatoriu si cornering-ABS-ul? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scumpe! In bugetul tau nu gasesti cu abs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelenta idee! Uite ca astia de la uniune au ascultat de tine si-au facut ABS-ul obligatoriu din 2016. N-ai vrea, te rog, sa te documentezi si mai atent, sa faca obligatoriu si cornering-ABS-ul? :)

 

Ce-a mai buna ironie/ gluma, am ras copios. :)) Like

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine are ABS pe mobră nu-i motociclist adevărat. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...