Sari la conținut

DRZ400/KTM690 sau altceva?


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

La cat de entuziast esti in off, banuiesc ca o sa prinzi gustul excursiilor prin tara asta exceptionala(mai ales pe drumuri forestiere si alpine)! Pentru astfel de excursii sunt f importante suspensia, ciclistica, masa mobrei si pneurile! Ultimul lucru de care o sa te plangi va fi puterea! Nu-i pune pe altii sa aleaga, caci nu ei o sa se chinuie prin paduri! Alege-ti 1-2-3 puncte importante ptr viitoarea mobra si in f de buget ..go for it(dar sa fie portocalie)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pazea la offroad cand vine vb de motociclete trecute de prima tinerete. Eu m-am mai prostit cu Pegaso 650 la offroad,

 

Pegaso e din alta clasa fata de TTR si DR650. Si face prostii in primul rand pentru ca e italiana, nu pentru ca e veche.

 

TTR-ul are 130-140kg la gol, nu 180kg. Carburatie, motor linistit, racire pe aer, unele nu au nici baterie. Nu are ce sa se strice fizic incat sa te lase in drum. Unele modele au avut si furca USD, spre deosebire de DR si XR.

 

Una peste alta, e una din cele mai reusite mobre dual sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti o jucarie de aia mica (Ktm, Husa samd) sa prinzi tainele scandalului si dupa aia te vei juca cu Dominatorul actual. Am inceput cu un Tenere 2009, am luat dupa si un Ktm 400. No amu ii ceva de genu; daca bei bine de cu sara, dimineata numa te joci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, va multumesc mult pentru timp si pentru raspunsuri.

Stiu ca o parere se creeaza dupa timp in sa, experienta si niste bani cheltuiti, si apreciez fiecare sfat.

Intr-adevar, e un topic bun de rumegat pe timpul iernii.

 

M-am impacat cu ideea ca dual-sportul e compromisul asta intre motoarele care se tin bine pe sosea, depasesc cu usurinta, ajung departe si odihnit cu rezervorul mare si protectia buna la vant si motoarele cu care poti sa te uiti spre un varf de deal si sa zici hai sa vad cum se vede de-acolo. Am vazut si cu echipamentul, e cam la fel.. Trebuie sa gasesc mijlocul dintre enduro si touring. Radea Razvan de mine la ultima iesire ca port manusile de circuit pe Baiului :D.

 

Dintre recomandari:
- XTZ660 ar fi fost buna ca prima motocicleta, desi supra-evaluata pentru cate stie sa faca. As considera-o buna ca moto de touring pe distante mari cu ceva iesiri mai soft.
Poate o sa ajung in viitor sa detin doua motoare, XTZ660 e pe lista pentru big touring brother (alaturi de V-strom 650). Dakarul e in aceeasi galeata, mai ales ca are ABS.
- F800GS e si ea grea si prea scumpa pentru cat de putine stiu eu sa fac pe o motoreta.

 

@ gabyshor, se pare ca ai reusit sa imblanzesti un pic KTM690-ul, idee care ma atrage foarte tare. S-ar putea sa gasesti cateva mesaje in inbox :).

 

Husqvarna e prea exotica. Am o imagine ca e o mobra de competitii si cu accesorii si servicare scumpe. Nici nu stiu cum se pronunta corect numele.

Ideea cu remorca iese din ecuatie pentru mine din mai multe motive, spatiu de parcare, si in plus eu ma bucur de acei 400km de asfalt pana la si de la coclau. Dar bucuria cea mai mare e cand dau de aglomeratie la intoarcere si nu sunt nevoit sa stau 1.5h in trafic de la intrarea in Bucuresti pana acasa.

 

Aveam si eu frica asta cu motorul vechi, dar pot sa zic ca am avut noroc cu Domi pana acum, desi are motorul din 96 nu m-a lasat niciunde, nici la mare nici pe munte nici prin balti. Si daca m-o lasa vreodata.. asta e, na, se strica si mobrele noi pe injectie.

