Jump to content
Sign in to follow this  
florinelu07

01. VisitQatar Grand Prix (08 Mar - 10 Mar)

Recommended Posts

Cal crotch low 😂

Screenshot_20190322-064322_Samsung Internet.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Altair, @Method: nu vreau să par avocatul nimănui, dar mi se pare că există posibilitatea reală ca elementul să fie catalogat drept "mobil". În F1 de exemplu, elementul de mai jos (efectiv un ventilator care aspira aerul de sub mașină) a fost interzis din același motiv (element aerodinamic mobil).

 

image.thumb.png.b936e87a3da2ba0d548dfdc3f19cb3cc.png

 

Este un element fix dar cu o parte mobilă (palele elicei). Mi se pare relevant pentru că situația este similară: Brabham a introdus elementul în cursul sezonului și a susținut că ventilatorul era pentru răcire - lucru adevărat. A devenit însă destul de repede clar că avea și un rol aerodinamic. FIA a declarat mașina drept "ilegală" după prima cursă în care a fost folosită (MP al Suediei, pe care l-a și câștigat), dar nu s-a pus însă problema descalificării retroactive, ba mai mult federația era dispusă să lase mașina să concureze până la sfârșitul sezonului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce parte din aripa montata pe bascula este mobila fata de bascula?

 

Daca te gandesti ca bascula are miscare relativa fata de cadru atunci cu aceeasi logica poti considera si capacele alea de pe roata parti mobile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai de aici vine dificultatea deciziei directorului tehnic și ulterior a FIM-ului. Este o zonă gri a regulamentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff... eu nu inteleg la ce s au gandit ei cu parti mobile cand au facut asa zisul regulament... credeau ca pun astia flaps uri ca la avion.. :))))) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ar fi fost exclus. In F1 au aceste optiuni si daca ar fi adus o imbunatatire atat de mare incat sa justifice aduagarea de greutate si aici ma refer la servomotoarele de control, sigur le-ar fi implementat in MGP

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Tesz said:

In F1 au aceste optiuni

 

Despre ce vorbim? DRS? Sau suprafețe aerodinamice flexibile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DRS corect, este singura piesa de aerodinamica ce are voie sa fie mobila, desi utilizarea ei este foarte bine reglementata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei se gandeau la flex in mod clar cand au specificat acel lucru.Este o zona gri a regulamentului,asa este,si asta datorita regulamentului.

Ca si in F1,echipele vor incepe sa speculeze portitele,ceea ce e si normal pana la urma.FIM va trebui sa faca un regulament mult mai ok.Iar pana atunci sa accepte faptul ca echipele ii vor dribla.

A zis bine colegul,tot ce nu e interzis negru pe alb,e permis.

Azi parca e infatisarea nu?Oare tot azi se da vedictul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

@Altair, @Method: nu vreau să par avocatul nimănui, dar mi se pare că există posibilitatea reală ca elementul să fie catalogat drept "mobil". În F1 de exemplu, elementul de mai jos (efectiv un ventilator care aspira aerul de sub mașină) a fost interzis din același motiv (element aerodinamic mobil).

 

image.thumb.png.b936e87a3da2ba0d548dfdc3f19cb3cc.png

 

Este un element fix dar cu o parte mobilă (palele elicei). Mi se pare relevant pentru că situația este similară: Brabham a introdus elementul în cursul sezonului și a susținut că ventilatorul era pentru răcire - lucru adevărat. A devenit însă destul de repede clar că avea și un rol aerodinamic. FIA a declarat mașina drept "ilegală" după prima cursă în care a fost folosită (MP al Suediei, pe care l-a și câștigat), dar nu s-a pus însă problema descalificării retroactive, ba mai mult federația era dispusă să lase mașina să concureze până la sfârșitul sezonului.

Baaah, ala e un fel de mguh, dar pe vremea aia era învârtit de bășinile kilotului! :lol:

Parcă văd că de fapt găletarii șurubari au alt gizmo care le dă aripi în timp ce lumea își sparge capu' cu fărașul lor...:blbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Method said:

Azi parca e infatisarea nu?Oare tot azi se da vedictul?

 

Astăzi a fost. Verdictul va fi dat curând, sigur înainte de week-end-ul argentinian. Cel mai probabil elementul va fi declarat ilegal începând cu următoarea cursă iar regulamentul clarificat. Gigi este însă foarte supărat pentru că a trebuit să expună niște "secrete tehnice" în prezentarea de astăzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 43 minute, Altair a spus:

"The tests performed certify that the rear suspension does not get crushed"....pai normal ca nu compreseaza suspensia spate daca dispozitivul e asezat pe bascula,deci sub suspensie !

