Sari la conținut

9000 km, pana in Scotia si retur


Postări Recomandate

Sa stii ca imi dadea un anumit "confort" si din aceasta perspectiva. Aveam range-ul cel mai mare din tot grupul.

Acum, cu GTL-ul s-a mai restrans un pic, consumul este mai mare si rezervorul ceva mai mic, insa plusurile sunt evidente asa ca nu ma plang.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vei merge in UK va trebui sa stii ca e destul de dificil spre imposibil ca dupa o numita ora sa mai gasesti cazare, mancare, nu mai zic de bautura si evident benzina. Sigur asta nu cred ca este suta la suta valabil (partea cu benzina) si in marile orase. Noi evitam sa mergem prin astfel de orase, evitam autostrazile asa ca... Apoi, VFR-ul, consuma cel mai mult, comparativ cu celelalte motoare din grup asa ca "barja" cum o numea un coleg  mai sus, salva situatia.

Dar, ca o concluzie, nu as mai merge in UK nici platit. Si nu din cauza costurilor (cele mai mari , comparate cu celelalte calatorii), ...dar. ma rog, nu asta intrebai tu.

Partea cu benzina am mai trait-o si in alte excursii, imi amintesc de Sicilia, dar era unul din aspectele care dau farmec acestor plimbari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Interesanta experiență. Nu am ajuns in zonele alea, dar as fi interesat de ce nu ai mai merge in uk?

Stiu ca uneori o poza face cat 1000 de cuvinte, dar de foarte multe ori descrierea da savoare excursiei. Plus ca cititorii află multe ponturi și tu se pare ca ai destule 🙂

Share!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Am sa incerc sa sintetizez pe cat e posibil si sa prezint un scurt istoric. Am ajuns in acest "punct" (10 ani de motociclism, in jur de 120 000 km, in opt excursii prin toata Europa si multe altele prin tara...), datorita a doi oameni (In principal). Unul este fiul meu Costin, care conduce VFR-ul (mereu fara benzina).  Costin, dupa ce a muncit o vara intreaga in USA si-a luat un Hornet, cu care dupa aproape un an a cazut si si-a rupt o mana si un picior. In primul moment dupa accident mi-a spus sa ii dam foc (Hornetului), la cateva ore, cand i-a mai trecut durerea a zis ca este mai bine, totusi, sa-l reparam, ca la un timp dupa ce si-a revenit, cateva luni sa ma convinga sa-mi iau si eu motor.(permis aveam din 1985, daca nu ma insel. Si asa am devenit posesorul unui Suzuki Intruder C 1800 R.

Acum intervine cel de al doilea om care a avut influienta in ceea ce a urmat si este chiar motivul pentru care ma aflu aici si va povestesc. Despre el stiu ca i se spunea RADUCU, si i-am intalnit povestirile pe un forum cu Suzuki-sti. Povestea atat de frumos (aici aveti dreptate...) dspre o excursie pe coasta Dalmatiei, pe la Dubrovnik, parcul national Plitvice, apoi pestera de la Postolnica (nu sunt sigur ca asa se scrie)... In fine, m-am apucat si am facut o schita de traseu (pe urmele lui Raducu) si impreuna cu fiul meu si un alt prieten si coleg de breasla am pornit la drum. A fost atat de frumos ca de atunci, in fiecare vara (mai putin cea trecuta, din motivul precizat), am tot calatorit. Ii multumesc lui Raducu si colegilor din grup ( intre timp s-au mai alaturat doi, uneori trei).

Acum o precizare legat de ce ma intrebati voi, cu pregatiri, programari... Nu stiu daca procedam in modul cel mai practic dar in afara unui traseu general (care nu este musai sa fie respectat), nu facem nici un fel de rezervari la hoteluri si alte alea. Totul decurge natural, la instinct, rezistenta si ce ne rezerva drumul. Chiar daca uneori mai greu, intotdeauna am gasit cazare (mai putin UK!) Imi vine in minte, acum, o situatie chiar din prima excursie cand, negasind cazare in Dubrocnik ( in August noi ne imaginam ca vom gasi), a trebuit sa ne intoarcem in Bosnia (vamesii se uitau ciudat ca ne intoasesem asa devreme) si undeva intr-un orasel cu un singur motel , la ora 23 si, ne-au facut de mancare, ne-au dat de baut si deoarece nu aveau decat o camera cu doua locuri, ne-au adus o saltea cu lenjerie cu ce trbuie si a asezat-o pe los, ne-a adus restul de bautura in camera...Super!