 

blue_nightwish, am fost surprins de opinia echilibrata si realista si argumentarea pentru DRZ400e. Multumesc. CRF250L are prea putini caluti pentru gabaritul meu. Cred ca e fun, dar nu-mi justific financiar 5500eu vs 2500eu pentru un fun factor similar.

Ai dreptate, in bugetul meu nu cred ca gasesc un 690 in mintile lui. Decat ceva cu motorul refacut. Cu atat mai putin un KTM 450 Rally :).

 

svgobi, mi-ar placea un XR650, dar nu prea se gasesc.

Xchallenge650 e prea scump si la 156kg.

 

Momentan inclin spre un DRZ400e inmatriculat.. sunt curios daca gasesc pe cineva in urmatoarele iesiri care sa ma lase sa-l incalec pe asfalt sa vad cum il simt in comparatie cu 690ul.

 

Dintre celelalte KTM-uri de prin 2000-2009 nu mai sunt variante pana in 3000 ok ca si fiabilitate si conditii de servisare mai apropiate de DR400? 500-le, 640, 450-ul, etc.


» Post actualizat in 25 Oct 2018 06:13

Ceva de genul asta cum vi se pare?

https://www.olx.ro/oferta/ktm525exc-inmatriculat-IDbzJmw.html#3698e2ff0d


» Post actualizat in 25 Oct 2018 07:26

Mda, vad ca la modelele astea se schimba uleiul la 1500km sau mai putin, plus verificari de valve.

DRZ400 e mult mai ok din punctul asta de vedere.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ai tu acolo in link e un 525 exc, iar ce e sx exc de la ktm e pe ore de functionare. Adica mergi 20 de ore, schimbi uleiul. Ohoho, nu te gandi ca 250 e cam moale. Incearca un ktm250 sa vezi ce ok e mai ales pt incepatori, dar repet, e pe ore de functionare. Daca vrei neaparat ktm, incearca sa cauti un lc640, aceluia ii schimbi uleiul la fel ca la 690, adica la nr de km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles mersi. Pe olx momentan e doar un KTM690 Enduro la pret super, 2700 eu, dar pentru ca e fara acte.

In momentele cand imi zic ba, DRZ400 e ceea ce cauti, e mai cuminte, pac imi aduc aminte ce fain era 690-ul lui Dan (2007) si ce bine e sa ai atatia caluti sub tine. Parca zambesc mai larg imaginandu-mi-l in parcare.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi Tzake, fain istoric! Incep sa inteleg ca asta e progresia, daca ai avut DRZ treci la 690. Probabil ar fi intelept din partea mea sa iau acelasi drum.

Ma atrage si faptul ca are 6 trepte si rezervorul sub sa.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles mersi. Pe olx momentan e doar un KTM690 Enduro la pret super, 2700 eu, dar pentru ca e fara acte.

In momentele cand imi zic ba, DRZ400 e ceea ce cauti, e mai cuminte, pac imi aduc aminte ce fain era 690-ul lui Dan (2007) si ce bine e sa ai atatia caluti sub tine. Parca zambesc mai larg imaginandu-mi-l in parcare.

ai grija cu ala de pe olx , i-am cerut de 2 ori sa faca o filmare cu motocicleta pornita , o zis da da face face , si o facut tot fuga , banuiesc ca e ceva la motor in neregula , desigur lasand deoparte ca nu are acte ceea ce e foarte ciudat la asa motor ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu o chestie gen 525 cu greu ieși din oraș. E perfect pentru endureală și supermoto, dar e îngustă, înaltă și ușoară. Te mută vântul din loc pe DN.

 

Partea cu revizia la ore nu mi se pare neapărat o mare problemă. Așa am pe SM și nu e deranjant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi sa controlez bugetul si as vrea ceva similar cu KTM 690 Enduro, as lua BMW G650 XChallenge. Singura chestie mai dubioasa la motocicleta asta, ca sa zic asa, este amortizorul spate care e pe aer. Evident se poate inlocui cu unul normal si performant, exista la Ohlins.