 

Are dreptate insa cand spune ca seamless'ul a costat mult mai mult decat toata aero.Era vorba ca mergeau pe la 500k/bucata,si asta nepunand la socoteala r&d.

....cica verdictul cel mai tarziu pe marti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Method a spus:

.pai normal ca nu compreseaza suspensia spate daca dispozitivul e asezat pe bascula,deci sub suspensie !

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O forță descendentă aplicată pe basculă (țâr țâr țâr 😛 ), într-un punct situat între axul roții și cel al brațului oscilant, comprimă sau nu suspensia? Aceasta-i întrebarea!

Pentru edificare amintiți-vă fizica învățată pe la școală. 😈 

Imagine ajutătoare: IMG_20190323_060458.thumb.jpg.685aad860e057fa5874bb71526fdcecd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

COMPRIMA  suspensia ma frend?Daca  tu aplici o forta descendenta pe un arc ,dar la baza lui,ce se intampla,se comprima arcul?

Ne-am dat draq.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 15 ore, Altair a spus:

Din articolul asta rezulta ca nea Aldridge si-a dat acordul asupra folosirii dispozitivului, pe baza unor desene prezentate de Gigi. Si bineinteles, crezandu-l pe cuvant pe acelasi Gigi, ca piesa este cooler pentru guma. Cum plm, sa ia asemenea decizii, la nivelul asta, fara sa vada macar piesa montata pe agregat?? Cum sa nu se uite macar pe niste date de telemetrie sau fara sa ceara niste simulari??? 

 

In alta ordine de idei, uite ce zice nenea asta, pe numele lui Ali Rowland -Rose: 

 

"Ducati has a 'device' consisting of three elements. It's a short-winged wing that gives decent profits in downforce when the bike is upright. This reduces the wheelspin by putting more pressure on the rear tire, which already affects 120 to 160 km / h. As the aerodynamic downforce increases with the square of the speed, you get four times the downforce at twice the speed. In addition, the higher the load on the rear tire, the higher its operating temperature, so tire wear also increases. "

The Brit says that on the MotoGP machines so far the wings were always mounted on the panels. So they belong to the sprung masses of the machines, so the downforce is exposed to the damping, one must therefore react with harder springs. "But this wing is mounted on an unsprung part of the machine, so the output produced acts undamped in the rear tire," says aerodynamist Ali Rowland-Rouse.

Articolul  aici:  http://www.speedweek.com/motogp/news/140384/Ducati-Fluegel-Was-sagt-Alfa-Romeo-F1-Aerodynamiker.html 

 

Hai cu interdictia!!!! 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, xt600 said:

Hai cu interdictia!!!! 

 

Elementul nu poate fi interzis doar pentru că generează apăsare aerodinamică. Interdicția s-ar putea aplica doar dacă ar modifica regulamentul. Citez din nou secțiunea relevantă a acestuia:

 

Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (eg. wings, fins, bulges, etc.) that may provide an aerodynamic effect (eg. providing downforce, disrupting aerodynamic wake, etc.) are not allowed.
The Technical Director will be the sole judge of whether a device or fairing design falls into the above definition, and he will issue and update general design guidelines on which he will base his judgement.
Moving aerodynamic devices are prohibited.

 

Neclaritatea este chiar la început: Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (...). Elementul respectiv nu este legat de caroserie (bodywork) sau carenă (fairing), ci de basculă (element structural). În același timp se stipulează că decizia aparține în întregime directorului tehnic. Și mă îndoiesc de faptul că niște forumiști precum tu sau eu suntem mai avizați decât Danny Aldridge pentru a lua o decizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

 

Elementul nu poate fi interzis doar pentru că generează apăsare aerodinamică. Interdicția s-ar putea aplica doar dacă ar modifica regulamentul. Și mă îndoiesc de faptul că niște forumiști precum tu sau eu suntem mai avizați decât Danny Aldridge pentru a lua o decizie.

Este vorba despre acelasi Aldridge care ia decizii pe baza unor desene si a cuvantului lui Gigi?? 

 

Ia uite ce spune Brivio: 

"Last year all manufacturers discussed aerodynamics and we agreed to introduce some rules to limit the uncontrolled cost increase for development in this area. The decision - which in the end became the new regulations - stipulated that every manufacturer should have an 'Aero Body' homologated before the start of the World Cup. And only one update is allowed during the season. It's been decided that the rest of the bike should have no other aerodynamic additions, with a special reference to the parts that produce downforce, "said Davide Brivio, team manager at Suzuki Ecstar."

 http://www.speedweek.com/motogp/news/140330/Davide-Brivio-(Suzuki)-Fall-Ducati-ist-Prinzipsache.html

 

Ce este neclar in formularea citata de Brivio si marcata de mine???? 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 41 minute, xt600 a spus:

Este vorba despre acelasi Aldridge care ia decizii pe baza unor desene si a cuvantului lui Gigi?? 

