Sari la conținut

VW Golf V - 1.9 TDI vs W211 - E 220 CDI vs C219 - CLS 320 CDI


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

Acum 5 ore, superbec a spus:

am desfacut si eu m20 cu km seriosi, inca se vedea honuirea , senzatie de blocuri ... dar v8 ala parca e aluminiu cu nikasil , mai bine investesti intr-un olcit, macar ai oo proaspete de la gaini

Pe vremea aia nu faceau contabili din birou, masinile

Chiar e senzatie blocul de M20

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata si un exemplu de motor solid de Mercedes din anii '80:  am avut acu' 20 de ani un 300SE, caroseria W126. Motor benzina,  6 cilindir in linie, 3000cmc.

 

Venind din Germania spre RO, noaptea pe autostrada in AT cand sa depasesc un camion ma uit si eu in bord si vad o gramada de beculete aprinse. Imi sarise cureaua de accesorii (se belise fulia de la alternator) si pompa de apa nema, asa ca fierbea generos motorul meu.

Acul de la temperatura era intepenit in opritorul de la 120 grade C 🙈. S-a nimerit sa fiu langa o parcare si am intrat in ea. Bolborosea apa in bietul motor ca apa din fierbatorul de ceai 🤣. A durat aproape o jumatate de ora ca sa se raceasca pina la 80 de grade, in conditiile in care afara erau in jur de 5 grade (era noiembrie).

Apoi am plecat cu ea la un prieten, 60 km de drumuri nationale: acceleram pina la 100 km/h apoi opream motorul si o lasam sa curga pina la 40 si iarasi. A doua zi am schimbat alternatorul si am plecat spre RO.

 

Nu stiu cat a fiert motorul, estimez ca vreo 15 minute. M-am tot gandit pe drum ca s-a cocosit chiulasa, ma asteptam la ulei prin apa sau invers ......

Nu a patit absolut nimica motorul. Pe atunci avea vreo 180.000 Km. Am vandut masina la 300.000 Km, si nici o problema la motor.

 

S-au schimbat criteriile de proiectare a motoarelor din anii '80 pana in ziua de astazi. De fapt a masinilor in general.

 

De asemenea  ultimul motor de exceptie facut de Mercedes: motorul OM602, 2500 cmc in 5 cilindri, diesel, injectie indirecta, pompa de injectie in linie ....

Stateai langa masina si nu stiai daca este motor benzina sau motorina.

Motor care mergea milionul de km fara probleme. De altfel a ajuns pe Sprintere pina prin 2000 cand l-au ''pensionat''.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Silver Arrow a spus:

 

De asemenea  ultimul motor de exceptie facut de Mercedes: motorul OM602, 2500 cmc in 5 cilindri, diesel, injectie indirecta, pompa de injectie in linie ....

 

ra han... ce sens are sa faci un motor care duce milionul de km cand poti face unul care duce fara probleme perioada de garantie ?

 

uite aici cel mai tare motor facut de mertz https://www.motor1.com/news/353404/mercedes-amg-a45-engine-specs/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, superbec a spus:

ra han... ce sens are sa faci un motor care duce milionul de km cand poti face unul care duce fara probleme perioada de garantie ?

 

uite aici cel mai tare motor facut de mertz https://www.motor1.com/news/353404/mercedes-amg-a45-engine-specs/

🤣

Eu vorbeam de motoare pentru populime, nu avioane.

 

Pai uite asa a ajuns cacapitalismul (care radea de comunism cu risipa de materiale) sa faca masini care dupa 100-150.000 Km sunt bune de Remat. Nu ca nu s-ar putea repara dar te costa de te ustura ficatii.

 

Dupa care ne minunam ca scad rezervele de de toate, ca poluam de avem in ianuarie juma' de metru de zapada la Madrid si 28 de grade in Grecia 🤪

 

M-am uitat si eu de curiozitate cam cate kile de CO2 producem pe cap de masina noua.  Sunt ''decat'' in jur de 20-25 de tone! Adica cam cat fum face o masina euro4 in 100-120.000 Km.

 

@einstein1984  pai crezi ca daca nu iti iei cate masina noua din 4 in 4 ani se intampla ceva?  Ca asta inseamna cate 25 de tone de CO2 la fiecare 4 ani pe cap de masina.

Un taxi care merge 1.000.000 Km nu ar fi rau, ce parere ai? Cum erau W124 cu motoarele astea diesel sau cum mai prind Logan-urile din primele serii cate 500-700.000 Km.

 

Omenirea s-a tampit complet. Tocam resurse fara numar ca si cum ar fi fara sfarsit. Apoi i se baga cetateanului in cap ca datoria lui cea mai importanta este aceea de consumator.

 

Dar haide sa ramanem la masini si motoare adevarate.

 

@cuki  ai dreptate. Fiind pe autostrada, mers lejer, eram si obosit, nu m-am prins ca sunt becurile aprinse in bord.

