Jump to content
orzancatalin

Viitor incepator sfaturi/raspunsuri la intrebari

Recommended Posts

In primul rand vreau sa va salut pe toti!

 

In cateva zile o sa incep scoala pentru categoria A si sunt foarte incantat. Bineinteles, dupa scoala si ceva timp de mers pe 2 roti o sa urmeze curs de franare de urgenta si evitare obstacole. Pana acolo am cateva intrebari pentru care va cer raspunsuri iar daca sunt sfaturi utile le astept.

 

Ca si echipament, am reusit deja sa achizitionez un set complet (casca, geaca, genunchere, armura de vara, pantaloni si manusile sunt pe drum), o sa enumer mai jos:

-Casca Icon Airflite;

-Geaca Seventy Degrees all seasons+protectie spate;

-Pantaloni Seventy Degrees all seasons;

-Armura Alpinestars Bionic Plus+protectie spate hard;

-Ghete Alpinestars Sektor;

-Manusi Alpinestars SP5;

-Genunchere Alpinestars Bionic Plus;

 

Aici m-am gandit sa folosesc armura in Bucuresti pentru mers la munca, iar la iesiri mai lungi sa folosesc geaca si pantalonii fiind impermebile. Nu sunt nebun, am luat astea inainte de a lua motorul ca sa nu existe alte cheltuieli dupa achizitia motorului in afara de consumabile pentru ea, acte si benzina. :)

 

Motocicleta pe care o vreau? Sigur, partea cea mai importanta, iubirea vietii mele, Honda CB650F 2017 ❤️. Stiu, o sa ziceti ca e cam mare pentru un incepator, dar avand in vedere ca sunt undeva la 1.87 m inaltime si 100 kg nu prea am loc pe un 125 sau 300, 400cc. Ma consider o persoana reponsabila, mi se reproseaza ca merg in limita de viteza cu masina dar eu cred ca e ok sa ajungi cu bine la destinatie, decat sa ajungi repede sau deloc, asa ca o sa temperez mana aia dreapta pe acceleratie, iar daca simt ca e prea grea mana o sa limitez "bestia" la standarde A2, pentru propria siguranta si pentru a celor din jur. Ma intereseaza in special acel ABS, nu o sa rup virajele paralel cu asfaltul si nici pe o roata nu vreau sa o dau, e un motiv pentru care are 2 roti, dar va respect pe cei care reusiti sa faceti asta in conditii de siguranta si sunt sigur ca e o experienta aparte.

 

Acum urmeaza intrebarile:

 

-Cam cat o sa ma coste pe mine (tanar de 24 de ani cu permis cat B nu de mult timp) casco-ul pentru mandretea pe doua roti?

-Recomandari pentru o firma serioasa de casco cu care cooperati?

-Cam la ce impozit sa ma astept?

 

Stiu, poate nu imi puteti raspunde exact la ce am intrebat mai sus dar ma intereseaza orientativ, nu vreau sa fie 100% sigur. Daca exista pe forum posesori ai modelului de mai sus, sunteti din Bucuresti si sunteti dispusi sa ma lasati sa ma urc pe ea (n-o conduc, nici macar nu indraznesc sa o pornesc pana nu am plasticul in mana pe care sa scrie cu negru Cat A), va rog sa ma anuntati, as vrea sa vad pozitia mea pe motocicleta. :D 

 

Va multumesc pentru rabdarea cu care ati citit ce am scris si pentru sfaturile voastre, va doresc sa incepeti sezonul cat de repede posibil si asfaltul sa fie cat mi uscat! E cam trist orasul fara sunet de 4 cilindri si tobe aftermarket.

 

Daca considerati ca am scris mult, sa stiti ca de obicei vorbesc mult. 

 

Cu respect!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impozitul va fi sub 50 lei/an. Casco probabil minim 15% /an din valoarea asigurata.

Daca ai abilitati de nivel mediu, instinct de autoconservare si dorinta de a mai invata si dupa ce iei permisul, eu cred ca poti fara probleme sa incepi pe CB650. Si cu siguranta ai mai multe sanse sa eviti un accident pe CB650 din 2017 si cu ABS decat pe ceva precum GS500 de 20+ ani si rupta pe toate partile (si nereparata) de nspe proprietari anteriori.

Mare grija insa la marime, e posibil sa fie cam inghesuita... mai insista ca sigur gasesti pe cineva sa te lase sa te asezi pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, walking^human a spus:

Si cu siguranta ai mai multe sanse sa eviti un accident pe CB650 din 2017 si cu ABS decat pe ceva precum GS500 de 20+ ani si rupta pe toate partile (si nereparata) de nspe proprietari anteriori.

