Sari la conținut

Bicicleta de oraș


LionEl
 Share

Postări Recomandate

Bună dimineața stimați colegi de 2 roti!

 

Am nevoie de ajutorul vostru, cei pricepuți în ale bicicletelor, pentru alegerea unei biciclete de oraș. Prin bicicleta de oraș ma refer la cele clasice cu apărătoare de noroi fata-spate, apărătoare lanț, și portbagaj fata sau spate. De bun augur ar fi și un cadru de aluminiu, și evident sa fie totuși de calitate, nu o chinezie care sa se ducă după 1 an. M-am uitat puțin pe net sa vad ce și cum și tot sunt indecis. Ca idee am 1,77 înălțime și am văzut ca un cadru L mi s-ar potrivi. Știu și ca dacă vrei ceva ca lumea și calitativ trebuie sa investești ceva bani. Exemplu: am fost ieri la băieții de la bike zone și acolo mi-au arătat acest model: https://www.bikezone.ro/biciclete/creme/caferacer-man-ltd-wood-whisky/

Nu zic nu, e f frumoasa și este exact ce îmi doresc doar ca momentan este mult peste ce as vrea sa dau pe o bicicletă. De aceea ma tot și la alte alternative dar adevărul este ca nu prea ma pricep și aici am nevoie de ajutor.

Ce mi-au făcut cu ochiul:

1. https://www.emag.ro/bicicleta-weiss-manfred-n3-2017-barbati-neagra-weiss-7/pd/DQTGVDBBM/

2. https://www.emag.ro/bicicleta-atala-rondine-man-6v-0115226/pd/DYS4PNBBM/

3. https://www.marosbike.ro/city-bike/bicicleta-adriatica-holland-man-28-1v-verde-inchis.html

4. https://biciclete-ktm.ro/biciclete/bicicleta-ktm-oras-exzellent-28-7-2018/

5. http://www.bicitalia.ro/city-bike/15-manhattan-uomo-gt.html

6. http://bicishop.ro/Bicicleta-SCOTT-Sub-Comfort-20-Men--18--8638.html

 

Acum, brandul meu de sufletul este Scott (am avut un MTB de la Scott și din păcate mi-a fost furat), dar as vrea sa ma ajutați și sa îmi spuneți ce părere aveți de următoarele: Adriatica, Atala, Vicini. E ceva de capul lor sau sunt doar de show și cam atât?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu este sa eviti bicicletele cu ghidon lung pentru ca nu vei avea niciun avantaj in trafic, chiar daca mergi pe langa bordura. Sunt destule situatii cand trebuie sa treci pe langa autobuze, masini utilitare si vei sta in spatele lor sa inhalezi gazul de esapament. Apoi, bicicleta pentru oras nu se rezuma doar la faptul ca are aparatori si portbagaj. Conteaza greutatea, nivelul de echipare (angrenaje, frane) si mai ales anvelopele care trebuie sa fie unele slim. Eu am ales pentru oras o bicicleta crosscountry care are si furca cu amortizoare pe fata (cu functie de lock), sa mai atenueze denivelarile din trafic, pe care am pus aparatori si portabaj spate (cu placa givi pentru topcase monolock :))) Are anvelope destul de slim, dar care imi permit sa merg si pe niste poteci soft-off.

Editat de R4DIKL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai probabil anul viitor daca totul merge bine voi aloca un buget mai mare sa iau ceva mai mai. Pana una alta ma uitam la Adriatica, Atala, Vicini. Intrbarea mea era daca stie cineva despre marcile astea? Ca pret sunt excelente, dar , daca iei una si intr-un an se fisureaza cadrul, atunci mai bine mai strang cureaua si imi iau Scott-ul sau chiar Crème (cea recomandata de cei de la Bikezone, care osta 6000 de lei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

In primul rand iti trebuie cu siguranta cadru M , nu L. Eu am 1.74 si am cadru S la un 29-er. In al doilea rand , nu am auzit de nici una din marcile respective , cu exceptia Adriaticam dar ....nici nu cunosc marcile de bicle de genul acesta.Odata ce ai avut Scott.....e greu sa nu mai vrei (si mie mi-a fost furat un SCOTT anul trecut).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca orasul e Bucuresti, adica plat, sfaturile mele pentru o bicla utilitara ar fi urmatoarele:

 

- nu-ti lua ceva scump, ca sa poti sa o lasi linistit legata de gard cand faci cumparaturi. Daca e utilitara si nu de show.

 

- greutatea si franele conteaza foarte putin, orice frana ordinara ar trebui sa fie mai mult decat suficienta. Chiar daca trebuie s-o urci pe scari, as spune ca o greutate de 15-16 kile e inca decenta.

 

- amortizoarele sunt inutile. Amortizarea o faci din anvelope mai voluminoase, (adica incepand de la latimea de 28, un 35 e si mai bine). Deci trebuie doar sa te asiguri ca ai loc sa le montezi.

 

- marimea e o chestie pur orientativa. Informatia "cadrul e marimea L sau 56" e foarte relativa, atata vreme cat nu avem toti bratele la fel de lungi, sau torsul, sau picioarele. Marimea unui cadru e data de distantele intre punctele de montare ale ghidonului, seii si axului pedalelor. Adica trei parametri, nu unul. Se mai pot regla distantele din ghidon sau sa, insa cel mai bine te urci pe ea inainte si te asiguri ca stai confortabil. Diferente subtile pot avea efecte mari la placerea pedalatului.

 

- pentru oras e bun un schimbator in butuc, e mai solid si mai usor de intretinut, chiar daca ceva mai greu. Dar nu e un criteriu esential.

