Sari la conținut

Inca un topic despre Xenon


RPG.
 Share

Postări Recomandate

Salut

 

Motocicleta mea e un Suzuki SV650s, din prima generatie, cu faruri distincte, unul pt scurta si altul pentru lunga. Ambele faruri au bec tip H1, cel pt scurta are lupa iar cel pt lunga oglinda. Avand in vedere ca faza scurta bate destul de praf, chiar si cu Philips Extreme/Osram NB + 130%, analizez oportunitatea de a monta HID pe faza scurta(cea cu lupa).

 

- Lupa originala a farului e ok pt asta sau lupele din kiturile HID sunt diferite?

- Am vazut ca sunt HID-uri de 35 si 50W. Spre care sa ma orientez?

- Are cineva experienta cu becuri LED in lupa originala a farului? Cum bat? Merita?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

M-am dat un sezon cu un astfel de SV cu xenon. In alt sezon m-am tot dat cu un tip cu acelasi SV, fara. Diferenta e enorma. Strict din punct de vedere al luminii, merita.

 

Acuma sunt urmatoarele aspecte:

 

- lupa originala e buna si focalizeaza lumina bine. Daca reglezi farul cum trebuie (in functie de pasager, greutate, etc) nu o sa ii deranjezi pe ceilalti din trafic - ceea ce e misto si pentru tine si pentru ceilalti. Daca nu il reglezi cum trebuie, o sa deranjezi mult si nu e ok.

 

- este contraventie si se poate lasa cu ramas fara certificat de inmatriculare. Singura varianta de a recupera certificatul trece pe la RAR si programarea se face cu niste luni inainte. Acuma, tu decizi daca iti asumi riscul asta.

 

- daca totusi te hotarasti sa pui xenon, sa pui becuri de o temperatura cat mai joasa 4300 - 4800K din doua motive:

  • e mai putin evident ca ai xenon intrucat culoarea e mai apropiata de culoarea farurilor normale.
  • se vede mai bine pe conditii de ploaie, la amurg, etc.

 

Alternativa ar fi sa testezi mai intai niste becuri halogen mai bune. (am tot auzit laude la adresa OSRAM Nightbreaker) si sa vezi apoi daca tot simti nevoia de upgrade. S-ar putea sa fie ok si sa nu stai cu stresul ca nu esti cu moto in regula dpdv legal. (ITP-uri, controale aleatorii RAR, etc)

Editat de bursyllac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit si Osram si Philips halogen si nu am fost multumit si ma gandesc ca daca tot am lupa in far e pacat sa nu incerc si Xenon. Undeva la 4500 ma orientasem si eu ca si temperatura. Ale tale de cati watti erau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Colegul bursyllac a spus foarte bine.

Nu cauta nu stiu ce brand cu halogen care iti promite marea cu sarea, este strict marketing, dai banii degeaba.

Daca ai lupa pune xenon de 4300k. Fa intai proba de unde le iei, sa fie lumina insore galben clasic.

Ia de 35w, ce este 55 este o alta vrajeala de marketing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta daca nu cumva e coclita oglinda din spatele lupei, caz in care poti pune si farul din Alexandria inauntru ca tot nu vei vedea nimic...

 

Sau proiector prost din nastere.

 

Triumph a montat pe prima generatie de Tiger 1050 o panarama de proiector. Nu au facut recall, dar au schimbat furnizorul la urmatoarea generatie si diferenta e vizibila.

Am incercat si eu initial cu tot felul de becuri minune, dar nimic care sa-ti ofere siguranta pe timp de noapte la viteze mai mari de 20 km/h. Pe forumurile dedicate din afara toti recomanda inlocuirea proiectorului cu totul, iar daca tot faci asta sa mergi pe varianta cu xenon (daca poti sau iti asumi riscul - vezi mai sus consecintele legale). Nu mai are rost sa-ti spun ca diferenta e de la cer la pamant. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca LED. Cineva ti-a recomandat Cyclops.

Xenon-ul iti poate strica instalatia electrica, daca e China.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ascultat sfatul lui l.u.v. si am achizitonat un kit xenon de 35w, 4300k, marca "Hai fă-n fân", de pe un oarecare site din Romania, la pretul de 140 lei. Montajul a fost realizat în regie proprie, fără folosirea unui releu separat, direct la instalatia moto. Lumina s-a îmbunatațit considerabil, culoarea e exact ce trebuie, lupa standard a moto își face treaba dirijeaza bine lumina, fără a îi orbi pe cei din jur. Pe faza lungă, neavand lupă, am ales un bec halogen Philips Extreme, care face o treaba aproape decenta.

 

Concluzie:

Recomand montarea HID dar doar în faruri cu lupă. Mergeți pe o temperatură de max 5000k. Cele de 35 merg de regulă pe instalația moto și produc lumină suficientă; Nu am testat de 55w dar din perspectiva mea solicita prea mult instalatia electrica si sistemul de incarcare, se incing mai mult si sunt mai ineficiente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...