Sari la conținut

Yamaha XV 950 Racer - mananca ulei


Lipstick
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

Mobra asta am luat-o in iunie cu 0 km si azi am sarit de 5000 de km. Acum doua saptamani am obs ca s-a aprins pt cateva secunde ledul la ulei. Cand am verificat nivelul de ulei... era la limita minima. Am completat cu vreo 100 ml si asta a fost. Azi, dupa vreo 500 km de la acel refill, aceeasi poveste. A trebuit sa mai adaug vreo 50 ml de ulei. E prima data cand am de a face cu motoare cu racire pe aer. E ceva normal sa dispara ulei atat de mult? Cine mai are modelul asta (sau similar) s-a confruntat cu astfel de probleme ?

Multumesc anticipat pentru eventuale pareri on-topic! Asfalt uscat!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 65
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ne zici si noua cum masori uleiu?dupa specificatiile producatorului?la cald rece etc....pozitia mobrei?

 

Salut, Teby! L-am masurat asa cum scrie la cartea ei. Pornit motorul pt circa 5 min, lasat sa se aseze inca vreo 10, in pozitie verticala pe teren plan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mie mi se par foarte mici cantitatile de ulei cu care ai completat.

De pilda la K12LT cantitatea intre minum si maxim este de 800 ml.

Tu ai pus extrem de putin, 50 ml este cat un paharel de tuica, motorul este si nou si poate avea ceva consum pana se lasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completeaza pana la limita maxima (fara a o depasi) si nu pana se stinge ledul de avertizare.

Sa nu o duci cu asa putin ulei in service la Yamaha ca se pot lega de tine daca e o problema, ca ai mers cu nivelul de ulei prea jos. In manual scrie clar ca trebuie sa verifici uleiul ca si utilizator, deci nu pot fi ei trasi la raspundere pentru asta.

 

Eu cand mi-am luat masina noua acum doi ani, primii 2000 de km mi-a mancat ceva ulei, si consuma cam mult, apoi s-a remediat. De la reprezentanta mi-au spus ca e normal pana se aseaza segmentii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce masina era aia? Sunt doar curios.

In manual ar trebui sa fie specificat consumul maxim de ulei acceptat. Nu ai schimbat niciodata uleiul in +5000km? Poate fi si uzura uleiului o cauza, mai ales la un motor racit cu aer.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropos, daca producatorul considera ca un motor (auto/moto) poate consuma sa zicem 500ml la 1000km, poti cere remediere pe baza garantiei sau este considerata acceptabil consumul?

 

La Golf V GTI in manual era trecut ca normal un consum de pana la 1l / 1000 km.

 

Am avut masina de noua, pana la 120.000km cand am vandut-o am bagat 40L ulei doar completare :) . Consuma cam 1L la 3000km.

 

Nici vorba de remedieri in garantie, am reclama inclusiv in scris la momentul respectiv, pana la urma m-am resemnat si stateam mereu cu 1L ulei in portbagaj.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai de aia si scrie, sa scape de griji! Era un banc: posesorul de passat ar mai fi mers, mai avea 1/2 de rezervor cu motorina. Dar i s-a terminat uleiul! :crack:

Maximmmmm!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Mobra asta am luat-o in iunie cu 0 km si azi am sarit de 5000 de km. Acum doua saptamani am obs ca s-a aprins pt cateva secunde ledul la ulei. Cand am verificat nivelul de ulei... era la limita minima. Am completat cu vreo 100 ml si asta a fost. Azi, dupa vreo 500 km de la acel refill, aceeasi poveste. A trebuit sa mai adaug vreo 50 ml de ulei. E prima data cand am de a face cu motoare cu racire pe aer. E ceva normal sa dispara ulei atat de mult? Cine mai are modelul asta (sau similar) s-a confruntat cu astfel de probleme ?

Multumesc anticipat pentru eventuale pareri on-topic! Asfalt uscat!!!

Nu cred ca are legatura cu racirea pe aer cat are legatura cu uleiul folosit raportat la tipul de motor(adica la tolerantele acestuia).

Eu cu boxerul meu (tot asa luat de nou) tot asa racit pe aer, si schimbat uleiul la 10.000km pe vremea cand mergeam mult pe sosea, consuma maxim 500ml la 10.000km si asta la mers smucit, uneori la 10.000km pur si simplu nu era nevoie sa completez.

 

Cum a zis si LUV nu cred ca intre minim si maxim sunt doar 100ml.

 

Ca sa iti argumentez voi da exemplele urmatoare racite pe aer.

Yamaha XT125R capacitate ulei 1l, marja pe joja minim maxim 250ml.

 

BMW R1200R capacitate ulei 4l, marja pe ochiul de vizitare minim-maxim 500ml.

 

In mod normal un motor racit pe aer functio eaza cu 15w50 20w50. In manualul motocietei tale trebuie sa scrie exact tipul de ulei necesar.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare foarte ciudat ca primul schimb sa fie facut asa tarziu.

Majoritatea motoarelor racite cu aer au primul schimb rapid, gen 1000 maxim 2000 km...

Vezi sa nu pierzi garantia...

 

Eu la Wildstar XV1600 (racit cu aer) merg cu 10W40, deci subtire, si nu consuma gram...

 

 

O zi buna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu din toate atelajele motorizate cu patru, doua (sau niciuna) roti, mai mult de ~300ml la DR-uri (350 si 650) nu am avut de completat.

 

La auto am schimbat la 12-15kkm uleiul si nu am avut cazuri de consum ulei care sa necesite completare intre schimburi (autoturismele le-am avut in proprietate/utilizare cate 4 ani in medie si utilizari aprox 25kkm pe an)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in 5.000 de km nu i-ai schimbat deloc uleiul? Ar fi trebuit sa ii faci primul schimb la 1.000 km.

Salut, primul schimb l-am facut la 1600 km, cum cere producatorul. Si nu au fost probleme. Ele au aparut pe la vreo 4500 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, primul schimb l-am facut la 1600 km, cum cere producatorul. Si nu au fost probleme. Ele au aparut pe la vreo 4500 km.

Totusi, ce fel de ulei recomanda Yamaha sa folosesti?

 

Ce fel de ulei a fost pus in motocicleta cu adevarat la ultima revizie?

 

Conteaza chestiile astea.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, ce fel de ulei recomanda Yamaha sa folosesti?

Ce fel de ulei a fost pus in motocicleta cu adevarat la ultima revizie?

Conteaza chestiile astea.

Yamaha recomanda Yamalube, binenteles, 10w40. La service i-au pus Motul 10w40.

 

Overall, inteleg ca nu e tocmai ok ce se intampla si ar trebui investigat mai serios. O sa iau legatura cu service-ul sa faca o verificare.

Multumesc pentru opiniile voastre!

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers pe Yamalube 20w50. La prima revizie mi-au pus Putoline.L-am dat jos imediat, deoarece la prima pornire din zi a motorului, il auzeam cum bate. Am comandat Yamalube si s-a rezolvat problema. Oricum, mi se parea ca intra si mai greu putin in viteze.

 

As zice sa schimbi uleiul si sa pui Yamalube. Acum ca se mai raceste vremea, poti sa pui tot 10W40, dar vara eu tot 20W50 as pune. E mult prea cald la noi in tara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...