Sari la conținut
florinelu07

01. VisitQatar Grand Prix (08 Mar - 10 Mar)

Postări Recomandate

Impresiile despre cursa ale lui Mir :

"Save the tyre is the most important thing. Also how Dovi is able to manage a race, he is really good at doing this."

"I was there behind with all my senses [alert] to see what they were doing, what not, why they push, why they stop.

"I thought that I was saving the tyre, but sincerely inside of me I know that I could do it better. So I have to force a little bit more the front and conserve a little bit more the rear tyre.

"On the brakes you don't consume a lot the tyre. It's when you are on the gas. But now I know a bit the way that I have to follow and it's good."

During the race, two things became clear about this year's GSX-RR: It has incredible corner speed, but suffers badly on the straights with Rins and Mir falling often victim to the faster machines around them.

"Yeah, the top speed we missed a little bit," Mir said. "The Honda has made a good step forward, also the Ducati is really strong on the straight. The Suzuki is closer from last year to this year, but still a little bit more. So we are growing."

Mir crossed the line 5.0s from race winner Dovizioso and 4.5s from team-mate Rins, in fourth.

Nu e prost deloc baiatul asta.Prima cursa - stat cuminte in spatele greilor,luat notite,nu a facut haiducii,nu a facut prostii,nu s-a bagat in conflicte,stie ca are multe de invatat,s-a descurcat sa termine si sa aiba un rezultat bun.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

https://www.motorsportmagazine.com/opinion/motogp/motogp-isle-man-tropical-isle-arabian-desert

 

Motorcycle Grand Prix racing celebrates its 70th birthday this year, so perhaps in some way it's fitting that a championship that began on a dank, grassy rock in the middle of the Irish Sea should commence this historic season in the middle of a burning desert.

....

 

“Silverstone has proposed to us some improvements to the tarmac,” said Dorna CEO Carmelo Ezpeleta at Losail. “The circuit is not currently homologated, so it will need to be homologated by the FIM, but we are confident Silverstone will fulfil their proposals.”

This isn't a good time for any MotoGP venue to be struggling with problems. The championship continues to grow in popularity, with venues across the globe queuing up to have Marc Márquez, Valentino Rossi, Andrea Dovizioso and the rest dancing around on their asphalt.

MotoGP test teams are due to try out Finland's new KymiRing in August, with the plan for the championship to return to the country next year for the first time since 1982. At Losail there were also rumours of a test at Mexico City's F1 track, which looks like it would need a total rebuild to make it safe for bikes.

 

....

 

cine are chef de lectura interesanta despre circuitee noi si motogp

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Ce plm downforce să genereze sărăcia aia, și din poziția aia?!? Să tragă bascula în jos la +200km/h? Să zicem că ar avea nevoie de apăsare suplimentară pe roata spate la ieșirea din viraj, dar viteza acolo în nici un caz nu e suficientă ca sărăcia să genereze ceva. În schimb aripioarele 3.14zdii sunt iarăși la fel de (sau poate chiar mai) proeminente ca la începuturile lor, doar că nu mai au extremitățile libere. Remember "rechinul ciocan", carena Ducati? Ei bine, aia respecta integrarea elementelor în carenă, mustățile actuale eu consider că nu o fac. Dar deja sunt prea multe interese și politichie...

Editat de john17

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 16.03.2019 la 6:44, john17 a spus:

Ce plm downforce să genereze sărăcia aia, și din poziția aia?!? Să tragă bascula în jos la +200km/h? Să zicem că ar avea nevoie de apăsare suplimentară pe roata spate la ieșirea din viraj, dar viteza acolo în nici un caz nu e suficientă ca sărăcia să genereze ceva. În schimb aripioarele 3.14zdii sunt iarăși la fel de (sau poate chiar mai) proeminente ca la începuturile lor, doar că nu mai au extremitățile libere. Remember "rechinul ciocan", carena Ducati? Ei bine, aia respecta integrarea elementelor în carenă, mustățile actuale eu consider că nu o fac. Dar deja sunt prea multe interese și politichie...

asta cred si eu ca acea "saracie" :)))..nu cred ca are prea mare efect...dar ma rog ...nu vreau sa intru in discutii aiurea...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

