Jump to content
Sign in to follow this  
challenger

Dakar; Africa Eco Race 2019

Recommended Posts

Fiindca se apropie Dakar 2019, iar Africa Eco Race tocmai a inceput, pentru  impatimitii fenomenului ( destul de putini si cam tot aceiasi ), sunt invitati sa dea navala cu  discutii, pareri si noutati ale acestei ramuri a sporturilor cu  motor.

Dakar 2019.jpg

aer2017_brun_rgb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept cu nerabdare, voi unde urmariti competitiile net sau tv ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Live e  "cam greu" 😁.

Deci raman rezumatele zilnice de pe Eurosport, plus internetul.

Ieri a luat startul  oficial spre Dakar si un roman, este vorba despre Claudiu Barbu, un om foarte implicat in fenomenul Rally Raid din tara noastra.

"Monaco. Am luat Startul spre Dakar!

Peste 100 de echipaje înscrise la auto și moto speră să treacă linia de sosire în Dakar, după ce vor străbate 6.000 km prin cel mai mare deșert din lume: SAHARA.

Anul acesta, voi încerca să mă apropii mai mult de spiritul Dakar-ului. La bordul unui Polaris Ranger 1000 XP Turbo, oferit de către ASP GROUP EAST România, voi lua startul pe 1 ianuarie pe pământ african, fără copilot, și fără o echipă de asistență. Singur în această odisee, dar cu oameni minunați în spate, care m-au sprijinit moral și financiar să pornesc în această aventură unică la auto. Temerile sunt pe măsura provocării. Ca toți ceilalți, la rândul meu sper sa reușesc să-mi păstrez echilibrul psihic si fizic în următoarele două săptămâni. Și după aceea!🤣

Până voi lua efectiv startul, trăiesc satisfacția faptului că cei 18.000 km de raliu în regim de raid parcurși în acest an, au făcut ca ASP GROUP EAST să devină principalul sponsor al Transcarpatic Rally Team. Și cel mai important, este faptul că ni s-a alăturat un nou sponsor, STALINSKAYA. Când i-am întrebat cum de m-au ales, mi-au răspuns: „Suntem aici ‘PENTRU CEI PUTERNICI’!” 😃

În următoarele zile, voi reveni cu detalii despre cum am ajuns să iau startul festiv în Franța, și despre mobilizarea financiară din rally-raid-ul românesc, care a făcut posibil să avem un reprezentant al României în această cursă." - scrie Claudiu Barbu pe pagina sa de FB.

Nu putem decat sa-i tinem pumnii si sa-i uram succes sa ajunga pana la capat cu bine pe un loc cat mai bun !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde e citatul ala? Ca sa stim si noi pe cine au platit sponsorii aia...

Si ce legatura are Sahara cu Dakarul? Nu se mai alearga in America de Sud?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, Speedy.K a spus:

De unde e citatul ala? Ca sa stim si noi pe cine au platit sponsorii aia...

Si ce legatura are Sahara cu Dakarul? Nu se mai alearga in America de Sud?

Dupa cum spuneam, este vorba de Claudiu Barbu, care a luat ieri startul la Africa Eco Race, care se desfasoara pe traseul Dakarului original, in Africa... 

Scuze daca nu am fost suficient de explicit, dar credeam ca se subintelege, mai ales ca topicul este dedicat ambelor competitii, iar Dakar Rally incepe abia pe 7 ianuarie...

Edited by challenger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bafta celor doi romani, Claudiu Barbu pentru Africa Eco Race cit si lui Mani pentru Dakar , nu se afla in aceeasi competitie, dar le tinem pumni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani !

Din pacate Africa Eco Race a debutat "cu stangul" in aceasta prima zi de competitie pe teren african, startul era programat la ora 07:00, insa, datorata unor modificari de inceput de an la legislatia vamala a Marocului ( probabil neanticipate sau ignorate de organizatori), se anunta o intarziere de cateva ore.

Sa speram ca nu vor mai fi astfel de probleme si sa putem vedea o competitie frumoasa pe traseul original al Dakarului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este. Se desfășoară exlusiv în Peru. Toate celelate țări sud-americane care au participat în anii trecuți s-au retras pentru 2019. Oficial din cauza lipsei de interes și a veniturilor rezultate din eveniment.

Din acest punct de vedere mi se pare trist unde a ajuns această celebră cursă. De la un test de anduranță între "metropolă" (Paris) și "sălbăticie" (Dakar), acum este "Turul Peruului". Oricât de frumoasă și interesantă poate fi acea țară - și America de Sud în general, nu cred că poate rivaliza cu peisajele și provocările continentului african. Sper ca negocierile să se materializeze și la anul cursa să revină în Africa, unde îi este locul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era problema terorismului in Africa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca inca este

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Problema insecuritatii a existat mereu, dar din 2007 s-a agravat si nu au fost dispusi sa-si asume riscuri..

Sunt curios, daca Dakar se va intoarce unde ii este locul adica in Africa, cum vor rezolva problema securitatii, fiindca terorismul e foarte prezent in multe tari africane si va fi foarte dificil sa creezi un climat de securitate pe un itinerar de cateva mii de kilometri in 2-3-4 tari...

In alta ordine de idei, considerand ca vor vrea sa aiba finish-ul la Dakar, vor fi nevoiti sa se sincronizeze oarecum cu cei de la Africa Eco Race, care " se joaca" pe itinerarul Dakarului original si cam in aceiasi perioada...

