Jump to content
Noooby

Maxiscooter sau alta alternativa pentru un rider scund?

Recommended Posts

Va salut numele meu este Adrian Anca ( mascul) am 36 de ani 80Kg si 170cm inaltime sportiv, permis categorie B din anul 2000 cu peste 300 000km rulati, Sunt posesorul a 2 dubite.. 2 autoturisme si ma gandesc sa renunt la un autoturism pentru a trece pe 2 roti sa imbin utilul cu placutul.

 

Practic de hobby sportul iar in urma modernizarii unei zone imi este absolut imposibil sa mai gasesc un loc de parcare.. iar sportul pe care il practic nu permite raspunsul la telefon lasat numar in parbriz..

As folosii Motocicleta/scooterul de minim 4 ori pe saptamana pentru a parcurge o distanta dus/intors ~25km / calatorie pe un drum cu trafic lejer,cateva semafoare la care nu se sta mai mult de 1 ciclu de verde, carosabil foarte bun, drum cu 2 benzi pe care se circula cu 50-70km/h . Mentionez ca nu ma intereseaza sa ma strecor prin trafic , nu prea ma intereseaza nici consumul sa fiu sincer..

 

As dorii o Motocicleta/scooter cu care sa pot face si ture de placere alaturi de sotia mea( 48 Kg) si ceva bagaje.. daca nu ar fii criteriul asta probabil alegerea ar fii foarte simpla si as merge pe ceva de 50CC

 

Nu ma deranjeaza sa schimb viteze, de felul meu tot timpul am avut masini cu rezerve de putere , nu sunt teribilist , daca e sa imi urc putin adrenalina si sa imi faca ceva placere sunt acele " Pulluri" acceleratzii puternice din mers...

 

Singura mea experienta cu 2 roti o reprezinta scooterele de 50CC pe care le inchiriez anual in concedii prin Grecia, Croatzia cu care nu am avut probleme sa le pilotez cu pasager inca de prima daca cand m-am urcat pe unu .

 

Bugetul care il pot aloca ~2500 Ceva sugestii? Maxiscooter 400cc+ sau la inaltimea mea( 170) pot spera ca stau comod si sa ajung cu picioarele jos la un semafor pe vreun Touring Bike? As cumpara ceva cu " cap" sa nu trebuiasca sa il vand dupa 6 luni sa iau altceva.

Multumesc.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai problema sa-ti gasesti motocicleta, daca asta vrei. Sunt fete de 1.60 care merg foarte bine pe motor. Pentru multe motoare exista si lowering kit.

 

Vezi ce-ti place, cauti sa incaleci de proba si asta este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce povestesti tu, ia un maxiscuter, daca zici ca esti sportiv, o sa ai loc de geanta de sala sub sa si cand intri la sala iti lasi casca sub sa. Nu mai schimbi viteze, pentru oras e ideal si daca iti iei unu peste 300, o sa ai si ceva putere pentru drum intins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai doar B poti conduce scutere cu capacitate cilindrica 125cc , ATV-uri sau tricicluri cu putere mai mare de 15 KV. Pt capacitati mai mari ai nevoie de A.

Iti poti lua un scuter electric sau unul pe benzina de 50 sau 125 cc care sunt si economice si relativ ok pt traficul urban.

Edited by Victor L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca spui ca nu te intereseaza nici consumul nici si sa te strecori probeaza Burgmanul de 400 si 650 .
Baga pe lista si Honda Silverwing de 300/400 sau de 600. Silverwingul de 600 fiind in 2 cilindri duce mult si bine.
» Post actualizat in 07 Nov 2018 12:23

Daca ai doar B poti conduce scutere cu capacitate cilindrica sub 150 CC ,


:nono: Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu categoria B nu conduci scuter mai mare de 50 cc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un Burgman 400 pe care il recomand pentru partea practica si plimbari usoare cu sotia, face fata cu brio si se gaseste unul in stare buna in bugetul tau. Sau orice alt maxi >300 cc. Nu stiu restul dar Burgmanul are spatarul pilotului reglabil pe orizontala si te poate ajuta cu inaltimea ta si este printre etaloane in categoria asta. Eu am 1.82 si 95kg si am facut ture lungi, insotit sau nu, si a fost perfect. Eu as lua Burgman sau SilverWing, ambele de 400.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai verificat inca o data legislatia si se pare ca B echivaleaza cu A1,astfel se pot conduce :

 

Categoria A1:
1.motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;
2.tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai verificat inca o data legislatia si se pare ca B echivaleaza cu A1

 

:funny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai verificat inca o data legislatia si se pare ca B echivaleaza cu A1,astfel se pot conduce :

 

Categoria A1:

1.motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;

2.tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

ai grija ce sfaturi dai! te mai crede cineva si se suie pe pe scuter de 125, doar cu B ul. Ai voie doar AM, adica 49cc!!!!

