Sari la conținut

Pareri prima moto model SV650


Flower-Power
 Share

Postări Recomandate

Gasesti si SV-uri cu ABS, dar sunt mai rarute. 

 

O alta motocicleta care ar trebui sa iti atraga atentia e Yamaha MT-03. Desi are motor de 600, e un pic mai calma decat media motocicletelor si destul de ok la drum lung.

image.thumb.png.689941a57922749f238af1e869e6e76d.png

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 177
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Metale,EXACT de asta am vorbit eu cu ea.Si e 660,nu 600.  :ok:

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai spartana motocicleta, nu prea e de don'soare. 

Mie Ducati Monster de 600 mi se pare una dintre cele mai ok moto pentru o incepatoare si nu numai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreo 3 femei stiu ce au unceput cu MT03.Una continua si azi.

Eu ma referam la a incepe cu monopiston.Monster-ul e tot 2 in V.

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, GoodKat said:

trebuie sa schimbi distributia la 20.000 km sau 2 ani

 

Schimbarea distribuției este treabă de o oră de manoperă* și 100€ cost total. Intervalul de 2 ani este (foarte) pesimist și stabilit de italieni pentru a acoperi cele mai apocaliptice condiții (motocicletă ținută afară constant, variații de temperatură importante, etc). Personal dacă nu am făcut numărul de km, am schimbat curelele la 3-4 ani și nu am avut nici cea mai mică problemă.

 

*un mecanic bun și cu sculele la-ndemână va face schimbul în 10-15 minute efectiv, lucru care te ajută să înțelegi "complexitatea" operațiunii

 

13 minutes ago, GoodKat said:

reglajul valvelor se face cam la jumatea intervalului fata de trotinetele japoneze

 

Nu este vorba de reglaj, ci de verificare.

 

14 minutes ago, GoodKat said:

reglatul valvelor inseamna sa iti dai cu tesla in c*aie si ca te costa destul de mult cand incepi sa schimbi pastile si ce mai este necesar din ansamblul desmodromic

 

Verificarea jocului la supape presupune desfacerea unor capace (4 capace, unul pe supapă, fiecare având 4 șuruburi) care se află în capul cilindrilor și măsurarea distanței dintre camă și pastilă. Capacele sunt accesibile în mod direct, nu trebuie să desfaci nimic pentru a ajunge la ele.

 

Sistemul desmodromic este teribil de fiabil, nu "se strică" și nu are nevoie "de servisare".

 

25 minutes ago, GoodKat said:

mecanicii care se pricep la Ducati ii numeri pe cateva degete de la oricare dintre maini

 

Sunt câțiva, iar operațiunile respective sunt considerate bazice. Pentru a schimba cuzineți la un 1098 ai nevoie de un mecanic Ducati bun. Pentru a schimba curele de distribuție sau pastile la un Monster răcit pe aer, ai nevoie de un mecanic Ducati. Și mulțumim lui allah, avem service-uri autorizate Ducati.

 

31 minutes ago, GoodKat said:

In rest da, faptul ca e racit pe aer este un avantaj sau dezavantaj...depinde din ce punct de vedere privesti.

 

Se încinge mai rău între picioare vara prin traficul urban, da. Și poluează ceva mai rău. În rest este un motor mai rudimentar, deci mai simplu, mai ușor și teoretic mai fiabil.

 

Credeam că în anul de grație 2019 am scăpat de sintagma "motoreta japoneză și mașina nemțească e dumnezeu și isus cristos". Dar se pare că m-am înșelat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu "brutalitatea" incredibila in ture mici la un 650 v2 e cel putin o exagerare. Unii le folosesc pentru scoala de soferi...

 

Vorbind de nakeduri entry level de 70-80hp si 190-210kg, orice detalii tin strict de preferinte. Diferenta intre a cadea si a nu cadea NU e data de faptul ca ai luat sv650 in loc de xj6, sau invers.

Mai degraba te preocupi cu starea tehnica, pentru ca de cativa ani s-a umplut piata de sh cu epave din "occident" carpite la minim si vandute ca "impecabile". Si sa-i pui anvelope foarte bune, adica varful de gama din categoria sport-touring de la orice producator mare.