 

Ia uite ce spune Brivio: 

"Last year all manufacturers discussed aerodynamics and we agreed to introduce some rules to limit the uncontrolled cost increase for development in this area. The decision - which in the end became the new regulations - stipulated that every manufacturer should have an 'Aero Body' homologated before the start of the World Cup. And only one update is allowed during the season. It's been decided that the rest of the bike should have no other aerodynamic additions, with a special reference to the parts that produce downforce, "said Davide Brivio, team manager at Suzuki Ecstar."

 http://www.speedweek.com/motogp/news/140330/Davide-Brivio-(Suzuki)-Fall-Ducati-ist-Prinzipsache.html

 

Ce este neclar in formularea citata de Brivio si marcata de mine???? 

 

Brivio spune extrem de clar ca vrea o clarificare. Asta inseamna ca nu este deloc clar asa cum e acum in regulament. Asta e tot. Nu vor sa-l descalifice pe Dovi, vor doar sa stie si berbecii lor din R&D ce au de facut.

«Wir haben das gemacht, um diese Situation ein für allemal zu klären. Wir erwarten uns eine klare Position der FIM, der Technischen Direktion und der ganzen zuständigen Autoritäten», betonte Brivio. «Indem wir diesen Protest eingereicht haben, zwingen wir sie dazu, die Prinzipien der Regeln, des Reglements und der Richtlinien zu bewerten, zu beurteilen und zu klären. Wie ich bereits gesagt habe, das ist das Hauptziel unseres Vorgehens: Klarzustellen, war wir machen dürfen und was nicht.»

 - Mehr bei SPEEDWEEK: http://www.speedweek.com/motogp/news/140330/Davide-Brivio-(Suzuki)-Fall-Ducati-ist-Prinzipsache.html

Traducerea suna asa: "Am facut asta pentru a lamuri situatia odata pentru totdeauna. Asteptam o luare de pozitie clara de catre FIM, de catre Directia Tehnica si de catre toate autoritatile responsabile/competente. a subliniat Brivio. Prin inaintarea acestui protest ii obligam sa analizeze, sa evalueze si sa clarifice principiile regulilor, ale reglementarilor si ale directivelor. Cum am spus deja, asta este obiectivul  principal al demersului nostru: sa clarificam ce avem voia sa facem si ce nu"

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, xt600 said:

Este vorba despre acelasi Aldridge care ia decizii pe baza unor desene si a cuvantului lui Gigi?? 

 

Îmi vine greu să cred că ai fost prezent la discuția dintre Dall'Igna (sau reprezentanții tehnici ai Ducati) și Aldridge ca să-ți dai seama ce s-a discutat și cum s-a argumentat.

 

1 hour ago, xt600 said:

 

Ia uite ce spune Brivio: 

"Last year all manufacturers discussed aerodynamics and we agreed to introduce some rules to limit the uncontrolled cost increase for development in this area. The decision - which in the end became the new regulations - stipulated that every manufacturer should have an 'Aero Body' homologated before the start of the World Cup. And only one update is allowed during the season. It's been decided that the rest of the bike should have no other aerodynamic additions, with a special reference to the parts that produce downforce, "said Davide Brivio, team manager at Suzuki Ecstar."

 http://www.speedweek.com/motogp/news/140330/Davide-Brivio-(Suzuki)-Fall-Ducati-ist-Prinzipsache.html

 

Ce este neclar in formularea citata de Brivio si marcata de mine???? 

 

Brivio poate să spună orice. Declarațiile lui nu sunt echivalente cu regulamentul competițional al FIM. În plus, chiar nu văd unde e contradicția între ceea ce spune el (dorința de a avea un pachet aerodinamic omologat la început de sezon și o singură evoluție posibilă) și existența acelui element.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici discutile sunt mai aprinse decat la fim 🤗

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Method a spus:

COMPRIMA  suspensia ma frend?Daca  tu aplici o forta descendenta pe un arc ,dar la baza lui,ce se intampla,se comprima arcul?

Ne-am dat draq.

Ca și lanțul. Creează un moment al forței, care da, comprimă arcul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 37 minute, P T R a spus:

Aici discutile sunt mai aprinse decat la fim 🤗

Ei, nici chiar asa. Ne plictisim. Insa este uluitor cum un text citat intr-o limba de circulatie, cunoscuta, zic eu, este interpretat in mii de feluri. :laugh: Iar cand nu mai sunt argumente o dam pe "X poate sa spuna orice".. De parca X este venit de pe maidan. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

In comparație cu Gigi majoritatea sunt ciumpalaci, asta este tristul adevăr. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...