Jump to content
Sign in to follow this  
®azvan

Greutate maxima posibila - amortizor R1 2008?

Recommended Posts

Are cineva idee care ar fi greutatea maxima posibila (cat de mult poate fi incarcat) la un amortizor spate de R1 anul 2008? 

As fi intrebat care este greutatea maxima posibila (pe cea admisa din carte o stiu, 190 kg) pe un FZ1 (pasageri+bagaje) dar am schimbat amortizorul spate cu cel de R1 2008. Care ar fi diferenta intre ele la greutatea maxima suportata?

 

In manual la FZ1 scrie 190 kg. Problema este ca s-ar putea sa o depasesc (90 kg eu + 70 kg pasagera + 10 kg echipament + 10 kg bari sustinere, valize si topcase, goale... plus bagaje (pt 2 valize de 35 litri si un topcase de 56 litri)

 

Multumesc in avans pt pareri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai arcul, care are o anumita constanta elastica (spring rate), si valvele din interiorul amortizorului, care sunt reglate sa functioneze cu respectivul arc.

 

Cand incarci prea mult, comprimi prea mult arcul (si implicit si amortizorul), si practic se reduce cursa efectiva a suspensiei. Cursa prea mica a suspensiei = se termina cursa pe denivelari mici (care poate in mod normal puteau fi "absorbite") = "sare" roata = sanse mari sa faci buf daca se intampla asta pe viraj si/sau franare

 

Compresia suspensiei cu toate incarcate pe ea ("rider sag") ar trebui sa fie undeva la 30-35% din cursa totala a suspensiei. Daca este mai mare, cresti (strangi) reglajul de preload. Daca preload-ul e la maxim si tot este prea mare, inseamna ca ai depasit capacitatea arcului. Cauta pe youtube "setting motorcycle sag", si vei intelege exact.

 

Eu am renuntat sa fac modificarea asta la FZ6 tocmai pentru ca arcul de la R1 era prea moale. Daca se schimba doar arcul trebuie umblat la interne, si per total ajunge sa coste cat nu face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma intereseaza reglajul. Ma intereseaza daca amortizorul de R1 2008 suporta o greutate de peste 190 kg sau se rupe...

 

Amortizorul de FZ1 este gandit pt un pseudo touring (2 oameni si niste bagaje). Cel de R1 nu, din cate stiu...

Edited by ®azvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori n-ai inteles ce-am scris, ori te doare la basca ca e periculos sa mergi cu incarcare mare pe amortizorul ala de R1 cu arc de 9,5-10 kg/mm.

Si nu, nu se rupe amortizorul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ca ma doare la basca de cat de "periculos" este sa merg cu ce descrii tu, nu de alta, dar amortizorul este montat acum 3 ani si de-atunci l-am testat in toate felurile posibile, in special cu pasagera si incarcatura. Ce ma intereseaza este doar daca raman pe marginea drumului cu inca un topcase in plus fata de ce am folosit pana acum. Topcase-ul si cateva kg in plus la mine sunt singurele necunoscute. Merci oricum pt raspunsul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauta o pasagera mai slaba ... gizas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@superbec mortal ca intotdeauna! :))

Ma inveti si cum sa-i dau vestea la nevasta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a intervenit ceva si trebuie sa pleci in delegatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 zile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda.. e greu

 

acum poate am imbatranit eu dar nu vad placerea 25 zile cu motocicleta si nefasta in spate ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, superbec a spus:

mda.. e greu

 

acum poate am imbatranit eu dar nu vad placerea 25 zile cu motocicleta si nefasta in spate ...

mai ales cand are 70kg. Ii zici frumos ca plange motorul cu amandoi si ori se apuca de dieta ori ii trimiti poze din concediu "singur"

Edited by DiarM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carcotasilor, are 1.78. Nu 1.50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad de ce ai schimba suspensia motocicletei tale cu una de ss.Alea-s concepute pentru una,a ta pentru alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De parca i-ar pasa cuiva ce gandesti tu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa te oxifosforezi.

