Sari la conținut

alfa, 159, benzen


mihaio07
 Share

Postări Recomandate

5 hours ago, romanady said:

Salut. 2.2 nu este turbo, are variatoare de faze pe axele cu came. Am avut brera 2.2 si intr-adevar este slabut dpdv dinamic pe caroseria aia. Probleme am avut cu variatoarele dar a fost un easy fix plus diverse erori minore pe electrica carora mecanicii nu le dadeau de cap(daca esti din bucuresti recomand bogdan tzivvi - peforum alfa). Iti recomand un 1.8 este generatie mai noua, euro 5, dar vezi ca si ala papa multicel, mai mult decat 2.2. Pe exterior 2.2 consuma un 7.5-8 la mers legal, 1.8 cam 9. La 1.8 poti sa ii faci un soft (vezi Iluzoriu tot pe forum alfa) si scoti performante de 3.2 din el. Bafta la alegeri, inca sunt niste masini frumoase si interesante de condus.

Consumul nu ma intereseaza, nu ma astept sa fac mai mult de 10k km pe an. Faptul ca din motorul ala de 1.7 se stoarce deja destul de mult, ma face sceptic sa ma bag la resoftare. Si 3.2-ul banuiesc ca se poate resofta, cu rezultate si mai bune.

Cat despre performante, banuiesc ca 4x4 de la 3.2 face diferenta, chiar si la acelasi numar de cai.

5 hours ago, romanady said:

De la anu vor sa bage un nou "impozit" in functie de ce clasa de emisie are motorul si de combustibilul folosit.

Mi-e greu sa cred ca o sa ajunga peste ~5000 ron, cum e acum. Ma astept sa penalizeze mai mult diesel, si mai putin cilindreea.

5 hours ago, john17 said:

Eu vin mai greu și mai rar de când m-au ingălbenit 🤢

In primul rând 2.2 e "transpirat", nu turbo! Te-o fi păcălit T-ul din jts (=Jet Thrust Stoichiometric). V6 de pe 159/Brera n-are nici o treaba cu Alfa și Fiat, provine din ceva Holden australian pe care macaronarii au grefat variatoare de faze. Nu am un feedback relevant pt ca nu prea m-am întâlnit cu el, dar știu ca omoară planetare, cutii, frâne și e genul care îl face pe electrician să se îmbolnăvească subit când are de dat jos un electromotor... Dpmdv mașina nu oferă cine știe ce satisfacții, parcă nici puterea nu te dă pe spate, iar bolovanul ăla în bot o face dornică să meargă numa' înainte, volanul fiind un instrument cu care poți ajusta scrâșnetul gumelor și mai puțin traiectoria 😛 Nici nu știu, au făcut din asta 4x4? Dpmdv sunt alte mașini care oferă plăcere mult mai mare decât cuore sportivo.

Colegului care zice de 1.8 cu performanțe de 3.2 îi amintesc zicala "there's no replacement for displacement!" Probabil imi va răspunde că viața fără turbo e pustiu :D

Si eu sunt tot de moda veche, cu displacement in loc de turbo. Am inceput sa oscilez acum intre 2.2 si 3.2. 1.7-le e mai nou si mai scump, si parca nu m-as complica cu turbo daca nu e cazul. Pana la urma, pentru inceput ar fi suficient si un 2.2 aspirat pe o masina de 1.4 tone.

Pe alte forumuri, am vazut ca lumea lauda V6-le. Dar cand aud de Holden, ma ia cu ameteala. Daca am inteles eu bine, la 2.2 distributia e pe curea, iar la V6 e pe lant? Omoratul de planetare, cutii, etc, nici nu ar fi asa mare problema, daca sunt compatibile cu cele de pe 2.2 si se gasesc mai usor SH.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, romanady said:

Unele e39 diesel au zf-ul care e o cutie mult mai buna.

Cred ca doar 2.5TDS, adica cu motor M51, folosit pana la facelift. Problema cu GM este si ca au fost puse pe motoare care au cuplu peste maximul pentru care a fost construita cutia.

 

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, l.u.v said:

Un om batran imi spunea odata ca pe lumea asta pantofii sunt italienesti, parfumurile frantuzesti si masinile nemtesti.

Nu pe toti batranii ii duce capul.

In rest, facem noi ce facem si tot despre diesel-uri si BMW-uri ajungem sa vorbim. Poate ne ajuti putin cu offtopicul. Sau daca e liber la offtopic, macar sa fie liber si pentru papa john. Pe topicul asta cel putin.