@initiator, tu vrei sa iei ceva pe 2 roti ,inainte de a fi mers efectiv pe 2 roti. Vrei sa cumperi ceva ce merge cu B? Ai buget, cumpara un Piaggio MP3 varianta cu ampatamentul mai lat pe fata, care merge condus cu B, si ai rezolvat problema.

Edited by Adrian M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Victore, opreste te. Am inteles ca esti habarnist!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai verificat inca o data legislatia si se pare ca B echivaleaza cu A1,astfel se pot conduce :

 

Categoria A1:

1.motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;

2.tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

 

 

Prost sfat ai dat aici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai verificat inca o data legislatia si se pare ca B echivaleaza cu A1,astfel se pot conduce :

B-ul cuprinde B1 si AM ( moped).Atat. Nu are nici o treaba cu A1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LEgat de inaltime... eu am 1.70. Pot merge si pe GS1200 cu sa stock. Putin mai cu atentie la manevrele pe loc, dar merge. Cand am stat pe unul cu saua joasa, era perfect. Deci nu-ti fa griji legat de inaltimea seii. Cred ca poti aborda peste 85% din motoarele de strada.

 

Ca si recomandari, eu ti-as spune orice naked de 600 cmc (FZ6, Hornet, Bandit, SV650, XJ6, ER6, Monster 600, CBF600) caruia ii poti pune un topcase - avantaj ca ai loc pentur bagaje iar pasagerl va sta mai confortabil. Bine ar fi sa iei ceva cu injectie si ABS.

Edited by Metal Heart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut numele meu este Adrian Anca ( mascul) am 36 de ani 80Kg si 170cm inaltime sportiv, permis categorie B din anul 2000 cu peste 300 000km rulati, Sunt posesorul a 2 dubite.. 2 autoturisme si ma gandesc sa renunt la un autoturism pentru a trece pe 2 roti sa imbin utilul cu placutul.

 

Practic de hobby sportul iar in urma modernizarii unei zone imi este absolut imposibil sa mai gasesc un loc de parcare.. iar sportul pe care il practic nu permite raspunsul la telefon lasat numar in parbriz..

As folosii Motocicleta/scooterul de minim 4 ori pe saptamana pentru a parcurge o distanta dus/intors ~25km / calatorie pe un drum cu trafic lejer,cateva semafoare la care nu se sta mai mult de 1 ciclu de verde, carosabil foarte bun, drum cu 2 benzi pe care se circula cu 50-70km/h . Mentionez ca nu ma intereseaza sa ma strecor prin trafic , nu prea ma intereseaza nici consumul sa fiu sincer..

 

As dorii o Motocicleta/scooter cu care sa pot face si ture de placere alaturi de sotia mea( 48 Kg) si ceva bagaje.. daca nu ar fii criteriul asta probabil alegerea ar fii foarte simpla si as merge pe ceva de 50CC

 

Nu ma deranjeaza sa schimb viteze, de felul meu tot timpul am avut masini cu rezerve de putere , nu sunt teribilist , daca e sa imi urc putin adrenalina si sa imi faca ceva placere sunt acele " Pulluri" acceleratzii puternice din mers...

 

Singura mea experienta cu 2 roti o reprezinta scooterele de 50CC pe care le inchiriez anual in concedii prin Grecia, Croatzia cu care nu am avut probleme sa le pilotez cu pasager inca de prima daca cand m-am urcat pe unu .

 

Bugetul care il pot aloca ~2500 Ceva sugestii? Maxiscooter 400cc+ sau la inaltimea mea( 170) pot spera ca stau comod si sa ajung cu picioarele jos la un semafor pe vreun Touring Bike? As cumpara ceva cu " cap" sa nu trebuiasca sa il vand dupa 6 luni sa iau altceva.

Multumesc.

Salut,

Un maxi-scuter inseamna minim 250cmc, dar crede-ma ca 300cmc sunt mai mult decat suficienti. O spun din proprie experienta, dupa ce am utilizat diverse configuratii.

O motocicleta decenta o gasesti de la 500cmc. Au fost sugerate deja niste nume, eu sunt deja la un al doilea Bandit. De la 650cmc am trecut la 1250cmc.

Daca nu ai avut inca o experienta semnificativa pe 2 roti, ar fi bine ca inainte sa-ti iei permisul. Si ai nevoie de o scoala buna.

