Jump to content
Sign in to follow this  
Sebastian4hc

Alegere motocicleta hornet/z750

Recommended Posts

Salut forumisti,

 

Împins de o pasiune pentru motociclete și nevoie de adrenalina, in ultimul an m-am tot gândit să dau examenul pentru categ. A și să îmi iau un motor, pentru plimbări prin Cluj și împrejurimi.

După un an, interesul e încă prezent și cum mai am 3 luni și câteva zile până la minunata vârstă de 24 de ani, am inceput sa caut o școală de șoferi și un model pentru a fi prima mea motocicleta.

 

Variantele la care m-am gândit ar fi Honda Hornet ,Kawasaki z750 si Yamaha FZ6

 

Probabil săptămânile viitoare îmi voi face drum pe la un magazin de motociclete sh pentru a și încercă modelele, sa vad și poziția pe fiecare dintre ele. Am 1.80 și 75-80kg, nu ar trebui sa am probleme cu înălțimea mare a șeii.

 

Dar, din punctul vostru de vedere, ce mi-ai recomanda?

Sunt și alte variante mai bune?

 

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

prima mea motocicleta a fost Z750 si sincer nu cred ca mai era vreun naked mai frumos ca ea pe atunci (am avut YOM 2004). Ma rog, poate Monsterul :)

Legat de performante, nu cred ca mi-am dat eu seama pe atunci cat de slaba sau buna e suspensia, cat de eficiente franele, etc, pot doar sa spun ca o simteam ca pe o racheta. La capitolul asta oricum nu e diferenta foarte mare intre cele 3 modele pe care le-ai scris.

Ce pot sa zic e ca e cam inghesuit, mai inghesuit decat hornet si fz6, asa ca e important sa te urci pe ele sa vezi cum te simti. Ideal ar fi sa si mergi cu ele. Vad ca nici n-ai inceput scoala, la fel am facut si eu si nu e combinatia ideala. Cand o sa o vezi in batatura, o sa iti vina sa te urci pe ea, indiferent daca ai permis sau nu, si de acolo se pot intampla multe, in principiu pentru ca nu stii sa mergi :) .

Oricum, orice ai alege o sa iti placa, important e sa fie in stare buna, si sa aiba cauciucuri noi.

PS: daca ai de gand sa te duci la Sermoto, vezi ca sunt niste legende ca nu sunt chiar onesti, asa ca documenteaza-te.

 

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit si eu pe forum unele păreri negative despre sermoto. Însă un prieten mi-a zis de cei de la CoCMotors, că ar fi băieți ok.

Poate mă ajutați și cu un service care ar putea sa mă ajute la verificarea motocicletei înainte de achiziție.

 

Și da, aspectul este un atu pentru z750 și parcă urlă mai fain decât Hornet (cel puțin în capul meu, hornetul l-am auzit și pe strada, dar z750 doar in video)

 

Totuși, mai mult m-ar interesa confortul, am de gând să fac și drumuri mai lungi (150-200km)

 

LE: șeful meu are un Kawasaki zx6r din 2001, motorul a stat vre-o 3 ani, normal i-am spus că nu mă interesează, mi se pare că e prea mare și agresiv. Nu ar fi buna că motocicleta de început, nu?

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce te grabesti cu decizia & achizitionarea mobrei? inscrie-te intai la scoala, vezi ca va dura cateva luni bune pana ai plasticul in mana, poate atunci vei avea o alta perspectiva, apuci sa incerci niste modele la scoala, mai cunosti alti mobristi, mai afli niste pareri, poate iti schimbi optiunile. Si vorba colegului de mai sus, sa o ai inainte de permis, e riscant, te va manca in palma (sa nu zic in alta parte) si faci vreo boroboata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 13 iunie voi da sala, iar imediat după traseul.
Nu mă grăbesc cu decizia de achiziție, dar as vrea sa mă orientez spre un model anume :) as vrea sa profit din plin de vara asta așa că aș vrea până în iulie sa am un motor cumpără și pregătit de sezon :)



Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 34 minute, Sebastian4hc a spus:

Am citit si eu pe forum unele păreri negative despre sermoto. Însă un prieten mi-a zis de cei de la CoCMotors, că ar fi băieți ok.

