Sari la conținut

Baterie moarta Deauville 650


Titishor
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Zilele trecute mi-am luat un Deauville 650. Am plecat calare pe el spre casa dupa ce i-am facut si proba (moment in care mergea brici). Primii aprox 100km a mers excelent. Pe urma a inceput sa piarda putere si sa nu accelereze mai mult de 120 km/h. Gandul meu a fost ca sunt carburile murdare si ca oricum urma sa le curat cu revizia ce i-o faceam acasa.
Dupa alti ~50 km, a inceput sa falfaie faza scurta si s-a stins (se inserase si am vazut pe asfalt cum fluctueaza lumina). Am iesit de pe autostrada, am oprit, si am vazut ca doar faza scurta s-a dus, si am plecat cu faza lunga (sa caut o benzinarie sa schimb becul). Am pornit, am mers maxim 10m, dupa care a falfait toata lumina (inclusiv cea din bord), si s-a oprit motorul. Bateria a decedat complet, nici bordul nu se mai aprindea. 
A venit sora-mea cu masina si mi-a dat curent, a pornit la sfert, dar cum deconecam cablurile, murea instant. Am lasat bateria pe redresor o zi jumate, am pus-o pe motor, si la fel: nu pornea, si murea instant daca deconectam cablurile (dupa ce o porneam de la bateria masinii). Dupa ce am scos-o, am observat ca era si umfata ( de cand am scos-o prima oara...am pus si o poza cu ea la sfarsit).

Bun....am luat baterie noua. A pornit motorul la sfert, si am pornit la o proba. Initial mergea corect, accelera cum trebuia, dupa care a inceput sa piarda iar putere si sa nu depaseasca 120km/h.
Acum mi-am comandat un multimetru sa verific daca motorul imi incarca bateria (sa nu fie bulit si alternatorul).
Acum, partea cu limitarea de putere poate fi tot electrica? Sau carburile ar fi mai probabil sa fie cu capul?
Si cu partea electrica, ce ar fi ok sa mai verific in afara de incarcare? 
Merci fain.

IMG_20190107_174220.thumb.jpg.89d286f2c22f22359bc6f07649fa2515.jpgIMG_20190107_120545.thumb.jpg.4afa72621d6e84d7e1bedcbe03138c4f.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa, ok. Banuiam ca despre asta era vorba, dar nu am mai auzit denumirea aia pana acum. Multam

am verificat si am 13v fara contact pus si 18.7v cu motor pornit. Nu e prea mult? Asta sa fie motivul pt care s-a dus bateria veche?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, cred ca e mult 18V. in mod normal nu ar trebui sa depaseasca 15.5v,cand motorul este pornit, ceea ce ma duce cu gandul la releul de incarcare care cred ca e defect. Tot el este responsabil si cu stabilizarea curentului de incarcare a bateriei, si ar trebui sa se situeze intre 14.5-15.5v.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca schimb releul ar trebui sa fie ok, nu?

Si la partea cu pierderea de putere si vit max 120 km/h? Aia o fi din carburi?

Ce gasesc este Starter Relay Solenoid Switch unit. Asta e ce imi trebuie mie? Sau ii zice altfel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18V e enorm, trebuia sa fie undeva la 13.6-14.3V pentru un rectificator clasic.

Mare grija ce faci, ca nu e de joaca. Un rectificator prost pe langa ca arde becuri, strica bateria si te lasa in drum poate porni un cerc vicios in care o componenta strica pe alta, gen rectificatorul se strica, afecteaza si statorul, apoi pui rectificator nou dar statorul e inca afectat si dupa un timp iti strica si rectificatorul nou, si tot asa.

Daca vrei ceva bun, pune unul MOSFET, nu pocnitori chinezesti. Singurul neajuns la MOSFET este ca nu se va potrivi plug& play, si va fi nevoie de o adaptare a mufelor. Dureaza maxim 30 minute insa nu iti recomand sa faci tu manopera asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema faptului cs nu trece de 120km/h as zice ca se va rezolva de la sine dupa remedierea incarcarii. Verifica si statorul si cumpara un releu cu mosfet bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi bine sa se rezolve asa. O sa verific si statorul

A venit releu nou si acu am 14,7V cu motor pornit :D

o sa vad maine daca s-a schimbat ceva cu limitarea de putere. 

Statorul nu stiu sa il verific

A venit releu nou si acu am 14,7V cu motor pornit :D

o sa vad maine daca s-a schimbat ceva cu limitarea de putere. 

Statorul nu stiu sa il verific

 

 

Mda, nu s-a rezolvat cu limitarea de putere. Merge cum trebe cativa km, dupa care merge in suturi putin, i se stabilizeaza in cateva secunde, dupa care max 120/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Update:

Am desfacut carburatoarele si am gasit 2-3 bube. In primul rand, una dintre diafragme avea o fisura (ca o taietura mai exact) de vreo 5 mm. Pe urma am gasit jiglerul de relanti (slow jet-ul) de la ambele carburatoare stranse pana la refuz. Plus putina mizerie (la care ma asteptam oricum).

Am curatat bine tot, am schimbat diafragmele cu unele noi after market, si am lasat jiglerul mai devreme mentionat deschis 360 grade. Am schimbat si filtrul de benzina.

Am insurubat la loc mobra, si a pornit relativ repede. M-am echipat si am iesit sa fac o proba.

La inceput totul era mai ok ca atunci cand am luat-o, raspundea mai repede la acceleratie, tragea mai frumos si nu mai dadea rateuri la decelerare. Pe urma, dupa ce am mers vreo 5-10 km, a inceput cu acelasi simptomuri ca inainte: putere din parti, motorul se chinuia sa invarta ca si cum nu mai avea benzina (deabea am facut si plinul, deci exclus), dadea rateuri la decelerare, la relanti trebuia sa o tin putin turata ca sa nu moara motorul.

 

Acum eu nu stiu ce ar mai putea fi. Nu este nici din carburi si nici din electric.

 

Mai aveti voi vreo idee ce as mai putea verifica?

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se mai gatuie asa, opreste si desfa busonul de benzina. Poate face vacuum in rezervor, pentru ca e infundata aerisirea busonului.

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul tocmai l-am schimbat ca inainte imi dadea 18.7V. O sa il verific si la cald, dar e totusi nou si problema asta era si inainte sa il schimb tot la fel.

 

O sa incerc si cu busonul de benzina. Trebuia sa ma fi gandit la asta inainte sa fac plinul :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci. O sa caut ceva recipient unde sa scurg benzina (cred ca in rezervor la masina cel mai sigur :)))    ) si vad daca e ceva cu ala

Aaaa, voi ati zis de buson (pe unde alimentez), nu de robinet, nu?

Oricum o sa golesc rezervorul si verific ambele :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietenul care a patit faza descrisa are un Hornet, care a fost la doi mecanici cu exact aceleasi simptome: pornea usor, mergea bine, apoi o lua naiba. In sensul ca se oprea. Dupa ce a curatat busonul, nu a mai facut figuri motorul. Spray de frane (sau de carburator) si aer comprimat. Fenomenul se manifesta mai puternic daca rezervorul e plin.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...