4 hours ago, Petrescu Mircea said:

Daca zici ca bugetul este de 10k , te incadrezi la o Giulietta 1.4 TB . Avantaje ... model mai nou , an fabricatie bun , km mai putini, taxe mai mici . Iar de modelul de 170 caluti nu mai zic ....   

Aoleu. :laugh:

Chiar daca nu as fi chitit pe 159, nu as lua Giulietta nici pe gratis.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, mihaio07 a spus:

 Poate ne ajuti putin cu offtopicul. Sau daca e liber la offtopic, macar sa fie liber si pentru papa john. Pe topicul asta cel putin. 

Si eu sustin asta.  E unul din putinii useri de pe acest forum de la care chiar ai ceva de invatat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Poate doar BMW conteaza, eu stiu ce sa spun, sa inchidem gura lumii doar pentru supararea a doi / trei dintre noi? 😏 Despre celalalt aspect, din pacate nu tine de mine, nici de afinitatile unuia sau altuia pentru cineva anume.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici se discuta despre Alfa - benzina. BMW - diesel e diametral opus din toate punctele de vedere.

Nu vreau sa inchid gura nimanui, dpmdv, se poate muta tot offtopicul pe un topic separat "alfa, 159, benzen - varianta bmw diesel". Principala problema e ca mi-e greu sa urmaresc ontopicul.

Dar sunt dispus sa fac un efort daca asta inseamna scoaterea lui papa john din carantina. Mi-e greu sa cred ca "nu tine de tine", doar scrie acolo frumos si cu verde "admin".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt: mergi pe 2.2 daca nu vrei 1.8t. Este ieftin de cumparat dar gasesti mai greu.

Posibile probleme: distributie lant (schimbi tot kitul), solenoizi variatoare ( le gasesti in dezmembrari daca pica), senzor pozitie axe cu came, probleme blocare deblocare volan (din cauza sistemului star/stop al motorilui fara cheie), daca e pana in 2008 trebuie verificat ce lichid de servo directie are (se recomanda ceva de la tutela), cu jante de 19 am auzit / citit ca pot hali cauciucurile fata grav (se rezolva cu o geometrie)

Editat de romanady
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-or pricepe 'talienii la pantofi, dar uite ca importatorul de masini italiene in Ro a inlocuit mai puține motoare in toata rețeaua timp de 8 ani decat bavaria din Băneasa in numai 2! :blbl: Fiabilitatea hitlerească nu mai e ce a fost, si nu de ieri de azi!

Revenind la subiect: niciodata performanțele unui motor "transpirat", mai ales benzinar, nu vor putea fi mărite din soft decât cel mult intr-o f mică măsură! Pt că el funcționează bine doar cu acel raport dintre cantitatea de aer și benzină, iar dacă nu îl convingi să absoarbă mai mult aer nu poți decât sa îi dai ceva mai mult avans la aprindere și sa-i mai îmbogățești PUȚIN amestecul pe unde e f sărac din rațiuni de poluare. Deci aici clar câștigă turbatul al cărui performanțe se pot ridica f mult din soft, depinde doar cât o să țină după aia. De ce? Simplu, pt că modificând presiunea de supraalimentare îi bagi mai mult aer în cilindri, adaogi benzină și, firesc, bubuie mai tare. La propriu  sau la figurat. La transpirat scobești câte i o săptămână în chiulasă, dai niște sute bune de euro pe arbori cu came, adaptezi cumva softul ca să știe ce să facă în noua configurație și abia câștigi câțiva ponei.

Cât privește resoftările copy-paste în parcarea de la supermarket eu am părerea mea indiferent de numele sau @renumele țiunerului, știu cam cât și cum se muncește pt un soft adevărat și nu accept că un băeat cu laptop poate "optimiza" din 20'j de clickuri ce a făcut fabricantul în zeci sau sute de ore având o pădure de senzori pe motor și urmărind mii de parametri pe un stand de sute de mii de €. Unii (fraieri) trimit din Ro motoare de curse pe palet la preparatori de afară care lucrează pe standuri de motor (nu dyno "de roți") pt soft, alții "fac softul" cu laptopul pe genunchi pe stradă... Știu, nimeni nu face copy-paste, toată lumea oferă soft "customizat". Adică îl trimite pe mail lui Igor sau Boris care ți-l personalizează fix pt mașina ta. De fapt singurul lucru pe care îl face țiunerul e să customizeze secvența de 0 și 1 legată de imobilizator, asta pt că expertul din parcare se uită ca vițelul la poarta nouă. Checksumul deja îl calculează softul primit de la chinez împreună cu interfața de tuning de 15$.

