Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


l.u.v

VW Golf 5, 2007, 1.9 tdi, 90 cp, manuala 5 trepte

Recommended Posts

IMG_20190314_112524.jpgIMG_20190314_112647.jpgAsta este singura pata de rugina.IMG_20190314_112721.jpgMotorul nespalat

Acum 13 ore, angus_young a spus:

În general pompa duza are probleme la axa cu came, are nevoie de un anumit tip de ulei.

Are un bidon in portbagaj, Castrol 5w40, probabil normat pentru diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 28 minute, square a spus:

Din seria de sasiu masina este 2008. Dupa mine face minim 4000

O sa stea 4000 de ani pe OLX :)

Edited by Adyp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Are un bidon in portbagaj, Castrol 5w40, probabil normat pentru diesel.

Nu e universal "ulei de diesel"! Motoarele pumpe-duse (adică pompă - injector, în nici un caz axa cu came nu ține loc de pompă de injecție cum zicea un coleg pe aci, axa doar are came suplimentare pt acționarea unor elemente hidraulice individuale care ridică presiunea motorinei, acestea fiind corp comun cu injectoarele, câte unul pe fiecare cilindru) au o normă specifică (vw 502.plm), majoritatea producătorilor de uleiuri având în gamă produse specifice acestor motoare. Iar sistemul PD este inferior common rail-ului dpdv al presiunii pe care o dezvoltă și al numărului de injecții pilot pe care le poate realiza, de aceea nu se încadrează în normele mai noi de poluare. La dieselurile moderne inaintea injecției principale mai au loc câteva injecții cu cantități mici de motorină, în principal pt a reduce trăncănitul tradițional de diesel, mai puternic la injecția directă. De la injecțiile multiple pe un ciclu motor vine și denumirea "multijet" a motoarelor Fiat, primul care a introdus sistemul.

Știți bancul cu posesorul de passat? El cică ar mai fi mers, mai avea 1/2 rezervor de motorină, doar că i s-a terminat uleiul! :crack: Probabil de aia are și tanti bidonul în portbagaj. :lol:

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general utilajul este ok, nu? Cati bani ar valora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si rugina interior. Are prieten golf 5 diesel. Masina impecabila la exterior dar plina de rugina la interior, pe sub elementele de plastic si carpete. A vrut sa o faca in baza garantiei la coroziune si i s-a dat cu flit chiar si dupa ce a contactat vw germania. Motorul fara probleme dar multe probleme la electric, vibratii de la volanta sau ambreiaj, cablu capota motor rupt si destul de greu de intervenit si mai cateva probleme cu tot felul de accesorii de nu imi vin in minte. Bani a bagat in ea si inca mai are planificate cateva remedieri. Acu ce-i drept e ca a facut toata europa cu masina si nu o menajeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag ..

Am caddy 1.9  2007 105 cai ( motor facut in Polonia)

Cumparata acum 2 ani la 268000,sunt al doilea proprietar.

In primele 2 saptamani a cazut chiuluasa,am carpit-o sa ajung in tara.

Confirm problema cu axa cu came! 

Am luat kit distributie nou,kit axa cu came nou,chiuluasa am dus-o la reparat - avea mari uzuri la injectoare,trebuia bucsata ( cica problema pumpe-düse,asa mi-au spus cei de la atelier)

Pentru ca ma grabeam,cei de la atelier mi-au propus sa las chiuluasa 'poloneza' la reparat si sa platesc contravaloarea manopera etc si mi-au dat in schimb o chiuluasa de Audi (made in Germany) refacuta total. 

Daca tot a fost motorul aproape bucati,am pus segmenti noi Mahle ( aveam un fix cu Mahle,la montaj am vazut made in Brasil plm ..) am vrut sa schimb si pistoanele doar pentru ca 'poland',un amic a insistat sa nu-mi bat capul si le-am lasat ( merge caddy n-am treaba dar ma racâie ca nu le-am schimbat..)

Cuzinetii au fost in ordine,n-au necesitat interventii.

Ambreajul l-am dat jos  cu totul si direct la remat,era cu masa dubla si am pus kit de conversie clasic.

Nu avea ceas in bord care sa indice temperatura lichidului de racire,i-am pus eu 😉 ( banuiesc ca problemele cu garnitura de aici au plecat..)

Probleme la termostat - a facut je o improvizatie cu 'baipas' cu termostat de dacie si buton la termocupla,cand ii dau refresh nu mai sare de 80 de grade in panta cu remorca dupa el 😎

Ce am observat dupa interventia la motor - nu mai bea gram de ulei de la schimb la schimb ( bine,folosesc doar liquimolly luat de afara,il schimb sub 10.000, si masina prea rar vede la mine 3000 rot min,sau peste)

Foarte important,nu mai 'cere' regenerare si motorul e mai sprinten,a scazut si consumul .

