Sari la conținut

Service Aprilia RSV 1000R


Pride
 Share

Postări Recomandate

Haideti sa va spun ce operatiuni am facut la motoreta pana acum si imi spuneti voi daca nu se putea face la orice service moto. 

 

1. Aveam o eroare in bord, am ajuns cu ea la al 3-lea service la care am incercat (primele 2 au zis ca nu pot a citi eroarea). Baietii au constatat ca nu are sonda lambda pe ea, iar piesa (exclusiv originala) costa exagerat. Am luat SH de pe ebay (o am si acum, daca vrea cineva o donez), cand sa o montez, uimire - avea deja una montata identica. Astfel, nu asta era cauza erorii. Am gasit pe forumuri ce am considerat a fi problema, pornind de la simptome, am comandat de pe ebay un senzor mic de aer 20$, montat cu ajutorul lui Google. Era un senzor de aer situat sub sa, citisem pe net ca au tendinta de a se infunda fiind cumva mai expuse, al meu avea un fel de cocon inauntru - surpriza, eroarea a disparut - definitiv.

 

2. S-a prajit statorul. Service1 - nu ma bag. Service2 - nu am piesa in lista. Service3 - am piesa in lista insa cu un pret exagerat/originala. Comandat singur, gasit un service doar pt montaj. Job done.

 

3. Vreau sa ii fac o revizie mai amanuntita adica furtune, garnituri, prinderi, poate un schimb de bujii, poate o verificare instalatie electrica, operatiuni normale de mentenanta cred ca pe orice mobra. Service1 - adu-o dar nu stiu cand ti-o fac, nu prea am timp, nu prea lucrez pe astea... pe sistemul ce vii la mine cu asta.

 

Evident ca japonezele au asa o reputatie buna la noi daca restul sunt lasat de izbeliste sau carpite la misto de catre unu plictisit care prefera sa curete un lant. Pe afara am auzit ca asa batrane cum sunt se dau pe dublul japonezelor, dar aia au mecanici, nu le tin pana expira.

 

 Vin de pe un VFR800 '06, o motoreta foarte misto insa m-a lasat statorul original in drum, inlocuit imediat cu aftermarket la primul service (ca e Honda). A crapat ceva in motor, s-a calat! Dusa in primul service, dezmembrat, constatat, SFATUIT de catre mecanic ca ies mai bine daca gasesc un motor SH, astfel in caz de ceva am si piese. Mecanicul a gasit in tara motorul de schimb, el m-a ajutat cu transportul, el a facut transplantul. Serviciu complet, motoreta funtionala iar eu iesit mai ieftin decat daca as fi cumparat doar piesele de schimb. 


Poate ar trebui ca service-urile sa isi mai mareasca putin "paleta" si la noi. Poate asa mai vedem ceva diversitate pe strazi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înțeleg că sincronizarea se face cu un instrument de diagnoză (că Texa asta produce, + alte aparate pt service). Cât o costa instrumentul respectiv? Dar softul/licența/abonamentul? Ce motociclete se pot diagnostica/calibra cu el? Cât ar trebui să coste o diagnoză/calibrare/ce-o mai fi? Cam câte (câte sute mai degrabă) de operații trebuie să faci (eventual pe zi/lună/an, mai ales dacă e vb de abonament) ca să amortizezi investiția? Răspunzând la întrebările astea o să ai explicația pt situația asta care nu-ți convine.

Mie îmi place să am scule, multe le-am luat fără să fac acest calcul economic. M-am uitat după instrumente de diagnoză moto și oferta e subțire, dar nu la preț. Pt auto am câteva scule, nu am calculat dacă și-au scos banii, am însă din ce în ce mai des situații în care nu mă ajută și am căutat variante de upgrade. Scump! Nu voi recupera investiția, pierd mai puțin refuzând lucrări decât cumpărând o sculă capabilă.

Un service pt a fi autorizat rar trebuie să lucreze după procedura fabricantului. Dacă face "invenții" e în ofsaid din start, plus că nu va putea solicita furnizorului de piese garanție în caz că apar probleme la o piesă montată pe criteriul "compatibilității risărciuite". Capisci?

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu ce se gaseste in service-urile de pe la noi (sau mai bine, ce nu se gaseste) va povestesc ce am patit in urma cu cativa ani. Am plecat cu motorul pe care-l aveam atunci (ETV 1000 Caponord) in Franta. Acolo incepe sa faca figuri, dadea sa se opreasca in mers, se descarca bateria, etc. L-am dus la reprezentanta Aprilia, iar cei de acolo mi-au spus ca este statorul mort si ca unul nou este aproximativ 900 euro. Am cautat pe net vreo 2 zile pana am gasit unul after market, a mai durat inca o săptămână pana a ajuns, iar cand l-am avut in mana m-am dus cu el la service, iar mecanicul l-a montat fara discutii. In toata perioada asta, motorul a stat la ei in garaj, fara costuri. Asta se intampla in vara, adica sezon de varf pt orice service. Pana la urma contează sa-ti doresti sa faci o afacere si sa-ti respecti clientii. De mai bine de 13 ani de cand detin exclusiv motociclete italiene, am gasit doar doua service-uri care m-au primit fara sa comenteze nimic si ambele sunt in Cluj. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.01.2019 la 22:44, john17 a spus:

Înțeleg că sincronizarea se face cu un instrument de diagnoză (că Texa asta produce, + alte aparate pt service). Cât o costa instrumentul respectiv? Dar softul/licența/abonamentul? Ce motociclete se pot diagnostica/calibra cu el? Cât ar trebui să coste o diagnoză/calibrare/ce-o mai fi? Cam câte (câte sute mai degrabă) de operații trebuie să faci (eventual pe zi/lună/an, mai ales dacă e vb de abonament) ca să amortizezi investiția? Răspunzând la întrebările astea o să ai explicația pt situația asta care nu-ți convine.