Mă îndoiesc profund că se potrivește ceva de la 2.2 la 3.2 în afară de faruri și stopuri! Mă refer la cutie, planetare, frâne. 2.2 fiind gm sugerez forumurile de ghenopel pt informații legate de fiabilitate, probleme, soluții.

M-a amuzat copios faza cu piesele sh pt variatoarele de faze. Cum tot au obiceiul să pice, e clar că alea sh sunt perfecte, doar au fost date jos de pe motoare cu maxim 30kkm (bo$$)! :lol:Am auzit cä au băjeții și plăcuțe de frână sh tziplă, ba chiar și ulei și filtre din alea bune, din Jermania! :crack:Mă și mir cum de pune lumea la celebrele N47 de la bmw piese noi la distribuție, la câte bmw sunt în dezmembrări, majoritatea tziplă și bușite nițel (în parcare, echivalentul căzutului de pe cric la moto, cu capotele pe parbriz și toate airbagurile pocnite), imposibil să nu se găsească niște distribuții sh care să nu zornăie...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, john17 a spus:

M-a amuzat copios faza cu piesele sh pt variatoarele de faze. Cum tot au obiceiul să pice, e clar că alea sh sunt perfecte, doar au fost date jos de pe motoare cu maxim 30kkm (bo$$)! :lol:Am auzit cä au băjeții și plăcuțe de frână sh tziplă, ba chiar și ulei și filtre din alea bune, din Jermania! :crack:Mă și mir cum de pune lumea la celebrele N47 de la bmw piese noi la distribuție, la câte bmw sunt în dezmembrări, majoritatea tziplă și bușite nițel (în parcare, echivalentul căzutului de pe cric la moto, cu capotele pe parbriz și toate airbagurile pocnite), imposibil să nu se găsească niște distribuții sh care să nu zornăie...

Cand am scris de variatoare m-am referit strict la solenoizi. Nu compari un rahat de solenoid cu distributia si uleiu. Mai dau o solutie ca sa nu se supere lumea pe mine, le poti comanda de pe ebay.com dupa coduri: admisie -> gm 12655420 si evacuare -> gm12655421

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, john17 said:

Revenind la subiect: niciodata performanțele unui motor "transpirat", mai ales benzinar, nu vor putea fi mărite din soft decât cel mult intr-o f mică măsură! Pt că el funcționează bine doar cu acel raport dintre cantitatea de aer și benzină, iar dacă nu îl convingi să absoarbă mai mult aer nu poți decât sa îi dai ceva mai mult avans la aprindere și sa-i mai îmbogățești PUȚIN amestecul pe unde e f sărac din rațiuni de poluare.

Si maresti turatie la care intre limitare... Asa se scot pe hartie niste cai in plus. Cat reziste in realitate, ramana de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, l.u.v said:

Cam multe belele adunate. Inclin sa-i dau dreptate batranelului, italienii se pricep la pantofi.

Si la tractoare.

8 hours ago, john17 said:

Mă îndoiesc profund că se potrivește ceva de la 2.2 la 3.2 în afară de faruri și stopuri! Mă refer la cutie, planetare, frâne. 2.2 fiind gm sugerez forumurile de ghenopel pt informații legate de fiabilitate, probleme, soluții.

Treaba asta e o problema, fiindca inseamna ca piesele de 3.2 o sa fie mai scumpe si mai rare. Daca ma lasa cutia de exemplu, as vrea sa pot gasi una mai odihnita la SH de la alte modele. Ma indepartez tot mai mult de ideea cu 3.2, desi pe forumurile din afara consensul e "daca nu iei 3.2, o sa te intrebi tot timpul cum era sa fi luat 3.2" :laugh:

La tuning nu prea ma pricep si nu prea m-as baga. La mobra actuala insa, am pus laptopul pe genunchi si am umblat la harti. Nu ca sa ii cresc puterea, ci ca sa rezolv probleme de liniaritate cauzate de sonda lambda.