 

XT660Z nu are ca cauta in discutie, cu exceptia motorului foarte rezistent in rest e in epoca de piatra. Si grea ca naiba pentru ce centru de greutate are. Daca totusi vrei ceva sa sara de 220 kg poti sa te uiti spre F800GS, dar musai dupa 2013, e alta motocicleta prin comparatie cu generatia anterioara. Si va fi foarte buna pe strada si super ok pe offroad, cu limitarile date de masa. Insa evident ca bugetul trebuie sa fie consistent.

 

La 2-3000 iti iei un jaf, de fapt nici nu cred ca poti gasi daca e vorba de 690 Enduro. Daca astia sunt banii atunci solutia de compromis ar fi un XT660R. Nu are 150kg dar nici 200, plus ca poti sa o incarci serios daca ai nevoie sa pleci la drum mai lung, gasesti si o gramada de accesorii si o poti adventuriza (daca nu gasesti una deja accesorizata).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu pricep de ce tot pomenți despre XT660R. Pentru cei 3cp în plus? Sau cei 5N/m de cuplu? Pentru că are un consum ceva mai mic, dar și rezervor mai mic? Tot 5 trepte are-n cutie, la plin e mai grea ca NX650 iar garda la sol e mai mică. Care e faza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate motoarele sunt mai grele decat scrie pe internet

 

luam xt660r-ul fiindca la ala am cantarit tot ce am dat jos

are 192 kg la plin de fapt, nu 181 (rezervor plin si trusa de scule)

 

ca sa dai jos din ele:

evacuarea originala are 15 kg, poti face una aftermarket 2in1 pe langa motor, nu pe sub, cu vreo 1000 de lei si iese pe la 4 kg - scazi cu 11 kg (bonus, castigi vreo 5 cm garda la sol)

scaritele de pasager au 630 de grame bucata - 1.2 kg

suportul de numar spate are 1.5kg, il inlocuiesti cu unul micut pe led de 300 de grame - 1.2 kg

scos canistra pentru recuperarea gazelor din rezervor si snorkelul - 1kg

inlocuiesti bateria cu una pe litiu (pe care nu o lasi niciodata in ger si gata) - 2kg

 

ca sa mai si adaugam - inlocuiesti scutul de plastic cu unul de aluminiu si niste protectii de maini bune + 2 kg

 

ajungi pe la o greutate la plin de 180, exact ca dominatorul si cam cu 20 de kg peste 690

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dominatorul este o motocicleta chiar faina . Crede.ma mult mai placuta de condus decat un XT sau TTR chiar daca cele din urma enumerate sunt un monument de fiabilitate . Daca iti merge bine dominatorul . Bucura.te de el . Inca nu ai dat de probleme la motor ca sa apreciezi motorul care.l ai si cum e sa nu ai dureri de cap si de portofel cum iti poate creea un ktm spre exemplu... Dar nu numai...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ideea asta revin și eu, Marius.. Adică m-a dus pe unde am vrut până acum si m-a adus și înapoi.. Nu in același ritm cu băieții mari, dar măcar pe același drum, dar asta ține și de experiența in șa. Banii nu ma dau afară din casă, altfel nu mai deschideam topicul ăsta și îmi luam un motor din fiecare categorie, dar bugetul până la anul are potențial de până la 4-5k, numai sa fie oferte.


Oricum ma sucesc din ora in ora, mai vad un review, vad cum se chinuie DRZ400e la drum întins, apoi ma gândesc ca 690ul nici n-ar sughita, dar as plânge sa-l vad trântit prin vreo râpă pe urmă revin la ideea că încă îmi place mult să merg pe Domi ca e si iertatoare, nu sughita, depaseste bine pana in 130 si ma protejeaza de vant iar eu sunt încă începător și tooot așa.