Poate mă ajutați și cu un service care ar putea sa mă ajute la verificarea motocicletei înainte de achiziție.

 

Și da, aspectul este un atu pentru z750 și parcă urlă mai fain decât Hornet emoji16.png (cel puțin în capul meu, hornetul l-am auzit și pe strada, dar z750 doar in video)

 

Totuși, mai mult m-ar interesa confortul, am de gând să fac și drumuri mai lungi (150-200km)

 

LE: șeful meu are un Kawasaki zx6r din 2001, motorul a stat vre-o 3 ani, normal i-am spus că nu mă interesează, mi se pare că e prea mare și agresiv. Nu ar fi buna că motocicleta de început, nu? emoji23.pngemoji23.png

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

 

 

 

 

Eh, na...nici z750 nu e buna de inceput, dar daca ai putina grija de tine si ai si putin noroc, o sa scapi nevatamat. Zx6r 2001 e cam vechiut, as spune eu. Legat de agresivitate, sunt cam la fel.

Depinde ce fel de drumuri lungi vrei sa faci, daca vrei sa mergi 200 km constant cu 200kmh, o sa cam obosesti, esti steag pe naked fara parbriz.

Edited by Starcream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, decomandata va mulțumesc de răspunsuri, voi aștepta să încep școală sa vedem exact cu ce se mănâncă și voi reveni după aceea, mai hotărât probabil pe ce anume doresc

Numai bine!

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La inaltimea ta, daca nu vrei sa investesti mult (nu ai spus un buget) m-as uita la un V-strom (daca ai ceva bani iei unul cu ABS) sau la un Transalp daca nu ai prea multi bani. 

Pentru 1-2 ani eu zic ca iti faci damblaua cu ea. 

Nu as lua FZ6 sau Hornet la inaltimea ta ... eu am 1.74 si am avut hornet (prea mult) 7 ani, cand m-am urcat pe ambele modele mentionate mai sus m-am intrebat de ce dracu mi-am pierdut 7 ani pe hornet... desi overall a fost ok si cu el ..

Acum 25 minute, Sebastian4hc a spus:

Kawasaki zx6r din 2001

Nu cunosc modelul dar pare a avea o pozitie un pic mai incomoda fata de FZ6, Hornet si clasa asta ..

 

Concluzie : V-strom sau Transalp sau ceva pe aici in clasa asta (depinde f mult unde si cum vrei s-o folosesti, cati bani ai etc.)

Poate daca iti completezi cererea cu inca cateva info : buget, asfalt / offroad (sau amandoua) etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sigur. Cand platesti v-stromul la magazin, le lasi si c****e ca oricum nu mai ai nevoie de ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica ? 

De ce nu mai ai nevoie de ele ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul, precum masina, "trebuie" sa fie o extensie a personalitatii centaurului care o conduce. Cine e bazat si coios conduce doar er uan si haudi/benveu (jepat si luat cu 6k euro). Daca mergi pe ceva mai "banal" esti "fraier", n-ai bilute, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ma, omul a spus sincer ca impins de nevoia de adrenalina (si pasiunea pt moto) s-a hotarat sa isi cumpere motocicleta. Acuma na, daca voi din asta intelegeti ca ar trebui sa ia un V-Strom, poate avem conceptii diferite de motociclism, de adrenalina, de bilute si cu siguranta de dat sfaturi conform cererii omului.

 

Edited by Starcream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu adrenalina e discutabila si nu tine neaparat de fierul condus, mie de exemplu mi se pare mai multa adrenalina cu bicicleta cu 80-90 la vale pe serpentine decat cu motorul la 200 pe autostrada. Iar pasiunea ce legatura are cu un model sau altul? Dar daca "pasiunea" consta in figuri si "pilotaj" in adidasi, normal ca nu se preteaza orice. Rad cocalarii pilotii de la piata constituiei si victoriei de tine in timpul pauzei de spart seminte.

