Jump to content
Sign in to follow this  
florinelu07

01. VisitQatar Grand Prix (08 Mar - 10 Mar)

Recommended Posts

Posted (edited)

Ma cam îndoiesc că sărăciile alea din față + cea de răcit pneul pot crea depresiune într-un spațiu complet deschis pe ambele laterale, îngust și destul de înalt... Amintiți-vă fustele mașinilor de f1 când nu fusese interzis efectul de sol!

Eu sunt de acord că o oarecare apăsare creaza chestia aia, dar sunt taaaare curios cam cât ar putea fi es și la ce viteză! 1kg, 10, 25 sau 0.247kg la 150km/h să zicem? Că pt 247g nu merită agitația. Doar dacă nu cumva se maschează altceva deturnând atenția spre sărăcia răcitoare de șoșon.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

MotoGP are nevoie de maturitatea la care a ajuns Formula 1 în ceea ce privește reglemtarea aerodinamică. În F1 când un element este suspectat de non-conformitate cu regulamentul, se cer "clarificări". FIA (garantul regulamentului) decide dacă elementul:

  • este conform - caz în care celelalte echipe îl copiază cât mai repede posibil
  • este parțial conform - exploatează o neclaritate (loophole) în regulament. În acest caz regulamentul este schimbat pentru a-l face cât mai puțin interpretabil (de obicei cu efect din sezonul următor)
  • este parțial neconform - contravine spiritului regulamentului (i.e. litera regulamentului este respectată dar se folosește de un subterfugiu pentru a obține un efect interzis explicit), caz în care este interzis din etapa următoare

Ceea ce cer cei patru mușchetari din MotoGP (descalificarea celor de la Ducati) este de neconceput în F1. O dată ce un element este verificat și validat înainte de cursă, nu mai poate fi invalidat ulterior pentru acea etapă. Cum am spus mai sus, în cel mai rău caz primește interdicție de uz de la următoarea cursă.

:agree:

Acum 10 ore, Valentino Rossi VR46 a spus:

Din pacate nu am sursa acestor vorbe, le -am gasit intamplator pe o pagina MotoGp de pe facebook. Voi ce ziceti, acesta sa fie realul scop al aripioarei de pe bscula si a bucatii ce acopera discul de frana pe fata?

 

The scoop below the swinging arm is there to assist cornering, where it creates high pressure to react similar to dragging the rear brake pulling the front of the bike down towards the apex. In the past, I had a more advanced version of this design therefore knew what it was for immediately upon seeing it. Gigi has two plates at the lower front wheel to mitigate against high speed losses caused by this rear air scoop. The plates deflect the airflow further outward to have a lower pressure below the bike than it normally would have.

Daca mi se permite o opinie,eu nu il vad doar ca pe un dispozitiv menit sa opreasca acel bike hop pe franare.Si nici ca pe un dispozitiv pt racirea gumei,sa fim seriosi,se pot vedea de la o posta decupajele in el pt marirea downforce :

Ducati-Corese-MotoGP-swingarm-aerodynami 

Iar la profilul din fata se vede si mai bine care e scopul farasului :

1572787633_Screenshot_2019-03-21BestshotsofMotoGPVisitQatarGrandPrixMotoGP.thumb.png.e5a001e651a4c6b75e90c63b20b1b7f0.png

E masiv farasul.

Iar da,se pare ca acele plates de pe roata fata "linistesc" aerul care altfel ar fi fost deranjat de spinul rotii fata :

620861986_Screenshot_2019-03-21ThomasMorsellinoonTwitter.thumb.png.e3c25b83640996c3ea487d0cff2292c4.png  2046258009_Screenshot_2019-03-21ThomasMorsellinoonTwitter(2).thumb.png.0164b95e35209244c090b1c40180bc24.png

 

In concluzie,e clar un dispozitiv aero,insa e foarte ciudat faptul ca e pus sub suspensie,asta era o tactica ce nu dadea rezultate in trecut,Ducati a mai folosit winglets pe aripa fata pe care le-a abandonat rapid.

Iar ca regulament,din moment ce a mai fost folosit si de alte echipe in trecut,pe ploaie anul trecut daca imi aduc bine aminte,iar pe partea ailalta nu exista o litera clara a regulamentului,tot ce pot face e sa il interzica din cursa urmatoare,iar pe viitor sa specifice foarte clar in regulament ce este admis si ce nu.