( sa fie de la chiuluasa de audi ..? 😃)

Pe scurt,multumit,probabil daca nu era pe firma reparatile facute nu ar fi fost necesare (..desi toata documentatia din cartile de service arata ca intretinerea s-a facut numai la VW-AUDI Stuttgart, piesele ce le-am inlocuit au fost numai VW-AUDI,eu am pus Delfi,SKF si ce am mai gasit..)

 

Ia-o,

Eu zic .ca merita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ia-o, un termostat de dacie îți fac eu kdo ca să nu ai probleme cu chiuluasa!:lol:

Remat țiuning rulz.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Yeeeaaaa  man ...

Trecut-a anu demult,si-si face treaba,face RO DE aproape lunar ( deseara vreau sa plec spre casa,am si un mondeo 2000 tdci 2007 pe platforma ,iti pun o poza cu 'temperatira' in deal la Viena? 😎)

.. daca sunteti scosi din sfera producatorilor va panicati ( cel putin o parte din voi, da da 😆)

 

Prefer improvizatile mele decat ervice'uri facute pe factura 😉

 

 

Edited by 255b
.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, angus_young a spus:

 

 ... cea de 105 CP este cod motor BXF 

in principiu daca ii bagi uleiul special de PD si il schimbi mai jos de 10000 nu sunt probleme asa grave . Ramane insa treaba cu axa cu came , care s-a mai intamplat la modelele astea ...

 

Codul de motor este BXE. Am avut si eu si a fost ok, chiar daca imi ziceau ca boala lor este scosul unei biele prin blocul motor.

Axa cu came, era ok, avea masina doar 140k km. Actualul BMP are la o cama uzura, dar la 250k nu o fi fata mare.

Puteti citi pe toate forumurile, ca vorba unui prieten, acolo sint doar alea cu probleme. Alea care merg bine mersi, nu le face nimeni de ris :D.

Colegul cu motorul polonez cred ca a avut belele cu motorul nu din cauza provenientei ci a exploatarii, ma gindesc.

De altfel si actuala mea masina a beneficiat de inlocuirea garniturii de chiulasa ciupita din cauza incingerii DPF (buba comuna...), chiar daca cel de la care am luat-o a fost primul proprietar si a avut grija de ea ca de ochii din cap, facindu-i lucrari inainte de termen (oras mic, toti se stiu cu toti..)

Si nu in ultimul rind, conteaza mecanicul care iti umbla in motor. Toti ziceau ca la dacie, de rectificare chiulasa, etc... Oha, luat garnitura de aceeasi grosime cu originala, prezoane noi si gata treaba.

Si am facut la pachet cu distributia, cu oringuri noi la injectoare, ca sa stiu o treaba. Evident, daca voiam sa vind masina rapid la pret competitiv, o faceam in alt mod, dar asa....

Uzurile se accentueaza si de la mecanicii astia care iti spun ca la 150k km sa nu mai pui 5w40 ca il maninca si tu ca nepriceput ajungi sa bagi si 20w40.

Apoi zici ca e masina proasta.

Ca s-a amintit de celebrul ALH, masina a ajuns in familie, merge struna si acum, tot cu 5w40 si a trecut de 300k km fara interventii la motor.Dar mandea a curatat de vreo 2 ori EGR, o data turbina... Nu maninca ulei in mod excesiv nici acum.

Cind faceam drumuri Buc-Arad schimbam la 15000 km si nu consuma mai nimic, in schimb la un drum in Germania si tinut la 170-180 a papat ceva, incit de la maxim a ajuns in zona hasurata a jojei, tradus in litri, cam 0.5.

 

Iar faza cu mincatul de ulei, e de la motor la motor, in manual scrie ca poate minca pina la...

 

Tu stii dotarile exacte, tu poti cauta pe mobile.de ca sa te orientezi de pret.

De aici nimeni nu poate zice exact ce si cum.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, 255b a spus:

si masina prea rar vede la mine 3000 rot min,sau peste)

Asta e bine pina o incalzesti, dupa aia nu mai e asa de bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LUV pare inca nehotarat ...

Sa facem o cheta ca sa se duca cu ea la o verificare ? ...ma gandesc ca e pacat sa piarda o asemenea pleasca pt 200 lei  😜

Share this post


Link to post
Share on other sites

E naspa masina ...la peste 200.000 km incepe sa aiba niste mici probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

General vorbind este o masina veche, cu potential de cheltuieli neprevazute.