Mare grija insa la marime, e posibil sa fie cam inghesuita... mai insista ca sigur gasesti pe cineva sa te lase sa te asezi pe ea.

 

La asta ma gandeam si eu cand am cautat motor mai nou, nu sunt dispus sa dau o suma mai mica pe ea si sa renunt la ABS, plus ca reparatiile, la fel cum ai spus, poate au fost facute de un "mester".

Am masurat picioarele, am undeva la 85 cm iar ea are saua la 81 cm deci ar trebui sa fie bine. Sigur gasesc eu pe cineva sa ma ajute cu o proba. 

Merci de raspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar de stat pe ea poti gasi pe la reprezentante... cred. Sau la SMAEB in vreo 2 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand felicitări pentru ambiție și stilul de gândire.

Confirm ce zicea și colegul ca un motor de 650 nu este un motor ales greșit. Eu consider că un motor de 600 este limita maximă la 24 ani dar ai grija va deja aceasta categorie e capabil sa te surprindă.

Pentru casco recomand aliant sau grupama. Is putin mai scumpi dar ei macar in caz ca e nevoie sa te folosesti de serviciile lor nu comentează.

Foarte bună alegere sa iti iei motor cu abs și sa nu fie veche. 

La capitolul de mers responsabil.... Mă rog și eu credeam și în continuare zic ca conduc prudent și responsabil dar din când în când mai imi scapa și mie gazul in mana chit ca am doi copii. Nu cred ca tu vei fi diferit dar acest lucru nu iti zic sub titlu de reproș. 😁

Recomand daca ai posibilitatea încearcă mai multe modele de moto înainte să îți iei una.

In rest iti doresc asfalt uscat și să ne vedem pe drumuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, XaeL a spus:

Doar de stat pe ea poti gasi pe la reprezentante... cred. Sau la SMAEB in vreo 2 luni.

 

Astept salonul cu interes, sper sa gasesc acolo ce vreau, am mai multe motociclete de probat.

Acum 12 ore, VM.BK a spus:

In primul rand felicitări pentru ambiție și stilul de gândire.

Confirm ce zicea și colegul ca un motor de 650 nu este un motor ales greșit. Eu consider că un motor de 600 este limita maximă la 24 ani dar ai grija va deja aceasta categorie e capabil sa te surprindă.

Pentru casco recomand aliant sau grupama. Is putin mai scumpi dar ei macar in caz ca e nevoie sa te folosesti de serviciile lor nu comentează.

Foarte bună alegere sa iti iei motor cu abs și sa nu fie veche. 

La capitolul de mers responsabil.... Mă rog și eu credeam și în continuare zic ca conduc prudent și responsabil dar din când în când mai imi scapa și mie gazul in mana chit ca am doi copii. Nu cred ca tu vei fi diferit dar acest lucru nu iti zic sub titlu de reproș. 😁

Recomand daca ai posibilitatea încearcă mai multe modele de moto înainte să îți iei una.

In rest iti doresc asfalt uscat și să ne vedem pe drumuri.

 

Aliantz si Groupama le aveam in vedere, acum mi-ai confirmat ca ma pot baza pe ele. O sa tin cont ca ma poate surprinde motoreta si o sa incerc sa nu fortez.

 

Ideea cu moto mai noua cu ABS are 2 piloni care o sustin, ABS-ul fiind primul iar anul fabricatiei care ma ajuta sa o tin cat mai mult. Pe langa libertate o sa fie si un plus in suflet ca banii munciti pot cumpara lucruri mult mai importante, pe haine si altele cheltuiesti fara sa vrei. 

 

Multumesc de raspunsuri si recomandari, o sa tin cont. Asfalt uscat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca incepator esti nehotarât, si indiferent ce mobra iti iei, in 2-3 ani bâzâi după alta. Atunci pierzi cel mai mult la revânzare. 

Asiguratorii sunt bucurosi sa-ti ia banul, si vor fi mai putin amabili cand te vei duce la ai cu vreo problema...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, orzancatalin a spus:

 

Astept salonul cu interes, sper sa gasesc acolo ce vreau, am mai multe motociclete de probat.

 

Aliantz si Groupama le aveam in vedere, acum mi-ai confirmat ca ma pot baza pe ele. O sa tin cont ca ma poate surprinde motoreta si o sa incerc sa nu fortez.

 

Ideea cu moto mai noua cu ABS are 2 piloni care o sustin, ABS-ul fiind primul iar anul fabricatiei care ma ajuta sa o tin cat mai mult. Pe langa libertate o sa fie si un plus in suflet ca banii munciti pot cumpara lucruri mult mai importante, pe haine si altele cheltuiesti fara sa vrei. 