Apoi, avand in vedere inaltimea ta e bine sa fie ceva cu saua joasa. Cu atat mai mult cu cat vrei sa ai un pasager, e bine sa poti sa-l controlezi cand esti oprit, adica talpa lipita de sol.

Maxi-scuter-ul se preteaza. La fel ca si un Suzuki Bandit (din experienta mea).

Daca tot vrei sa faci niste drumuri, e bine sa-l ai echipat cu un top case. Ca sa nu mai vorbesc de side case.

Iar in functie de utilizare, ar fi bine ca scuterul sa aiba niste roti de cel putin 13". Asta exclude din start Vespa. Cele mai confortabile mi s-au parut cele cu roti de 16" dar oferta este limitata.

Daca ai nevoie de alte info, poti sa ma contactezi in MP. Am facut deja "consulting" pentru alti forumisti, o s-o fac cu placere si acum.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una din cele mai mici motociclete naked e kawasaki er 6n. E foarte buna de oras , are motor in 2 cil, cuplu, consum mic, manevrabil si centrul de greutate jos. Mai poti lua si orice cruiser cum ar fi honda shadow , yamaha virago, etc . Inaltimea ta e ok cam pt toate motocicletele, nu te mai stresa. Daca vrei ceva practic atunci cauta un maxiscuter. Unul de 250+ ar trebui sa-si faca treaba f bine si nu mai trebuie sa cari cu tine ghiozdan

Edited by Klaus Cata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am zis ca Victor asta vorbeste doar ca sa se afle in treaba si sa se bage in seama

Share this post


Link to post
Share on other sites

.........................................................................

@initiator, tu vrei sa iei ceva pe 2 roti ,inainte de a fi mers efectiv pe 2 roti. Vrei sa cumperi ceva ce merge cu B? Ai buget, cumpara un Piaggio MP3 varianta cu ampatamentul ecartamentul mai lat pe fata, care merge condus cu B, si ai rezolvat problema.

Fixed! :alcy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt subiectiv si recomand Honda Silverwing 400. Dupa cateva ture si pe un Burgman, pot sa afirm ca motorul de pe Honda este mult mai rafinat, potent, echilibrat ( in comparativ cu Burgman 400) si cu un consum foarte bun. Eu il folosesc la o naveta zilnica de aprox. 30 de km si ma simt foarte bine cu/pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri si chiar ma bucur ca am creeat contrul si inceput topicul.

Sa le iau cu inceputul ,nu stiam de Lowering kit

Loc pentru bagaje nu am nevoie decat pentru Ture.. casca o pot lua cu mine sus in vestiar, vestiar in care imi raman restul echipamentelor.. eu duc cu mine doar un short, un tricou, un prosop si un gel de dus.

Bugman de 650 l-am avut in vedere de cand rasfoiesc reviewuri... am inteles ca are ceva probleme cu o componenta din transmisie si e pacatos.. de Silverwing 600 am auzit numai de bine la fel si de Tmax500 sau burgman de 400cc ar mai fii si Kimco downtown 300i care e cam la aceleas pretz cu celelalte pretendente dar cu vreo 8 ani mai nou.

 

Urmeaza sa verific si celelalte sugestii legate de naked... in materie de Motocicleta singura sugestie a venit din partea unui amic care a avut cateva motoare si mi-a zis sa strang bani sa cumpar VFR800 cu ABS...

 

ps: Daca apuc anul asta o sa fac scoala pentru A, daca nu in primavara ma apuc imediat cum da caldura sper sa gasesc aici recomandari pentru un instructor Ok in Cluj.

 

PS:2 Am trait mereu cu impresia ca intre cei care ruleaza pe 2 rotzi, scuteristii sunt mereu cai de bataie pentru mistouri , glume si caterinca... si acum ma trezesc ca multi de aici imi recomanda Scooter.. nu ma asteptam deloc la asta


» Post actualizat in 07 Nov 2018 14:50

Eu sunt subiectiv si recomand Honda Silverwing 400. Dupa cateva ture si pe un Burgman, pot sa afirm ca motorul de pe Honda este mult mai rafinat, potent, echilibrat ( in comparativ cu Burgman 400) si cu un consum foarte bun. Eu il folosesc la o naveta zilnica de aprox. 30 de km si ma simt foarte bine cu/pe el.