Poate gasesc poze si pun cateva.

Dar sa nu o mai lungesc, la unele din excursii am reusit sa facem cate un filmulet sinteza, unul dintre colegi fiind si fotograf profesionist. Mai avem material de montat, de la ultima excursie, in Turcia, care este o tara si o destinatie pentru motociclisi pe care o recomand. Colegul Kosh poate sa confirme. Daca ati vazut sau veti vedea filmuletele si veti dori detalii specifice, o sa incerc sa raspund. Pana atunci, numai bine !!!

 

image.thumb.png.ebfa2020d519840e373d43733b1f49ce.pngimage.thumb.png.05ff7e68a51ad07599111937bf754cf8.pngimage.thumb.png.719984c4ff1ab94f22c9d437ab890077.pngimage.thumb.png.1c10395782fb06219df76c0dfc61ea6c.pngimage.thumb.png.084d8532608477e3fc796be533f50bf9.png

DSC07675.JPG

Pentru mai multa usurinta, puteti vedea pozele si pagina mea de facebook.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scurt video ul, dar fain. Faza cu benzina e de rasu curcii , intr-adevar, dar va inteleg. Eu mi-am cumparat un mic bidon de 5l pe care il tineam plin cu benzina in zonele mai putin frecventate, din fericire nu am ajuns sa il folosesc cu actuala Suzuki (dar cu aia veche am ramas si eu :D ).

 

Sunt de aceeasi idee si la faza cu mancarea si cazarea, unde nimeresc acolo ma opresc. Dar sunt si aici mai precaut, am tot timpul ceva conserve de rezerva la mine si musai cortul.

 

Dar tot nu am inteles de ce nu v-ati intoarce in UK. Clima, preturile ... ?


 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

""""Nu stiu daca procedam in modul cel mai practic dar in afara unui traseu general (care nu este musai sa fie respectat), nu facem nici un fel de rezervari la hoteluri si alte alea. Totul decurge natural, la instinct, rezistenta si ce ne rezerva drumul. Chiar daca uneori mai greu, intotdeauna am gasit cazare (mai putin UK!)"""

 

Exact pe principiul acesta mergem si noi. La serviciu am program, reguli, norme. Principala regulă pe care o am cand ies cu motorul e să ajung la destinație întreg. La fel si mobra. Rezervările se fac cel mai devreme cu 6 ore înainte. Și noi avem echipament de campare cu noi, haleala se ia din magazin cu câteva ore înainte.

Succes cu concediile, ai ce povesti!

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut eu, in zonele mai salbatice (care n-au autostrazi sau orase mari in apropiere) benzinariile sunt foarte rare. In Scotia/Lake District am fost cu masina, pe langa ca era sa raman inzapezit in varful muntelui, daca as fi fost pe rosu cu benzina, ala eram.
In schimb cu cazarile n-am avut niciodata problem, mai ales cu Airbnb, care in UK merge foarte bine in orice zona (adica e plin de cazari).

Altfel foarte misto tura voastra, bravos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am ramas un pic dator cu o explicatie legata de "insatisfactia" mea sau a noastra ,  cu privire la aceasta experienta in UK.