» Post actualizat in 25 Oct 2018 14:50

Uite, tocmai am aflat ca valvele se verifica la KTM690 la 15 mii km, ceea ce e super ca eu aveam impresia ca ajunge sa fie ceva necesar dupa fiecare tura :D dar na depinde si de tura..

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut xchallenge. Îmi pare rău că l-am dat. Acum e la vânzare cu 1000 euro mai mult. Amortizor ul spate nu e asa o problema, când te dai off, aerul din cilindru se încălzește și suspensia spate se întărește. Cu 300 euro, la willbers, per ca am scris bine, se rezolva. Altfel o mobra super, și la 153 kg este ok ptr ce vrei tu sa faci. În fapt, în afara de 690 și 701 cred ca este cea mai buna varianta. Te duci bine pe sosea și în off nu te face de rahan.nu se compara cu un 200 sau 300 în 2 timpi dar vrei și sosea. Cat despre 690 ca e prea radical, nu as zice. Ești la început și oricum, cu km vine și experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista si xcountry de la bmw. A fost pana recent una la 2,500 euro pe olx.

Din ce am citit pe forumurile externe, seria X (xmoto, xchallenge, xcountry) are putine probleme generale care pot fi rezolvate, daca manifesta, cu bani relativi putini. Intervalele de service sunt mari. Unele piese sunt compatibile cu Husqvarna, la jumatate de pret.

 

Personal am luat un xmoto ptr naveta, casa-munca, la inceput de Aug. 4,000 de km mai tarziu, singurul lucru pe care l-a vazut in afara de benzina a fost un spray de curatat carburatoare ptr clapeta si actuatorul de relanti (una din problemele generale). Desigur, nu am iesit pe coclau ca nu ma pasioneaza. Dar am dat o fuga pana in Thasos ptr un crac de caracatita, una pe Transfagarasn ptr un bulz. Puterea mi se pare suficienta ptr un uz normal iar consumul este neglijabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

XT660R este grea, cu o suspensie slaba, cu garda joasa, doua tobe și, cel mai important.cu o cutie de viteze total nepotrivita pe off road.

M-am dat 3 zile cu una în Grecia fiindca ma bătea gândul la o achiziție. În următoarele 4 am mers de mi-am luat un Xt600e din 2001 și am fost de n ori mai împăcat.

Dpmdv XT660R este strict un commuter.

 

TTR 600,XR 650, DR650sunt motoare oneste la banii și anii lor dacă știi sa citești și sa găsești una ok (mai greu), dar care, iarasi dpmdv, nu justifica bătaia de cap cu vânzarea Domiului și achiziția lor. Câștigi ceva putere, pierzi la comfort și trebuie sa reinveti motorul ca servisare, piese, etc.

 

Cum a zis și Marius - mai poți duce liniștit Domiul ceva timp.

 

DRZ 400 E înmatriculate găsești în Ungaria pe hasznaltauto.hu.

Sunt motoare ok la banii respectivi, dar cam leșinate și cu suspensie nu grozava dacă începi sa forțezi nota serios. Pentru început sau dual sport serios (mulți km și on și off) cred ca rămân o alternativa f. ok în zona de 3000.

 

Husqvarna te 610 și BMW-urile X nu rele nici ele.

» Post actualizat in 26 Oct 2018 00:01

Ktm 690 ani buni? Hmm. Discutabil. Mulți bani sa dai de pământ cu ei. Prea multa în off, prea putina în on. Cu 700urile de la anul (Tenere și 790), am un feeling ca vor apărea multe 690-uri la vânzare.

» Post actualizat in 26 Oct 2018 00:21

Acum ce am aruncat o privire pe net în Ro.

:)))))

5k pt un Xchallenge și 4k pt o Husqy 610 din era BMW.

 

Sunt prea bătrân pentru asemenea glume proaste.

 

Anyway.

