Sari la conținut

Reglaj de finete nivel carburator


Gnraloo
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Imi scapa mie ceva sau nu e corecta informatia din manualul de service SV650:

- am reglat nivelul plutitorului la 7 mm cu sublerul, conform manual, corpul carburatorului inclinat la 45

- inchis camera de nivel

- asezat in pozitia pentru masurarea nivelului benzinei stanga-dreapta orizontal, fata-spate inclinat la 22⁰30`, masurat cu boloboc si cu raportor)

- alimentat cu furtun si seringa cam de la 20 cm inaltime

- furtun transparent conectat la surubul de drenare

- masurat nivel fata de centrul cilindrului de soc (mie imi pare in manual ca acolo se raporteaza) in jur de 6-8 mm, in manual spune 16.9 mm; de unde diferenta????

 

M-am tot jucat si cu alte nivele ale plutitorului de la 5-8 mm, nici vorba sa scot o masuratoare mai apropiata de cea din manual. Identic la ambele carburatoare.

 

Cuiele inchid, am verificat, plutitoarele nu sunt sparte...

 

Poze mai jos:

 

post-42927-0-55872000-1541263295_thumb.jpgpost-42927-0-59435100-1541263276_thumb.jpgpost-42927-0-11891200-1541263249_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tind sa cred ca desenul genereaza confuzia.

Datum plane ar trebui sa fie limita de sus a camerei de nivel.

Pozitia de masurat simuleaza pozitia finala de pe mobra.

In manualul de GSXR750 96-99, acelasi carburator, e asa cum am scris in randurile de aici.

 

Daca deduc astfel inseamna ca sunt pe aproape cu ce masor eu.

 

Repet: cuiele inchid, nu scapa benzina nici pe langa scaune.

 

Stiu ca nu prea se practica metoda asta, dar e o verificare buna. Mai face cineva asa si poate sa emita o parere din experienta?

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titlul topicului cred ca e destul de clar, "reglaj de finete".

 

Sigur ca reglajul la tigara, la suflat in furtun, la ochi etc. pot sa fie suficient de bune in unele conditii. Dar aici sunt cam off-topic, cu tot respectul.

 

Mie imi place sa lucrez mai in detaliu la motoreta mea. Conform manualului. Nu ai cum sa gresesti.

 

Multumesc pentru sfaturi :peace:

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Măsurarea se face cu alimentare constantă, permanentă.

Dacă bagi benzină în volum până la închiderea cuiului, orice coborâre a tubului duce la scăderea nivelului.

Măsurarea fizică a poziției plutitorului este punct de plecare. Măsurarea nivelului cu tub extern este valoarea finală, de verificare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut de acord cu tot ce ati scris.

 

Nivelul din tubul extern, masurat corect, este cel real si nu minte.

 

Din pacate majoritatea se opresc la pozitionarea plutitorului. Uneori poate sa fie suficient, depinde si ce pretentii avem.

 

Eu zic ca merita efortul dupa ce ai verificat/ajustat jocurile supapelor, ai schimbat flansele de admisie, membrane de vacuum, garnituri etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titlul topicului cred ca e destul de clar, "reglaj de finete".

 

Sigur ca reglajul la tigara, la suflat in furtun, la ochi etc. pot sa fie suficient de bune in unele conditii. Dar aici sunt cam off-topic, cu tot respectul.

 

Mie imi place sa lucrez mai in detaliu la motoreta mea. Conform manualului. Nu ai cum sa gresesti.

 

Multumesc pentru sfaturi :peace:

tie iti place sa lucrezi mai in detaliu dar nu te ajuta procesorul si nici hardul ...

 

din toate carburile pe care le-am facut, numai alea umblate de morometi minitehnicusi au avut nivelul dereglat , pan la urma tot la 7 mm le-ai reglat , dar te-ai cacao pe tine cu seringa si benzina cateva ore .

 

reglaj de finetze faci cu know-how .. dar nu-ti scrie in manual despre asa ceva, nu ca ar avea nevoie un tomberonez de sv de asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezolvat, gasit planul corect de referinta.

Reglat foarte atent plutitorul da bine si la furtunul de nivel.

Altfel si 0.3 mm eroare pot sa dea diferente de 6-8 mm in camera de nivel.

 

Explica ce vrei sa spui, adica unde e eroarea de 0,3mm care sa insemne 6-8 mm in camera de nivel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explica ce vrei sa spui, adica unde e eroarea de 0,3mm care sa insemne 6-8 mm in camera de nivel?

 

Daca de exemplu lasi nivelul plutitorului la 7.3 mm poti sa ai nivelul in camera la furtun 22 mm (foarte sarac).

7.3 mm e in toleranta 7 -/+ 0.5mm din manual, dar 22 mm e mult mai departe de cei 16.9 -/+0.5 mm.

 

Ziceam ca e relevanta masuratoarea cu furtunul/tubul de nivel. Pentru maniaci ca mine.

 

post-42927-0-00777500-1541711850_thumb.jpgpost-42927-0-72579700-1541711863_thumb.jpg

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Daca de exemplu lasi nivelul plutitorului la 7.3 mm poti sa ai nivelul in camera la furtun 22 mm (foarte sarac).

