Sari la conținut

GSX 600 F Limitata (Nelamurire)


Danirss
 Share

Postări Recomandate

In primul rand vreau sa va salut, urmaresc forumul de ceva timp dar nu am avut ocazia de a posta ceva.

 

Sunt posesorul unui gsx 600 f din 1994 limitata la 25KW, achizitionata din Germania. Ieri am fost cu ea la RAR, mi-a fost trecuta puterea tot de 25KW in carte, urmand si in talon dupa ce o inmatriculez.

Nelamurirea mea este daca o pot conduce legal cu categoria A2, ea avand puterea de fabrica undeva la 64KW. Cum se calculeaza mai exact dublul puterii? Se face 2x25KW cat are acum iar puterea initiala trebuia sa fie sub 50KW sau se face 2x35kw cat este maxim admis pentru A2 si puterea initiala sa fie sub 70KW?


Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;

 

Deci cred că putere inițială a fost 64kw, derivatul 25kw. Dar mă întreb și cine și cum verifica. Posobil doar rar are competenta, și atunci contează ce considere rar cati kw a avut inițial.

In CIV sau talon se face o referire că e limitat cat și la putere inițială?

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, pe cele de România nu se face acest lucru, doar pe cele din Germania.

 

Partea cu 70kw pare logică, ok să nu depășească din fabrica nici o motocicletă dar nu înțeleg de ce dacă are putere mai mică respectiv 25kw trebuie și din fabrică să aibă mai puțin.. e cam ilogic. Adică am voie sa conduc una de 35KW limitată de la 65KW dar una cu putere mai mică (25KW) nu am voie sa o conduc tot de la 65KW.

 

Pe mine unul mă depășește, m-am interesat ceva înainte de a cumpăra motocicleta, eu având mereu impresia că trebuie sub 70kw până am citit aseară ceva pe net și m-a indus în eroare.

Editat de Danirss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai putea sa trimiti intrebare la politia. Dar in asa fel in cat ca te si explica cum s-ar verifica :)

Dupa cum pare, ai merge cu un motor care are o putere actuala care este corect pentru A2, dar care nu se incadreaza in limita de putere initiala fata de putere actuala.

Care sunt consecintele? Amenda? Permis luat? In caz de accident din cauza ta, mai desbagubeste RCA-ul tau? Nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

poti sa-l conduci linistit, din moment ce puterea initiala a fost sub 70kW, si puterea dupa limitare e sub 35kW

daca era limitat un R1 de 180 de cai la 35kW nu o puteai conduce in mod legal nici cu 'mnezeul limitarilor!

simplu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa-l conduci linistit, din moment ce puterea initiala a fost sub 70kW, si puterea dupa limitare e sub 35kW

daca era limitat un R1 de 180 de cai la 35kW nu o puteai conduce in mod legal nici cu 'mnezeul limitarilor!

simplu!

Asta știam și eu, doar că la categoria A2 se menționează să nu fie derivată dintr-un vehicul având mai mult decât dublul puterii sale unde eu nu mă încadrez. Nu mai înțeleg nimic 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te incadrezi!

pasajul se refra la faptul ca NU poti limita (si sa circuli legal) o mobra de 150 de cai la 35kW!

limita maxima admisa e 35kW facuti din max 70kW

tu esti sub ambele valori

hai ca nu-i asa de complicat!

 

 

 

PS. daca vrei du-te la Silviu la SF Moto, sa-l limiteze la 35kW, e autorizat RAR pt asa ceva!

 

 

 

PPS. Xael: atunci, cum am zis mai sus, sa mearga sa-l limiteze la 35kW si atunci e bine

....dar cred ca stii si tu ca mai sunt scapari in litera legii, sunt unele neconcordante...

gandeste-te logic, si-ti dai seama ca pasajul respectiv se refera exact la chestiile alea sa nu limitezi unele rachete la 35kW

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pasajul se refra la faptul ca NU poti limita (si sa circuli legal) o mobra de 150 de cai la 35kW!

limita maxima admisa e 35kW facuti din max 70kW

pasajul e foarte clar: să nu fie derivată dintr-un vehicul având mai mult decât dublul puterii sale

daca voiau sa scrie sa nu fi avut peste 70kW initial, scriau asa, nu crezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-10_en.htm


A2: motorcycles, power<35kW with power/weight < 0.2 kW/kg and not derived from a vehicle with more than double its power

 

E clar ca 80hp sau cat are gsx-ul nelimitat e peste dublul lui 25kw, deci nu merge nici dupa legea din Ro, nici dupa directiva din care a fost preluata legea.

