Jump to content

Poluarea in Europa - In capitala doar cu EURO 6 ; dar la moto ?!


G.Tudor
 Share

Recommended Posts

O intrebare: daca se scoate toba originala de la un motor cu Euro2 si se pune o toba sport, cam euro-cât se face? Intreb pentru un prieten. :D Cum determina politia daca motorul scoate noxele "reglementate" sau nu? Acum ceva vreme era sperietoarea cu sono-metrele, acum vine cu taxarea diferentiata?

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 32 minute, Lucian_M a spus:

O intrebare: daca se scoate toba originala de la un motor cu Euro2 si se pune o toba sport, cam euro-cât se face? Intreb pentru un prieten. :D Cum determina politia daca motorul scoate noxele "reglementate" sau nu? Acum ceva vreme era sperietoarea cu sono-metrele, acum vine cu taxarea diferentiata?

Nu politia masoara noxele ci RAR. Politia daca vrea solicita echipaj RAR si masoara aia dar asa ceva e cam greu de pus in practica.

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 minute, Pandy a spus:

Lecturare placuta. 

C200C6A4-E523-4AB1-BF2E-6D0BC5DEA2FF.jpeg

Pare destul de fake sau scoasa din context . 

Inregistrarea este din 18.04.   Pana acu iesea la suprafata 

Asta nu exclude posibilitatea ....insa nimic oficial pana acu ! 

Link to comment
Share on other sites

La 28.12.2018 la 12:36, JUST4TNT a spus:

 

🤣Posteaza si tu la FUN , te incadrezi mai bine .

Nu mai ai incaltari de vandut de stai pe aici? 

La 27.12.2018 la 23:44, Kosh a spus:

Facusera aia de la Mythbusters un episod. Motocicletele polueaza mai mult.
Nu stiu astea mai noi... ei au testat cu ceva mai vechi, parca pana in anii 2000...

Depinde foarte mult cum calculezi poluarea si ce fel de vehicule pui in comparatie. Daca compari un Smart cu un CBR600 s-ar putea sa iesi mai bine cu Smart-ul, daca compari un BMW 530 cu un CBR600 sigur iesi mai bine cu CBR-ul si tot asa. Per total trebuie sa masori poluarea cu in functie de categoria lui de greutate, putere, felul in care vrei sa folosesti vehiculul (sport sau commuter), samd.

Per total la poluare conteaza cel mai mult cantitatea de combustibil folosita pt a obtine niste rezultate. De exemplu 80-90% din folosirea unui vehicul este pt a deplasa un maximum de doua persoane din punctul A in punctul B. Daca folosesti un autoturism de capacitate medie in oras (1300-1600cmc) consumul e de 10% in timp ce o motocicleta consuma 500-700cmc consuma 5-6%.  Deci cu un autoturism consumi 4 litri de combustibil in plus fata de motocicleta si orice norma Euro ar avea acel autoturism tot polueaza mai mult,  si ca CO si CO2 si ca noxe (oxizi de sulf, azot si alte nenorociri).

Lucrurile se schimba atunci cand autoturismul cara mai multe persoane si bagaje la drumuri lungi, aici caracteristicele contructive ale auto fac ca eficienta acestuia sa fie mai mare in comparatie cu moto. Acelasi principiu poate fi extrapolat de la auto la dube, de la dube la camioane si de la camioane la trenurile diesel.

La 28.12.2018 la 12:58, Metal Heart a spus:

 Asa ca la noi atata timp cat benzina se scumpeste de la luna la luna, toata lumea-i fericita - sunt bani care vin imediat la buget, in orasele mari traficul e infernal, deci se consuma multa benzina => nu are nimeni nici un interes sa decongestioneze traficul sau sa stopeze cresterea pretului benzinei. Asta e mai buna decat orice metoda de impozitare. Cat e impozitul la 1.9 TDI E3? Cam 200 de lei / an, nu?  Pai ala daca face 10k km, consuma in medie cam 800 de litri de motorina, adica aprox. 1000E. Din astia, jumatate se intorc la stat. Deci la o masina de 1000-1500E, tu platesti statului accize  de aprox. 500E / an. De ce ti-ar pune pumnu-n gat si sa-ti interzica sa circuli? Si-ar fura singuri caciula. Basca, de cand s-au scos tate taxele, s-au inmatriculat masini sh intr-o veselie. Oricine a avut 1500-2000 E si-a luat masina, sa fie acolo. 

