Jump to content
Sign in to follow this  
cristache

Nu stiu ce baterie imi trebuie. Care e teoria?

Recommended Posts

Salutare, am o Honda Xr 400, cu pornire la pedala. Ii voi pune un alternator care va scoate 200w.

 

Voi avea doua becuri de 55w, deci 110w total, restul , leduri.Fara electromotor.

 

Intrebarea este ce baterie imi trebuie. De cati A?

Instalatia veche are doar un bec de 35w si unul de 5w, fara baterie.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O baterie de 12V, Ah cat de multi permite spatiul pe care il ai acolo. Cu cat mai mare, cu atata mai bine, cu conditia sa nu cazi in extrema cealalta, sa nu mai plece motorul de pe loc :D  de grea ce e.

Vezi ca bateria se masoara in Ah - amperi ora, nu A simplu. Pe langa asta mai are curent de pornire, da nu 

Edited by Dan Cata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat mai multi amperi in dimensiunile permise de locasul de amplasare.

Daca nu vrei sa arunci banii , strict ptr 200 W , teoretic ai nevoie de 12V si 17Ah . 

Watt=volt x amper.

 

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci o baterie de 12, max 17 Ah.

Bănuiesc că trebuie să fie mare pentru a suporta încărcarea de max. 200w sau pentru a avea putere pt becuri... 

 

Intrebarea mea este: 

Bateria alimentează becurile, iar alternatorul bagă curent in baterie sau alternatorul bagă curent in becuri si in baterie...?

 

Sper ca am fost coerent...

 

Eu ma gândeam să pun o baterie mai mică...de ce ar fi greșit?

 

Mentionez ca faza scurtă are 55w si nu merg mai deloc cu ambele faze  adică 110w ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de instalatie.... Bateria ( daca tin corect minte) se incarca cu un procent din cat poate ea. Adica daca este de 12 Ah se va incarca cu 1,2-2 Ah.  Curentul folosit de becuri nu ar trebui sa treaca prin baterie iar alternatorul ar trebui sa asigure consumul maxim al mobrei (adica 110 w + alte becuri, sa zicem 30 w) si sa mai poata baga si in baterie.200 - 140= 60w.   Ca sa nu fortezi alternatorul sa zicem ca vei folosi doar 30w pentru incarcare, adica 2,5 Ah adica poti sa pui orice baterie pana in 25 Ah ( nici nu cred ca exista asa mare moto). Scuze daca gresesc.... Bere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristache, daca nu ai nevoie de demaror electric (sau motocicleta nu este prevazuta cu asa ceva) la cei 200W pe care-i produce generatorul, orice baterie face fata consumatorilor tai! Asadar de la 8Ah in sus, poti folosi orice "pocnitoare" de baterie (de preferat una fara intretinere, cat mai ieftina...fiindca vei fi surprins cat o sa reziste).:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune daca iti incape o baterie de ups un 12v 6Ah este suficient sa-ti "netezeasca" ce-ti da generatorul, aceste baterii sunt fara intretinere suporta decarcari "adanci" practic indistructibile, eu am una de 6 ani pe un 125 si este ok, are 12Ah, cam "caraie" la pornirea de la buton (nu prea duce curenti mari) dar isi face treaba cu brio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru răspunsuri.

 

Nea Ivane suntem pe aceeași lungime de undă. Așa mă gândeam și eu...

 

Vlad,  si asta era o idee, dar tipul de la baterii zicea că nu rezistă la încărcări sau la descărcări,  nu am inteles ce probleme au bateriile de UPS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateriile de ups nu pot da curent mare la pornire, dar cum tu nu ai pornire nu te afecteaza deci poti pune lejer o baterie de ups.( Mai e un mit care spune ca bateriile de ups nu ar rezista prea bine la vibratii dar personal il consider doar un mit, la mine nu s-a adeverit)

Eu am mers mai bine de un an cu o baterie de ups de 7Ah pe un vfr. Si-a facut treaba cat am folosit-o. Daca motocicleta porneste usor, reusesti sa o pornesti si cu baterie de ups fara probleme.

Puterea alternatorului nu are treaba cu capacitatea bateriei.

Capacitatea bateriei are treaba directa cu timpul cat poti folosi consumatori fara ca alternatorul sa functioneze. ( de ex cat poti sta cu farul pornit si motorul oprit, cat o poti lasa pe avarii cu motorul oprit, etc).Indirect are treaba si cu pornirea in sensul ca o baterie cu curent mare de pornire (CCA) va avea si capacitate mai mare.

Ca sa-ti faci o idee , la FJR alternatorul are 590W iar bateria e de 12Ah. Sunt motociclete cu alternatoare mult mai mici si baterii la fel sau chiar mai mari ( monocilindricele si bicilindricele de obicei)

Important e ca alternatorul sa-ti acopere consumatorii .

Trebuie sa fii atent si la faptul ca un alternator de 200W va genera 200W doar peste o anumita turatie , trebuie verificat si regimul de turatie al motorului de pe care iei alternatorul. Ideal ar fi sa-l iei tot dupa un monocilindru, ca altfel daca-l iei dupa un motor cu 4 cilindri s-ar putea sa nu ajungi prea des la capacitatea lui de 200W. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal la toate motocicletele mele de enduro/motocross echipate doar cu kickstarter am folosit in loc de baterie un condensator de min 5000 uF cu borne pe surub m5..scapi de greutate si nu mai ai treaba cu bateria pe viitor.

Edited by s@rpe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, s@rpe a spus:

Personal la toate motocicletele mele de enduro/motocross echipate doar cu kickstarter am folosit in loc de baterie un condensator de min 5000 uF cu borne pe surub m5..scapi de greutate si nu mai ai treaba cu bateria pe viitor.