 

Mai te poti uita si la ktm 390 duke, in vara erau cateva la vanzare de la primul proprietar. Cele 30-50kg in minus il vor face mult mai agil in oras, iar in afara pana in 100-120 va fi mai rapid pe viraje decat orice naked mediu entry level. Bonus, va fi si putin mai ieftin la intretinere.

 

Editat de walking^human
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, walking^human said:

Diferenta intre a cadea si a nu cadea NU e data de faptul ca ai luat sv650 in loc de xj6, sau invers.

 

La viteză medie sau mare, nu. La viteză mică (acolo unde un începător își va petrece mai mult timp, mai ales în oraș), un 4 în line va fi mai docil, mai ușor de controlat, mai predictibil și liniar. Un V2 va fi mai iregulat, va smuci și va merge mai sacadat. De aici până la "brutalitate" e cale lungă, dar un 4 în linie va fi mai ușor de manevrat în anumite cazuri.

 

10 minutes ago, walking^human said:

ktm 390 duke

 

Sau surorile mai sexy, Svartpilen/Vitpilen 401.

 

2000000001.jpg 39234_Vitpilen_401_2018.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, walking^human a spus:

Asta cu "brutalitatea" incredibila in ture mici la un 650 v2 e cel putin o exagerare. Unii le folosesc pentru scoala de soferi...

 

...

 

Brutalitatea e exact ca si frumusetea in ochii privitorului,tot la aprecierea utilizatorului. :)

Aia de le folosesc la scoala,n-o avut bani de altele...  :lol:

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detin atat l4 600 ca si v2 1000 si sunt familiar cu caracteristicile fiecaruia. Pentru mine, as alege oricand l4 600 in loc de v2 650. Insa toate astea intra in categoria "detalii si preferinte", si sunt irelevante subiectului discutiei.

 

Din nou, NU cade nimeni pentru ca a cumparat sv650 in loc de xj6, care la nu stiu ce turatie mica avea cativa hp in plus si niste foarte mici smucituri. Cade pentru ca i-a "scapat" mana blana in acceleratie, cade pentru ca a blocat frana, cade pentru ca are niste petarde de anvelope, cade ca nu a belit inainte ochii la ce jeguri acopera asfaltul etc. E imposibil ca la un mers in regim de incepator (sau chiar si mai avansat) smucitul cauzat de functionarea mai sacadata a motorului (avand 2 impulsuri de putere/ rotatie in loc de 4) sa depaseasca capacitatea maxima de aderenta a unei anvelope bune. Astea sunt mituri din seria "am simtit nevoia sa o culc" sau "am cazut ca am uitat ca era furca reglata cu 2 clickuri in plus".

 

Editat de walking^human
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impulsurile intermitente ale V2-ului la turații joase te pot dezechilibra. Mai ales când mergi încet, printre mașini, poate nu ajungi foarte bine jos, nu ai multă putere în mâini și gambe, nu simți încă motocicleta și nu ai reflexele necesare. În cazuri de genul ăsta, un 4 în linie e mai docil. Asta am spus. Te mai poate eventual surprinde dacă bagi mâna (voit sau nu) în gaz, având o altă curbă de cuplu și putere față de un L4. Nu vorbim despre aderențe și anvelope.

 

@OP: asta nu trebuie să te descurajeze în a-ți lua un V2 dacă-și place cum trage, cum se aude, ș.a.m.d. Trebuie doar să ai ceva mai multă grijă în anumite situații.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu de asta am zis ca @Flower Power e reticienta in a da amanunte de genul:

- experienta pe moto

- inaltime / kg (daca esti o mignona, clar n-ai ce cauta pe un... V-Strom)

- ce se vrea a se face cu motocicleta (commuting, plimbari ocazionale in we pe distante scurte/medii/lungi, touring sanantos, racing, sa dea bine in poze, colorata si plina de plastice ca e cool samd)

- cauta o recomandare de tip de motocicleta sau vrea sfaturi concrete pe ceea ce gaseste ea pe net (in cazul asta discutiile sunt punctuale pe modelul prezentat)

- merge cu sau ca si pasagera

- protectie la vant

- injectie / abs / moduri de selectare a puterii - intr-un cuvant gizmouri cat mai recente

- si nu in ultimul rand... B U G E T U L - degeaba visezi cai verzi pe pereti daca tu ai 3 lei in buzunar. 