Real 100% ce spui tu aici, chiar spuneam candva pe alt topic ca principalii contributori la bugetul de stat sunt detinatorii de autoturisme (persoane fizice si juridice). Problema e alta, UE ameninta Romania cu amenzi daca nu reduce poluarea in marile orase, mai ales in Bucuresti. La un moment dat se vorbea de o amenda de 100.000 de euro pe zi daca imi aduc bine aminte. Iar guvernantii nostri la cat de ticalosi sunt ar fi in stare sa te oblige sa-ti iei euro5, daca esti obisnuit cu masina vei arunca cazanul euro3, bagi maina in caraiman si-ti iei euro5.

Statul e pervers si stie cum sa te arda si sa te constranga, singura lor problema acum este apropierea alegerilor.

Link to comment
Share on other sites

La 28.12.2018 la 11:28, 255b a spus:

W124 2.5 td si tschus 😎 (de vreme buna tot rasfoiesc,sigur o sa gasesc)

Exista aceiasi varianta/portita si pt mobre (mai putin pt loverii de r1.. )

Rasfoiesc de vreo 6 luni dupa un 2,5 L in 5 cilinidrii. Dar nu gasesc varianta cu injectie indirecta, cel fara moarte, la mai putin de 10.000 euro.

Unul cu care sa se poata circula. Sa aiba si un aer conditionat, si sa nu fie cazatura in general.

Banuiesc ca pe asta il vrei, cu motor OM602 cu injectia indirecta, cu pompa de injectie in linie ca la camion. Nici nu zici ca este diesel cand stai langa el.

Si ala pe caroseria W201 (Merzanul 190) este de exceptie. La fel, o palarie de bani unul ca lumea.

Am trecut acuma 5 zile pe langa un W124 2,5 L D pe autostrada langa Munchen. Avea inca numere model vechi masina, iar soferul un tataie undeva pe la 75 de ani. Arata impecabil masina.

 

Link to comment
Share on other sites

De mai bine de un an caut ..

Acceptabile sunt de la cam 6000 in sus,prin DE ( nr km nu prea ma sperie la masina asta ..)

Stiu la cineva motorul respectiv pe un dric de carat morti ( parca doar vreo 70.000 km..)

 Speram totusi ca va sari iepurele din gaoace in cele din urma,gasim noi ceva ..  😎

Link to comment
Share on other sites

Am detinut timp de 5 ani un E300 W124, an 1993,non-turbo. Am cumparat masina la 250.000km,am vandut-o la 450.000km,pe bani de nimic(deh, impozitul) si imi pare rau si in ziua de azi. Asta se intampla prin 2007.Daca ar mai fi sa nu simt cei 2500ron/an impozit, in secunda doi as vinde ce am in dotare si as lua inca o "barca". 

Edited by george05
Link to comment
Share on other sites

Ia-ti una din '87  nah ..  ,o faci istorica si aia e ..

Eu caut doar kombi (si astea-s mai putine,si mai scumpe 😔)

..si neaparat manuala (automatele ma dezgusta)

Link to comment
Share on other sites

Apropo de moto si noxe, daca imi amintesc bine la itp parca iti pune ceva in toba sa masoare, nu? Dar pana acum nu am auzit de cineva sa fie respins la itp sau rar pe motiv de noxe. De obicei, la moto se leaga de sunet. Si daca vor sa ne faca, baga limita de 80-85db in centru si ne.a linistit pe toti. Orice moto 4cil cu toba stock scoate din fabrica peste 90db. Daca vor sa ne faca, sunt metode cacalau. Dar atata vreme cat nea' Tariceanu sta in spatele Harley Romania nu cred ca se zbarlesc astia prea tare. Plus ca moto sunt putine, grosul se scoate de la auto. Si auto vechi de 10-15 ani. Acolo e ciupeala maxima. Uitati.va numai cate masini sunt pe strada cu fabricatie intre 2001-2008. Cred ca mai mult de 50% din parcul auto...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de unde ai aceasta valoare de 90 dB. Este foarte mare.  In Germania de la 01.01.2016 mobrele nu au voie sa depaseasca la ITP 77 dB, cam cat are o masina. Daca avem un coleg care a facut un TUV la nemti poate ne poate confirma.

