Jump to content

Poluarea in Europa - In capitala doar cu EURO 6 ; dar la moto ?!


Recommended Posts

Acum 31 minute, G.Tudor a spus:

Deci pana acum, toata lumea se bazeaza pe faptul ca in carte/talon nu apar noxele si ca nu au ce sa ne faca...

Cred ca verificarea s-ar face online in baza de date a RAR.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pe la unii pe plai in anumite zone accesul vehiculelor cu motoare in doi timpi sunt interzise,sa nu mai zic ca barcile cu motoare in doi timpi demult sunt de interzise (la astea nu mai tin aburii cu vehicul istoric 😀)

Link to post
Share on other sites
Acum 53 minute, G.Tudor a spus:

Eu ma intrebam daca valorile (maxime) a noxelor din euro 4 la masini sunt aceleasi si la moto.

Si eu sunt curios daca normele euro la auto si a moto sunt echivalente.

Link to post
Share on other sites

Nu, nu sunt echivalente dar ai si la moto... parca acum s-a ajuns la Euro4. 

Si la cartile de identitate mai noi ai trecuta si norma de poluare cat si emisiile de CO2. Masina mea e E4, nu stiu ce e trecut la cele mai vechi... 

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, M!ha! a spus:

Si eu sunt curios daca normele euro la auto si a moto sunt echivalente.

Aici standardele, pe scurt, da, sunt putin diferite, pentru motociclete fiind mai putin restrictive.

https://www.transportpolicy.net/standard/eu-motorcycles-emissions/#Euro_4_and_5

La 29.12.2018 la 12:55, petre81. a spus:

Per total la poluare conteaza cel mai mult cantitatea de combustibil folosita pt a obtine niste rezultate. De exemplu 80-90% din folosirea unui vehicul este pt a deplasa un maximum de doua persoane din punctul A in punctul B. Daca folosesti un autoturism de capacitate medie in oras (1300-1600cmc) consumul e de 10% in timp ce o motocicleta consuma 500-700cmc consuma 5-6%.  Deci cu un autoturism consumi 4 litri de combustibil in plus fata de motocicleta si orice norma Euro ar avea acel autoturism tot polueaza mai mult,  si ca CO si CO2 si ca noxe (oxizi de sulf, azot si alte nenorociri)

Aici te contrazic.

Euro 2 are limita la 5.5g/km.

Euro 3 are limite de emisii de CO la 2.3g/km,

Euro 4 in schimb, are limita setata de CO la 1g/km.

Diferentele se pastreaza si la HC si NOx.

Avand in vedere ca majoritatea masinilor dupa 2000 sunt euro 4 (benzina) iar parcul auto din Romania are o vechime medie de 16.2 ani, inseamna ca media e Euro 4.

Ei, hai sa numaram cate motociclete sunt macar euro 3, si din ele cate mai au catalizator (deci fara euro).

Pentru amuzamentul tau, refa calculul cu urmatoarele date, motocicleta euro 2 vs masina euro 4, consum de 5% pentru motocicleta si 12% pentru auto. 

Link to post
Share on other sites
La 30.12.2018 la 19:22, petre81. a spus:

Eu cam trebuie sa schimb masina, cred ca o sa iau un Logan MCV 0.9TCE cu GPL de fabrica. Asa ma pis si pe Gratiela cu taxele ei si pe vest europenii care viseaza ca prostii la masini care nu polueaza.

Deci iti mai iei inca un muscle car sa dai fum la aia cu dieselare gen Raba , tractor , excavator. Sa ne mai povestesti din reprizele tale de ricer .

Link to post
Share on other sites

O discutie interminabila ..... De undeva trebuie sa se inceapa , si macar de ar scoate de pe sosele tot ce-i pana in euro 2 inclusiv.

Masina vs mobra la capitolul poluare  nu-si are rostul, dar nu cred ca ne va afecta pe noi o lege in domeniu . Si daca vor intra si mobrele ....asta e . 

Strangem cureaua , ne dam cu un scuter si luam mobre mai noi ...ce sa-i faci 

Scuze si nedreptatiti vor fi intotdeauna ...ca nu poti sa-i impaci pe toti, dar de undeva trebuie inceput !

Link to post
Share on other sites

Sa înceapă după ce se explica ce s-a făcut pentru mediu din baniii adunați ani de zile. 

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, M!ha! a spus:

Sa înceapă după ce se explica ce s-a făcut pentru mediu din baniii adunați ani de zile. 

S-a plantat gazon pe refugiile unor statii de tramvai. Si cam aia sunt banii, ca deh, trebuie expertiza, sistem de irigare, gazonul este scump, probabil sute de euro mp. 

Link to post
Share on other sites
La 05.01.2019 la 12:33, M!ha! a spus:

Sa înceapă după ce se explica ce s-a făcut pentru mediu din baniii adunați ani de zile. 

Taxele nu se pun neaparat pentru a face ceva din banii adunati, se pun pentru a descuraja cumpararea, folosirea si producerea vehiculelor poluante.