Eu nu-i recomand nimic ca parca am o banuiala ca pana in vara oricum tot la ceva gen 600rr ajunge. Sau un 954rr, dupa ce ii explica baetii ca daca ii pui amortizor de ghidon e mai sigura ca mersul de jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asta cu adrenalina e discutabila si nu tine neaparat de fierul condus, mie de exemplu mi se pare mai multa adrenalina cu bicicleta cu 80-90 la vale pe serpentine decat cu motorul la 200 pe autostrada. Iar pasiunea ce legatura are cu un model sau altul? Dar daca "pasiunea" consta in figuri si "pilotaj" in adidasi, normal ca nu se preteaza orice. Rad cocalarii pilotii de la piata constituiei si victoriei de tine in timpul pauzei de spart seminte.

Eu nu-i recomand nimic ca parca am o banuiala ca pana in vara oricum tot la ceva gen 600rr ajunge. Sau un 954rr, dupa ce ii explica baetii ca daca ii pui amortizor de ghidon e mai sigura ca mersul de jos.

Obișnuiești să îți dai des cu "bănuiala"?

 

Cele 3 modele specificate de mine nu sunt Sport, deci nu vreau ceva gen 600rr. Vreau ceva mai confortabil, fz6, mt07(dar depășește bugetul puțin), Hornet

 

Am uitat sa zic, bugetul meu e undeva la 4000e(as vrea daca reușesc să îmi iau si costum in banii astia).

 

Ps. Nu sunt șmecheraș. Sunt un băiat cuminte și timid, la locul lui, incep cu inceputul, nu mă hazardesc.

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia in considerate si un tdm de 900.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, walking^human a spus:

Asta cu adrenalina e discutabila si nu tine neaparat de fierul condus, mie de exemplu mi se pare mai multa adrenalina cu bicicleta cu 80-90 la vale pe serpentine decat cu motorul la 200 pe autostrada. Iar pasiunea ce legatura are cu un model sau altul? Dar daca "pasiunea" consta in figuri si "pilotaj" in adidasi, normal ca nu se preteaza orice. Rad cocalarii pilotii de la piata constituiei si victoriei de tine in timpul pauzei de spart seminte.

Eu nu-i recomand nimic ca parca am o banuiala ca pana in vara oricum tot la ceva gen 600rr ajunge. Sau un 954rr, dupa ce ii explica baetii ca daca ii pui amortizor de ghidon e mai sigura ca mersul de jos.

Flacau, tu ai niste lucruri prestabilite in cap si din ele nu iesi. Nu a zis nimeni nimic nici de adidasi, nici de slapi, nici de Victoriei, nici de seminte. Iar daca tie ti se pare intens pe bicicleta la 80-90, poate iar nu vorbim aceeasi limba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi pe Hornet PC41. Pentru oras e foarte ok pentru incepator. M-am urcat si pe un fz6n si sincer mi s-a parut a fi un pas in spate in ceea ce priveste calitatea constructiei.

Ciclistica si manevrabilitate: Honda.

Confort: FZ6N.

Z750 pare inghesuit si urat.

Pareri personale.. 1.86, 85 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai sunt si alte motociclete bune pentru un incepator,Kawa ER6 N,Honda CB500,Suzuki GS500,Yamaha MT03,Yamaha XT660 X,Aprilia Pegaso 650 Strada,etc.

Adica si altele,ce au mai putin de 4 cilindri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Starcream said:

Flacau, tu ai niste lucruri prestabilite in cap si din ele nu iesi. Nu a zis nimeni nimic nici de adidasi, nici de slapi, nici de Victoriei, nici de seminte. Iar daca tie ti se pare intens pe bicicleta la 80-90, poate iar nu vorbim aceeasi limba.

