Sari la conținut

Problema chiuloasa Honda Dominator NX 500


Postări Recomandate

Salutare ! 

Sa incepem.... Am un Honda nx 500 la care i-am reconditionat motorul. Toate bune si frumoase pana azi cand i-am dat cheie, a pornit corect pana cand m-am uitat intre chiuloasa si cilindru unde am observat ca scapa compresie si cand m-am uitat mai atent explozia era vizibila prin acea imbinare.

Tin sa spun ca am desfacut chiuloasa pentru a schimba semeringurile la supape si pentru o mica analiza avand in vedere ca este o motocicleta destul de veche. Am strant toate suruburile corect la nm precizati in manual , garnitura este schimbata cu una noua. deci totul este ca la carte. 

Intrebarea mea este, oare aceasta problema poate fi din cauza ca nu am rectificat plan chiuloasa ? am uitat complet de procesul acesta... 

Daca mai sunteti persoane in situatia mea sau care au mai avut probleme de genul astept pareri sau indicatii. 

Va multumesc! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai desfacut trebuiau planate amandoua asa chiar daca ai avut garnitura noua si montata corect, e posibil sa o fi compromis mai ales daca diferenta de planeitate era mare. Pana nu desfaci nu o sa stii. Desfa, cumpara alta garnitura, planeaza ce e de planat si verifica sa nu mai fie altceva aiurea pe acolo (desi nu ar trebui) apoi monteaza inca o data.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit , azi am desfacut chiuloasa.... si din cate am observat garnitura nu este compatibila , este pentru un model mai vechi .... Chiuloasa mea are doua canale care ies din evacuari..

Garnitura cumparata nu are acele doua urechi de etansare pentru acele canale si de acolo a rezultat explozia vizibila care era din evacuari de fapt si nu din cilindru......

 o sa sun maine la magazin sa comand pentru modelul meu..... 

Multumesc pentru raspunsuri .

Asfalt uscat ! :D

 

Dupa cum se vede in imagine unde a fost garnitura , etansarea a fost buna .. acele doua canale mi-au creat probleme.... 

52765530_265877834304787_7597826103293509632_n.jpg

52708434_622909191492127_6463824874518347776_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai desfacut verifica si planeitatea! Cu o rigla metalica/coada de subler sau pe o bucata de geam, ungi piesa cu putin ulei si vezi cum se lipeste.

Dar cum n-ai observat ca e diferita garnitura, nu ai asezat-o nitel de proba sa vezi cum vine?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ... e o poveste mai incurcata , modelul meu are un sistem numit “ airv valve suction” care e facut pt cine merge cu motocicleta in zone mai rarifiate iar eu am uitat complet si de acest lucru , garnitura comandata este compatibila pt modelele care n au acest sistem.  O sa comand o garnitura compatibila dupa serie. 

Am verificat si cilindrul si chiuloasa cu o bucata de sticla si ulei negru , tin sa spun ca ambele sunt perfect plane... :D

Garnitura noua si apoi zbor motocicleta aia in lung si larg! :)) 

Mongolia here I come ! :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva sa folosesti cheia dinamometrica, simtul rulz! Din pacate "reparatiile" de genul asta de regula se termina prost, din fericire un filet smuls se repara mai simplu decat prin bucsare, exista Helicoil, dar (iarasi din pacate) probabil ca, in cazul in care se va smulge filetul, se va recurge tot la o tziganie...

Mama ei de chiul0asa, cica ai reconditionat motorul dar in imagini se vad niste supape pline de calamina care 100% n-au fost rectificate... Asteptam mobra la vanzare cu "motor reconditionat complet si profesional". 🤬 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E curata chiuloasa , acolo era calamina de la primele explozii nici de cum depunere. Uite te mai atent. Ti as face si un video sa vezi cat de bine strang supapepe si ca nu curge diluant pe la ele. 

Motocicleta este a mea , nu e de vanzare. :) 

Editat de CornelProdan08
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu atat mai mult daca este a ta de ce nu strangi suruburile chiulasei cu cheia dinamometrica?

Tu ai impresia ca una-doua explozii cum spui tu iti lasa calamina aia din poze?

La fel nu inteleg de ce, daca tot ai desfacut motorul, nu il aranjezi cum trebuie, adica ce ti-a spus john17 de ex cu supapele.

Gasiti astazi absolut toate sculele posibile, pe care noi le vedem doar in poze si va este rusine sa le folositi. ''Strang la simt tot odata'' ... Ruptul filetelor este una, stransul uniform este alta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai inteles gresit sau m-am exprimat eu gresit. Am vrut sa spun ca strang cu cheia dinamometrica egal toate dar daca simt ca unul dintre suruburi nu urca pana la 36nm cum spune carte nu fortez ca sa am de munca :) 

sper ca acum m am facut inteles. 

Asfalt uscat !

Am incercat sa o curat cat de bine am putut, nu am nu stiu ce scule. Cu ce am gasit mai abrazivnsi tot odata sa nu afecteze suprafața

Editat de CornelProdan08
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieți , nu-s mecanic , sunt informat doar din cate am auzit din stanga si din dreapta si internetul care este plin de informatie buna sau proasta. Pe alta parte, poate sunt mai pasionat de 10 ori mai tare decat voi , asta ma face sa vreau sa cunosc mai mult. Nu m-am nascut invatat dar nici voi n-ati inventat motorul in 4 timpi. Cat despre ironie si aroganțe , d’astia sunt peste tot si e normal sa fie asa cand in real life nu exista personalitate ci doar frica de exprimare. Online poti fi oricine :D

oricum , motociclismul e o cultura , nu un sport!

Am scris acest topic deoarece am cerut informatii ,nu ironii. Va multumesc de sfaturi celor care au vorbit cu folos !