Si de unde sa gaseste asa ceva? ...ca nu am vazut decat cu pini.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 11.01.2019 la 15:32, M!ha! a spus:

Cat mai multi amperi in dimensiunile permise de locasul de amplasare.

Daca nu vrei sa arunci banii , strict ptr 200 W , teoretic ai nevoie de 12V si 17Ah . 

Watt=volt x amper.

 

mah baiete tu ai iesit la furat de curenti? hai la nani ca esti obosit.

 

op , pune orice baterie care iti incape de la6-8 AH , de 10 e deja foarte mare pentru ce ai tu nevoie.

 

 

motocicletele de enduro ... mai cad , se mai culca etc, iti trebuie o baterie li-ion sau AGM , o baterie de ups o sa-ti curga la prima tranta.

Edited by superbec

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai furat textele astea? 

 

Omul a estimat 200 wați. Cine sunt eu sa ma pun contra? Treaba lui. 

Acumulatorii moto sunt chiar și de 30Ah. În funcție de aplicație. 

 

 

 

Eu nu as lua un căcat de baterie cu capacitate mica. 

Nu îmi place ideea sa raman noaptea în pana pe drum si avariile sa consume acumulatorul în 30 minute. 

 

Fiecare face ce vrea. 

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite daia nu mai scriu pe aici ... plin de baieti intelijenti (eram sarcastic, dari pari genul care are nevoie de subtitrare) cu vaste experiente(in alte domenii) care-si dau si ei cu parerea, ca e gratis.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Paca a spus:

Si de unde sa gaseste asa ceva? ...ca nu am vazut decat cu pini.

Multumesc.

Doar la prima cautare gasesti astea, dar daca pierzi ceva timp gasesti si pe la noi la 70-80 de lei unele de 10000uF minin...

https://www.ebay.com/itm/1pcs-NIPPON-36DY-15000uF-60V-Screw-Terminal-Aluminum-Electrolytic-Capacitor/152890261126?hash=item2398f83e86:g:KYUAAOxycmBSsXmo:rk:24:pf:0

 

https://www.ebay.com/itm/Capacitor-Aluminum-Screw-Terminal-25000-uf-40VDC-Mallory-CGS253U040W4C3PH/162631759358?epid=2175121918&hash=item25dd9bb5fe:g:fA8AAOSweyNZkhsu:rk:30:pf:0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, superbec a spus:

o baterie de ups o sa-ti curga la prima tranta.

Toate UPS-urile pe care le-am vazut ( de la 0.5kVA pana la +20kVA) aveau baterii VRLA care nu curg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspunsuri.

Am sa pun o baterie de 6 - 7 Ah. Am deja bateria.Cu gel.

 

Nu am nevoie de curent de pornire.

Nu folosesc niciodata avariile, nu folosesc luminile cand nu merge motorul...

Alternatorul scoate max 200w, la turatii normale cred ca 150w.

Nu consum in mers decat max 80w; bec + leduri + incarcare baterie.

 

Deci cred ca m-am lamurit.

 

Asfalt de care vreti voi! Namol pt enduristi...👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea era alta :

La ce-ti trebuie musai baterie daca nu ai electromotor, si nici nu folosesti consumatorii electrici cand ai mobra oprita  .

De ce nu  un capacitor mare, cum a sugerat colegul ssssssarpe  :)

Care este rationamentul , avantaje / dezavantaje  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Paca, asa aveam pana acum, dar am nevoie neaparat de baterie pentru:

 

 

Indicator digital de viteza: https://motogadget.com/shop/en/motoscope-mini.html

 

Computer: https://motogadget.com/shop/en/m-unit-blue.html

 

Am un proiect de facut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicatorul de viteza il folosesti doar cand este motorul pornit , deci cade ca ''nevoie de baterie '' 

Computer ...aici poate , cu toate ca sunt convins ca are o baterie interna pt memorie, iar de consum mare nici nu incape discutie .

Proiectul tau , deciziile tale ...eram doar curios .

Spor la treaba  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa te gandesti bine inainte la ce vrei sa obtii si daca merita efortul/investitia.

Sa pui un alternator suplimentar pe motorasul ala doar pt acel ghizmo cu relee mi se pare exagerat. 

Alternatorul cum te-ai gandit sa-l montezi,cum vei face antrenarea lui?

Daca doar iluminatul e problema la tine, eu in locul tau as cauta ceva far led de calitate si as renunta la alternator suplimentar.

35W reali led e mai mult decat suficient pt o motocicleta.

Fiind un motor enduro e bine sa-l pastrezi cat mai simplu posibil.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergeti si pe siteul www.caranda.ro unde veti gasi o gama completa de baterii stationare pentru motociclete! Si puteti cere si consultanta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ghizmo  Se inlocuieste doar statorul , care este deja lesinat, la relanti, nu stiu daca scoate 20w.

 

Iar restul instalatiei , in plus de cea a motocicletei, este de fite...fac un scrambler. Am yamaha WR 450 pt enduro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Citat

Se inlocuieste doar statorul , care este deja lesinat, la relanti, nu stiu daca scoate 20w.

Vezi ca nu-i asa simpla treaba, nu obtii mare lucru daca schimbi statorul iar magnetii raman aceiasi, mai ales cand vorbim de magneti batrani.

Statorul mai contine si partea de alimentare a aprinderii, nu-l poti elimina pur si simplu.

Daca te-ai gandit defapt sa inlocuiesti magnetii (rotorul) cu altii fara sa inlocuiesti statorul iar ai o problema ca s-ar putea sa nu-ti mearga aprinderea sau sa o prajesti.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...