 

Multumesc de raspunsuri si recomandari, o sa tin cont. Asfalt uscat!

Eu zic ca nu o gandesti rau.Eu tot incepator sunt,si am optat pt o mobra noua cu ABS,care ABS m-a scos de 2 ori din situatii un pic mai "problematice".Eu am casco la Groupama,sunt cam singurii care ofera un pachet "total" ,ca sa zic asa.Asfalt uscat si sa ne vedem cu bine in trafuc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, TETEA. a spus:

Ca incepator esti nehotarât, si indiferent ce mobra iti iei, in 2-3 ani bâzâi după alta. Atunci pierzi cel mai mult la revânzare. 

Asiguratorii sunt bucurosi sa-ti ia banul, si vor fi mai putin amabili cand te vei duce la ai cu vreo problema...

 

 

Sincer am in plan sa tin mobra, vreo 5-6 ani cel putin, iar CB650F-ul asta il iubesc. Stiu, lumea cu experienta merge pe ce ai spus tu, dar chiar daca e greu sa crezi sunt oameni care fac si exceptii si isi tin mobra o viata intreaga.

 

Sper sa nu am nevoie sa apelez la asiguratori, sa fie ei fericiti si eu sa am mobra fara zgarieturi. 

Acum 1 oră, lokko_boy a spus:

Eu zic ca nu o gandesti rau.Eu tot incepator sunt,si am optat pt o mobra noua cu ABS,care ABS m-a scos de 2 ori din situatii un pic mai "problematice".Eu am casco la Groupama,sunt cam singurii care ofera un pachet "total" ,ca sa zic asa.Asfalt uscat si sa ne vedem cu bine in trafuc!

 

Am vazut ca Goupama are un pachet de sezon si unul anual. O sa vad dupa ce imi achizitionez mobra care ar fi mai bun pentru ea, e o idee buna sa fie asigurata si cand sta cazata peste iarna.

 

Mersi de raspuns, daca ai scapat cu bine din cele doua situatii, sa ramana astea singurele din viata ta de motociclist! Asfalt uscat si astept sa ne vedem cu bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, un filmulet destul de explicativ , pana la urma tu decizi daca mergi pe mobra sau hayabusa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 16.02.2019 la 23:30, orzancatalin a spus:

 

Acum urmeaza intrebarile:

 

-Cam cat o sa ma coste pe mine (tanar de 24 de ani cu permis cat B nu de mult timp) casco-ul pentru mandretea pe doua roti?

-Recomandari pentru o firma serioasa de casco cu care cooperati?

-Cam la ce impozit sa ma astept?

 

Cu respect!

 

 

In ceea ce priveste asigurarea casco, cred ca Groupama este ok. Au in portofoliu produsul - Motoanotimpuri - adica iarna asigura doar cateva riscuri (se presupune ca in perioada rece nu prea scoti motorul din garaj) iar in sezon se asigura aproape toate riscurile.

In ceea ce priveste impozitul acesta poate sa difere de la o localitate la alta, valoarea acestuia fiind stabilita la nivel local de catre autoritati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, adnohepentrupoponari a spus:

 

desi nu este exclus sa tii mobra o viata intreaga, este totusi improbabil! :) o sa vezi dupa cativa ani, o sa ai un oarecare grup cu care o sa iesi, o sa incerci alta categorie de curiozitate si s-ar putea sa iti placa mai mult!

 

Grupul deja incepe sa se formeze, mare parte avand cruisere iar cativa naked :)). Poate reusesc sa imi permit luxul de a cumpara a doua mobra fara sa o vand pe prima, ar fi ideal. Oricum, tin cont de sfat! Multumesc mult! 

Acum 42 minute, Alexfz a spus:

salutare, un filmulet destul de explicativ , pana la urma tu decizi daca mergi pe mobra sau hayabusa

 

 

Da, baietii de la Revzilla le fac bine de tot. De 6-7 luni bag la greu continut moto pe youtube/forumuri. Asa am sarit de la super sport la naked. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, MirceaB a spus:

In ceea ce priveste asigurarea casco, cred ca Groupama este ok. Au in portofoliu produsul - Motoanotimpuri - adica iarna asigura doar cateva riscuri (se presupune ca in perioada rece nu prea scoti motorul din garaj) iar in sezon se asigura aproape toate riscurile.

In ceea ce priveste impozitul acesta poate sa difere de la o localitate la alta, valoarea acestuia fiind stabilita la nivel local de catre autoritati.

