Sari la conținut

pareri Citroen C3 1.6 hdi 2005


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 89
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pentru oras e mai mult decat ok,nu cred ca ai nevoie de mai mult de 998 cmc si 70 cp.

Am si o basculanta de 2.0 tedei,dar nu o pot compara sub nicio forma cu asta mica.Aia merge inafara orasului...

Cu asta in oras cam am probleme cu un loc de parcare.Cu aia mica,nu prea. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Paca a spus:

Inseamna ca nu ai dat inca de preturile psa , bmw,mert ...

Am exclusiv japoneze de ani buni . Sunt ieftin de intretiinut si reparat .

 

Clapeta acceleratie 4500-6000 lei, spira airbag 1300-1500 lei, senzor abs 600-1000 lei, contra aripi fata 3100 lei ambele. Nu stiu ce sa zic de preturile la bmw, mert etc, dar mi se par mari astea la japoneza. Si ce imi permit eu sunt relativ vechi, au deja o varsta si incep sa ceara piese. Sa iau o japoneza de 15 ani cu 2000 euro si sa bag inca 2-3000 in reparatii...

 

Acum 37 minute, Christian 1 a spus:

Geo,am cumparata de noua una ca asta din anuntul de mai jos:

https://www.olx.ro/oferta/subaru-justy-2008-benzina-1-0cmc-IDbJSE5.html#baaee82e18

Gasesti si mai jos de pretul celei din anunt.

Am 169.000 de km in prezent si e brici.Consumul e de 6,0-6,2 cu clima in oras si 4,5-4,7 inafara.ABS,ESP,toate geamurile electrice,inchidere centralizata,4 airbag-uri,planseu frana retractabil(in caz de impact intra motorul sub masina),servo directie electrica,volan reglabil pe inaltime,euro 4(am platit impozit 28 lei pe 1 an),distributie pe lant,etc.

Sa nu mai spun de cost baterie-190 lei(Rombat).Pe cat de mica e la exterior,pe atat de mare e in interior(spatiul e mai mare decat intr-un Logan,am masurat personal).

Pret revizie-450 lei.

+1! :)

 

Un reper la costuri de intretinere,am schimbat un kit-ul de ambreiaj(pe original),a fost 900 lei,mai mult decat rezonabil zic io.

 

Apreciez interesul, dar nu am atatia bani. 2000 euro ar fi limita maxima, pt o masina f buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cine da sfaturi din astea cu "trebuie sa auzi turbina" habar nu are ce spune. 

La supraalimentare sunt o grămadă de variabile care nu pot funcționa în sistem, tije, actuatoare, valve etc. 

Pentru un diagnostic corect se pune tester și se face un log în mers care arata exact parametrii reali ai motorului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

320d sau benzinar , mult mai safe decat gunoaiele japoneze, il repari singur , ai piese pe alese, OE , aftermarket  (foarte bune sau mai ieftine) si dezmembrari garla. 

in plus e plin internetul de diy pt e46 , o interfata diagnoza full(toate caculatoarele) + coding costa 60E 

fata de un cotetz frantuzesc sau japonez ... se misca ! adica se misca mai bine decat japonezele din visele lu' paca :)

 

cam tot ce ti se pare optionala la frantuzesti/japo la bmw sunt standard 

 

desi batrana , este masina nu tomberon (cum au fost cotetele in discutie de cum au iesit de pe poarta fabricii)

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am recomandat eu,nu e dupe net,e din propria experienta.

Iar de masinile germane,nu am decat cuvinte de lauda...not!

Nu-i bai,noi sa fim sanatosi si la bembeu grosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

skoda octavia, VW Golf , Seat Toledo , cauta codul de motor ALH , 66KW - 90CP , nu au moarte motoarele astea, gasesti pe la 1000-1500 Euro masini cu 200000 km , iar pe la 2000 euro gasesti fabricatie 2005-2006 

ambreiajul il schimbi pe la 300.000 km , in rest motorina si cheie 

 

sau daca te tine buzunarul Toyota Avensis D4D sau Honda Accord  sau CIvic cu motoare 2.2 CDTI 

 

atentie la Citroen , Peugeot cele cu amortizoare pe perna de aer si motoare facute in combinatie cu VM Motori ( FIAT ) ...cauta dupa codurile de motor si fugi de ele . Masinile franceze au mari probleme la articulatii , se schimba des pivoti , capete de bara , bielete , bascule , bucsi ....sunt prost proiectate 

 

by the way , am vazut Logan pe benzina , motor 1.4 cu 700.000 km 

Editat de angus_young
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect angus,doar ca omul cauta o masina mai micuta si economica.ALH-ul e economic,dar alea scrise de tine nu-s micute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ieftina, si fiabila, si mica la exterior, si mare la interior, si diesel, si fiabila, si piese ieftine etc. etc. etc. si totul pentru un buget 1500€.