 

Ceea ce OP ar trebui sa inteleaga e ca aici nu e pe mistocareala, ci ea prezinta niste date si noi ii dam niste info de care poate tine cont au ba. Daca vrea sa-si ia Fireblade 1000RR, degeaba-i spunem noi ca modelul ala e pacatos ca mananca ulei si are nevoie de o mentenanta mai atenta, ca e periculoasa pt o incepatoare, ca nu poti face touring cu ea in conditii foarte ok si ca e obositoare daca mergi zi de zi cu ea la munca incaltata cu tocuri (ca asa cere jobul), decizia tot la ea va fi... 

 

Exemplul meu: cand am tinut cont de parerile prietenilor, am facut cele mai bune alegeri, cand am ales eu "pentru ca asta-mi place", alegerile s-au dovedit in timp a nu fi tocmai cele mai ok. Deci intotdeauna o parere sau o un pont de ultim moment este binevenit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi L4 mai docil in joase dar v2 e mult mai fun de condus, chiar si pentru un incepator, parerea mea.

 

Orice din zona 60-70cp e in regula de inceput, indiferent de configuratia propulsorului. Mi-e greu sa cred ca daca ajungi in situatia sa o trantesti poate cu un L4 n-o faceai, cat ghinion sa ai tocmai ca asta sa faca diferenta, slabe sanse. Si daca o tavalesti ce? Te scuturi si pleci mai departe,fii barbata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Quote

Impulsurile intermitente ale V2-ului la turații joase te pot dezechilibra. Mai ales când mergi încet, printre mașini, poate nu ajungi foarte bine jos, nu ai multă putere în mâini și gambe, nu simți încă motocicleta și nu ai reflexele necesare. În cazuri de genul ăsta, un 4 în linie e mai docil.

Sunt de acord 100% ca in cazul asta ti-ar fi mai usor fara sa mai faca si v2-ul par-par-par sub tine. Dar de fapt ai avea alte probleme: ce cauti pe o motocicleta mult prea grea si prea inalta, in plin trafic, cand tu inca nu ai nici minimul de reflexe formate? De ce nu incepi cu ceva mai usor si mai jos? De ce nu mergi intai cat ai tu nevoie, 1-2-10-nspe ore prin zone fara trafic, pana simti ca macar stapanesti plecatul de pe loc si schimbatul benzii?

 

Poate te simti mai bazat ca n-ai inceput cu o motocicleta "de fraieri" sau "de fete", dar pe termen lung iti furi singur caciula. In loc sa incepi pe ceva care sa-ti fie potrivit (ca inaltime, greutate, putere), si sa progresezi de la inceput si constant, tu incepi pe ceva care te depaseste si sperie, iti creste sansa sa faci buf, si in loc sa progresezi esti concentrat mai degraba pe cum sa nu te striveasca/dea jos/omoare fierul.

Editat de walking^human
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Djenavar a spus:

Domnita cumpara ce.ti permiti si care.ti face cu ochiul.

Cam asta fac sau incerc sa fac. Multu:) 

Va multumesc tuturor inca o data pentru feedback. Incerc sa raspund punctual nu inainte de a clarifica faptul ca pana acum m-am dat cu cateva motoare si pentru ca nu am experienta mi-as lua un motor cu care m-am dat si m-am inteles.

La scoala am mers pe mai multe variante de motociclete si am constatat ca nu cu toate ma inteleg.

cel mai bine a fost cu er6n ,er5n.

Dupa absolvire :) am închiriat cb 500 care mi s-a parut greoi si no fun comparativ cu sv650. Cu sv m-am simtit mai ok, e mai vioi ,parca mai simplu de condus. De precizat :pot conduce motoare ce au ghidoane, nu semighidoane.

Nu stiu cum as merge pe mt03 sau orice alt motor cu care nu m-am dat si am o oarecare retinere sa cumpar unul cu care nu m-am dat nici macar o data, mai ales ca au existat si motoare pe care nu am putut sa le controlez. 

 

 

Bun, pana acum am lamurit partea cu asa -zisa experienta :)

173/58 

 

- ce se vrea a se face cu motocicleta commuting ,plimbari ocazionale in we pe distante scurte/medii pentru inceput.

Nu voi merge zilnic cu motorul la job pentru ca e distanta mica si nu are sens si pentru ca mai exista si alte motive personale care ma impiedica sa fac asta.