Mie îmi place să am scule, multe le-am luat fără să fac acest calcul economic. M-am uitat după instrumente de diagnoză moto și oferta e subțire, dar nu la preț. Pt auto am câteva scule, nu am calculat dacă și-au scos banii, am însă din ce în ce mai des situații în care nu mă ajută și am căutat variante de upgrade. Scump! Nu voi recupera investiția, pierd mai puțin refuzând lucrări decât cumpărând o sculă capabilă.

Un service pt a fi autorizat rar trebuie să lucreze după procedura fabricantului. Dacă face "invenții" e în ofsaid din start, plus că nu va putea solicita furnizorului de piese garanție în caz că apar probleme la o piesă montată pe criteriul "compatibilității risărciuite". Capisci?

 

Daca vorbim strict de service, consider ca o investitie de 2 - 3000 eur se amortizeaza intr-un sezon maxim doua. Primul link de pe Google: https://www.bike-design.com/en-gb/product/138379/axone-5     - 2100 eur Axone 5

 

Vorbind strict de afaceri, eu vad ca pe o pierdere sa renunti total la o marca (sau mai multe) consacrata, cu istorie in competitii si cu modele pentru fiecare clasa, culmea, marca dintr-o tara vecina... 

 

Eu intr-adevar nu as da suma asta pe un aparat pentru o singura utilizare, in schimb discutia era la nivel de service moto iar aici nu cred ca are sens sa dezbatem marja de profit la sfarsitul fiecarui sezon... 

 

Ca un exercitiu de imaginatie, hai sa luam cele mai cunoscute 10 service-uri moto din capitala (non reprezentante). Judecand dupa dotari, personal si de ce nu, numarul imens de motoare care asteapta in curti sa fie reparate in fiecare sezon, imi permit sa presupun ca o investitie de 2-3k eur nu i-ar baga in faliment. Cu toate astea, judecand dupa istoria mea a reparatiilor pe RSV, nu a necesitat pentru nicio operatiune acel tester.

 

E vorba de comoditate, de aroganta si nu in ultimul rand de respectul pentru clientii care le aduc painea. Sa refuzi un client care isi reparala la tine motorul de ani de zile, doar ca a schimbat marca si trebuie sa dai niste cautari pe net...asta mie mi se pare lipsa de profesionalism si respect. Evident ca poti face profit si schimband placute la japoneze tot sezonul...

 

Aprilia, Benelli, Cagiva, MV Agusta, Moto Guzzi nu mai vb de prietenii nostri britanici cu Triumph, Norton, BSA, etc. Inteleg ca Honda-i Honda, da' troacele astea unde le reparam? Mai ales daca necesita si doua cautari pe net...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Testerul TXB este 2/3000 mii euro.Licenta pe un an este 1000E,ca il folosesti sau nu ,banii trebuie sa-i dai Geanta de cabluri inca 1000E..Deci 5000 de euro pentru o diagnoza de 2/300 roni ...asta daca prinzi in service o "italianca" pe an....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Pride said:

 

E vorba de comoditate, de aroganta si nu in ultimul rand de respectul pentru clientii care le aduc painea. Sa refuzi un client care isi reparala la tine motorul de ani de zile, doar ca a schimbat marca si trebuie sa dai niste cautari pe net...asta mie mi se pare lipsa de profesionalism si respect.

 

 

Nu e vorba de comoditate, pentru ca service-ul te taxeaza la ora. Ii e mai comod unui mecanic sa stea 2 ore pe net facand research decat sa faca 2 ore de schimburi de ulei. Clientului in schimb ii e mai putin comod sa plateasca costul total conform orelor pierdute de service.

 

Nu e vorba de aroganta, decat daca proprietarul service-ului e ceva posesor de BMW 1200 GS. Sau daca te duci cu o mobra gen Hoinar la un service gen United.

 

Nu e vorba nici de respect pentru clientii care le aduc painea. Pentru ca 1, astia sunt posesorii aia multi de japoneze, nu cei 3 - 4 posesori de mobre italiano-dubioase care le calca pragul. Si 2 pentru ca din moment ce au deja un "numar imens de motoare care asteapta in curti sa fie reparate" lipsa de respect ar fi sa ii refuze pe o parte din aia ca sa se ocupe de cei 3 - 4 clienti cu mobre italiene.

 

 

E vorba de venituri, cheltuieli, amortizare a investitiilor, costuri de oportunitate si costuri marginale. Dar tu insisti sa crezi ca e vina service-urilor care nu stiu sa faca afaceri.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...