 

Eu daca aveam acum A2 n-as avea curaj sa conduc asta pe strada- daca da cineva peste tine cu siguranta vor incerca atat vinovatul cat si firma de RCA a vinovatului sa mute vine pe tine, ca nu respectai categoria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa multe cautari, intrebari, timp pierdut am aflat intr-un sfarsit adevarul despre aceasta lege.

Am sa scriu aici pentru a lamuri si alte persoane care isi pun aceasta intrebare, inclusiv persoane din cadrul politiei (propria experienta)

-Cele care au puterea de fabrica cuprinsa intre 50,01KW-70KW pot fi conduse LEGAL doar daca sunt limitate la 35KW !!

-Cele care au puterea de fabrica sub 50KW pot fi conduse LEGAL limitate si la 25KW si la 35KW !!

Aici ajungem la problema mea, limitata la 25KW iar de fabrica 63KW ce facem ?

La prima vedere este ILEGAL sa o conduci pe drumurile publice, cu o mica exceptie , si anume:

Motocicleta trebuie sa fie limitata din fabrica si este perfect legal sa o conduc (orice putere ar avea de fabrica)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit aici: https://www.soymotero.net/puedo-conducir-una-moto-limitada-a-25-kw-con-el-a2-21122

Dupa, am cautat versiunile de moto care se vand de noi pentru categoria A2 iar ele au peste 70KW, limitate la 35KW respectiv 25KW. Asa am ajuns la concluzia de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara suparare, dar concluzia ta personala, bazata pe un articol scris in spaniola (nici nu are sens sa il deschid, banuiesc ca nu scrie in spaniola despre legislatia din Romania),  valoreaza putin spre deloc cand te ia la puricat politistul sau procurorul.

Oricum, important e sa fii tu multumit cu tine :) Daca esti sigur ca ai dreptate, condu cum vrei, ce vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, XaeL a spus:

Fara suparare, dar concluzia ta personala, bazata pe un articol scris in spaniola (nici nu are sens sa il deschid, banuiesc ca nu scrie in spaniola despre legislatia din Romania),  valoreaza putin spre deloc cand te ia la puricat politistul sau procurorul.

Oricum, important e sa fii tu multumit cu tine :) Daca esti sigur ca ai dreptate, condu cum vrei, ce vrei.

Legea e aceasi si pentru restul .. nu e facuta de noi romanii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Image result for confused gif

Ca stat suveran, teoretic cel putin, Romania are propriile legi scrise de romani, adica Codul Rutier in cazul de fata. Nu poti sa iei o lege din alt stat si sa o aplici in tara noastra, nu asa functioneaza lucrurile.

Daca as fi in locul tau eu as da un mail care Politia Rutiera solicitand raspuns oficial la problema ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.11.2018 la 19:24, walking^human a spus:

http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-10_en.htm

 

 

E clar ca 80hp sau cat are gsx-ul nelimitat e peste dublul lui 25kw, deci nu merge nici dupa legea din Ro, nici dupa directiva din care a fost preluata legea.

 

Eu daca aveam acum A2 n-as avea curaj sa conduc asta pe strada- daca da cineva peste tine cu siguranta vor incerca atat vinovatul cat si firma de RCA a vinovatului sa mute vine pe tine, ca nu respectai categoria.

Limita maximă legală pentru A2 este de 35 kW și în legislația europeană și în cea română. Dublul puterii permise, în cazul limitării, este de 70 kW, adică 95 de cai putere, deci se poate circula legal cu orice motocicletă care înainte de limitare avea 70 kW, cu condiția să nu depășească 0,2 kW/kg.

Pentru OP: Puterea maximă legală a motocicletei nu se calculează înmulțind puterea limitată cu doi. ;)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Doctor X said:

Limita maximă legală pentru A2 este de 35 kW și în legislația europeană și în cea română. Dublul puterii permise, în cazul limitării, este de 70 kW, adică 95 de cai putere, deci se poate circula legal cu orice motocicletă care înainte de limitare avea 70 kW, cu condiția să nu depășească 0,2 kW/kg.

Pentru OP: Puterea maximă legală a motocicletei nu se calculează înmulțind puterea limitată cu doi. ;)

 

 

On 08.11.2018 at 17:27, XaeL said:

pasajul e foarte clar: să nu fie derivată dintr-un vehicul având mai mult decât dublul puterii sale

daca voiau sa scrie sa nu fi avut peste 70kW initial, scriau asa, nu crezi?

Nu ai citit argumentul asta sau nu l-ai considerat pertinent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...