Sari la conținut

Recomandare cruiser incepator


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Intreb pentru un prieten. Are 1.90 si 85kg si e in cautare de o motocicleta potrivita pentru un incepator din clasa cruiserelor.

Isi doreste sa se plimbe alene si intr-o pozitie (crede el) relaxata. Relaxat n-are cum sa fie cu adevarat oricum pentru ca are si el sotie si copii acasa.

 

Are bugetul cam de 3000 de euro si-a pus ochii pe modelul Honda VT750 Shadow.

  1. Aveti vreo recomandare legata de acest model, sunt ani de care sa se fereasca, etc?
  2. Mai sunt si alte recomandari din aceeasi clasa in bugetul asta?
  3. E oare prea inalt pentru tipul asta de motocicleta?
  4. Stiti vreo scoala moto in Bucuresti unde poate incaleca ceva similar sa-si faca o idee?

 

Multumesc frumos.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, da, este un motor scund / jos / mititel.

Eu am 1.88 si pe un yamaha tdm de 900 ma simt bine, dar mai jos de atata nu as vrea sa fiu.

 

Acuma pentru un incepator, nu stiu ce sa zic.

Cruizerele din cate stiu au o ciclistica atroce, care nu te ajuta cu nimic in a invata sa pilotezi corect o motocicleta....

este o pozitie total "deformata" daca vrei, asa cum pasul de defilare al militarului n-are nimic de-a face cu bio-mecanica mersului.

Cred ca asta e o comparatie justa. Pasul de defilare cu bio-mecanica mersului normal.

E sula cu prefectura, si baba cu mitraliera.

 

In plus...un tip de 1.90, poate vrea sa isi menajeze spatele, iar pozitia pe un cruizer e ideala ca sa iti strici spatele, nu sa-l menajezi.

 

Daca ii place doar imaginea de a fi pe un cruizer, de acord, respectam istoria si mostenirea culturala :)

 

Dar nu cred ca e un motor pe care sa inveti dinamica mersului pe 2 roti...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VN 800 este o alta varianta, mai buna dpmdv, dar pot fi subiectiv pentru ca am avut unul si am mers aproape 10.000 km intr-un sezon si jumatate cu tot cu pasager. (tot 1,90 m dar 100+ kile. ;) )

 

Sa incerce ceva cu comenzi avansate, pentru ca va sta mult mai comod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, AlexAB a spus:

 

Relaxat n-are cum sa fie cu adevarat oricum pentru ca are si el sotie si copii acasa.

pai daca  nu-l relaxeaza motociclitul sau il streseaza familia poate sa renunte din start.

 

pe vremuri ma uitam la accidente moto ogrish inainte sa ies cu mobra ... cica mergeam mai temperat ... de unde, cum pornea cotetzu uitam tot ! 

 

Acum 17 ore, tudor_tigau a spus:

In principiu, da, este un motor scund / jos / mititel.

Eu am 1.88 si pe un yamaha tdm de 900 ma simt bine, dar mai jos de atata nu as vrea sa fiu.

 

Acuma pentru un incepator, nu stiu ce sa zic.

Cruizerele din cate stiu au o ciclistica atroce, care nu te ajuta cu nimic in a invata sa pilotezi corect o motocicleta....

este o pozitie total "deformata" daca vrei, asa cum pasul de defilare al militarului n-are nimic de-a face cu bio-mecanica mersului.

Cred ca asta e o comparatie justa. Pasul de defilare cu bio-mecanica mersului normal.

E sula cu prefectura, si baba cu mitraliera.

 

In plus...un tip de 1.90, poate vrea sa isi menajeze spatele, iar pozitia pe un cruizer e ideala ca sa iti strici spatele, nu sa-l menajezi.

 

Daca ii place doar imaginea de a fi pe un cruizer, de acord, respectam istoria si mostenirea culturala :)

 

Dar nu cred ca e un motor pe care sa inveti dinamica mersului pe 2 roti...

 

este aproape corect tot ce ai spus dar incepatorii nu au cum sa faca diferenta intre un sfat bun si unul prost .

 

cat despre ciclistica atroce ... treaba e un pic mai complicata ... se poate face gymkhana si cu un cruiser , la viteze "mari" au tendinta sa se opuna virajului .

 

parerea mea e ca toti incepatorii care au pornit pe cruisere pt look s-au lasat dupa 2-3 sezoane (nici alea prea umblate) , aia care au inceput sa inteleaga motociclitul au trecut la alta categorie de moto.

 

acum serios , in 2019 cruiserele nu prea  au ce cauta pe drumuri , n-au frane ,ciclistica ,cauciucuri , FRANE , masa prea mare , FRANE !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, AlexAB said:

Salut!

 

Intreb pentru un prieten. Are 1.90 si 85kg si e in cautare de o motocicleta potrivita pentru un incepator din clasa cruiserelor.