Mircea, ca idee, deduc ca tu ai la caponord casco. la cat ajunge, pt o asemenea motoreta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, MirceaB a spus:

In ceea ce priveste asigurarea casco, cred ca Groupama este ok. Au in portofoliu produsul - Motoanotimpuri - adica iarna asigura doar cateva riscuri (se presupune ca in perioada rece nu prea scoti motorul din garaj) iar in sezon se asigura aproape toate riscurile.

In ceea ce priveste impozitul acesta poate sa difere de la o localitate la alta, valoarea acestuia fiind stabilita la nivel local de catre autoritati.

 

Nu stiu daca am gasit exact asta dar am vazut ca acopera tot, inclusiv echipament. Cert e ca Groupama si Aliantz se bat pentru primul loc si in functie de oferte o sa aleg una dintre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la motorteam ca au modelul care l vrei tu si probeaz o. Cum au spus si colegii mai sus Tiriac si Groupama sunt cei mai ok. Parerea mea sa mai arunci un ochi si la alte modele/marci. Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 48 minute, silvian74 a spus:

Mergi la motorteam ca au modelul care l vrei tu si probeaz o. Cum au spus si colegii mai sus Tiriac si Groupama sunt cei mai ok. Parerea mea sa mai arunci un ochi si la alte modele/marci. Bafta

 

Cu Kawasaki Z650 2017, Ninja 650 2017, CB-ul si inca o Yamaha am cochetat, ideea e ca anul pe care il caut si ABS-ul se incadreaza la ce vreau eu doar la Kawa si Honda. Am trecut de Kawasaki deoarece ma tem de reviziile costisitoare cat timp ea o sa fie mobra noua si trebuie dusa la ei sa nu piarda garantia. Astept SMAEB si probez acolo tot ce am in minte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Adrian M. a spus:

Mircea, ca idee, deduc ca tu ai la caponord casco. la cat ajunge, pt o asemenea motoreta?

Salut, 

Nu am casco la Caponord, intrucat nu-i o motocicleta atat de scumpa si am considerat ca nu-i necesar, insa lucrez in domeniu si cele mai bune oferte pentru clientii mei le-am gasit la Groupama. Imi amintesc de o oferta facuta anul trecut pe final de noiembrie, la o valoare a motocicletei de aprox 6000 euro, prima de asigurare era in jurul a 830 euro. Insa pretul este strict orientativ, pt ca prima finala depinde de foarte multi factori, gen permis de conducere cat B, motorul are sau nu protectii laterale, vechimea permisului cat A, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se presupune ca avand categoria B ai o oarecare experienta pe drumurile publice, ceea ce te poate ajuta atunci cand esti pe doua roti. Cam toti asiguratorii vor sa stie daca proprietarul motocicletei are si permis cat B si daca da, de cat timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, orzancatalin a spus:

 

Cu Kawasaki Z650 2017, Ninja 650 2017, CB-ul si inca o Yamaha am cochetat, ideea e ca anul pe care il caut si ABS-ul se incadreaza la ce vreau eu doar la Kawa si Honda. Am trecut de Kawasaki deoarece ma tem de reviziile costisitoare cat timp ea o sa fie mobra noua si trebuie dusa la ei sa nu piarda garantia. Astept SMAEB si probez acolo tot ce am in minte.

Z650 am eu-2018-daca ai nevoie de info,iti stau la dispozitie.E o mobra super pt incepatori (eu nu am B ul)-am luat-o in septembrie anul trecut si pana acum am cam 6000 km cu ea.Super multumit sunt de ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre..motoru' e pentru a te deplasa de colo' pana colo'...asa ca si cu masina, dar mult mai rapid...decat sa bagi bani in divese accesorii aka armuri etc. mai bine dai un ban pe un motor ok si mergi vara / iarna ca boieru' fara sa pierzi timp in coloane...asta daca vrei si daca poti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt curios un incepator cam ce speranta medie de viata are ,daca a facut careva o statistica..

si aici vorbim de incepator si in ale traficului criminal din romania/bucuresti

si care  nici nu se gindeste sa inceapa cu una de 250-350 cmc

chiar nimeni nu recomanda ceva mai safe?

am vazut multe accidente pe filmele de genul

si am ramas surprins pozitiv ca la cele din Asia cu diverse scutere /underbone de capacitati si greutati mai mici respectivii se ridica imediat si nu au nimic de obicei,chiar si fara casca

Intr-adevar abs-ul prelungeste un pic cariera unui incepator sau mediocru dar cine se bazeaza pe d-astea nu ajunge departe

probabil veti da cu pietre insa viata e mai importanta infinit decit o secunda pierduta in trafic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, mihai c a spus:

sunt curios un incepator cam ce speranta medie de viata are ,daca a facut careva o statistica..