 

Mai pe scurt,era un deflector de apa ce era mult mai micutz si folosit doar pe ploaie si sub carena,nu ditait farasul asta,insa si-au dat seama ca il pot folosi cu avantaje aero,asa ca au facut-o.Da,l-au marit si reinterpretat putin,insa nu poti sa zici ca au incalcat regulamentul din moment ce in trecut a mai fost folosit si nu s-a urticat nimeni.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Are cineva o fotografie cu dispozitivul folosit de Yamaha? Ar fi interesant de comparat forma dispozitivului Yamaha vs. cel folosit de Ducati. Oricum, faptul ca Yamaha l-a folosit PE PLOAIE, indica faptul ca principalul scop era altul, nu sa genereze downforce. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Valentino Rossi VR46 said:

Din pacate nu am sursa acestor vorbe, le -am gasit intamplator pe o pagina MotoGp de pe facebook. Voi ce ziceti, acesta sa fie realul scop al aripioarei de pe bscula si a bucatii ce acopera discul de frana pe fata?

 

The scoop below the swinging arm is there to assist cornering, where it creates high pressure to react similar to dragging the rear brake pulling the front of the bike down towards the apex. In the past, I had a more advanced version of this design therefore knew what it was for immediately upon seeing it. Gigi has two plates at the lower front wheel to mitigate against high speed losses caused by this rear air scoop. The plates deflect the airflow further outward to have a lower pressure below the bike than it normally would have.

 

Foarte interesant. Cred că ar fi primul pachet aerodinamic din MotoGP.

 

46 minutes ago, xt600 said:

Are cineva o fotografie cu dispozitivul folosit de Yamaha? Ar fi interesant de comparat forma dispozitivului Yamaha vs. cel folosit de Ducati. Oricum, faptul ca Yamaha l-a folosit PE PLOAIE, indica faptul ca principalul scop era altul, nu sa genereze downforce. 

 

image.thumb.png.82fe154f41821309eee1bf5eee19d95e.png

 

image.thumb.png.b8d31ccf80cf179beaec06ba1431d7f4.png 

 

Nu am găsit poză mai mare/bună din lateral pentru cea de pe M1, dar este teribil de similară - de la amplasament, la formă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ooo, dar diferenta este mare, mare. Este mult mai mica iar felul in care este profilata dovedeste ca a fost gandita pentru a devia in lateral jetul de aer si apa, pentru a nu ajunge pe/sub pneul spate. Plus ca fiind facut din CF, este foarte usor, astfel ca nu se poate spune ca pune mai multa greutate pe spate. Probabil ca Ducati s-a inspirat de la Yamaha, dar au gandit dispozitivul in alt scop. 

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

 

 

Nu am găsit poză mai mare/bună din lateral pentru cea de pe M1, dar este teribil de similară - de la amplasament, la formă.

Vezi ca a pus colegul o poza mai sugestiva, in ceea ce priveste forma si profilul piesei de la Yamaha. Diferenta intre ele este ca intre pl*a si cli***is. Ca si functiile celor doua. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i un simplu plastic. Este pe o parte și pare comandat de electronica/hidraulica mobrei. 

Dacă nu bat câmpii.

Iar spatele, este lat și direct în curentul de aer, categoric are funcție aerodinamică. 

Stabilizează motocicleta pe viraj? 

Permite aplicarea unei forțe mai mari pe frânare, în primul moment la viteză mare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xt600 - Simone Resta, Aldo Costa și Adrian Newey are trebui să ia notițe de la tine. Word!

 

Probabil că efectul și scopul sunt complet diferite, motiv pentru care Yamaha a fost singura echipă care nu a protestat împotriva celor de la Ducati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Au scos prostia cu "popo..." când voiam să scriem "curte", "curent"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

DRS :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

@xt600 - Simone Resta, Aldo Costa și Adrian Newey are trebui să ia notițe de la tine. Word!

 

Probabil că efectul și scopul sunt complet diferite, motiv pentru care Yamaha a fost singura echipă care nu a protestat împotriva celor de la Ducati.

Man, daca nu vezi diferenta dintre cele doua, degeaba ai auzit de Simone Resta, Aldo Costa si Adrian Newey. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

But is it legal?

The question, of course, is whether it is legal or not. I spoke to Danny Aldridge on Friday, and he told me that the parts did not contravene the regulations. Reading the MotoGP regulations published on the FIM website (PDF), the rules on aerodynamics do not cover devices attached to the swingarm, or to the bottom of the front wheel, where the carbon covers are located.