Da, in ziua de astazi piuie masina, afli imediat ca s-a dus draqu cureaua dar nici nu mai pleci cu ea 🙈.

Pe de alta parte nu stiu daca o masina facuta in ziua de astazi mai suporta astfel de agresiuni.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Vorbim de fiabilitatea unei mașini și spunem numai de motor.

Ca și în cazul unui pantof, la care pomenim numai de talpă. 

Fiabilitatea nu e dată numai de motor, ci de tot ansamblul. Degeaba am un motor bun, dacă toată electronica aia a lui de funcționare și avertizare cade în draci. 

Degeaba interiorul e mai fățos, dacă materialele folosite sunt slabe calitativ. 

Șeful meu și-a luat anul trecut un BMW 520d X Drive. 

Mașină de firmă, a avut un plafon de vreo 750 EUR / lună pe leasing, astfel încât și-a ales mașina. 

Pachet M, scaune sport etc. 

După vreo 7000 km i-a apărut ca un fel de pată mică pe volan jos între spițe, acolo unde ții mâna relaxată din reflex. 

Inițial am zis că e murdărie, dar pe urmă mi-am dat seama că de fapt începuse să se decoloreze pielea de pe volan 😱

7000 km! 

 

Eu nu discut de aspecte gen cine dracu mai merge nu știu câți ani sau sute de mii cu o mașină, ci de calitatea și standardele sub care se lucra atunci. 

Mai exact, aș vrea să văd dacă un fier din ăsta fățos mai merge și arată că o babă cum o am eu nu peste 16, ci 6-7 ani. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Care să mai fie clasic, dacă toate sunt la fel ca design? Copiază unii de la alții, indiferent de brand. 

Înainte îți dădeau seama de la distanță ce brand este. 

Acum nici măcar nu știi dacă vine sau pleacă, dacă sunt faruri sau stopuri😊

 

O mașină clasica este de pildă Fiat 500 ăsta nou. Sau Porsche 911. Astea sunt la fel ca acum 30 ani. În rest, pastă de mici. 

 

Și apropos de plastic și Pet-uri.

Fi-miu are un miros foarte sensibil și de fiecare dată când se urcă în Passat ul nevesti-mii, se ține de nas zicând că miroase groaznic. Si chiar așa și este, mai ales vara, când se activează pret-urile 😶

Adora în schimb să se urce în E39, avea pielea aia un miros cu totul deosebit. La fel miroase și în băbăciunea asta de W211, deși e textil. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Evident că e în garanție, doar că tipul e foarte comod. 

I-au murit și bateriile într-o telecomandă și el tot nu se duce să i le schimbe, deși asta o poate face și singur. 

Și cu garanția ce rezolva? Ii schimbă volanul cu altul, pe care pielea e la fel de mizerabilă calitativ. 

 

La Passat nu miroase a rânced sau a umezeală. Nu m-am uitat de apa, dar nu cred că e o problemă. Miroase pur și simplu a plastic prost calitativ, nici nu știu cu ce să-l compar. 

PS: un C class din 2019 (w205?) 1.6 benzină are și amicul ăsta de la care am luat w211. 

Imi povestea ce diferență este între ele la insonorizarea plafonului când plouă, pe C zici că dă cu pietre. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuki nu-i cazu sa ma trimiti la masinile acelor ani, fa media anilor de care zici cu prezentul si vei afla despre care vorbesc. :)

Acum 15 minute, l.u.v a spus:

...

 

La Passat nu miroase a rânced sau a umezeală. Nu m-am uitat de apa, dar nu cred că e o problemă. Miroase pur și simplu a plastic prost calitativ, nici nu știu cu ce să-l compar. 

...

Identic in Octavia 2020,nu stiu cum sa-i schimb duhoarea.Pe langa faptul ca la 10.000 km ii scartaie panourile usilor spate... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce-i mai interesant aici ... aceleasi personaje care ziceau de masinile astea "clasice" de 15 ani  vorbeau la fel si cand au aparut ..

 

cand colo fiecare versiune noua a adus comfort , ergonomie, inovatie , SIGURANTA !!!!!culmea de multe ori si anduranta ... dar tot ferul ancestral e mai bun" 

 

o singura problema generala o au toate versiunile noi , GREUTATEA !  seria 3 a s-a ingrasat de la e30 ~1250 kile la g80 +1850 

 

@cuki e lupta cu morile de vant 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu mirosurile, fiecare masina parca are mirosul ei si e de la plastice. In veci nu iese mirosul ala, a avut tata un Opel Astra F si un prieten mi-a zis ca mirosul ii aminteste de cand avea si el Opel. La masinile mai scumpe nu exista problema asta.

Cat despre volan, eu il dau cu dezinfectant de 20 ori pe zi si n-are nici pe naiba. As vrea sa crape ca sa am motiv sa-i pun unul cu incalzire si padele :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 23 minute, cuki a spus:

Al meu e 2.2 diesel din oct 2016 si nu am problema asta. E o masina super ok antifonata, nu trebuie sa ridic vocea deloc...dar nici nu e atata de antifonata incat sa nu am semnal la telefon. 