A se vedea cum este profilata piesa cu pricina si unde este montata. Daca voiau doar sa asigure racirea pneului, puteau sa o profileze si invers, eventual sa o gandeasca ca o prelungire a carenei. Dar nu, ei au desenat-o ca pe un "topogan", care urca spre roata, cu un anumit unghi de inclinare si este fixata pe bascula. Nu cred ca trebuie cuiva facultate, masterat si doctorat in aerodinamica, ca sa intuiasca ca lama aia de plug generaza down force. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 16.03.2019 la 12:22, xt600 a spus:

A se vedea cum este profilata piesa cu pricina si unde este montata. Daca voiau doar sa asigure racirea pneului, puteau sa o profileze si invers, eventual sa o gandeasca ca o prelungire a carenei. Dar nu, ei au desenat-o ca pe un "topogan", care urca spre roata, cu un anumit unghi de inclinare si este fixata pe bascula. Nu cred ca trebuie cuiva facultate, masterat si doctorat in aerodinamica, ca sa intuiasca ca lama aia de plug generaza down force. 

intram intr o discutie in care nu  stim nimic concret..doar putem sa ne dam cu parerea...teoretic sa zic ca ai avea dreptate...insa practic nu stiu...pe mine pozitia aia unde e montata..sub bascula  ma "da inapoi"...daca era montata sus in locul aripii sau sa fi facut ceva pe lateralele basculei mai ziceam...asa in pozitia aia nu s cat down force ar putea sa creeze....cu atat mai mult sa fie atat de eficienta incat sa faca diferenta in cursa intre Ducati si restul...nu s ...asta e parerea mea...poate gresesc...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Down force genereaza cu siguranta. Dar ai si tu dreptate.. cat down force genereaza?? Cred ca Gigi a gandit destul de empiric problema, urmand ca pe baza datelor si a feedbackului pilotilor sa dezvolte ideea. Parerea mea este ca si cateva kgf daca pune pe roata fata, la care se adauga greutatea proprie a dispozitivului, sunt suficiente pentru a face o oarecare diferenta. Acum a aparut scandalul si lucrurile au ramas in aer, insa cu siguranta am mai fi vazut asemenea experimente la Ducati si evolutii ulterioare ale acestui dispozitiv. Nu contest ca in plan secundar are si rol in gestionarea temperaturii in pneu, dar rolul principal este cu siguranta altul. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce.a facut ma Bautista iar a rupt norma? 6 din 6?

Sa mai zica cineva ca 'daca venea Rea in gp rupea'....eu cred ca acest monopol deja dovedeste ca nivelul pilotilor de gp e mult peste orice alta competitie pe 2 roti.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@xt600..mda nu s...ce sa mai zic...doar ca nu cred ca piesa in sine e prea grea...din poze pare a fi metal ceva...daca ar fi prea grea o dau in altele...in principal uzura cauciucului ma gandesc...