Here is what the relevant part of the rules say:

The MotoGP Aero Body is defined as the portion of the motorcycle bodywork that is directly impacted by the airflow while the motorcycle is moving forward, and is not in the wake (i.e. aerodynamic “shadow”) of the rider’s body or any other motorcycle body parts. Therefore the Aero Body consists of the two separate components Front Fairing and Front Fender (Mudguard), as per the diagrams the Appendix, General:Fig.5, Fig.6.

To make the rules clear, the rule book also has a diagram:

https://www.asphaltandrubber.com/motogp/ducati-aerodynamic-swingarm-protest-analysis-motomatters/

 

image.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cazul celor patru se bazează pe două prezumții complementare:

  1. elementul are efect aerodinamic
  2. este mobil, fiind atașat de basculă

Verificarea celor două ipoteze l-ar face element aerodinamic mobil, lucru interzis explicit de către regulament:

 

2.4.4.7 Bodywork
(...)

8. Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (eg. wings, fins, bulges, etc.) that may provide an aerodynamic effect (eg. providing downforce, disrupting aerodynamic wake, etc.) are not allowed. The Technical Director will be the sole judge of whether a device or fairing design falls into the above definition, and he will issue and update general design guidelines on which he will base his judgement. Moving aerodynamic devices are prohibited.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea de la ducati are un gol sus iar cea de pe yamaha nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Cazul celor patru se bazează pe două prezumții complementare:

  1. elementul are efect aerodinamic
  2. este mobil, fiind atașat de basculă

Verificarea celor două ipoteze l-ar face element aerodinamic mobil, lucru interzis explicit de către regulament:

 

2.4.4.7 Bodywork
(...)

8. Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (eg. wings, fins, bulges, etc.) that may provide an aerodynamic effect (eg. providing downforce, disrupting aerodynamic wake, etc.) are not allowed. The Technical Director will be the sole judge of whether a device or fairing design falls into the above definition, and he will issue and update general design guidelines on which he will base his judgement. Moving aerodynamic devices are prohibited.

 

Elementul este fix fata de bascula, mobil vrea sa spună ajustabil. 

 

The technical director has spoken Asa ca "case closed". 

 

Nu zic ca e corect, spun doar ca se agita degeaba și în veci nu îl vor descalifica pe dovi fără sa facă imediat competiția de ras, mai mult decât e deja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg cum ar trebui sa raceasca cauciucul

cum exact aduce aripa aia aer in plus pentru racirea cauciucului? mi se pare ca e aceeasi cantitate de aer cu sau fara ea, il directioneaza doar pe verticala

 

scopul yamaha era opusul, redirectiona aerul/apa in laterale

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, prafrau a spus:

 

scopul yamaha era opusul, redirectiona aerul/apa in laterale

Exact! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Cazul celor patru se bazează pe două prezumții complementare:

  1. elementul are efect aerodinamic
  2. este mobil, fiind atașat de basculă

Verificarea celor două ipoteze l-ar face element aerodinamic mobil, lucru interzis explicit de către regulament:

 

2.4.4.7 Bodywork
(...)

8. Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (eg. wings, fins, bulges, etc.) that may provide an aerodynamic effect (eg. providing downforce, disrupting aerodynamic wake, etc.) are not allowed. The Technical Director will be the sole judge of whether a device or fairing design falls into the above definition, and he will issue and update general design guidelines on which he will base his judgement. Moving aerodynamic devices are prohibited.

Da,ok,bascula fiind mobila,poti intrepreta acel farash ca fiind mobil...oarecum.Dar it's a stretch ca sa zic asa...

Clar are efect aero,alea cu racirea gumei sunt copilarii.

Insa dupa cum a scris mai sus colegul,aero body are in regulamentul motogp un inteles total diferit de ce ar trebui,iar partea din spate a motoretei nu este explicitata,deci e un loophole de regulament.

Iar pe partea cealalata,daca "derectorul" a zis ca e ok,iar el e cel care hotaraste,pai e ok.

Cel putin pt cursa ce-a trecut.

Acum 54 minute, Altair a spus:

Nu zic ca e corect, spun doar ca se agita degeaba și în veci nu îl vor descalifica pe dovi fără sa facă imediat competiția de ras, mai mult decât e deja. 

True.

Acum 1 oră, P T R a spus:

Cea de la ducati are un gol sus iar cea de pe yamaha nu

Are chiar 2 sloturi orizontale.Si e muuult mai lat decat carena.Se vede f bine in poza din fata cu Dovi ce am pus-o mai sus.Scopul lui e clar ce sa mai....