Sincer ma indoiesc ca o motocicleta poate primi omolgare de tip in UE cu nivel mai mare de 90 dB (un polizor unghiular, numit popular flex, e pe la 90dB). Si asta din cauza ca zgomotele de peste 80 dB pot duce la deteriorarea auzului.

Vorbim de cele cu tobe originale, nu burlane. Dar poate fi posibil, nu contest.

Nivelul de zgomot depinde evident si de turatie.

Nu am gasit o specificatie pentru Goldwing dar te asigur ca este mult sub 90 dB. In 6 cilindrii.

Acum 3 ore, 255b a spus:

Ia-ti una din '87  nah ..  ,o faci istorica si aia e ..

Eu caut doar kombi (si astea-s mai putine,si mai scumpe 😔)

..si neaparat manuala (automatele ma dezgusta)

Are o problema la aripa din dreapta spate dar in rest ... are AC, cutie manuala (desi aia automata facuta de Mercedes e pe vecie), e drept ca nu e break.

https://www.autoscout24.de/favorites?genlnk=navi&genlnkorigin=de-all-all-home

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Metal Heart a spus:

Dar pana acum nu am auzit de cineva sa fie respins la itp sau rar pe motiv de noxe.

Pai nu ai cum sa auzi, pentru ca nici la ITP, nici la momentul cand se emite cartea de identitate a vehiculului de catre RAR, nu se verifica noxele.

Link to comment
Share on other sites

@Silver Arrow

Fazerul meu din '99 avea pe placuta de pe cadru 93db @7300 sau 7500 rpm. VTRul avea parca 95 db. La VFR nu stiu ce sa zic, dar ma pot uita in carte.

Un Hornet de 600 are sigur peste 90.

 

1 hour ago, MirceaB said:

Pai nu ai cum sa auzi, pentru ca nici la ITP, nici la momentul cand se emite cartea de identitate a vehiculului de catre RAR, nu se verifica noxele.

De asta zic ca la moto nu ar trebui sa ne facem griji. La auto o sa fie dostractie. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Metal Heart a spus:

@Silver Arrow

Fazerul meu din '99 avea pe placuta de pe cadru 93db @7300 sau 7500 rpm. VTRul avea parca 95 db. La VFR nu stiu ce sa zic, dar ma pot uita in carte.

Un Hornet de 600 are sigur peste 90.

 

Da, la 7300 rpm. Dar masuratorile se fac la turatii mai mici.

Acum 7 minute, 255b a spus:

Da,e mai 'tipla',da' i automata ..

Ne luam ..? ☺

M-as duce sa o vad dar e cam departe de Munchen.

Mai am una gasita prin Olanda, cu versiunea de motor OM605 turbo de 150CP, caroseria W202. Frumoasa foc dar 7500 euro ...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271891949&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&maxCubicCapacity=2500&maxPowerAsArray=110&maxPowerAsArray=KW&minCubicCapacity=2400&minPowerAsArray=109&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=next&searchId=8bfa02f9-b913-bc57-7b24-fe1b2f30aba2

 

Link to comment
Share on other sites

De ce nu va sfatuiti pe privat?  Deschid sa citesc despre poluare si dau de site-uri de vanzari. Va rog, daca nu tine de subiect mergeti pe privat.

Edited by george13
Link to comment
Share on other sites

Deci pana acum, toata lumea se bazeaza pe faptul ca in carte/talon nu apar noxele si ca nu au ce sa ne faca...

Ma gandeam ca daca nu s-au inregistrat in acte, poate sa fie trecut ca non-euro. Iar de aici lucrurile devin simple, cam asa: " Moto non euro sau sub euro 5 sunt interzise in orasaele x y z" si aia e.

Eu ma intrebam daca valorile (maxime) a noxelor din euro 4 la masini sunt aceleasi si la moto. Ca daca e asa, e bine...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...