Jump to content
Sign in to follow this  
Titishor

Baterie moarta Deauville 650

Recommended Posts

Salutare. Zilele trecute mi-am luat un Deauville 650. Am plecat calare pe el spre casa dupa ce i-am facut si proba (moment in care mergea brici). Primii aprox 100km a mers excelent. Pe urma a inceput sa piarda putere si sa nu accelereze mai mult de 120 km/h. Gandul meu a fost ca sunt carburile murdare si ca oricum urma sa le curat cu revizia ce i-o faceam acasa.
Dupa alti ~50 km, a inceput sa falfaie faza scurta si s-a stins (se inserase si am vazut pe asfalt cum fluctueaza lumina). Am iesit de pe autostrada, am oprit, si am vazut ca doar faza scurta s-a dus, si am plecat cu faza lunga (sa caut o benzinarie sa schimb becul). Am pornit, am mers maxim 10m, dupa care a falfait toata lumina (inclusiv cea din bord), si s-a oprit motorul. Bateria a decedat complet, nici bordul nu se mai aprindea. 
A venit sora-mea cu masina si mi-a dat curent, a pornit la sfert, dar cum deconecam cablurile, murea instant. Am lasat bateria pe redresor o zi jumate, am pus-o pe motor, si la fel: nu pornea, si murea instant daca deconectam cablurile (dupa ce o porneam de la bateria masinii). Dupa ce am scos-o, am observat ca era si umfata ( de cand am scos-o prima oara...am pus si o poza cu ea la sfarsit).

Bun....am luat baterie noua. A pornit motorul la sfert, si am pornit la o proba. Initial mergea corect, accelera cum trebuia, dupa care a inceput sa piarda iar putere si sa nu depaseasca 120km/h.
Acum mi-am comandat un multimetru sa verific daca motorul imi incarca bateria (sa nu fie bulit si alternatorul).
Acum, partea cu limitarea de putere poate fi tot electrica? Sau carburile ar fi mai probabil sa fie cu capul?
Si cu partea electrica, ce ar fi ok sa mai verific in afara de incarcare? 
Merci fain.

IMG_20190107_174220.thumb.jpg.89d286f2c22f22359bc6f07649fa2515.jpgIMG_20190107_120545.thumb.jpg.4afa72621d6e84d7e1bedcbe03138c4f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce e ala. Poti detalia putin, te rog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 33 minute, Titishor a spus:

Nu stiu ce e ala. Poti detalia putin, te rog?

Releul de incarcare. Verifica si mufa de la releu, 'ondele mai vechi aveau problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa, ok. Banuiam ca despre asta era vorba, dar nu am mai auzit denumirea aia pana acum. Multam

am verificat si am 13v fara contact pus si 18.7v cu motor pornit. Nu e prea mult? Asta sa fie motivul pt care s-a dus bateria veche?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cred ca e mult 18V. in mod normal nu ar trebui sa depaseasca 15.5v,cand motorul este pornit, ceea ce ma duce cu gandul la releul de incarcare care cred ca e defect. Tot el este responsabil si cu stabilizarea curentului de incarcare a bateriei, si ar trebui sa se situeze intre 14.5-15.5v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E defect releul de incarcare! trebuie sa incarce intre 13,7-14,7... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca schimb releul ar trebui sa fie ok, nu?

Si la partea cu pierderea de putere si vit max 120 km/h? Aia o fi din carburi?

Ce gasesc este Starter Relay Solenoid Switch unit. Asta e ce imi trebuie mie? Sau ii zice altfel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci fain! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

18V e enorm, trebuia sa fie undeva la 13.6-14.3V pentru un rectificator clasic.

Mare grija ce faci, ca nu e de joaca. Un rectificator prost pe langa ca arde becuri, strica bateria si te lasa in drum poate porni un cerc vicios in care o componenta strica pe alta, gen rectificatorul se strica, afecteaza si statorul, apoi pui rectificator nou dar statorul e inca afectat si dupa un timp iti strica si rectificatorul nou, si tot asa.