18 hours ago, dan.c. said:

Astea sunt o mica parte :)

Chiar azi noapte, intr-o parcare de la mec, am dat peste niste tineri cu o Giulietta (apropos de ce zicea un coleg mai sus) care se oprisera cu capota ridicata pentru ca "mirosea a ars" :laugh:

Soferul, o donsoara (apropos de ce ziceam eu mai sus) spunea ca nu a mai avut probleme "pana acum". Masina avand 800 km :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, mihaio07 a spus:

Si la tractoare.

Treaba asta e o problema, fiindca inseamna ca piesele de 3.2 o sa fie mai scumpe si mai rare. Daca ma lasa cutia de exemplu, as vrea sa pot gasi una mai odihnita la SH de la alte modele. Ma indepartez tot mai mult de ideea cu 3.2, desi pe forumurile din afara consensul e "daca nu iei 3.2, o sa te intrebi tot timpul cum era sa fi luat 3.2" :laugh:

La tuning nu prea ma pricep si nu prea m-as baga. La mobra actuala insa, am pus laptopul pe genunchi si am umblat la harti. Nu ca sa ii cresc puterea, ci ca sa rezolv probleme de liniaritate cauzate de sonda lambda.

Chiar azi noapte, intr-o parcare de la mec, am dat peste niste tineri cu o Giulietta (apropos de ce zicea un coleg mai sus) care se oprisera cu capota ridicata pentru ca "mirosea a ars" :laugh:

Soferul, o donsoara (apropos de ce ziceam eu mai sus) spunea ca nu a mai avut probleme "pana acum". Masina avand 800 km :laugh:

Las' că am io acum pacient 2016 cu km puțini, venit în moarte clinică pe targă direct din reprezentanță! Dar de, poate don'șoara avea vreun Jerry prăjit pe galerie, vreo cârpă sau altceva, sau patinase ambreiajul până l-a făcut perucă :P Mașini cărora li s-au schimbat 2 motoare dar abia apucaseră prima revizie am întâlnit la bavarezi, recent a ajuns un amic în service pe targă cu Hyundaiul nou nouț rulat <1000km, mai nasol e că a stat acolo o lună pt că piesa care i-a picat nu era disponibilă nicăieri in Europa... Toate mașinile au ajuns niște petarde, eu ii sfătuiesc pe toți cei care își permit să ia nou și cu garanție cât mai lungă. Eu prefer vechi pt că pierd mult mai puțin prin depreciere, parcă nu sunt făcute atât de prost, și am marele avantaj că mi le doctoricesc singur și beneficiez de discounturi la piese. 

On topic: eu zic să cauți să mergi cu variantele pe care le ai în vedere și să cauți informații despre ele pe forumurile străine, la noi "tot țiganu' își laudă ciocanu'" și e multă poveste și f puțină info utilă. Și fii circumspect față de guru-șii de forum, de f multe ori au cunoștințe subțiri. Imi amintesc mereu de unul de pe un forum al altei mărci, neamintită pe aici, care a apelat la un guru din ăsta, s-au întâlnit în parcare, a butonat ăla cu laptopul, i-a dat și ceasurile de bord jos, și, când a realizat guru că e groasă, a trimis proprietarul la portbagaj, și-a luat laptopul sub braț, a sărit în mașina lui parcată alături și a fugit cu scârțâit de roți! Stan și Woody, nu alta :crack:

IMG_20181212_163720.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

159 e o caroserie foarte frumoasa , am fost foarte aproape sa cumpar una(de mai multe ori) ... tot la bmw am ajuns :)

zici ca nu te intereseaza optionalele ... dar fara piele interioru e un jeg total 

bordul e scos dintr-un film alb-negru cu Luis de Funes .

 

au 2 colegi la munca julietta ... singurele masini care au plecat pe platforma 1.4 tbi-uri sau 1.7  , arata foarte misto in parcare totusi.

la doar 10k pe an si sa nu incepi sa te imprumuti daca se strica ceva de 1-2k E ... cred ca e ok sa-ti faci un moft , dar cum o dai tot un moft e.

in anii urmatori am in plan Giuia quadrifoglio ...

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca la dezmembrat la noi, cel putin de cand am eu treaba cu lumea Alfa, de juma de an, am vazut doar dieseluri 2,4 si 1,9. Deci cu piesele second cam orice benzina ai lua, mai greu. Totusi, sa dai 5.000lei pe an minunatului nostru stat... mai bine te orientezi spre 2,2 sau daca gasesti 1,8.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, superbec said:

159 e o caroserie foarte frumoasa , am fost foarte aproape sa cumpar una(de mai multe ori) ... tot la bmw am ajuns :)

Sper ca nu diesel :)

5 hours ago, superbec said:

la doar 10k pe an si sa nu incepi sa te imprumuti daca se strica ceva de 1-2k E ... cred ca e ok sa-ti faci un moft , dar cum o dai tot un moft e.