 

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK then
Atunci mergi pe ER6N (gasesti multe si cu ABS, e pacat sa nu iei asa ceva) si pe SV650 (aici, daca mai pui ceva banuti, te poti orienta catre Gladius - aceeasi motocicleta ca si SV_ul, acelasi motor, dar putin mai "rotunjoara", mai de fetite  )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- de ce topicul asta, pentru ca voiam pareri despre sv , pareri despre anuntul din ziar si un pic nu f mult am tinut sa precizez ca e prima moto..deci pareri despre cum vi se pare ideea.

Buget 2500 asa mi-am propus, cred ca in bugetul asta nu intra abs dar na, va trebui sa ma descurc si fara.

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia in calcul si Yamaha FZ6N. Ar trebui sa gasesti in bugetul tau. 

SV-ul da, e fun, e misto, se potriveste unei fete. Nu o sa iti para rau daca alegi asa ceva. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, cb 500 este grea dar no fun. As spune ca ai o dilema. As mai spune ca fz6 iese din calcul, avand in vedere remarca de mai sus, dar si puterea ei. Avand in vedere faptul ca le ai testat si te impaci bine cu ele, parerea mea este sa te decizi intre sv si er,sunt ideale.

 

Trecand la lucruri si mai serioase, cred ca ultimul cuvant il are petre81.

Petrone,baga mare!😂

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte grele toate ! Pentru mine mobra n-as vrea sa depaseasca 180kg (cu plinul facut pina da pe afara, stilul Contabil). As fi sarit pe mica ninjita 400 fara sa clipesc, daca nu ar fi bagat "teapa" cu rezervorul de 14 litrii (sint normali la cap?). Au scos o mobra mai usoara si performanta, dar mi-au taiat din km/alimentare, acum cu 300-le am +360km pina la o benzinarie, in stil de mers mai repejor.

PS. Daca vei dori sa incerci semighidoane, de aproape 300cc, vei avea ocazia la + 10 grade ziua. Toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

70 de cai nu sunt putini pentru o incepatoare, si atarna si la cantar.

 

E posibil sa existe un morcov real legat de gabaritul si puterea motocicletei. E al doilea topic, dupa ala cu dominarea, in care spui ca te intimideaza puterea mobrei. Un procent prea mare de morcov e periculos in trafic pentru ca in loc sa fii 100% prezent la ghidon ai o teama permanenta. Iti fura puterea de procesare, si asta vine cu niste consecinte:

 

- te poate face sa iei o decizie proasta intr-un moment critic 

- te face sa inveti mult mai lent sa mergi pe motocicleta. Pentru un incepator e cel mai sanatos la propriu sa iasa cat mai repede din zona de bajbaiala la ghidon, intr-o gama cat mai larga de scenarii. Daca iesi doar in weekend cu motocicleta progresul o sa fie si mai lent.

 

Parerile altora sunt foarte relative, atata vreme cat fiecare avem alte dimensiuni, fortza si indemanare. Pentru un individ de 1.90 si 100 de kile 80 de cai pot fi bicicleta chiar la prima mobra.  Pentru o fata de 60 de kg, 200 ale mobrei pot fi suficiente sa nu poata sa o plimbe de coarne 10 metri. Prin natura ei, motocicleta e mult mai intim legata de caracteristicile noastre fizice si personale decat o masina.

 

Concluzia e urmatoarea: daca ai o teama reala legata de o motocicleta anume, respect-o. Corpul si creierul incearca sa iti spuna ceva. E intotdeauna timp pentru mobra visurilor tale, dupa ce iti construiesti pe motoare mai mici indemanarea necesara ca sa o poti controla fara probleme. In plus, Romania e plina de soferi idioti care te vor forta permanent sa iesi din zona de confort, asa ca e foarte important sa ai o marja de siguranta.

 

In locul tau mi-as largi un pic evantaiul de variante. Afla ce modele nu te sperie deloc, si poate gasesti ceva mai interesant. Prima mobra oricum ar trebui sa fie o achizitie temporara. Scopul primei mobre e sa te faca sa intelegi regulile jocului in traficul din Romania cand esti pe doua roti, si sa te faca sa afli ce anume vrei cu adevarat de la o motocicleta.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...