Taxi sau Sandero. As baga chiar Solenza Scala, dar sunt convins ca o sa-mi iau un ban.

Spor la cautat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, superbec a spus:

unde mai gasesti alh fara 2 meleoane de km? defapt orice diesel de 20 de ani are minim +500k

 

Iaca,doar ca nu-i la 2000 de iepuroi,postarea 10177:

https://motociclism.ro/topic/195522-bursa-locala/page/408/

 

Doar ca nu-i mai micuta. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect,am dat exemplu de ALH cu km reali,nu manariti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In banii astia o Corsa 2003 -2007 cu motor  z12xep ,atentie pe sub ea sa nu aiba coroziune;sau cu bani mai multi o Corsa D tot benzina acelasi motor (nu motorul in trei cilindri si nu diesel!!!)

In nici un caz frantuzesti ca au probleme electrice prea des si unele fara rezolvare decenta 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Christian 1 a spus:

Corect,am dat exemplu de ALH cu km reali,nu manariti.

nu mai baga mana in foc pentru altu, daca era luata de noua mai ziceam dar bordu ala se da inapoi in 2 minute maxim, e cel mai usor de dat inapoi 

 

Citat

consum mic 4.5 afara , oras 7.5 .

am avut alh 9 ani de zile, nu consuma 4.5 nici la vale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, superbec a spus:

unde mai gasesti alh fara 2 meleoane de km? defapt orice diesel de 20 de ani are minim +500k

 

 

vineri am fost pe la CIPOS sa se uite la turbina , am crezut ca imi da ulei pe acolo , un furtun ceva , sau pe la Intercooler, dar era o banala garnitura de la capacul de culbutori , dadea prin spate 

si era un nene acolo cu un ALH din 2005 , de abia cumparat de la un pensionar , care avea surpiza 85.000 km si venise sa ii faca inspectie la turbina . Nu a crezut nimeni si au pus VAG COM-ul care a confirmat kilometrii de pe bord. Nu cred ca ii venea nici lui sa creada 

 

Daca as gasi  , as mai lua inca una sa am "de rezerva" ...a mea e din 2003 luata de la zero kilometri si merge ca in prima zi 

 

Editat de angus_young
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Geo , 

Eu nu ma bag in discutii cu expertii de aici , ca nu ma pricep .... ce pot sa-ti spun despre 1.6 HDI , iti spun din experienta personala ( am sau am avut 5 in total ) :

- sotia are un 308 de 92 CP ( cautat special sa nu aiba filtru de particule) - are 240 KKm , merge fara probleme si fara nici o interventie pana acum - diesel care merge exclusiv in oras , nici nu apuca sa se incalzeasca - cam fluiera turbina , in rest fara probleme , la motor am schimbat doar senzorul de temperatura de pe circuitul de racire - 18 RON.

- am mai avut 4 masini cu motorul asta , toate de 110 CP ( 1 Volvo S40 si 3 Focusuri) - le-am dat la 145 KKm ,160KKm, 198 Kkm si 285 Kkm. Singura problema la motor a fost la cel de 145 KKm !!!- pe un Focus - schimbat intinzator lant dintre axele cu came si implicit garniturile schimbate in urma interventiei.

Eu am tot un Pug , 2.2 HDI - 200 Kkm.

 

Atat de bun/prost este motorul asta (aici judeca fiecare) , incat a echipat Peugeot , Citroen , Volvo , Ford, BMW , etc....