In primul rand a fost destul de lung traseul dar asta nu ar fi fost cea mai mare problema. Chiar daca ne asteptam la temperaturi mai scazute si ceva precipitatii (ne pregatisem cu echipamente adecvate), am avut "noroc" de ploaie toata perioada si de dimineta pana seara, cu mici variatii. A trebuit sa ne "papurim" cu tot felul de pungi si manusi de "ciolofan" de prin benzinarii, inclusiv saci menajeri si tot ne razbea pana la piele, In aceste conditii, asteptam seara sa ajungem la un hotel sa ne uscam si sa ne incalzim  dar, neavand rezervari cazarea devenea o mare problema. Si atunci cand gaseam cazare nu mai era nimeni la bucatarie, si tot asa. Debutul a fost in prima seara, cand am trecut canalul. Am decis sa mai mergem 56-60km, sa nu fie aglomerat in zona portului. Dar oriunde mergeam, nimic. Intr-un final, am gasit pe Booking un camin studentesc in care ne-am cazat dupa miezul noptii.  Tot la capitolul cazare mai mentionez doar un episod. Trebuia sa ajungem in orasul Inverness, unde urma se ne intalnim cu un amic al unui coleg din  grup, un tip deosebit care merita toata stima noastra. Despre el, un pic mai incolo. Mergeam de dimineata doar pe ploaie, apa ne ajunsese in toate locurile, degetele de la maini si picioare erau deja crete frigul ne patrudea tot mai tare pe masura ce se insera. La un moment dat colegul isi suna amicul sa ii spuna cand ajungem si sa-l roage sa ne rezerve o cazare in oras. Am mai tras noi cateva ore prin frig si ploaie si am ajuns in oras dar cum ploua cu galeata am oprit in parcarea unui supermarket Lidl sau ceva. Am dat sa intram dar tocmai inchideau asa ca am stat afara sub copertina de la intrare pana cand colegul l-a sunat pe amicul sau. Dar surpriza, nu a gasit cazare si noi eram terminati. In final am gasit la un hotel foarte scump dar neavand locuri pentru toti a trebuit sa insistam foarte mult pentru un pat suplimentar...

Cum mai aveam de stat o zi in acel oras am cautat cazare din prima clipa dar nimic. Nici unde am stat nu mai era nimic. Acum este momentul sa va spun cate ceva despre amicul colegului nostru, pe numele sau Gabi Tomescu, fotograf profesionest, ca si colegul nostru Dragos care vazand in ce situatie eram a exclamat :"nu am vazut grup mai dezorganizat ca voi"! Dreptate avea... dar ma departe omul ne-a  luat si ne-a pus propria lui casa la dispozitie si a doua zi ne-a dat si pe colegul lui (Gabi avea in oras si un foarte bun salon de tatuaje unde era coleg si cu Zoltan Tamas Zoli) Zoli, alt baiat deosebit, care era si motociclist si care ne-a fost ghid pe cele mai frumoase trasee din Scotia. Asta a fost parte care chiar a meritat.

In legatura cu benzina, tin sa precizez ca nu lipsa benzinariilor era problema ci ca inchideau seara, nu mai aveau program. Puneam pe GPS, ne setam rabdarea si dozarea benzinei si cand ajungeam era inchis. si tot asa, apelam la "barja si furtunete".

Si inca un aspect si ma opresc. Noi avem asa in obisnuinta ca atunci cand ajungem la orice cazare, dupa un dus meritat, coboram la o bere la o terasa sau macar receptia holtelului. Ei bine, aici era problema. Seara nu mai gaseai nimic. Atunci am incercat sa luam o bere de la benzinarie. Am ramas blocati cand am vazut ca pe raftul cu bauturi alcoolice era trasa gratia si incuiata. Ne intrebam, ce cautam noi acolo cand in partea noastra de lume este super din toate aceste puncte de vedere. Si m-a mai surpins ceva neplacut (poate mi s-a parut mie), un gen de aroganta bazata mai ales pe ce au fost odata dar cand le trage gratia peste bautura...?!

Dar poate sunt eu prea carcotas. Si ar mai fi si alte experiente neplacute. Pana la urma tot compatriotii nostri ne-au facut excursia placuta. Le multumesc !

Pe subiect!

_97B5587.jpg

_97B5589.jpg

_97B5590.jpg

_97B5593.jpg

_97B5322.jpg

_97B5577.jpg

_97B5578.jpg

_97B5579.jpg

Si compatriotii nostri deosebiti!

Zoli cu casca si Gabi cu masina !

_97B5332.jpg

2015.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina tura. Ma bate gandul si pe mine, chiar daca pe tine nu te-a dat pe spate.

Am o rugaminte, imi poti spune cam in ce buget v-ati incadrat? Cu aproximatie!

Pe unde ati trecut in UK?

Preturile cum sunt in Scotia,  fata de noi?