Acum 53 minute, prafrau a spus:

eu nu inteleg cum ar trebui sa raceasca cauciucul

cum exact aduce aripa aia aer in plus pentru racirea cauciucului? mi se pare ca e aceeasi cantitate de aer cu sau fara ea, il directioneaza doar pe verticala

Vrajeli.Daca ar trebui sa raceasca guma de ce e decupat? ce e cu alea 2 orificii?Daca vrei sa racesti guma (ceea ce oricum e hilar),de ce tai acele sloturi in el?Eeee?

Bine,dupa cum zice si colegul mai sus,asta nu inseamna insa ca trebuie descalificati.Partz.Daca vor sa le interzica asa ceva,pai sa faca regulile mai clare si punct.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Altair said:

Nu zic ca e corect, spun doar ca se agita degeaba și în veci nu îl vor descalifica pe dovi fără sa facă imediat competiția de ras, mai mult decât e deja. 

 

Eu nu mă pronunț. Nu sunt destul de avizat iar situația este complicată. Pe de-o parte pentru că regulamentul privind aerodinamica este foarte slab detaliat (FIM a subestimat grosier dezvoltarea în acest sens), iar cazul este dificil de judecat. Până la urmă ceea ce trebuie decis este dacă apendicele este mobil sau nu. Față de basculă, nu este. Însă bascula în sine este mobilă față de șasiu.

 

1 hour ago, prafrau said:

eu nu inteleg cum ar trebui sa raceasca cauciucul

cum exact aduce aripa aia aer in plus pentru racirea cauciucului? mi se pare ca e aceeasi cantitate de aer cu sau fara ea, il directioneaza doar pe verticala

 

Prin apăsarea aerodinamică pe guma spate > mai puțin wheelspin > cauciuc mai rece.
 

By increasing downforce on the tyre the device reduces wheelspin, which is the real enemy of tyre life. Every time the tyre breaks traction – when torque delivery exceeds grip, during gear changes and over undulations and bumps in the asphalt – it suffers deformation as the rubber stretches and shrinks multiple times. The tyre also suffers a spike in temperature. 

 

1 hour ago, prafrau said:

scopul yamaha era opusul, redirectiona aerul/apa in laterale

 

Eu cred că ar trebui să vedem simulările aero/hidrodinamice într-un ESS ca să ne dăm seama cum este dirijat fluxul de aer/apă. Ceva-mi spune că și apendicele celor de la Yamaha generează ceva portanță - singura explicație pe care o găsesc pentru faptul că ei nu au protestat față de elementul de la Ducati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, PzKpfW a spus:

Prin apăsarea aerodinamică pe guma spate > mai puțin wheelspin > cauciuc mai rece.

 

vreau sa aud cum argumenteaza ei ca nu e dispozitiv aerodinamic folosind povestea asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel cum Yamaha a argumentat că elementul folosit la Valencia anul trecut era pentru siguranță. Probabil că au furnizat date care demonstrau că temperatura gumei fără element era mai mare decât cea cu. Mai departe, dacă FIM dorește să demonstreze că generează portanță (și în ce măsură), ar trebui să bage motocicletele într-un tunel aerodinamic și apoi într-un ESS ca să vadă ce elemente generează portanță și cum. Lucru care nu se va ăntâmpla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 36 minute, PzKpfW a spus:

La fel cum Yamaha a argumentat că elementul folosit la Valencia anul trecut era pentru siguranță. Probabil că au furnizat date care demonstrau că temperatura gumei fără element era mai mare decât cea cu. Mai departe, dacă FIM dorește să demonstreze că generează portanță (și în ce măsură), ar trebui să bage motocicletele într-un tunel aerodinamic și apoi într-un ESS ca să vadă ce elemente generează portanță și cum. Lucru care nu se va ăntâmpla.


era o gluma

ei au spus ca nu e dispozitiv aerodinamic

tu nu ai reusit sa explici rolul lui fara sa folosesti cuvantul "aerodinamic"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Eu nu mă pronunț. Nu sunt destul de avizat iar situația este complicată. Pe de-o parte pentru că regulamentul privind aerodinamica este foarte slab detaliat (FIM a subestimat grosier dezvoltarea în acest sens), iar cazul este dificil de judecat. Până la urmă ceea ce trebuie decis este dacă apendicele este mobil sau nu. Față de basculă, nu este. Însă bascula în sine este mobilă față de șasiu.

 

Nu e deloc dificil. Dacă era montat pe bascula și se ținea fix fata de sasiu/carene, atunci ar fi fost mobil și ca atare interzis. Asa e fix, a se citi rigid, neajustabil, imposibil de modificat în timpul cursei. 

Ca oriunde, orice nu este interzis este permis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...