@Method...pai mai aveai indoieli de nivelul de pilotaj din gp?...a cam rupt Bautista ...doar ca nah gurile rele spun ca inca e avantajat Ducati de rpm...etc...nu s ca eu inca nu cunosc noul regulament ...ca mi e sila sa l caut si oircum mi se pare ca au facut o mare cacealma cu sbk ul asta...curios e ca restul de Ducati uri  sunt cam in spate...ori nu s au adaptat baietii la noua moto ...si Bautista clar e avantajat ca vine de pe Ducati gp...ori e altceva...asteptam sa vedem...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Honda, Aprilia, Suzuki and KTM lodged a complaint against Ducati over the legality of the winglet, which the Italian manufacturer attached to the swingarm of its bike, claiming it is used to cool down the rear tyre. While stewards in Qatar threw out the protest, the case was referred to the FIM Court of Appeals and a decision is expected before the next race in Argentina. Ducati's rivals believe the primary purpose of the winglet is to generate additional downforce. Earlier this year, MotoGP technical director Danny Aldridge sent a note to all teams, opening the door for such add-ons to be used in dry races, as previously such a deflector could only be used in the wet to disperse water from around the tyre. Motorsport.com asked ex-Formula 1 engineers to analyse the Ducati winglet and they believe there is no doubt the winglet creates aerodynamic load. Ex-Ferrari F1 engineer Toni Cuquerella told Motorsport.com: "It's obvious that Ducati's winglet generates downforce. First of all, because any part that's exposed the way that one is produces it, and it could even help reduce the bike's drag. "You have to keep in mind also that the effect it creates has a direct impact on the rear end. Since it's attached to the swingarm, the airflow must not be passing though any other part of the bike. "The problem is that the way the rules are written, you open a Pandora's box because there might be no specific way to ban it." Cuquerella, now chief engineer of the Mahindra Formula E team, added: "The FIM now faces the need to clarify the situation. It appears obvious that Ducati is ahead of the rest in terms of aerodynamics, and that they were very smart in how they interpreted a void in the rules." A McLaren F1 team-employed aero expert who preferred to remain anonymous agreed with Cuquerella's view. "It's obvious that the device generates downforce. Probably less than the winglets on the fairing, but of course it generates downforce," the British team's engineer said. The fact that the stewards in charge of reviewing the protest filed by Aprilia, Suzuki, Honda and KTM decided to refer the case to the MotoGP Court of Appeals was the first sign of the mess that was knocking on the ruling body's door. "In F1, aerodynamics have had a major impact on the performance of the cars for the past 30 years. In motorcycling, the impact is smaller, so it's normal that FIM is not used to dealing with this kind of cheekiness," said Cuquerella. "But even in F1 there have recently been cases where a loophole in the regulations allowed a smart team to interpret the rules in such a way that it managed to use something that it was initially banned. We can't forget Brawn GP's double diffuser and Red Bull's blown diffuser." Last summer, the Grand Prix commission approved a rule - voted against by Ducati - that aimed to stop the teams' from investing in aerodynamics development, in order to slow down the escalating costs associated with it. However, the fact that Ducati's winglet is attached to the swingarm and is not recognised by the regulations as a part of the bike's aero body, opened the door for the Italian engineers to introduce the device without breaking the rules. Cuquerella concluded: "When Ducati told MotoGP technical director Danny Aldridge that the main function of the device was not to direct water away from the wheel but to cool the rear tyre down, they managed to get it approved for dry races. "The FIM will have to rewrite the technical regulations, because what's obvious is that it won't be able to take the bikes, one by one, and put them in a wind tunnel to quantify the amount of downforce that each part generates. "You can't ban parts that generate downforce if you can't prove that they are generating it. What you can do is specify some dimensions in the rules." Ducati remains confident that the device is within the regulations and says it would not have installed it had it had any doubts about its legality. "We are calm because we know that we have followed the technical regulations," sporting director Paolo Ciabatti told Motorsport.com in Qatar. "There is a note that was distributed among the teams on March 2, which clearly specified how you could use this type of deflector on the back of the bike. "If we had considered that this element could pose a risk of punishment, we would not have run with it. But it's not like that."

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 20 ore, P T R a spus:

Ex-Ferrari F1 engineer Toni Cuquerella told Motorsport.com: "It's obvious that Ducati's winglet generates downforce. First of all, because any part that's exposed the way that one is produces it, and it could even help reduce the bike's drag. "You have to keep in mind also that the effect it creates has a direct impact on the rear end

 

Acum 20 ore, P T R a spus:

A McLaren F1 team-employed aero expert who preferred to remain anonymous agreed with Cuquerella's view. "It's obvious that the device generates downforce. Probably less than the winglets on the fairing, but of course it generates downforce," the British team's engineer said

So? Genereaza down force sau nu? 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Doesn't really matter daca aia au întrebat dacă e voie și li s-a răspuns afirmativ înainte sa o pună.  Asta e tot ce contează, liber la aripioare pe bascula, sunt curios câți or sa pună și ce efect o sa aibă pentru ca doar pentru asta se merge cu contestația mai departe, sa clarifice situația. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca au dezinformat, in ceea ce priveste rolul dispozitivului, cred si eu ca li s-a raspuns afirmativ. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 19.03.2019 la 13:38, xt600 a spus:

 

So? Genereaza down force sau nu? 

da evident..genereaza si o tabla pusa aiurea la un anume unghi....ideea esta ca nu la asta se reduce totul...cat si ce beneficiii sunt in urma  montarii acestei piese?...ca pe hartie genereaza dar daca acea valoare in practica este egala cu 0...se schimba povestea...

cat despe dezinformarea lor...nu cunosc procedura ..dar mi s ar parea penibil sa fie ceva de genul.:...'aaaa alo domnii avem o piesa noua de pus pe motor care raceste cauciucul...utati o!...si astia sa zica aa da domne e ce trebuie ...puteti sa o folositi fara probleme'...

si din cate imi aduc eu aminte nu pe spate avea Ducati probleme...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai Gigi tot cu asta ii da, ca raceste cauciucul. Si asta intr-o cursa desfasurata seara pe racoare.. ;) 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In caz ca ploua 😁

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 13.03.2019 la 9:42, prafrau a spus:

 

yamaha foloseste o chestie asemanatoare pe ploaie, si au declarat ca d-asta nu se baga

 

bine ca mai sunt oameni pe aici ce se uita la curse..