Pe fata de ce ai schimbat-o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dud, nu stiu cine esti, si nici nu am chef sa caut, dar lamureste-ma si pe mine. Data fiind intrebarea din primul post, la care evident nu ai raspunsul, caci altfel l-ai fi scris, care este rolul tau pe acest topic? Supozitor sau troller? Sau vrei sa-ti raspund la niste intrebari pentru ce? Satisfacerea curiozitatii personale? Sa-mi justific actiunile pentru a-ti cauta acceptarea? Wtf! 

 

Se pare ca-s masochist rau, caci stiu cam care sunt raspunsurile la orice intrebare as pune pe forumul asta, cu exceptia a cativa oameni, si totusi...

Edited by ®azvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am spus ce parere am despre suspensia spate.Atat.

Ulterior ti-am adresat o intrebare legat de suspensie,dar de fata.Nu vad greutatea in a ma lamuri,chiar daca-s toate alea de le spui despre mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca chiar te intereseaza si nu este doar trolling, cauta posturile mele pe topicul de fz1 si te vei lamuri. Nu are rost sa repet ce afirm de 3 ani deja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este niciun fel de trolling legat de suspensia spate,era doar o nelamurire.De cea de fata sunt lamurit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, nu cred ca o sa cedeze amortizorul daca pui 10 kile-n plus. Eventual verifica-l mai des, sa nu te trezesti cu surprize. Vezi ca e tembelul ala care a plecat cu R1 prin jurul lumii. Ai putea cauta si sa-ti faci o idee de ce greutate avea ala pe cascarabeta lui. Ma indoiesc ca pt calatorie i-a schimbat amortizorul cu un altul mai de hartaneala si mai "rezistent".

De fapt, cand ai atata greutate pe moto, grija n-ar trebui sa fie la amortizor - subcadrul, priderea cutiilor - astea ar trebui sa iti ridice semne de intrebare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nick Sanders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Djebelu' said:

Nick Sanders.

Asta? :D (am devenit curios dupa ce ati zis ca a mers pe R1)

NICKSANDERS3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite raspuns la aceeasi intrebare de la pretenul meu satan666 pe FZ1OA

 

"Gross carrying weight is 432# with the stock shock of 588#/in (at full preload ramp). So it would appear you are OK with load capacity on the tires.
Here are my calculations with the R1 shock with a 531#/in spring.

 

Available travel: 2.56" less .75" preload = 1.75"
Load on rear wheel: (485 bike +2/3 rider 140")/2 + passenger & load (directly over rear wheel) = 513#

Link ratio 1>2 so load uses approximately 1.93" of travel. So, it is likely that amount of load will immediately bottom the R1 spring. It may be possible to put spacers under the spring to increase preload but it will not compensate for the low spring rate. Would not want to ride downhill switchbacks.

Option 1 - reinstall the stock spring and ramp up the preload. Ride wont be pretty but you will be just under the max.
Option 2 - purchase a high-rate R1 spring: 11.6 - 12.5 kg/mm and install it on the R1 shock when you want to tour.
Option 3 - Purchase another used R1 shock, install the high-rate spring and just swap shocks (easy enough) when you want to tour."

Edited by ®azvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact ce ziceam... doar ca e putin si 11.6 - 12.5 kg/mm, as zice mai degraba 14-15 kg /mm. La FZ6,  eu la 80 la gol + 47 femeia + echipamente full amandoi + foarte putin bagaj si deja e la limita arcul stock de 12.5 kg /mm...

 

It may be possible to put spacers under the spring to increase preload but it will not compensate for the low spring rate. > si apare riscul de "coil bind"...

 

Daca chiar vrei ceva cum trebuie ori schimbi arcul impreuna cu internele "revalve", ori iti comanzi unul facut din fabrica cum iti trebuie tie (de exemplu, de la Hagon)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...