 

- otelul e un material mai elegant de obicei (sectiune mai mica la aceeasi rezistenta a tevilor), mai ieftin si mult mai rabdator la efort si reparatii (se poate suda si indrepta in caz de accidente nasoale). Indiferent de material, fisuri in cadru nu ar trebui sa apara decat daca ala care l-a sudat era complet oligofren. N-am auzit de cadre fisurate nici la DHS-uri din alea din teava de calorifer... dar nu e niciodata prea tarziu :D

 

- portbagajele sunt foarte practice. Ideal ar fi sa le combini cu un sistem de clipsare rapida cum au gentile Ortlieb, sau un topcase. Si portbagajul fatza e util in caz ca vrei sa ai acces rapid la geanta sau ai chestii pe care vrei sa stai cu ochii in timpul mersului. Alegi in functie de cum ai de gand sa folosesti bicla (naveta la servici cu haine de schimb, carat chestii mai grele, vrei sa pui un aparat foto la indemana in fatza, etc).

 

Linkurile tale par ok. Pana la urma e bicicleta, nu avion. Da o tura cu ele inainte de cumparare daca poti, si te lamuresti imediat care e pentru tine. Spor la biciclit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Parerea mea este sa iei o bicicleta cu roti de 28' (evita 26' pentru oras) cu jenti duble si cadru de aluminiu (sa fie cat mai usoara).

Nu ai nevoie de 30 de viteze (o sa folosesti intre 3-5, iti spun din proprie experienta).

 

Incearca second, o sa ai surprize placute (gasesti biciclete impecabile la 50-80% din pret)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca doresti iti pot oferi spre proba o bicicleta Kalkhoff ca sa vezi cum se sta pe ea. Cadrul este M sau L, nu mai stiu.

Nu o mai folosesc de cativa ani intrucat am inlocuit-o cu una plianta de la Dahon.

 

Nu am mai gasit pe net o poza cu ea dar cam asa arata:


post-89376-0-85025200-1540544077_thumb.jpg

 

Uite ca am gasit o poza pe net cu una la fel, mai putin cosul de pe portbagaj :crack:

 

post-89376-0-34666600-1540544562_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu pricep e de ce ai pus acolo biciclete destul de diferite, unele sint single speed, altele nu.

 

In locul tau mi-as lua ceva SH cu viteze in butuc:

https://www.dirtbike.ro/bazar/bicicleta-ktm-full-shimano-alfine-al-7005-28-m-city-396350

https://www.dirtbike.ro/bazar/raleigh-nightflight-premium-alfine-354016

https://www.dirtbike.ro/bazar/merida-i8-s-preso-alfine-8viteze-in-butuc-city-treking-348532

 

Norocul tau ca toate 3 sint in Bucuresti. Nu te speria de SH, eu am 2 bicle SH si una noua, singura problema mai serioasa am avut-o cu cea noua.

Legat de dimensiunea rotilor, pt. oras atita timp cit nu-s de 29 (clar nu recomand) te descurci cu orice. Marimea cadrului nu-i cruciala, poti sa mergi pe L daca esti M. Se poate rezolva din pipa, distantiere, ghidon. Nu e ideal dar merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca 29-le e in general mai grea si mai putin manevrabila , iar in oras asta e foarte important . Acum depinde mult si pe unde mergi ( ce fel de oras) , daca esti un tip masiv sau un micut/usor , cat de des faci asta , ce stil ai de pedalat , etc . Cel mai bine incerci si iti dai seama ce ti se potriveste tie cel mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde ce se intelege prin 29". Dimensiunea anvelopei e si ea un factor: http://www.bikecalc.com/wheel_size_math

 

Legat de manevrare, merg de 30 de ani cu cursiere si semi (jante de 622mm -- presupun ca 700c sau 29" in terminologia curenta + anvelope de 23-35mm), si nu imi imaginez ce inseamna sa ai probleme de manevrabilitate in oras, indiferent de scenariu, de la trotuare aglomerate pana la masini parcate sau in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai 29 inseamna de fapt 28 cu cauciuc cu balon mare.

 

Se poate merge cu orice bicicleta. Si zic asta ca om care de cind si-a luat MTB de 29 merge 95% din timp cu ea prin oras din motive de confort. Eu nu cred ca e musai sa mergi cu bicicleta optima pentru utilizarea ei. Sa fim seriosi, pe un drum de pamint se poate merge cu o cursiera pur-singe atit timp cit nu te comporti cu ea ca si cum ar fi MTB. Dar ca exemplu azi am avut placerea sa dau peste o coloana care s-a facut unde ma asteptam mai putin, pentru ca in ziua de azi sa iesi la o plimbare inseamna sa mergi duminica cu masina pina-n parc, unde stai 15 minute. Daca eram cu bicla de oras puteam sa trec printre masini, cu MTB-ul am ramas blocat din cauza ghidonului, fiind sens unic cu masini parcate pe ambele laturi. Si nu-ti iei bicla de oras sa stai in coloane.

Dupa mine o bicla ideala de oras e 99% ce are 4TNT doar ca eu i-as pune musai Alfine 11 cu angrenaj de urcare, nu de viteza. Asta si pt. ca Iasiul are un relief mult diferit de-al Bucurestiului - exista pante de 20%.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am comandat-o pe asta si datorita pretului si pentru ca sa fim sinceri, la noi se fura ca la concurs (http://bikeshow.ro/Bicicleta-Trekking-oras-Atala-RONDINE-MAN-6V-28-inch-frana-V-Brake).

Anul viitor imi voi lua una mai competenta, dar pana atunci asta ar trebui sa isi faca treaba foarte bine, nu de alta dar am testat ceva similar cu un cadru chiar mai mare si e ok pentru mine.

 

Multumesc pentru sfaturi!

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...