Sari la conținut

TDM 850 benzina in ulei


Postări Recomandate

Salutare! Imi pare rau ca am deschis topic nou pe tema asta dar topicul "TDM 850-900" e blocat..

Am achizitionat ieri un TDM 850 din 2001 cu 30K km. Azi cand am verificat nivelul de ulei am observat ca e peste limita si ca e cam subtire. Am scos cam 200-250 ml pana a ajuns la nivel. Uleiul e negru, apos si miroase destul de tare a benzina. Fostul proprietar spune ca e Havoline 10W40 si ca are ~2000km. Eu am auzit ca, in general, TDM-urile consuma ulei, nu il inmultesc. Are cineva idee de la ce ar putea fi? E posibil sa fie bujiile cu iridium problema? Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ras putin. Nu, nu bujiile sunt problema ci carburatoarele/carburatorul si/sau robinetul de benzina.

 

Nu stiu exact cum e la TDM, dar in general moto cu carburator au 2 sisteme de inchidere a benzinei:

1. Cui pontou - in carburator - inchide benzina cand aceasta are un anumit nivel in carburator. Daca sistemul e defect, nu mai inchide bine, benzina se scurge in motor si baia de ulei/filtru de aer

2. Robinet benzina vacuumatic. Mai simplu, robinetul de benzina are mai multe pozitii. Pe pozitia lui normala de lucru (ON) robinetul sta inchis - se deschide doar cand motorul se invarte si se creaza vacuum(daca e defect, teoretic ar trebui sa nu vina benzina). Pe alta pozitie (FUEL) benzina curge liber, indiferent daca motorul e pornit sau oprit.( Daca ai umblat la robinet, da-l inapoi pe ON.)

 

Eu as zice ca e o combinatie - robinetul pe pozitia gresita + cui pontou care nu mai inchide bine.

 

Dupa ce te dumiresti, inlocuieste si uleiul, ca altfel risti sa cauti motor SH.

Editat de Florin_Nx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(daca e defect, teoretic ar trebui sa nu vina benzina)

EU am patit ca membrana din robinet sa se fi ciupit la mutarile de pe ON pe PRI (FUEL) si curgea benzina pe acolo chiar daca nu aveam vacuum. Deci, verifica Robinet, carburatoare. Iti sugerez sa schimbi cuiele/cuiul pontou (sau cum se scrie...). Nu costa mult, dar te scuteste de nepalceri. Cuiul acela are un mic arc si daca se deregleaza arcul apar probleme, sau daca intra mizerie pe acolo, apar probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si o bujie defecta poate duce la patrunderea benzinei in ulei! Pt ca, daca nu se aprinde in cilindru, o parte din ea se strecoara pe langa segmenti si ajunge in baie. Doar ca in cazul asta motorul ar merge prost.

Cuie poantou cum au zis colegii, carburatoare dereglate, socul tras prea mult timp (sau care ramane tras din cauza cablului prost reglat) ar putea fi cauzele. Iar consecinta, daca mergi in continuare asa, va fi distrugerea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul posesorilor de Yamaha TDM nu e blocat. Arunca si acolo o intrebare, sunt destui care au sau au avut TDM.

Sper sa identifici problema. Si, daca as stii de unde exact esti, poate as putea sa iti recomand si cu cine sa vorbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba de urgenta uleiul ! Si fa o curatenie de toamna prin carbelitoare + inlocuire cuisoare pontou ;)

» Post actualizat in 04 Oct 2018 08:50

Incearca sa dai de userul otoman sau cavaleru. Ambulanta moto daca esti din bucuresti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...