Isi doreste sa se plimbe alene si intr-o pozitie (crede el) relaxata. Relaxat n-are cum sa fie cu adevarat oricum pentru ca are si el sotie si copii acasa.

 

Are bugetul cam de 3000 de euro si-a pus ochii pe modelul Honda VT750 Shadow.

  1. Aveti vreo recomandare legata de acest model, sunt ani de care sa se fereasca, etc?
  2. Mai sunt si alte recomandari din aceeasi clasa in bugetul asta?
  3. E oare prea inalt pentru tipul asta de motocicleta?
  4. Stiti vreo scoala moto in Bucuresti unde poate incaleca ceva similar sa-si faca o idee?

 

Multumesc frumos.

Dacă i s-a pus pata pe cruiser, e clar că toate asa-zis argumente tehnice sau practice  despre  inutilitatea unei astfel de motociclete îl vor lăsa(pe buna dreptate) rece. Shadow-ul este o motocicleta foarte faina pt incepatori, dat nu numai. Am prieteni care merg de ani de zile pe Shadow și nu  le-ar schimba pt nimic în lume. In afara ca sunt super-fiabile și arată într-un mare fel, sunt și confortabile, mai ales daca le mai "ajuți" cu un sissy bar si, eventual, pe perioada rece, cu un windshield.

Duce fara probleme doua persoane + bagaje, are un cuplu mai mult decât decent, este manevrabila, neavând o greutate prea mare.

Prezintă nenumărate variante de costumizare, in funcție de gusturi și buget. 

Sunt sigur că vei găsi, dacă vei dori, aici, pe forum, pe cineva din B care să-i permită omului să se urce pe ea să vadă cum se simte. Daca, totuși, nu găsești, dacă aveti drum prin Buzău veti găsi sigur. :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum spune becu, am facut eu. Inceput pe dragstar 650. L-am luat ca imi placea enorm ca design. Apoi, dupa 10.000 km, l-am dat pe un TDM. Ciclistica, frane, dureri de spate, tot pachetul. Frumos, dar nu asta cautam.

Probabil colegul face la fel, alege imaginea pe care o creeaza un cruiser, si nu motocicleta efectiv. Dar in banii aia, ai dragstar 650, Vt750 cu noroc-sunt cam 3500 4000,  VN800, M800.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, arcgotic said:

Nu e cruiser, dar intreb, s-a dat cu un VStrom 650? Mi se pare foarte confortabila si manevrabila (1.93 91kg am eu). Si in oras si afara.

 

Spre asta il împing și eu și ii surâde dar mai greu in 3000 eur. 

 

Multumesc pentru toate sfaturile de până acum, argotic, Adrian, superbec, sin eater, tudor, bart. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Găsește și în banii ăia, poate chiar gata de sezon. Nu forța omul să ia ceva, se va convinge singur dacă a făcut sau nu alegerea corectă după câteva mii de km. Mai ales dacă prin zonă are asfalt nasol. După iarna asta, la noi sunt gropi cu nemiluita. În toamnă era chiar ok.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa dau si eu cu parerea...

 

Primul motor serios pe care l-am avut a fost un DragStar de 1100. Evident, cumparat pentru ca imi placea cum arata, cum suna. In primul sezon am facut cu el 15k km, dar nu am facut drumuri lungi. Nu am apucat sa experimentez inca durerile de spate etc...

Urmatoarele sezoane din lipsa de timp nu am mers foarte mult dar acum 2 ani am fost la o tura de romania, 2600km, condusi in 5 zile. Cand m-am intors am zis ca e de ajuns cu cruisereala.

Atunci am realizat cu ce vine motorul asta de fapt. Dureri de spate, amorteala, nu poti schimba pozitia in mers, ca idee pentru pasager nu este comfort deloc.

Pe partea tehnica, cruiserele in general au frane proaste, majoritatea sunt fara ABS, si este foarte usor sa blochezi spatele cand trebuie franat mai agresiv. De altfel, sunt foarte greu de manevrat la viteze mici, si la curbe se comporta ciudat (nu pot explica de ce, dar dupa ce am condus alte clase mi-am dat seama cat de "diferite" sunt)

Inca ceva, la mers mai intins, cateodata lipseste viteza a 6-a. DragStarul de exemplu, are 5 viteze si la 100+ parca ar merge a 6-a... Rareori vezi cruisere cu 6 viteze.

 

Ce am spus mai sus nu este bazat numai pe DragStar... Am avut si VN800, si VTX1800, si Intruder 800 (nu ale mele, dar am mers distante considerabile). Dintre toate, daca ar fi sa recomand ceva ar fi Intruderul de 800. Restul cu ce am mers lasa de dorit...

 

Acum, ca si recomandare pentru amicul tau, cum a fost amintit mai sus, DL650 sau TDM900 sunt o optiune mai buna.

Un coleg a schimbat cruiserul cu un DL650, si mai tarziu cu DL1000, si imi spunea ca este cea mai buna decizie a lui :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...