Hai sa iti dau un exemplu:

Opel Insignia GSI (2.0 diesel bi-turbo), de la 32.900 euro in Romania. ( https://www.opel.ro/autovehicule/passenger-cars/all_vehicles.html )

Acelasi Opel Insignia GSI (2.0 diesel bi-turbo) in Olanda costa... de la 74.999 euro. ( https://www.opel.nl/apps/Configurator/Insignia/Default.aspx?series=GSI#configurator/public/start )

Oare ce fac Olandezii cu banii incasati de pe taxe? Nimic, ca nu da nimeni banii pe Insignia cand o Tesla costa 60.000 :)

Link to post
Share on other sites
La 03.01.2019 la 12:16, G.Tudor a spus:

 

Ma gandeam ca daca nu s-au inregistrat in acte, poate sa fie trecut ca non-euro. Iar de aici lucrurile devin simple, cam asa: " Moto non euro sau sub euro 5 sunt interzise in orasaele x y z" si aia e.

 

Salutari, cum spuneam ceva mai sus, actuala lege prevede in Romania, ca la momentul in care se emite cartea de identitate pentru o motocicleta sa nu se masoare, sa nu se tina cont, sa nu intereseze pe nimeni, etc. noxele. Asadar, daca cineva spune ca de maine nu mai au voie sa circule motociclete non euro, inseamna ca nici o motocicleta din tara asta sa nu mai circule. 

Spre exemplu motocicleta mea, an de fabricatie 2014 este trecuta non euro, Yamaha Tracer 900, fabricatie 2017, la fel, Ducati Multistrada 900 fabricație 2017, idem si la fel (asta ca sa parafrazez un clasic in viata). 

Pana una alta, cred ca mai degraba trebuie să dispară de pe drumurile publice camioanele Saviem productie 1979 si alte asemenea relicve, dupa care ne indreptam cu discutia asupra motocicletelor. 

Link to post
Share on other sites

In Ungaria inca circula lfa si Kamazu,ladoiu si golf doiu' si nu 's-a' poluat nimeni,basca-s putin cu mult inaintea noastra la diverse ..

Nu-s ungur nici fan ungur da-i stimez.

La noi in schimb,cine n-are bani de Tesla sa stea acasa si sa bage la sapa pentru cei care au si-si permit d'astea ..

..ie departe,si mai dureaza ..

 

Link to post
Share on other sites

Eu vad lucrurile cam asa: pana la alegeri sigur nu se face nimic, nu restrictie, nu taxa, chiar daca ne amendeaza ue de ne sar capacele. De ce? Pt ca amenzile le platim noi, populimea, in schimb voturile ii afecteaza pe ei.

Nu vad cum poate fi trecuta non euro o moto omologata in ue ca euro x! Poate nu e completat nimic la rubrica normei de poluare, ceea ce e alta poveste. Oricum normele difera de la auto la moto, fiind parca diferenta de 2 "clase", adica auto actuale sunt euro 6 si moto euro 4. Numai niste idioti le-ar putea baga in aceeasi oala. Dar de idioti nu ducem lipsa la nivel inalt 🤬

Link to post
Share on other sites

La masinile mai vechi nu se trecea emisia de CO2 in CIV. Cand a fost nevoie, treceai pe la RAr si o treceau, ca o aveau ei in omologare ca sa platesti taxa. Asa si la motorete, daca e nevoie se trece si norma de poluare. problema e ca la itp nu s emasoara noxe, deci R1ile cu tobe shport si fara cat  polueaza ca transalpu din 95 pe carbelitoare.....

 

ce de agitatie de tipul " o cadea drobul " si aici. 

Link to post
Share on other sites

In cazul autoturismelor, norma de poluare este trecuta in cadrul numarului de omologare. In mod normal, penultimul caracter din acest numar trebuie sa fie litera E si ultimul o cifra, respectiv 1,2,3,etc. Asta inseamna Euro 1, Euro 2 si asa mai departe. Spun asta pentru ca exista carti de identitate emise de RAR, in care se poate vedea norma de poluare, asta fara a fi trecuta si emisia de CO2. 

Link to post
Share on other sites

...si de aici realitatea ca  i doare in coor de mediu  , e doar o alta metoda de jecmaneala . Au ajuns sa iti ceara bani  pt orice le trece prin cap , prosti is aia care platesc , nu aia care cer . 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Metal Heart said:

La Londra se pare ca e groasa. Nu le interzic, dar le taxeaza. 12,5 lire / zi pentru moto mai jos de E3. 

https://www.motorcyclenews.com/news/2019/january/ulez-london-sadiq-khan/

Daca la taxa asta mai adaugi si benzina, consumabilele, asigurarea etc... cred ca ajungi mai ieftin sa inchiriezi :)))

Totusi, credeti ca sunt sanse sa inmatriculam motoarele pe BG ? :)) 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, JUST4TNT a spus:

...si de aici realitatea ca  i doare in coor de mediu  , e doar o alta metoda de jecmaneala . Au ajuns sa iti ceara bani  pt orice le trece prin cap , prosti is aia care platesc , nu aia care cer . 

Daaa, o sa se-nghesuie lumea sa plateasca taxa. 

 

Link to post
Share on other sites

Dap. Uite fix d'asta nu ma mut acolo: ca nu ma lasa cu cazanul sa-l parchez in poarta reginei :)

Link to post
Share on other sites

Nu trebe nici o taxa bre,sa ai 50 € la tine si poti circula cu mobra linistit ✌✌ (Ro,Hu,Srb,Bg)

😎

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...