Asta cu imprumutatul cand se strica masina ai sa vezi mai mult la belbozi cu BMW. Daca era sa imi iau o masina pe care nu mi-o permit, ma uitam la Delta Integrale.

2 hours ago, superbec said:

eu nu inteleg ce tot discutati despre piese din dezmembrari la un buget de 8-10

Piese din dezmembrari pentru mine inseamna cutie, eventual motor. In bugetul meu am prevazut casarea masinii la prima dauna de genul, dar ar fi frumos sa am optiunea sa o repar fara sa ma coste cat inca una.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mihaio07 a spus:

Sper ca nu diesel :)

e impozitul foarte mare la dizal ca mi-as fi luat 335d fara jena.

1 oră în urmă, mihaio07 a spus:

Asta cu imprumutatul cand se strica masina ai sa vezi mai mult la belbozi cu BMW. Daca era sa imi iau o masina pe care nu mi-o permit, ma uitam la Delta Integrale.

cu 10k poate iti iei un 8v rasturnat si cu volan pe dreapta 

1 oră în urmă, mihaio07 a spus:

Piese din dezmembrari pentru mine inseamna cutie, eventual motor. In bugetul meu am prevazut casarea masinii la prima dauna de genul, dar ar fi frumos sa am optiunea sa o repar fara sa ma coste cat inca una.

trebuie sa ai ceva ghinion sa se strice grav motorul sau cutia in 2-3 ani a cate 10k km ... daca iei una care functioneaza bine la 200k km o servisezi si nu dai blanuri zilnice pe autostrada ... 

 

acum daca te gandesti un pic .. sa dai 10k pe un 159 la 2-3 ani dupa ce a aparut giulia ..e cam sinucidere financiara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Paca a spus:

Pfffff....cum sa compari un 1.8 cu 3.2 sau mai mare .....

Unde este feeling-ul ?....sound-ul de motor mare ???

Nu compar. Si mie mi-ar fi placut 3.2-ul. Dar nu pot sa dau la stat 5000lei/an, pur si simplu nu pot. Am ales 2.4 si dau 800lei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, superbec said:

acum daca te gandesti un pic .. sa dai 10k pe un 159 la 2-3 ani dupa ce a aparut giulia ..e cam sinucidere financiara.

10k e doar pentru 3.2, luand in calcul 2 ani de impozit.

Sinucidere financiara e sa iei Alfa de noua. Mai ales ca "nu se mai fac masini ca pe vremuri". Iar Alfa nici pe vremuri nu facea cine stie ce monumente ale fiabilitatii. Asta lasand la o parte pretul, care e cat, 35k cu TVA pentru Giulia, dar si deprecierea caracteristica italienelor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu am 159 TBi și dacă nu ai făcut achiziția până acum, sfatul pe care pot să ți-l dau e să cauți una la care schimbul de ulei s-a făcut la interval cat mai mic de km. Deci, una cu carte de service reală... :-) .

Din cate am citit pe forumuri, la TBi contează foarte mult uleiul de calitate și cât îl lași pe mașină. Așa că daca găsești un pasionat care o vinde, cu atât mai bine. Eu nu știu cum dorm oamenii noaptea știind că uleiul are 20-25 de mii de Km. :-)

Ca și motor mie îmi place foarte mult. E liniar, trage bine pe toată plaja de turație, destul de fiabil din cate am citit, daca ii dai ulei bun... Potențial bun pt. remap... Sunt colegi care au soft de 260 cp și nu au probleme. Același motor vine cu 235 cp din fabrica pe Giulietta, deci 200 cat are 159 nu e mult deloc. Și pe 4c cu 245cp parca. Dar acolo sunt mici diferențe la turbină și racire. 

Partea nasoala (sau nu ;-) ) e că sunt rare. Adică e nasol înainte să o cumperi și mișto după :-) . 

Si la părți nasoale ar mai fi și sunetul care nu impresionează deloc. Dacă ții neapărat, se poate modifica sistemul de evacuare și se rezolva și asta. Dar, oricum nu se va auzi la fel ca un aspirat.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...