 

 

Nu o sa reglezi niciodata amestecul carburant din nivelul cu mm mai mult sau mai putin al benzinei.

Acele dimensiuni sunt date ca plutitorul sa fie in cursa necesara sa functioneze corect,adica sa inchida/deschida benzina in camera de nivel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o sa reglezi niciodata amestecul carburant din nivelul cu mm mai mult sau mai putin al benzinei.

Acele dimensiuni sunt date ca plutitorul sa fie in cursa necesara sa functioneze corect,adica sa inchida/deschida benzina in camera de nivel.

Mi-am luat numai ironii pentru acest adevar desi le-am facut si calcule ca sa vada ca ajutorul dat de cresterea sau scaderea nivelului e fix pix.

 

 

Daca de exemplu lasi nivelul plutitorului la 7.3 mm poti sa ai nivelul in camera la furtun 22 mm (foarte sarac).

7.3 mm e in toleranta 7 -/+ 0.5mm din manual, dar 22 mm e mult mai departe de cei 16.9 -/+0.5 mm.

 

Ziceam ca e relevanta masuratoarea cu furtunul/tubul de nivel. Pentru maniaci ca mine.

Tot nu am inteles, deci tu vrei sa spui ca daca plutitorul iti inchide nivelul cu o abatere de 0,5 mm la furtun ai una de 6 mm?

Nu prea cred, ai vase comunicante, 0,5 mm diferenta de nivel la plutitor se traduce in 0,5mm diferenta de nivel la furtun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o sa reglezi niciodata amestecul carburant din nivelul cu mm mai mult sau mai putin al benzinei.

Acele dimensiuni sunt date ca plutitorul sa fie in cursa necesara sa functioneze corect,adica sa inchida/deschida benzina in camera de nivel.

 

Avem jiclorul principal de aer cu orificii pe toata lungimea in camera de nivel. Numarul orificiilor inundate depinde de nivel. Asta nu afecteaza vacuumul de absorbtie a benzinei si implicit raportul aer/combustibil? Eu as zice ca da.

 

post-42927-0-78962600-1541748916_thumb.jpgpost-42927-0-37142100-1541748940_thumb.jpg

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am luat numai ironii pentru acest adevar desi le-am facut si calcule ca sa vada ca ajutorul dat de cresterea sau scaderea nivelului e fix pix.

 

 

Tot nu am inteles, deci tu vrei sa spui ca daca plutitorul iti inchide nivelul cu o abatere de 0,5 mm la furtun ai una de 6 mm?

Nu prea cred, ai vase comunicante, 0,5 mm diferenta de nivel la plutitor se traduce in 0,5mm diferenta de nivel la furtun.

 

V-as contrazice. 0.5 mm plutitor e o distanta in aer intre doua suprafete. Mai este si o parghie, geometric comparam mere cu pere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Avem jiclorul principal de aer cu orificii pe toata lungimea in camera de nivel. Numarul orificiilor inundate depinde de nivel. Asta nu afecteaza vacuumul de absorbtie a benzinei si implicit raportul aer/combustibil? Eu as zice ca da.

 

Jiclor aer manual.jpg Jiclor aer.jpg

Daca esti atat de convins in ceea ce ai afirmat mai sus..eu iti propun ceva.

Monteaza o sonda labmda cu un display de AFR sa vezi live ce se intampla,in evacuare pe un cilindru,care vrei tu..si incearca sa modifici nivelul in carburator milimetru cu milimetrul.O sa ai o mare surpriza!

Singurul moment in care se va modifica semnificativ amestecul va fi atunci cand plutitorul va lovi "tavanul" cuiul nu se va mai inchide,si va inunda carburatorul vei avea un amestec bogat..iar cand plutitorul nu are cursa sa deschida traseul de benzina, vei avea un amestec sarac urmat de oprirea motorului.

Succes

 

Cu respect TNG!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ii propun ceva mai simplu, sa plece cu robinetul de benzina inchis, o sa se prinda abia cand e prea tarziu ca s-a terminat benzina din carburator, nu o sa simta nicio modificare de putere atata timp cat mai are benzina in CNC suficienta sa inunde jiclorul principal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti atat de convins in ceea ce ai afirmat mai sus..eu iti propun ceva.

Monteaza o sonda labmda cu un display de AFR sa vezi live ce se intampla,in evacuare pe un cilindru,care vrei tu..si incearca sa modifici nivelul in carburator milimetru cu milimetrul.O sa ai o mare surpriza!

Singurul moment in care se va modifica semnificativ amestecul va fi atunci cand plutitorul va lovi "tavanul" cuiul nu se va mai inchide,si va inunda carburatorul vei avea un amestec bogat..iar cand plutitorul nu are cursa sa deschida traseul de benzina, vei avea un amestec sarac urmat de oprirea motorului.

Succes

 

Cu respect TNG!

Nu am mijloacele pentru testul asta asta, suna interesant si te cred daca ai incercat. Nu am spus ca sunt convins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...