Sari la conținut

Intretinere 2016 Husqvarna TE 250 2T - la cate ore se inlocuieste pistonul


Postări Recomandate

Buna tuturor,

 

am achizitionat de curand o Husqvarna TE 250 2T 2016, si are aproximativ 100 de ore de cand s-a inlocuit pistonul.

Intrebarea mea este daca ar trebui sa demontez pistonul sa vad de uzura si eventual sa-l schimb sau sa mai merg asa cu el?

Am facut un test de compresie si are undeva in jur de 11.8bari.

 

PS: are cineva un manual de reparatie pentru Husqvarna TE 250 2T 2016?

 

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valentin,el cauta Workshop manual,nu User manual.

 

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11,8 e la jumatatea vietii. Pistonul se inlocuieste la 80-100 ore pentru cei ce merg ca la curse tot timpul, la 150 ore la oamenii normali. Motorul vine de nou cu o compresie de 13 si se schimba cand ajunge compresia pe la 10, unii chiar pe la 9.(eu, cand l-am luat, avea 7, si a trebuit sa schimb si cilindrul)

Inseamna ca motorul tau a fost folosit mai light si i s-a dat si ulei de amestec bun.

Eu nu as desface motorul cu totul, as desface doar capacul de la cilindru si m-as uita la suprafata cilindrului, sa nu aiba puncte de nicasil sarite (semn ca s-a mers fara apa si s-a supraincalzit). Si, de asemenea, schimbate cele 2 oringuri de la capac (dupa 3 ani de zile, or fi si ele coapte, pret 30-40 lei ambele).

De asemenea, poti sa-ti faci o idee despre piston si daca desfaci evacuarea, poti vedea prin fanta lateralul pistonului, exact partea care e cea mai expusa la uzura.

Si, apropos, motorul tau nu e foarte diferit de EXC. Uite un manual de reparatie de EXC 250 2004-2010, macar sa-ti faci o idee asupra operatiunilor generale de mentenanta:

https://drive.google.com/file/d/0B2-8B_LViIenTW1pb0NRRjNkcmc/view?pref=2&pli=1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Biela nu stiu sa se schimbe la ore, doar cand face zgomot. Eu unul nu am schimbat niciuna in 6-7 ani de 2T.

Sau poate am avut eu noroc, nu stiu...

 

Si, apropos de masuratori, KTM-ul (si, automat, Husqvarna) dau intervale de schimbare destul de mici fata de ce pot face piesele lor.

Eu am luat Husabergul, i-am masurat imediat grosimea placutelor de ambreiaj, mi-a aratat ca erau fix la finalul vietii, si m-am intristat. Si totusi, cu ulei bun schimbat in cutie la 20 ore, acel ambreiaj m-a mai tinut inca 100 ore. La fel si pistonul, ei il dau la 80 ore dar merge si la 150 daca nu-l forjezi la maximum. Si la mai toate consumabilele e la fel.

 

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2011, 2T.

Cred ca Motul Transoil 10w40 folosesc, nu 10w30.

E recomandat 15w50, ca la orice KTM, insa nici cu 10w40 nu tuseste. E un pic mai subtire decat 15w50 la temperaturi scazute, deci isi da drumul ambreiajul in primele 2 minute de la pornirea motorului, agata mult mai putin timp.

Si da, poti pune orice ulei de motor 10w40 sau 15w50 4T, sau 10w40 de cutie pentru motociclete, dar sa-l schimbi la 20 ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ce spui este intr-adevar corect. Te-am intrebat pentru ca la mine mi se pare ca ambreiajul este destul de on/off. Nu prea simpt plaja aia de lucru a ambreiajului. Iar pana nu i-am pus un pic mai mult ulei in cutie (850-900ml) murea motorul atunci cand eram in viteza cu ambreiajul tras si evident cu motorul incalzit. Crezi ca ar trebui schimbata oala de la ambreiaj?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau, aceasta problema ma depaseste. Stiu ca atunci cand oala incepe sa se uzeze si apar rizuri pe margini, acolo unde calca placutele de ambreiaj, in prima instanta poti lua putin acea margine la indreptat cu flexul si problema se rezolva. Daca rizurile sunt prea pronuntate, atunci da, se schimba oala de ambreiaj.

Vad ca esti din Iasi. Apeleaza la Oreste, de la Sprint Motors, e de treaba si sigur te va ajuta. Sunt operatiuni de diagnosticare pe care numai un mecanic cu multa experienta poate sa le faca, noi ne putem da doar cu parerea. Macar du-i motocicleta si plateste-i o diagnoza, si sigur vei afla lucruri interesante si multe tips&tricks despre cum trebuie sa faci o operatiune sau alta singur. Si ce anume e pe ultima suta de metri la motorul tau, ce trebuie sa schimbi urgent.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...