Ca să te și ajut cu ceva dacă tot scriu pe aici:

În ordinea prețului:

* Drz în Ungaria

* Angi (organiza aici pe forum BMW Camp) a avut mult timp X Challenge. Poți primi o părere onesta de la el.

× 690 sau 701 ultimii ani dacă îți permiti sau ești dispus sa faci sacrificiul.

× Tenere 700 sau 790 Adv de la anul dacă vrei sa pleci exclusiv spre Balcani sau est și ești hotarat/îți permiti/vrei motor nou/ultima tehnologie.

* Wr 450 F injecție, Ktm 350 excf daca vrei km multi in munți, dar dus acolo cu remorca.

» Post actualizat in 26 Oct 2018 00:23

In Europa de V sunt zeci de mii de km de asfalt bun unde nici nu visezi. Acolo poți merge cu ce motor vrei tu. Nu trebuie adventure in Alpi.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum a zis și Marius - mai poți duce liniștit Domiul ceva timp.

 

Ktm 690 ani buni? Hmm. Discutabil. Mulți bani sa dai de pământ cu ei. Prea multa în off, prea putina în on. Cu 700urile de la anul (Tenere și 790), am un feeling ca vor apărea multe 690-uri la vânzare.

» Post actualizat in 26 Oct 2018 00:21

Acum ce am aruncat o privire pe net în Ro. :)))))

5k pt un Xchallenge și 4k pt o Husqy 610 din era BMW.

 

Sunt prea bătrân pentru asemenea glume proaste.

 

Anyway.

Ca să te și ajut cu ceva dacă tot scriu pe aici:

× Tenere 700 sau 790 Adv de la anul dacă vrei sa pleci exclusiv spre Balcani sau est și ești hotarat/îți permiti/vrei motor nou/ultima tehnologie.

 

» Post actualizat in 26 Oct 2018 00:23

In Europa de V sunt zeci de mii de km de asfalt bun unde nici nu visezi. Acolo poți merge cu ce motor vrei tu. Nu trebuie adventure in Alpi.

 

DeVazut_TM, cand ne vedem, iti dau o bere. Mai sunt jdemii de kilometri de locuri uimitoare de vazut... mai frumoase chiar decat ce are Romania de oferit. Mi-ai deschis ochii si m-am intors la V-Strom DL650 cu ABS, m-am decis sa fie asta achizitia pentru la anul.

 

Domi as vrea sa-l tin in paralel pentru soft-endureala asta pe care o fac eu prin muntii nostri, mai invat sa merg in scarite, si eventual dupa alt sezon sa-l schimb cu un 250 in 4 timpi sau chiar cu DRZ400.

 

Motocicleta noua (gen Tenere 700 sau 790 adv, sau chiar BMW generatie mai noua) n-o sa-mi cumpar vreodata pentru ca sunt patit. Prin 2010 parca mi-am cumparat un Golf 6 nou-nout, argintiu, benzina turbo, era masina ideala pentru o mica familie de oras. Nu erau foarte multe pe strada la noi, iar afara cu atat mai putin.

Apoi dupa ce m-am mutat in Bulgaria, dupa 6 luni de locuit in Sofia mi-a fost furata din fata blocului si.. dusa a fost (n-am recuperat nici banii nici masina).

Orice arata bine si cu sigla scumpa e magnet de hoti.

Pe Domi pot s-o las linistit oriunde, ba chiar mai gasesc cate 2 lei dupa parbriz :))))).

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu nu ma pricep deloc la endureala, dar din ce citesc la altii priceputi si ce vrei tu iti pot spune sa te dai pe ce ai si banii ti.i tii in buzunar pentru benzina ani de acum incolo.

Daca aveai vreun motor de strada si te manca de off intelegeam, dar asa nu.ti ramane decat sa inveti sa mergi bine pe off si dupa x ani iti cumperi ceva usor (ideal cu remorca, cum spunea bine bigfoot)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...