Asta pentru că:

1. Te-ai obișnuit cu ea. Aici pot să-ți dau chiar exemplul meu, în Passatul de servici al nevesti-mii la început ne-a frapat faptul că se aud zgomote de vânt când treci peste 130 km/oră. Vorbesc comparativ cu vechiul E39, în care era liniște totală și la 200. Acum nu se mai aude nimic, ne-am obișnuit și cu asta, și cum lucrează amortizoarele de la 20 km/oră în sus. 😊

2. Nu și avut în paralel ambele modele și să mergi în aceleași condiții. 

Oricum, băiatul se referea doar la ploaie și zgomotul de pe plafon. 

Dealtfel toate astea noi mai de soi sunt silențioase la zgomotele venite de la motor. Plus că motoarele sunt altă tehnologie, foarte silențioase. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@einstein1984 ceea ce spui tu cu plimbatul masinii din patru in patru ani de colo pina colo se intampla astazi ca masinile de acuma 20-30 de ani.

Nu cred ca masinile astea noi vor mai avea aceeasi soarta. Iar cauza principala este ca prin electronizarea acestora este cam greu sa o repare cineva prin tarile mai amarate, si chiar daca ar exista capabilitate de reparatie ar costa mult prea mult.

Masinile vechi, cu electronica minimala - aprindere, ABS, ESP etc - se pot repara si in service-uri cu dotari minime, sau poti renunta la anumite electronice (gen ABS).

De aceea stiva de masini vechi o sa tot creasca.

 

@cuki ai dreptate ca tot ce se fabrica astazi are carcateristici superioare fata de produse de acuma 20 de ani. Dar depinde ce caracterisitici sunt importante pentru fiecare. Tehnologia avanseaza, bineinteles ca nu putem compara calitatea imaginii unui TV din anii '70 cu cele de acuma, sau consumul de energie, sau greutatea etc.

Asa cum spui , eficienta motoarelor a crescut senzational, de la motorul Ford din anii '20 care avea 3 L, 20 CP si consuma 15-16% la motorul de 3 L de la Mercedes care avea 180 CP si consuma cam la fel. Dar toate vin cu un cost, in principiu la masini fiind costul intretinerii sau al reparatiilor.

 

@superbec fara dar si poate masinile de astazi sunt muuult mai sigure decat cele vechi. Aici avantajul masinilor noi este incontestabil.

Au intr-adevar multe inovatii (fara care se poate trai linistit dar care multora ne fac viata mai usoara, cum ar fi senzorii de parcare ), or fi mai ergonomice nu stiu ce sa zic, insa la confort am dubii ca sunt mai bune (personal nu am gasit o masina mai comoda decat Mercedesul W126, parere evident subiectiva).

 

Ceea ce mi se pare mie o tampenie este ca schimbam masinile nu pentru ca masina nu mai este functionala sau nu mai este sigura,  ci pentru ca nu mai este ''trendy'', ca ne-am saturat de ea (cum o veni treaba asta, nu stiu), ca modelul mai nou nu stiu ce briz briz are, etc.

Lumea este bombardata de reclame iar populimea este spalata pe creier. Una reclame, care a si disparut destul de repede, a fost de la Renault in care un dealer intreba cumparatorul la ce ii trebuie masina, iar el raspunde ca nu ii trebuie dar o vrea. :laugh:

 

De fapt noi schimbam masinile mult mai repede ca acuma 30-40 de ani pentru ca de asta are nevoie economia ca sa functioneze. Sau mai pe scurt pentru ca jupanii nu se mai ajung cu banii. Toate companiile vor sa creasca vanzarile. An de an este musai sa fie +5-10% sau mai mult. Cum cumparatori noi nu au de unde sa mai apara, trebuie fortati cumva cei existenti sa arunce vechile produse si sa ia altele noi. Situatie care apare si la alte produse....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Depinde de buzunare. 

La mine cercul e închis, nu-mi permit să-mi iau ce-mi place, iar ce-mi place nu-mi permit. 🙂

Mă rog, cam pe acolo. 

De aia îmi iau mașini strașnic făcute, chiar mai vechi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, cuki a spus:

 

Confort net superior. Tu insa compari un flagship din 80 cu habar nu am ce...pentru ca daca ai compara cu echivalentul din 2020, adica S-Klasse...trebuie sa fi cazut in cap sa spui ca W126 e mai confortabil...sau masochist 🤣

 

Depinde cum intelegi confortul.

Eu am spus de comoditate. Cum se sta in scaun, cum vine volanul si chiar cum se sta in spate. Fotolii cu arcuri, nu cu burete ....

Confortul presupune mult mai multe.

Am recunoscut ca este o optiune personala. Oi fi eu masochist 🤪

Cand mi-oi mai lua unul o sa trec pe la Cluj sa facem o tura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to VW Golf V - 1.9 TDI vs W211 - E 220 CDI vs C219 - CLS 320 CDI

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...