si aici vorbim de incepator si in ale traficului criminal din romania/bucuresti

si care  nici nu se gindeste sa inceapa cu una de 250-350 cmc

chiar nimeni nu recomanda ceva mai safe?

am vazut multe accidente pe filmele de genul

si am ramas surprins pozitiv ca la cele din Asia cu diverse scutere /underbone de capacitati si greutati mai mici respectivii se ridica imediat si nu au nimic de obicei,chiar si fara casca

Intr-adevar abs-ul prelungeste un pic cariera unui incepator sau mediocru dar cine se bazeaza pe d-astea nu ajunge departe

probabil veti da cu pietre insa viata e mai importanta infinit decit o secunda pierduta in trafic

 

Asta inteleg ca te intereseaza pe tine ca si incepator? Nu da nimeni cu pietre, parerea e a ta, o respectam, ca nu suntem de acord cu ea e altceva. Ideea e ca nu ABS ul te tine sanatos, echipamentul corespunzator si autoconservarea, scria cineva mai sus. ABS ul sa ma ierte cand o sa trag de frana ca un dement. Asfalt uscat! 

Acum 34 minute, Titi Hornet a spus:

bre..motoru' e pentru a te deplasa de colo' pana colo'...asa ca si cu masina, dar mult mai rapid...decat sa bagi bani in divese accesorii aka armuri etc. mai bine dai un ban pe un motor ok si mergi vara / iarna ca boieru' fara sa pierzi timp in coloane...asta daca vrei si daca poti...

 

Caut motor relativ nou, asadar nu dau banii pe armuri de fitze si imi iau mobra din 70. E drept ca pe langa utilitatea echipamentului tre sa imi si placa, pana la urma eu il port. Motoarele mai vechi fara dispozitive care sa ajute motociclistul sunt pentru cei experimentati, care merg cu motorul mai bine decat merg eu pe picioare.

Acum 1 oră, lokko_boy a spus:

Z650 am eu-2018-daca ai nevoie de info,iti stau la dispozitie.E o mobra super pt incepatori (eu nu am B ul)-am luat-o in septembrie anul trecut si pana acum am cam 6000 km cu ea.Super multumit sunt de ea

 

E luata de la United sau nu esti din Bucuresti? Cum e cu reviziile, te obliga sa mergi la ei sa nu pierzi garantia sau le poti face oriunde? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

reflexele de autoconservare nu te vor ajuta,dimpotriva,citeste proficient motorcycling sau similare..

nici echipamentele nu sunt garantate,ajuta de obicei dar atit

ar trebui sa invatam de la cei ce nu au avut deloc accidente,veteranii de pe forum de pilda

am vreo 500000km fara evenimente deosebite cu masina prin Bucuresti si aiurea;sper sa nu sune a lauda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 30 minute, orzancatalin a spus:

 

Asta inteleg ca te intereseaza pe tine ca si incepator? Nu da nimeni cu pietre, parerea e a ta, o respectam, ca nu suntem de acord cu ea e altceva. Ideea e ca nu ABS ul te tine sanatos, echipamentul corespunzator si autoconservarea, scria cineva mai sus. ABS ul sa ma ierte cand o sa trag de frana ca un dement. Asfalt uscat! 

 

Caut motor relativ nou, asadar nu dau banii pe armuri de fitze si imi iau mobra din 70. E drept ca pe langa utilitatea echipamentului tre sa imi si placa, pana la urma eu il port. Motoarele mai vechi fara dispozitive care sa ajute motociclistul sunt pentru cei experimentati, care merg cu motorul mai bine decat merg eu pe picioare.

ca idee...eu stau in grecia insulara si acolo motoru'/scuteru' este o chestie folosita la deplasare pur si simplu, casca e o exceptie (copii nu faceti asa acasa) cand e vreme rece folosim o caciula...sau ne suim in masina...in rest, repet folosim doua roti pur si simplu in mod natural...ca urmare cand merg in romania e ciudat ca port casca...nu spun ca e alegerea corecta dar, repet, doua roti trebuie privite ca un mijloc de deplasare nu ca o aventura de simbata - duminica pe o strada dreapta si echipat ca un cosmonaut...din pacate asta e motociclismul din romania...daca avem un ban ne luam o masina si stam in coloane interminabile...nu ma intelege gresit, pentru romania, oricum daca nu ai experienta e greu cu motoru' dar daca te pricepi devine o placere numai cu o casca chiar in traficul de acolo...

Edited by Titi Hornet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...