In orice caz, cred ca, pana la urma, Dakar se va intoarce acasa, in Africa... sau, de ce nu, in Rusia 😁

Edited by challenger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terorismul este o problemă mai ales în Africa sahariană și Magreb. Organizatorii negociază acum în primul rând cu țări din Africa ecuatorială și sub-ecuatorială, Angloa, Namibia și evident Senegal. Motivul pentru care discută și cu Algeria este faptul că în mod ideal, își doresc revenirea la formatul clasic, inițial al cursei, cu start în Europa, apoi trecerea Mediteranei și continuarea spre sud. Este clar însă că dacă nu reușesc să asigure un traseu sigur, vor renunța la Africa sahariană și vor face cursa în jumătatea de sud a continentului.

Ușor nu va fi - atât să atragă interesul țărilor respective cât și să reușească să asigure un nivel acceptabil de securitate, dar nu prea au încotro. În America de Sud, cursa este moartă. "Raliul Peruului" de anul acesta a fost o soluție de avarie, dacă fac aceeași schemă și-n 2020, vor pierde mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, m-as bucura sa mai vad odata Central Europe Rally din 2008, tot o solutie de avarie a Dakarului din acel an.

Oricum, sper sa gaseasca o solutie care sa readuca Dakarul "la baza" si sa-si mentina spiritul si locul in fruntea competitiilor cu renume a sporturilor cu motor.

Si daca tot am inceput  prin a pomeni de Claudiu Barbu la AER 2019, acesta continua cursa  cu unele mici probleme tehnice si o gramada de oboseala si frig. Dupa Etapa 3, acesta se claseaza pe locul 33 la general. Sa-i tinem pumnii si sa speram ca va reusi sa termine pe un loc cat mai bun !

image.thumb.png.57a984c7fa32cf7dc761f2bd1dec3159.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

casunanu s-a clasat destul d ebine anul trecut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe viitor, se pare ca se anunta ceva schimbari/restrictii la Dakar - clasa moto, datorate vitezei din ce in ce mai mari cu care pilotii de top ruleaza in ultimii ani :https://www.hartenduro.at/stories/we-must-slow-down-the-dakar-and-why-that-wont-happen-at-dakar-2019/?fbclid=IwAR30ZgDsdgM-XImEzD-ewKN8c_YXWaPNXpYO9c28k4ghNBt3pJ0fKRdbIVw.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mani anul asta va participa la clasa male moto. O sa fie interesant de urmarit, si sper sa fata fata cu brio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 22 ore, challenger a spus:

Pe viitor, se pare ca se anunta ceva schimbari/restrictii la Dakar - clasa moto, datorate vitezei din ce in ce mai mari cu care pilotii de top ruleaza in ultimii ani :https://www.hartenduro.at/stories/we-must-slow-down-the-dakar-and-why-that-wont-happen-at-dakar-2019/?fbclid=IwAR30ZgDsdgM-XImEzD-ewKN8c_YXWaPNXpYO9c28k4ghNBt3pJ0fKRdbIVw.

 

Da, in ultimii ani, ritmul de cursa a ajuns sa fie de-a dreptul insane, ceea ce atrage riscuri prea mari pentru piloti. 

 

Cat priveste revenirea cursei in Africa, ar fi frumos, insa se va suprapune din pdvd al calendarului cu Africa Eco Race, iar finishul cu siguranta nu va mai fi pe malul lacului Roz, din aceleasi motive. Altfel spus, traseul (traseele) prin Maroc, Mauritania, Senegal, cu finish la Dakar le sunt inchise. 

 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organizatorii Africa Eco Race și-a dorit de la bun început doar să înlocuiască Dakar-ul în Africa, adăugând și o oarecare dimensiune ecologică (destul de subtilă dealtfel) acestei curse. Sunt sigur că în cazul revenirii Dakar-ului pe continentul african, Africa Eco Race se va contopi cu el sau va dispărea, nu are șanse să concureze ca popularitate - mai ales dacă se va desfășura în aceeași perioadă. Oricum, cred că asta este ultima problemă a lui Etienne Lavigne în momentul de față.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Africa Eco Race clar nu are cum concura cu Dakar-ul, dar este o cursa ceva mai accesibila ca pret pentru concurenti, plus ca se desfasoara pe traseul istoric al cursei. In ultimii ani, a castigat adepti din ce in ce mai multi si cursa a castigat ceva notorietate.

Este diferenta mare intre ele, dar si Dakar-ul incepe sa fie din ce in ce mai "fitzos"... 

Oricum ar fi, sa ne bucuram de cat mai multe curse faine de acest gen, cu cat mai multi romani la start...si la finish, bineinteles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakarul si Africa Eco Race sunt competitii diferite, independente una de alta. In ultima instanta, sunt si afaceri diferite. Din punct de vedere al conceptului, Dakarul (sau ce a mai ramas din el) s-a indepartat mult de cel original al lui Thierry Sabine, astfel ca AER speculeaza tocmai aceste doua caracteristici "lasate libere" de actualul Dakar (cadrul geografic si conceptul initial). Practic, aceasta cursa este continuatoarea de facto a competitiei imaginate de T. Sabine. Cursa a crescut de la an la an, atragand atat tinere talente, cat si foste nume ale Dakarului. Pentru mine a fost surprinzator sa il vad la startul AER pe Botturi, desi stiam ca va participa la Dakar. Desigur, Dakarul are istorie si popularitate, la start se aliniaza creme a la creme ale enduro-ului mondial, dar daca organizatorii nu vor face ceva, ca sa se revina la spiritul initial al competitiei, pentru reducerea costurilor, etc, etc, nu stiu care din cele doua competitii va disparea prima. Ceea ce se intampla anul acesta, cu un traseu exclusiv peruan, sugereaza o anumita criza prin care trece competitia. Sper din tot sufletul sa avem parte de multe editii de acum inainte... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Live...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...