Mersi

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Nu as putea sa sa spun exact cat ne-a costat aceasta excursie dar cert este ca preturile sunt mai mari ca la noi. Dar daca iti doresti sa mergi e bine sa ai un buget  consistent. Si ca sa nu fiu acuzat ca fac doar contra reclama am sa atasez si niste poze mai "atractive".

Scotia are niste peisaje cum nu am mai intalnit nicaieri pe unde am umblat. Relieful este diferit, vegetatia...

Daca nu ai mai facut astfel de iesiri eu nu as recomanda sa incepi chiar cu asta, Balcanii sunt o destinatie de vis. Si cum ar zice Costin: "Mult, bun si ieftin"!

Si mai era intrebarea, pe unde am trecut? Am trecut cu feribotul pe la Calais. La intoarcere am vrut sa trecem prin tunel dar ne-au respins de la "poarta" ca nu aveam rezervare, care rezervare trebuia facuta cu doua saptamani inainte, asa ca inapoi la feribot.

Ok si acum cateva poze!

_97B5094.jpg

_97B5095.jpg

_97B5096.jpg

_97B5100.jpg

_97B5125.jpg

_97B5134.jpg

_97B5143.jpg

_97B5154.jpg

_97B5163.jpg

_97B5165.jpg

_97B5166.jpg

_97B5168.jpg

_97B5174.jpg

_97B5176.jpg

_97B5182.jpg

_97B5188.jpg

_97B5196.jpg

_97B5214.jpg

_97B5219.jpg

_97B5222.jpg

_97B5223.jpg

_97B5237.jpg

_97B5255.jpg

_97B5276.jpg

_97B5287.jpg

_97B5289.jpg

_97B5427.jpg

_97B5429.jpg

_97B5441.jpg

_97B5458.jpg

_97B5506.jpg

_97B5523.jpg

_97B5525.jpg

_97B5527.jpg

_97B5550.jpg

_97B5575.jpg

_97B5597.jpg

_97B5599.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca in austria/italia/germania un buget decent e 100e/zi de motoreta+rider (gaz, mancare , cazare+neprevazute: taxe strazi, muzee etc) in UK ar putea fi 150 spre 200/zi.

Fara a pune ;a socoteala cheltuielile cu pregatirile din tara. Asta ca sa stai linistit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, plescoi rulz a spus:

pai daca in austria/italia/germania un buget decent e 100e/zi de motoreta+rider (gaz, mancare , cazare+neprevazute: taxe strazi, muzee etc) in UK ar putea fi 150 spre 200/zi.

Fara a pune ;a socoteala cheltuielile cu pregatirile din tara. Asta ca sa stai linistit :)

Din cate stiu (intr-adevar nu sunt 100% sigur) Scotia este semnificativ mai ieftinache decat zona din sudul Angliei, mai ales Londra.

Asa ca este posibil, cu putina atentie,,  sa te incadrezi in 100 euro/zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu s-a inventat costum impermeabil 100%. Unele se uda mai greu, altele mai repede, dar apa tot intra daca te ploua o zi intreaga. Si problema apare intai la membre unde daca mai e si frig... iti doresti sa lasi mobra-ntr-un sant.

M-a udat din Brno pana in Timisoara, cu ploaie de nu vedeai la 20m in fata pe unele portiuni. Dar din 200 n-am lasat-o aproape toata autostrada de la unguri, era rau tare cand prindeam masini din spate. Inconstienti. Si ca sa fie treaba marfa, am mai ramas si fara benzina spre Szeged venind acasa, benzinaria in care ne facusem plan sa alimentam era revizie. 1000rr a mai facut 60km peste mine cu R1. In alt an a plouat de la Timisoara pana la Pitesti, atunci am avut costum de ploaie si nu m-am udat asa rau insa apa tot a intrat. Colegul meu era varza, avea un costum de ploaie Tucano, la Orsova l-a aruncat intr-un tomberon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu știu ce costume aveți voi, dar într-un costum bun și mai scump nu intra apa. Se întâmplă însă alt fenomen, datorita faptului ca nu are membrane transpiri foarte rău în el și după o vreme ești jilav de umezeală și pe interior. Mă gândesc că asta s-a întâmplat și la voi. 

Când se întâmplă să ma prindă ploaia eu merg cu el deschis la gât, măcar sa am cât de cât o zonă de respirație a corpului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...