Asfalt uscat ! :)

Editat de CornelProdan08
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti pasionat de 10 ori mai mult decat noi iti recomand sa iti  cumperi de pe net un manual de service si vei gasi acolo toate informatiile corecte. 

Asa cum ai spus nimeni nu s-a nascut invatat, dar pune mana pe carte si citeste.

De ex. am vazut ca ai o valoare a cuplului de strangere pentru suruburile de la chiulasa: 36Nm. Aceasta valoare de unde ai aflat-o?

Succes la surubareala 😃

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, superbec a spus:

spune-mi si mie cu ce te ocupi ca sa nu mai jicnesc tamplarii

 

Da’ tu cu ce te ocupi osteanule?  Vezi ca tre’ sa pleci la schimbu’ trei imd... Ce’ai da tu sa fii macar un tamplar?!.Dar sa fii tamplar e arta bre’ . tu nu poti. iar mecanic, sa nu te apuci ca strici! daca nu motoare, oameni la cap. 

 

Cornel, e bine ce ai facut pana acum!Ai gresit la partea cu alegerea corecta a garniturii.  Verifica planeitatea, pune garnitura corecta, strange cu dinamometrica cat iti zice, poate minus 2-3 Nm ca sa nu fortezi suruburile, si e gata! E important sa strangi cu dinamometrica pt ca asa esti sigur ca e stransa uniform chiuloasa. Si normal...daca simti ca nu sare cheia nu continui ca dai peste cap surubu... e logic. 

 

Nu mai baga in seama cu toti mecanicii lu’ peste. Majotirtatea de pe forumu’ asta nu au desfacut nici un motor in viata lor, doar sufera de sindromul ala: “Mecanicul Roman” Dumnezeu in garaj. Ei folosesc forumu pe

post de scena... au si ei ceva de cantat daca in viata reala nu pot. 

 

Supapele arata ok pt varsta motocicletei... verifica sa fie curate scaunele, sa etanseze corect. Gasesti pe Yt cum se verifica corect. Daca tot ai desfacut si ai schimbat si lantul, schimba si garniturile de supape. 

 

Formumu’ asta a fost inventat exact pt asta, pt oamenii care au intrebari, care gresesc, care sunt blocati intr-o chestie si au nevoie de raspuns...daca toti mergeau la

service, nu mai era nevoie de “service si intretinere curenta” pe forum. La inceput era diferit, acum s-a cam imputit p’aci. 

 

🍻 spor si ne vedem pe drum. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, andrei_pro89 said:

 

Da’ tu cu ce te ocupi osteanule?  Vezi ca tre’ sa pleci la schimbu’ trei imd... Ce’ai da tu sa fii macar un tamplar?!.Dar sa fii tamplar e arta bre’ . tu nu poti. iar mecanic, sa nu te apuci ca strici! daca nu motoare, oameni la cap. 

 

Cornel, e bine ce ai facut pana acum!Ai gresit la partea cu alegerea corecta a garniturii.  Verifica planeitatea, pune garnitura corecta, strange cu dinamometrica cat iti zice, poate minus 2-3 Nm ca sa nu fortezi suruburile, si e gata! E important sa strangi cu dinamometrica pt ca asa esti sigur ca e stransa uniform chiuloasa. Si normal...daca simti ca nu sare cheia nu continui ca dai peste cap surubu... e logic. 

 

Nu mai baga in seama cu toti mecanicii lu’ peste. Majotirtatea de pe forumu’ asta nu au desfacut nici un motor in viata lor, doar sufera de sindromul ala: “Mecanicul Roman” Dumnezeu in garaj. Ei folosesc forumu pe

post de scena... au si ei ceva de cantat daca in viata reala nu pot. 

 

Supapele arata ok pt varsta motocicletei... verifica sa fie curate scaunele, sa etanseze corect. Gasesti pe Yt cum se verifica corect. Daca tot ai desfacut si ai schimbat si lantul, schimba si garniturile de supape. 

 

Formumu’ asta a fost inventat exact pt asta, pt oamenii care au intrebari, care gresesc, care sunt blocati intr-o chestie si au nevoie de raspuns...daca toti mergeau la

service, nu mai era nevoie de “service si intretinere curenta” pe forum. La inceput era diferit, acum s-a cam imputit p’aci. 

 

🍻 spor si ne vedem pe drum. 

Dau o bere ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, andrei_pro89 a spus:

 

Da’ tu cu ce te ocupi osteanule?

eu caut talente pe internet , observ ca tu ai talentul de a da cu batul in balta ...

 

i-au raspuns 2 mecanici pe topicul asta , el n-are de unde sa stie, dar din raspunsurile lui putea sa-i fi dat sfaturi chiar Stephen Hawking ca tot cum il taie capu face .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat supapele step by step urmand instructiunile de pe youtube. Nici macar nu mustesc. (Am manualul de servisare. De acolo si aia 36de nm ;) ) 

14 hours ago, superbec said:

eu caut talente pe internet , observ ca tu ai talentul de a da cu batul in balta ...

 

i-au raspuns 2 mecanici pe topicul asta , el n-are de unde sa stie, dar din raspunsurile lui putea sa-i fi dat sfaturi chiar Stephen Hawking ca tot cum il taie capu face .

 

 

Faci umbra la pamant degeaba ... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, superbec said:
2 hours ago, Silver Arrow said:

Daca ai manualul este perfect. Faci operatiunile exact cum scrie acolo. Daca scrie 36  Nm ala este cuplul.

Apropo, daca tot ai desfacut motorul, ai avut curiozitatea sa ii verifici compresia inainte de demontare?

 

Spor la munca ca acusi da caldura 🌄

Da , compresia este buna. :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...