Daca motorul este impecabil, articulatiile si bucsile ar putea necesita inlocuire dupa primii kilometrii mai seriosi (are 11 ani cu un rulaj anual mediu de 5kkm )

 

In situatia in care vrei sa cumperi masina, sa o pui la punct si sa o mai ti macar 5 ani, ar putea sa fie o afacere buna.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb si io? TDI pentru oras? Sa vezi ce o sa il injuri cand e frig, si nu baga cald :D

Sau ca trebuie sa il menajezi, pana se incalzeste.

Romanul tot roman, hai cu TDI ul :))

Asta o zic eu ,care tot cu TDI ul de munca ma tarai (circul  mai rar, ca deh, trafic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina diesel rulata drumuri scurite prin oras, vis.... as prefera un megane 2 cu 130 000 km facuti in 2 -3 ani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, Paca a spus:

LUV pare inca nehotarat ...

Sa facem o cheta ca sa se duca cu ea la o verificare ? ...ma gandesc ca e pacat sa piarda o asemenea pleasca pt 200 lei  😜

Buna inițiativa! 

Eu as merge chiar o idee mai departe și nu refuza o cheta pentru achiziția masinii. 

Când strângeți banii îți trimit numărul de card. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, Adrian M. a spus:

Intreb si io? TDI pentru oras? Sa vezi ce o sa il injuri cand e frig, si nu baga cald :D

Sau ca trebuie sa il menajezi, pana se incalzeste.

Romanul tot roman, hai cu TDI ul :))

Asta o zic eu ,care tot cu TDI ul de munca ma tarai (circul  mai rar, ca deh, trafic)

😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

Intreb si io? TDI pentru oras? Sa vezi ce o sa il injuri cand e frig, si nu baga cald :D

Sau ca trebuie sa il menajezi, pana se incalzeste.

 

Astea mai noi au o rezistenta electrica si sufla aer cald in secunda doi. Nu vb de cele cu webasto din fabrica :D

Alea mai vechi, cum era ALH-ul meu avea un divais pe chiulasa cu trei bujii infipte in el si alea incalzeau apa repede pe circuitul scurt. Asa ca un termoplonjon, dar cu 3 faze. Evident ca se decupla instalatia daca ii dadeai cox din prima. Dar trebuia ca si termostatul sa functioneze corect, ca sa se incalzeasca repede.

Multe cacaturi carora nu le dai importanta, iti fac viata grea. Pina si termostatul cind l-am inlocuit am zis sa fiu destept si sa iau de la un producator de calitate. Ciuciu...

Am luat pina la urma OEM, diferenta mica de bani dar isi face treaba.  Evident dupa ce m-am convins cu masuratorile facute live , pe aceleasi distante, la aceeasi aglomeratie si aceeasi temperatura exterioara si evident cu temperatura motorului pe obd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, RKDragos a spus:

Astea mai noi au o rezistenta electrica si sufla aer cald in secunda doi. Nu vb de cele cu webasto din fabrica :D

Alea mai vechi, cum era ALH-ul meu avea un divais pe chiulasa cu trei bujii infipte in el si alea incalzeau apa repede pe circuitul scurt. Asa ca un termoplonjon, dar cu 3 faze. Evident ca se decupla instalatia daca ii dadeai cox din prima. Dar trebuia ca si termostatul sa functioneze corect, ca sa se incalzeasca repede.

Multe cacaturi carora nu le dai importanta, iti fac viata grea. Pina si termostatul cind l-am inlocuit am zis sa fiu destept si sa iau de la un producator de calitate. Ciuciu...

Am luat pina la urma OEM, diferenta mica de bani dar isi face treaba.  Evident dupa ce m-am convins cu masuratorile facute live , pe aceleasi distante, la aceeasi aglomeratie si aceeasi temperatura exterioara si evident cu temperatura motorului pe obd.

nu vorbim de webasto, sau de noi-totusi, se discuta de 2007. Faci frigul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

2007 are rezistenta aia de care ziceam mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, RKDragos a spus:

2007 are rezistenta aia de care ziceam mai sus.

bine de stiut.,ms Ma uit dupa acelasi model, dar benzina-ca oras, si automata-ca sotie :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

bine de stiut.,ms Ma uit dupa acelasi model, dar benzina-ca oras, si automata-ca sotie :)))

Nu vrei sa știi ce probleme au cutiile automate, se poate defecta de la un simplu update de firmware de zici ca nu ai avut noroc în viata... Cel puțin anumiți ani de fabricație sunt bomba la VAG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, angus_young a spus:

Nu vrei sa știi ce probleme au cutiile automate, se poate defecta de la un simplu update de firmware de zici ca nu ai avut noroc în viata... Cel puțin anumiți ani de fabricație sunt bomba la VAG

si atunci ce i de facut? Nu sunt fan VAG, poate fi orice. Automata, E4, cca 5k. Ce i de facut? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...