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Păi e ca și cum ai merge de acasă cu umbrela la tine,in caz că te prinde ploaia. Așa și Ducati, au pus acel element inspirat de la yamaka ,că deh nu știi niciodată când vine ploaia in deșert.😂😂😂

Editat de danypop

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe principiul asta data viitoare sa puna si niste pneuri de ploaie,asa ,pentru linistea lor 😂

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Atât aripa pe care a folosit-o Yamaha la Valencia anul trecut cât și aripa de pe GP19 au (și) un efect aerodinamic. Mi se pare destul de evident. Doar pretextul a fost diferit.

 

Mat Oxley: There is little doubt in my mind, having spoken to a Formula 1 aerodynamicist, that Ducati’s latest bolt-on does offer an aerodynamic benefit, but Gigi Dall’Igna can rightly claim that it cools the rear tyre. By increasing downforce on the tyre the device reduces wheelspin, which is the real enemy of tyre life. Every time the tyre breaks traction – when torque delivery exceeds grip, during gear changes and over undulations and bumps in the asphalt – it suffers deformation as the rubber stretches and shrinks multiple times. The tyre also suffers a spike in temperature. All of these incidents accelerate tyre degradation.

 

Cu alte cuvinte, răcește cauciucul spate prin aerodinamică. Mai mult:

 

In the Ducati case, MotoGP’s court of appeal must decide whether the bolt-on is a tyre cooler, for which use it was approved, or an aerodynamic device, in which case it “isn’t permitted in the guidelines”. Note that word “guidelines”. Or perhaps the court will decide that it’s a bit of both. Whatever the choice the court makes, it won’t be from a position of anything close to full knowledge of the subject. And there is no actual rule banning the device, merely some guidelines. In another words, this is a mess.

 

MotoGP are nevoie de maturitatea la care a ajuns Formula 1 în ceea ce privește reglemtarea aerodinamică. În F1 când un element este suspectat de non-conformitate cu regulamentul, se cer "clarificări". FIA (garantul regulamentului) decide dacă elementul:

  • este conform - caz în care celelalte echipe îl copiază cât mai repede posibil
  • este parțial conform - exploatează o neclaritate (loophole) în regulament. În acest caz regulamentul este schimbat pentru a-l face cât mai puțin interpretabil (de obicei cu efect din sezonul următor)
  • este parțial neconform - contravine spiritului regulamentului (i.e. litera regulamentului este respectată dar se folosește de un subterfugiu pentru a obține un efect interzis explicit), caz în care este interzis din etapa următoare

Ceea ce cer cei patru mușchetari din MotoGP (descalificarea celor de la Ducati) este de neconceput în F1. O dată ce un element este verificat și validat înainte de cursă, nu mai poate fi invalidat ulterior pentru acea etapă. Cum am spus mai sus, în cel mai rău caz primește interdicție de uz de la următoarea cursă.

 

21 hours ago, P T R said:

 

Mă amuză replica:

 

“This winter, in Honda, they were obsessed with top speed," said Marquez. "When they see other bike being faster than ours, they do not tolerate it.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

mno..uite ca asa ne mai luminam si nooi :)))))....ca sa nu mai reducem totul la alba sau neagra...complicata treaba....dar toata lumea acuza Ducati ca astia au fost mai destepti si au adus ceva in plus ...si ceilalati acum o dau de la stanga la dreapta.....si astia cu regulamnetul lor au fost prinsi descoperiti....cum sa zici ca nu respecta regulamentul cand ,regulamentul nici nu specifica clar ...moment jenant..ori se intampla voit ptr anumite interese ori baietii aia experti de prin comisii ,cei care fac regulamentul stau prea relaxati...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu am sursa acestor vorbe, le -am gasit intamplator pe o pagina MotoGp de pe facebook. Voi ce ziceti, acesta sa fie realul scop al aripioarei de pe bscula si a bucatii ce acopera discul de frana pe fata?

 

The scoop below the swinging arm is there to assist cornering, where it creates high pressure to react similar to dragging the rear brake pulling the front of the bike down towards the apex. In the past, I had a more advanced version of this design therefore knew what it was for immediately upon seeing it. Gigi has two plates at the lower front wheel to mitigate against high speed losses caused by this rear air scoop. The plates deflect the airflow further outward to have a lower pressure below the bike than it normally would have.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...