Asa ca sa imi fac o idee.. cu un Silverwing de 400cc daca sunt eu 80kg+ pasager de 50KG si bagaje+plin si tot sa zicem 15-20Kg .. pe urcare unde masinile merg cu 90km/h in afara orasului.. pot tine pasul cu traficul sau ma transform intr-un " blocaj rutier " pe care tind sa il impinga restul de la spate? Chiar as vrea sa evit situatzia in care sa am un motoras slabutz de care sa trag maxim. De felul meu si cu masina cand circul de placere imi place sa , savurez drumul si in viteza de croaziera din ce am vazut pe youtube 100 km/h nu ar fii absolut nici o problema cu astea de 400cc.

 

E mare diferenta in ceea ce priveste vibratiile si "rafinamentul" intre un motor cu 1 piston si unu cu 2 pistoane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, se mai intampla. De exemplu prin traffic cei cu moto mai tot timpul simt nevoia sa ma depaseasca indiferent de viteza cu care circul eu. Ti se recomanda maxiscuter in principal pentru ca se pliaza cel mai bine pe ce doresti tu. Alt motiv (care pentru mine a fost decisiv): maxiscuterele mai noi cam au injectie, ABS, sistem de franare combinat, frane destul de bune, computer de bord, spatiu urias de depozitare, pozitie foarte comoda, etc la un pret foarte bun (cu mult sub al unei motociclete cu aceleasi "dotari"). Pentru mine a fost un compromis bani vs an fabricatie/ consum/ "dotari". Nu pot sa fiu ipocrit si sa nu recunosc ca mi-ar place o Honda NC750X sau Kawasaki Versys 650, dar momentan atat imi permit si atat am nevoie. A fost o decizie mai mult cu mintea decat cu sufletul.

P.S. Chiar daca multi nu vor fi de accord, eu recomand maxiscuterul orcarui incepator. Sunt docile, usor de condus si lipsa treptelor de viteze iti permite sa te concentrezi mai mult pe traffic (ceea ce este foarte important atunci cand esti incepator).

 

Bafta in orice ai alege bun venit in lumea moto (sau a scuteristilor, ca sa nu lezez "pilotii" de pe forum).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, se mai intampla. De exemplu prin traffic cei cu moto mai tot timpul simt nevoia sa ma depaseasca indiferent de viteza cu care circul eu. Ti se recomanda maxiscuter in principal pentru ca se pliaza cel mai bine pe ce doresti tu. Alt motiv (care pentru mine a fost decisiv): maxiscuterele mai noi cam au injectie, ABS, sistem de franare combinat, frane destul de bune, computer de bord, spatiu urias de depozitare, pozitie foarte comoda, etc la un pret foarte bun (cu mult sub al unei motociclete cu aceleasi "dotari"). Pentru mine a fost un compromis bani vs an fabricatie/ consum/ "dotari". Nu pot sa fiu ipocrit si sa nu recunosc ca mi-ar place o Honda NC750X sau Kawasaki Versys 650, dar momentan atat imi permit si atat am nevoie. A fost o decizie mai mult cu mintea decat cu sufletul.

P.S. Chiar daca multi nu vor fi de accord, eu recomand maxiscuterul orcarui incepator. Sunt docile, usor de condus si lipsa treptelor de viteze iti permite sa te concentrezi mai mult pe traffic (ceea ce este foarte important atunci cand esti incepator).

 

Bafta in orice ai alege bun venit in lumea moto (sau a scuteristilor, ca sa nu lezez "pilotii" de pe forum).

 

:funny:

 

O.P.: NU sunt scuterist si probabil nici nu voi fi. Orice motociclist normal, dintr-o tara normala, te va considera un coleg de trafic. Uita de idiotii de pe forumul asta care considera ca scuterul e inferior etc.

Ca sugestie, poti incerca sa cauti si SYM, pe langa Kymco. La fel ca si Kymco, foarte fiabil si de incredere, iti faci treaba cu el de nota 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Asa ca sa imi fac o idee.. cu un Silverwing de 400cc daca sunt eu 80kg+ pasager de 50KG si bagaje+plin si tot sa zicem 15-20Kg .. pe urcare unde masinile merg cu 90km/h in afara orasului.. pot tine pasul cu traficul sau ma transform intr-un " blocaj rutier " pe care tind sa il impinga restul de la spate? Chiar as vrea sa evit situatzia in care sa am un motoras slabutz de care sa trag maxim.

Chiar nu trebuie sa îți faci griji din punctul acesta de vedere.

 

Este o idee buna sa te uiți și la Kymko Downtown 300i.

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu un prieten cu un Suzuki Bandit 2006 de vanzare. E negru, are ABS, 40K km reali (l-a luat nou din reprezentanta cand era incepator). Daca te intereseaza, zi-mi ce buget ai avea si pot sa-i pun o intrebare. Tipul are 1.72m si nu are nicio problema, nu e deloc o motocicleta inalta.

Edited by dionysos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...