Cu siguranta nu vorbim aceeasi limba. Poate apare cel care rupe soselele in 2 cu amortizorul cu 3cm cursa, sau unul din cei de pe topicul cu "masina de fun" care pe ceva mai slab de bmw M3 nici pipi n-ar face, si atunci se va vorbi limba adevaratilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu il stiu pe ala cu amortizorul, link pls

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

FZ6 e mai "larg" decat Hornetul ca pozitie. Daca vrei sa iesi din oras sfatul meu e sa iti iei macar o semicarenata (de ex FZ6S). Alt avantaj e ca FZ are injectie, Hornetul a primit-o mult mai tarziu. Injectie inseamna mai putina bataie de cap, mai putine posibile uzuri mecanice, precum si operatii de mentenanta si reglaj. Dpmdv un "-" al FZ-ului e bordul cu turometrul "desenat" pe lcd, si probabil ca si constructorul a fost de acord cu mine din moment ce a revenit la unul analog clasic pe S2.

In jur de 3000€ ar trebui sa gasesti o mobra buna, poate chiar un S2 cu putin noroc, si de 1000 sa iti iei echipament, faci o revizie la moto.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si alte mobre "cu caracter"in afara de cele trei japoneze mentionate de tine si care se si incadreaza in 3000-3500 cat zici ca ai buget (sa ramana si de costum). 

Poti sa incerci Aprilia Dorsoduro 750 (sau Shiver dar mie imi place mai mult Dorsoduro), poti sa cauti un Ducati Monster, un Suzuki Gladius sau SV, un BMW f800 cu putin noroc... Depinde de tine cat de cumpatat o sa fii cu gazul, oricare din cele mentionate de tine te poate duce intreaga saptamana prin oras si in weekend la o plimbare.

Bafta si testeaza cat mai multe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai baieti, el nici nu are carnet. Ce sa incerce si cum daca se urca pe un motor in stationare, in magazin? Neavand nici macar idee este clar ca habar nu are cum se va simti pe o mobra in mers, deci este irelevant daca si de cate ori se urca pe ea.

      @Initiator, ia-ti permisul, strange bani si ia-ti ce iti place si iti permiti. Aici am un sfat, nu-ti lua ca primul motor unul care sa coste mai mult de 2000 de euro, din motive multiple. Iti faci mana, apoi te plictisesti, pierzi la revanzare, poti cadea si nu are sens sa plangi dupa bani etc. Mai bagi inca 1000 in echipament si restul de 1000 bagi benzina, consumabile si te plimbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Intrebare de baraj: voi ati lasa pe unul care nu are carnet (fara suparare pentru initiator) sa dea o tura cu motorul vostru? Eu am facut asta o singura data, la insistentele unui prieten bun, pe care il stiu ca merge cu motoare (desi nu are A-ul, singura categorie care ii lipseste). Acum imi dau seama (din nou) ca puteam face parnaie pentru incredintare. Numai din "lasa-ma sa stau un pic pe motorul tau" nu are cum sa-l lamureasca daca i se potriveste masinaria.

 

Ca o paranteza, eu mi-am luat intai motorul (am avut o fixatie cu aspect clasic, naked, cu far rotund), abia apoi am facut scoala. Si abia dupa aia mi-am luat mobra pe inima mea. Nu spun ca e o regula, dar nici motor fortos n-am vrut din prima. Cum au zis si altii: daca omul are fixatie pe un motor si ii place maxim modelul (fara sa se fi suit vreodata pe el), decat sa-i para rau ca a renuntat la ce-si dorea, sa puie mana sa-l cumpere. Dupa aia va vedea el daca i se potriveste sau nu. Doar ca o sa-l coste schimbarea daca se inseala. Totusi, din prima un motor de aproape 110 cai (parca 107 are Z750) pentru nevoia de adrenalina mie personal mi se pare cam mult. Nu adrenalina, ca aia o sa fie din plin. Succes la alegere!

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa fii tampit sa dai unuia fara experienta / cat A motorul tau sa il incerce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...