Sari la conținut
Constantin

Parcursul moto ca Indice Global de Sanatate

Postări Recomandate

Parcursul moto ca Indice Global de Sanatate

La vehicule comerciale Mercedes s-a gasit o cale sa se  determine starea vehiculului fara aparatura sofisticata : o rampa cu unghi mare, daca este urcata cu suprasarcina 10%, inseamna ca in principiu, reglajele sunt OK !

La noi, pentru impatimitii moto, am putea stabili o corelatie intre starea de sanatate si parcursul moto realizat.

Este un indice conventional, cum sunt atatia in tehnica si in biologie.

Spre exemplu, parcurgerea a 1000 km/zi lumina poate certifica o stare buna fizica si psihica.

Dar este o proba costisitoare. Depinde de asemenea de diferiti factori : temperatura ambianta, starea drumului, motor, etc.

Depinde si de varsta « pacientului ».

Din experientele traite pe motor, poate putem stabili niste valori, chiar si orientative!

Ar trebui sa rezulte un grafic avand in abscisa parcursul si in ordonata Indicele Global de Sanatate. Diferite curbe pentru diferite varste, etc.

Asteptam exemple din propria experienta a motoveteranilor ( performante personale – in ce conditii) pe care sa le putem prelucra statistic, obtinand, ar fi de dorit,  niste indicatii utile pentru colegii nostri.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

50 ani etate cu urmatorul *palmares*:

 

60.000 km de offroad facuti cu 5 atv.uri in ultimii 12 ani

80.000 km facuti cu 2 moto in ultimii 5 ani

100 ore de skijet

mai multe premii obtinute cu masina offroad la concursuri trial in CNOR 🤣

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi fie iertata indrazneala,dar la 1000 de km,ce poti vedea de pe parcursul traseului,afara de vreo 2 benzinarii,si o buda pentru o eventuala defecare,ca pipi merge cam oriunde...

Astea or fi excursii de pus km pe bord sau d-alea raid/maraton gen Dakkar sau Baja.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Indicele global de sanitate IGS sa fie 10 pt 1000 km/zi, 9 pt 750 km/zi, 8 pt. 500 km/zi, 7 pt 300 km/zi, 6 pt 200 km/zi, 5 pt 100/km/zi. Cin e nu poate sa faca 100 km /zi trece in zona 1...4 ( restanta antrenament si la marire) . 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bravo! O abordare constructiva!

Intradevar, daca nu poti face 100 km/zi cu mobra, trebue sa incepi investigatiile. Sigur iti vor gasi ceva.

Acum, cu varsta, IGS va scade, desigur. Verificarea starii generale prin acest indice se preteaza pentru Motoveterani, Seniori si Longevivi Moto.

Un tanar desi poate scoate un IGS anemic, din lipsa experientei, este sanatos. In principiu.

E un progres, decat o apreciere complet subiectiva.

Reactia Wasserman  da rezultate fals pozitive in peste 30% din cazuri. Testul Papanicolau are precizie cca 80%. Dar sunt utile, sa te puna in alerta, daca este cazul!

Asa si cu testul nostru!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×