Daca vrei ceva bun, pune unul MOSFET, nu pocnitori chinezesti. Singurul neajuns la MOSFET este ca nu se va potrivi plug& play, si va fi nevoie de o adaptare a mufelor. Dureaza maxim 30 minute insa nu iti recomand sa faci tu manopera asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Avea un coleg de vânzare niște relee de calitate pe aici, luate de pe BMW si Polaris. Vezi la bursă.

 

L-am găsit: 

Și: 

 

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pai exact asta s-a si intamplat: mi-a ars becul, a stricat bateria si m-a lasat in mijlocul campului.

Merci fain de tot pt clarificare si sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema faptului cs nu trece de 120km/h as zice ca se va rezolva de la sine dupa remedierea incarcarii. Verifica si statorul si cumpara un releu cu mosfet bun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine sa se rezolve asa. O sa verific si statorul

A venit releu nou si acu am 14,7V cu motor pornit :D

o sa vad maine daca s-a schimbat ceva cu limitarea de putere. 

Statorul nu stiu sa il verific

A venit releu nou si acu am 14,7V cu motor pornit :D

o sa vad maine daca s-a schimbat ceva cu limitarea de putere. 

Statorul nu stiu sa il verific

 

 

Mda, nu s-a rezolvat cu limitarea de putere. Merge cum trebe cativa km, dupa care merge in suturi putin, i se stabilizeaza in cateva secunde, dupa care max 120/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Am desfacut carburatoarele si am gasit 2-3 bube. In primul rand, una dintre diafragme avea o fisura (ca o taietura mai exact) de vreo 5 mm. Pe urma am gasit jiglerul de relanti (slow jet-ul) de la ambele carburatoare stranse pana la refuz. Plus putina mizerie (la care ma asteptam oricum).

Am curatat bine tot, am schimbat diafragmele cu unele noi after market, si am lasat jiglerul mai devreme mentionat deschis 360 grade. Am schimbat si filtrul de benzina.

Am insurubat la loc mobra, si a pornit relativ repede. M-am echipat si am iesit sa fac o proba.

La inceput totul era mai ok ca atunci cand am luat-o, raspundea mai repede la acceleratie, tragea mai frumos si nu mai dadea rateuri la decelerare. Pe urma, dupa ce am mers vreo 5-10 km, a inceput cu acelasi simptomuri ca inainte: putere din parti, motorul se chinuia sa invarta ca si cum nu mai avea benzina (deabea am facut si plinul, deci exclus), dadea rateuri la decelerare, la relanti trebuia sa o tin putin turata ca sa nu moara motorul.

 

Acum eu nu stiu ce ar mai putea fi. Nu este nici din carburi si nici din electric.

 

Mai aveti voi vreo idee ce as mai putea verifica?

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand se mai gatuie asa, opreste si desfa busonul de benzina. Poate face vacuum in rezervor, pentru ca e infundata aerisirea busonului.

Edited by TETEA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masoara incarcarea la cald si schimba releul...asta daca dupa ce se incalzeste bine motorul releul, scoate sub tensiunea adecvata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul tocmai l-am schimbat ca inainte imi dadea 18.7V. O sa il verific si la cald, dar e totusi nou si problema asta era si inainte sa il schimb tot la fel.

 

O sa incerc si cu busonul de benzina. Trebuia sa ma fi gandit la asta inainte sa fac plinul :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci. O sa caut ceva recipient unde sa scurg benzina (cred ca in rezervor la masina cel mai sigur :)))    ) si vad daca e ceva cu ala

Aaaa, voi ati zis de buson (pe unde alimentez), nu de robinet, nu?

Oricum o sa golesc rezervorul si verific ambele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, a pățit un prieten să nu îi mearga mobra din cauza bușonului. Nu e folclor. Face vid și nu mai curge benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

picura,se abtine iar picura iar se abtine..apoi se abtine de tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, are sens si se potriveste cu simptomul. Sper sa se rezolve asa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietenul care a patit faza descrisa are un Hornet, care a fost la doi mecanici cu exact aceleasi simptome: pornea usor, mergea bine, apoi o lua naiba. In sensul ca se oprea. Dupa ce a curatat busonul, nu a mai facut figuri motorul. Spray de frane (sau de carburator) si aer comprimat. Fenomenul se manifesta mai puternic daca rezervorul e plin.

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...