Jump to content
Sign in to follow this  
SergiuC

Recomandare motocicleta: Sfatul vostru, viitorul meu pe 2 roti

Recommended Posts

Va salut dragi colegi. Intre timp am obtinut categoria si totusi nu m-am decis in privinta motocicletei. Ideile sau mai schimbat intre timp si am ajuns la urmatoarele modele. Ma puteti ajutata cu cateva pareri specifice modelului mentionat, care se merita mai mult?

 

Suzuki Bandit GSF600s 2002-2003

Honda vfr 800i 2000-2001 (non-vtec)

Honda Hornet 600 2007 ABS

Kawa Versys 650 ABS

Suzuki GSX 650f ABS

 

Totusi ma atrage mai mult ideea de protectie la vant si mentenanta aproape zero. Sa fie un motor f fiabil si sa nu imi bat capu cu el.

» Post actualizat in 05 Nov 2018 09:56

 

Ce vad eu la aceste modele:

 

Hornet - nu are protectie la vant, pozitie pasager nu prea comod, cred ca e fiabil, putere, usor, injectie, racire apa, sunet placut. Implace ideea de motocicleta fiabila, rezistenta noua cu abs.

 

Vfr 800 gen 5 - sunt modele si cu abs, sau are cel putin frana combinata, e mai greuta dar, pozitie pasager ok, sunet imi place la nebunie, am inteles ca e lipsit de probleme fata de modelul mai nou, peotectie la vant, consum decent, modelele 2000-2001 vin cu ceva modificari in bine, afisaj bord digital cu tot ce e nevoie, imi place. Pare motocicleta de suflet.

 

Versys 650 - are abs, pozitia pe el pare ideala, protectie la vant ok, sunetul motorul destul de placut, putere nu foarte mare dar imi dau seama ca are cuplu si e fortos pe reprize scurte, bord digital, e mai jou, pozitie pasager buna, frane bune. Pare un moto bun la toate.

 

Suzuki Gsx650f - cica e mai greu decat ar trebui, pare maricel, suna frumos, bord digital, protectie vant, pozitie pasager putin spre sport, racire apa, injectie, anvelope ceva mai inguste.

Pare un sport touring.

 

Bandit 600s 2002-2003 - cel mai frumos model din punctul meu de vedere, e o capodopera. Are protectie la vant, pozitie pasager buna, motor vechiut racire ulei/apa, putere mai slabuta. Nu stiu cat e de fiabil, pt mine arata perfect. Pare cea mai ieftina ca pret, nu are abs, dar imi place mult, asta e genul de motocicleta care imi place ca sunet, infatisare, dar e tehnologie mai veche, nu stiu daca se preteaza.

 

Acestea sunt parerile mele din tot ce m.am documentat si sincer nu stiu ce ae fi mai corect sa aleg.

 

Vfr800 - imi place, daca ar fi fiabil si usor de intretinut e un moto de drumuri cu sunet superb.

 

Versys - nu ma atrage exteriorul dar ma face sa inteleg ca ofera un feeling perfect si are de toate sa iti faci orice treaba cu ea.

 

Gsx 650f - moderna sportiva si ceva touring.

 

Hornet 2007- cea mai fasneata , fiabila, dar e ideala doar pt oras.

 

Bandit S - o bijuterie , pentru drumuri si oras, comoda, arata superb , tie drag efectiv sa o privesti. Daca ae fi fiabila e ideala. Dar ma dispera ideea de carburatie, nu ma pricep si nu as vrea sa imi bat capu cu diverse probleme, sunt mai comod.

Edited by SergiuC

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am stat sa citesc intregul roman foileton, dar pt naveta si mai ales touring as alege dintre cele enumerate mai sus Versys-ul. Asta as face daca as putea da timpul inapoi sa iau iar o prima mobra. Cat mai nou posibil, eventual cu ABS (in functie de buget).

 

VFR-ul ala (si in principiu orice 4 in linie carenat) se va incalzi ca dracu in oras.

 

Mentenanta aproape zero ? Lol. Vrei sa vezi cate tre sa schimbi de exemplu la 40k km ? (ce scrie in manualul motocicletei). Pai eu am urmatoarele: filtru aer, lichid frane + furtune (asta se face o data la 2 ani), bujii, ajustare valve plus anualul ulei + filtru. Mi s-a dus si lantul (trebuie kit nou), deci in primavara se duc vreo cateva sute de euro pe astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moshule, bine ca ai luat carnetul, ca altfel ii inebuneai pe oamenii astia degeaba. Hai, sa fie intr-un ceas bun!