Despre masina in sine (implicit partea electrica) nu stiu sa-ti dau date, nu am avut Citroen dar am 2 Peugeot-uri ( cazane frantuzesti de 10 , respectiv 15 ani vechime). Mie mi s-a stricat afisajul central ( se innegreste la caldura ) si dupa o lovire in spate nu imi mai merg senzorii - masina are 15 ani. La 308 , a inceput sa dea erori HDD-ul din unitatea multimedia si in general arde becurile de DRL destul de des. Are 10 ani.

 

Ce am scris mai sus este strict din experienta personala  , nu pot generaliza. Asta ca sa nu se simta "expertii" nevoiti sa intervina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu era ca nu se auzea turbina, nici nu ma asteptam sa o faca... ci ca nu se simtea, masina tragea ca un aspirat chiar si la 3000 ture (nu i-am dat in gura ca nu e nici masina mea si nici nu aveam spatiu suficient).

La banii pe care-i am nu imi permit mari scule de masini, dar nici cazane cu milionul de km nu o sa iau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am auzit/văzut să depășească motoarele astea 100kkm fără să li se înlocuiască turbina! Cauza? Blestemata de sită despre care s-a amintit (muuult mai mică decât deștul mic). Dacă e scoasă preventiv posibil să meargă mult și bine.

Am înlocuit schimbător de căldură găurit la ~70kkm (mașina deținută de 9 de un singur proprietar, întreținută, caz izolat), se mai duc pompele de vacuum (trebuie dată baia jos și curățat jegul). 

Citronelele sunt predispuse la ruperea arcurilor de suspensie, în special față, ceea ce imobilizează mașina (freacă de roată, poate rupe furtune de frână). S-au rupt chiar stând pe loc! De altfel ca să se acopere au scris și prin manuale, în Ro cel puțin, să se înlocuiască după 8 ani. Felurite defecte electrice, unele de-a dreptul stranii, cauzate de BSM (Boite Servitude Moteur - un soi de cutie de derivație). Am întâlnnit inclusiv mașină imobilizată de la un defect al... calculatorului pt senzorii de parcare! Bordul pom de iarnă, aprins tot, pacientul mort, testerul numai de senzori nu zicea...

Motorul 1.6hdi nu e rău altfel, și e economic. Turbina însă ar trebui să se simtă. Mai are o "broască" din plastic deasupra motorului care comută aerul (face bypass intercoolerului) unde se pot întâmpla chestii, intercoolerul se mai corodează de la sare, cam astea ar fi de investigat la prima vedere pt lipsa de zvâc. Turbina face zgomot (mare) dacă e dusă din lipsă de ungere, se rupe în final și trebuie să fii nesimțit să nu te prinzi, dar, pt că nu mai ajunge ulei la ea, probabil că se poate merge înainte și așa.

Feriți-vă de (măgăruș 😛 ) benzinarele de pe c3 în special, au un ecu "Văleu" care moare. Pornește greu și merge prost rece, merge ventilatorul de când pui cintactul, la final moare complet.

La mine e săptămâna franceză, ca la Lidl! Un c5 x7 (gen. 3) care trebuia să vină pt revizie a ajuns înaintea programării (pe targă, cum îi stă bine balenei, deja i-am adus tester de dealer că nu mă înțelegeam cu el), azi am trimis targa după un c3 la care bănuiesc un arc rupt, mai am un vraf de piese pregătite pt un c4. Merde! 🤬

IMG-20190312-WA0000.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare dreptate ai legat de partea cu arcurile pe fata, uitasem de asta :)))

 

Aveam o bataie pe partea dreapta dupa 80 km/h, ma duc la service trage de ea nimic, o las in fata blocului vreo 2 saptamani (luasem alta masina) si cand dau sa o mut s-a rupt arcul pe dreapta, o las acolo si cumpar arc.Dupa vreo 2 saptamani dau sa  plec cu ea asa(aveam 50 de metri pana la primul serivce in cartier) se rupe si pe stanga :)))

 

Alta problema care aum avut-o, a fost ca s-a blocat o roata pe spate, a explodat ceva in interiorul tamburului si asta a fost, dupa la service pe platforma, reparatie de 600 de lei plus 100 platforma.

 

 

Citroen.jpg

Am un prieten cu C5, numai probleme, l-a lăsat în mijlocul intersecției pentru că nu știu ce senzor de 20 de lei a dat eroare, și împinge balena printr-un trafic infernal :)) 

Editat de Fratzyk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...