Asta cu mentenanta aproape 0 e buna, nici tricicletele nu vin cu mentenanta 0, d'apoi o mobra de vreo 15 ani.Nu mai despica firul in patru, ca oricum o dai tot nu se pupa toate. Sfatul meu e sa alegi cu inima( prima mobra), ia-o pe aia care iti place mai mult si care trezeste ceva sentiment in tine si o sa fie ok. Ai ales-o, apoi o sa vezi ca iti face figuri, apar viciile pe care nu le-ai vazut la inceput,trebuie sa schimbi o groaza la ea, dar aia e, tie iti place de ea, esti inebunit dupa ea si merita efortul. Faci sacrificii, bagi bani, dar merita, ca e a ta. Iesi la drum si o sa vezi ca te bate vantul, din nou, aia e, tie iti place de ea, esti inebunit dupa ea si merita sacrificiul, poti sa treci peste asta. Si la o adica poti sa iesi de pe autostrada si sa o iei pe judetene, mergi mai incet, scapi de vant si mai admiri peisajul. Cumatra o sa se planga ca ea nu sta bine si i-a amortit dosul iar diseara ioc zbenguiala. Din nou aia e, tie iti place de ea, esti inebunit dupa ea si merita sacrificiul. Si la o adica poti sa opresti din ora in ora, mai o tigara, mai un selfie in rapita. Daca treaba devine serioasa, i-ai o pernuta cu gel sau retapiteaza saua. O sa treci peste inconveniente mult mai usor, daca ai ales-o cu inima si ti-e draga. Toate astea pana intr-o zi, cand o sa te uiti la ea si o sa-ti spui:'Ce pana mea a fost in capul meu cand am luat-o p'asta, nu stiu!' Divortezi frumos si iti refaci viata cu alta. De data asta alegerea o sa fie mult mai cerebrala si mai la obiect, bazata pe ghici, ce? Pe experienta acumulata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si dupa ce ia primul motor (un naked cu far rotund, cum mi-am dorit si ulterior mi-am si luat), au venit chestiile mentionate de Cristo: ceva mai confortabil, pe care sa nu ne bata asa tare vantul. Si uite asa am ajuns la motorul actual, cu care suntem amandoi de acord. Culmea, nici ea nu a vrut si nu vrea sport sau sport-touring. Nu mai pomenesc de "chopper".

Felicitari pentru permis, acum ai o iarna intreaga sa te gandesti ce-ti iei. Eu m-am hotarat intr-o luna. Norocul meu a fost ca nu s-a dat mobra ochita de mine.

 

In concluzie, pune mana si ia un naked, il schimbi dupa ce prinzi ceva experienta. Cu ce? Daca te prinde microbul plimbarilor lungi, ai o lista de motoare dintre care poti alege.

 

 

 

PS: aia cu mentenanta zero mi-a placut maxim.

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti place Banditul, ia-l pe ala. Iar daca iei versiunea carenata nu o sa ai probleme cu vantul. Modelul 2000-2003 are motorul racit doar cu ulei, fara apa, si este printre cele mai fiabile motoare chiar daca este de generatie veche (anii '90). Cat timp are ulei bun, nu va face probleme, nu prea are ce sa se strice.

La baza este un naked cu carene, avand ghidon, deci ciclistica este de naked.

Cum spuneau si baietii de mai sus, important e sa o iei pe cea care iti place cel mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ca imi suneti alaturi! Sunt copt :)), vreau motor.

 

Versys 650- prima generatie gasesc cu ABS cam la 3000e dar nu arata asa bine,iar cel de 2015- care arata mult mai bine incepe de la 4000e, ar fi fost ideal dar e mult, mult prea mult.

 

VFR 800 2001 - ador foarte mult sunetu acestui motor, pret sub 2500e, imi place afisajul bordului. Mie teama totusi ca pozitia pe el nu e ceea ce imi doresc.

 

Bandit600s -ma bucur cand aud pareri ca e un motor fiabil, asta e si ideea nu vreau probleme. Pret sub 2200e. Este cea mai frumoasa dpmdvr, si se incadreaza necesitatilor.

 

Hornet 600 2006 - are afisajul digital si furca fata upside down, imi place mai mult bandit, dar hornet are motorul mai performant.

 

Hornet 2007 - deja e 3000e pt mine fiind scump si nici nu ma atrage asa tare.

 

Sunt multi bani oricum. Am vb la preturi de italia , cu km max 45.000. 150e inmatriculat , 650e adus + echipament. Sunt multi bani si nu vreau sa ii dau pe un lucru care nu e luat 100% cu inima.

 

@iCristo - multumesc pt toate vorbele faine transmise.

 

@Multumesc voua ca ma suportati, inca!

 

Intretinere minima = sa nu fie complicata, unele operatiuni sa le pot face si eu sau sa nu aibe probleme modelul in sine. Vreau sa ma bucur de motor nu sa imi manance zilele.

 

P.s - citind tot timpu, uitandu.ma pe youtube vad accidente, nici nu m.am suit serios pe motor si incep sa ma descurajez rau, si mi se imprima frica si corbele celorlalti. "Ti.am zis ca e periculos" ," e un moft", " ce iti trebuie tie motocicleta".

 

Toate astea ma fac sa simt ca fac ceva gresit si inca nici nu am apucat sa imi iau.

 

Am avut accident auto stiu cum e, e naspa, nu doresc nimanui. Mereu am respectat motociclistii in trafic am facut loc sau diverse. Nu toti sunt la fel de ok, sunt oameni si sunt diferiti.

 

Nu mai zic, ca si partenera a mai auzit pe la munca ca a murit cineva in accident moto, gata deja nici nu mai am partener pe motor. Ok, inteleg e alegerea fiecaruia. Dar nici nu a mers sa vada cum e, poate ii place poate nu,dar deja stie ca motor = moarte.

 

Mda,ce sa mai zic. Stiu ca sunt capabil, gandeac rational, mi.am dat seama si la scoala ca am ceva aptitudini, dar tot ma simt noob.

 

La masina nu am simtit niciodata ca nu ma descurc in ceva anume. Dar aici pe moto am realizat de la inceput ca am de invatat multe si asta e, trebuie sa invat.

 

Zicea cineva, citisem, ca la un moment dat voi prinde curaj si ii voi da. Probabil asa va fi si sper sa iau cele mai bune decizii si sa ma buccur de toate acestea in conditii de siguranta.

 

Si cand ma gandesc ca nu am fost inca in situatia sa iau o curba aplecat si acum este un taram necunoscut pt mine, abia atunci o sa.mi dau seama daca sunt facut pt asta.

 

Cine e din Bucuresti si citeste acest topic si ma poate ajuta cu o mini proba de sezut pt modele prezentate mai sus in aceasta postare as ramane recunoscator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...